Wiecie oczywiście, że gdyby mi się chciało, mógłbym naspamić pełnymi barbarzyństwa cytatami ze Starego Testamentu? Nie jestem za Islamem, ale jeśli krytykować to nie za fragmenty z ksiąg, bo z tym jest różnie. W końcu chrześcijaństwo także nie ma zbyt chwalebnej historii, pomimo dość pokojowej świętej księgi.
@Omeg12: Masz rację, ale Stary Testament jest żydowski, a nowy testament jest chrześcijański. ST opowiada o historii Ludu Wybranego, a NT o życiu i nauczaniu Chrystusa. A tak poza tym, Chrześcijaństwo miało kilka wpadek- dość dużych wpadek, ale tylko z winy człowieka. To papierze wprowadzali płatne odpusty itp itd. W Nowym Testamencie na pewno nie znajdziesz czegoś takiego jak - zabij swoja żonę jak będzie nieposłuszna, a natomiast jest -Szanuj Bliźniego swego jak siebie samego. :)
A jesteś buddystą, że chcesz o tym rozmawiać? Przecież wiadomo, że skoro 90% ludzi czytających mój komentarz to chrześcijanie, to nie będę gadał ani o buddyźmie (który ciężko nawet zaliczyć do religii) ani o voodo ani kulcie Mitry, tylko o chrześcijaństwie.
Tm 6:1-2
"Wszyscy, którzy są pod jarzmem jako niewolnicy, niech własnych panów uznają za godnych wszelkiej czci, ażeby nie bluźniono imieniu Boga i [naszej] nauce. Ci zaś, którzy mają wierzących panów, niechaj ich nie lekceważą z tego powodu, że są braćmi, ale niech im lepiej służą, dlatego że są oni wierzącymi i umiłowanymi jako uczestnicy dobrodziejstwa. Tych rzeczy nauczaj i do nich zachęcaj!"
Efez 6:5
"Niewolnicy, ze czcią i bojaźnią w prostocie serca bądźcie posłuszni waszym doczesnym panom, jak Chrystusowi"
Łk 12:47-48
"Sługa, który zna wolę swego pana, a nic nie przygotował i nie uczynił zgodnie z jego wolą, otrzyma wielką chłostę"
Da się znaleźć, jeśli nie ma się nic do roboty :) Ale to i tak lepiej od ST.
@Omeg12: Co wywnioskowujesz z tych fragmentów? Po prostu wtedy, kiedy niewolnictwo dla ludzi było czymś normalnym, Bóg dał ludziom, którzy byli niewolnikami wskazówkę, jak przetrwać ten podły dla nich czas. W żadnym z tych fragmentów nie ma nawoływania do niewolnictwa. A swoją drogą, ciekawe dlaczego nie przytoczyłeś fragmentów o tym, jak Pismo Święte nakazuje traktować swojego niewolnika jak człowieka, z godnością, a nie jak zwierzę (nie pamiętam, który to fragment, ale na pewno taki był).
Pewnie pomyślisz: "Przecież niewolnictwo jest złe, więc w Biblii powinno być napisane, że jest złe i powinna go zakazywać". Otóż wyobraź sobie, że Bóg nie działa tak sobie w jednej chwili. Nikt nie wie dlaczego, ale On działa powoli i spokojnie. W ST, który jest dużo starszy od NT, znajdziesz więcej tekstów typu "barbarzyńskiego" jak to Izraelici nawet zabijali całe narody, włącznie z kobietami i dziećmi. A później, systematycznie, takie wydarzenia są coraz rzadziej, bo ludzie powoli dojrzewali do poprawnej relacji z Bogiem i innym człowiekiem. W NT z rzeczy "barbarzyńskich" znajdziesz już tylko teksty o niewolnictwie i takich tam rzeczach, bo taka była wtedy kultura (czyż nie dużo już zdrowsza od tej z wczesnych ksiąg ST?). A teraz jaką mamy kulturę? Ogólnie bez niewolnictwa itd. Miejmy nadzieję, że w przyszłości, znikną też takie rzeczy jak alkohol, narkotyki czy prostytucja, tak jak na przełomie tych 6 tys. lat zniknęły masowe mordy, legalne niewolnictwo itp.
Pozdrawiam ;-)
@GuardOfDestruction: Problem w tym, że ci w średniowieczu nie rozumieli ani Biblii, ani swojej wiary i robili to nieświadomie wbrew swojej wierze, a z obrazka może wynikać, że wiara w Allaha naprawdę nakazuje zabijanie.
Nie wiem kto wymyślił tą ciemnotę napewno niema nic wspólnego z boskąścią a co za tym idzie z wiarą przecież Bóg jest człowiekiem dobrym mógłby patrzeć na to zło obłude i traktowanie kobiety jak zwierze.Przecież to zwierze w waszym mniemaniu was poczeło to o co chodzi?wszystko się ma w życiu skupiać na seksualności nie to wy macie w głowach i na dole i tak myślicie wpajanie od dziecka właściwych zachowań daje sukces zdarzą się wyjątki ale to nie zbrodnia sama kobieta zdecyduje ilu partnerów w życiu będzie mieć bo to jest jej życie i wara każdemu od niego ma wychować pożądnie dzieci i być wspaniałą matką i żoną bo o to chodzi w życiu luz jest potrzebny by być witalnym zdrowym szcześliwym .Nadąsane kwaśne twarze i niechce sie żyć taka prawda.Każdy zostanie rozliczony za mąrdy w imię Boga Ja tak rozumię wiarę nie czyń drugiemu co tobie nie miłe a wiara wykorzystywana w celach politycznych jest złem.
islam nawołuje do zabijania innych ze względu na to że są innej wiary,
a chrześcijanie nie mieli wyboru musieli walczyć bo byli mniejszością i byli prześladowani
Żydzi to taka neutralna religia, jednak islam to co innego, ktoś ostatnio widział jak muzułmanie tępym nożem katowali chrześcijanina? Ja tak, myślę że każdy z Was by na to zareagował w oczywisty sposób. I nie pozwólmy na Islamizacje choćby i za trzy stulecia...
Nie to, że bronię Koranu itp, ale nie powinno się wyrywać fragmentów z kontekstu, tylko przeczytać cały Koran, żeby go pojąć. Tak samo jest z Biblią. Ludzie wyrywają fragmenty z losowych ksiąg, tworzą z nich nową całość i wymyślają nowe znaczenia, jednak gdyby poczytaliby to znalazłby się prawdziwy sens wypowiedzi. Dajmy sobie zdania:
"Magda była bardzo wrażliwą dziewczyną. Jej chłopak znęcał się nad nią. Zabiła go pchnięciem noża w brzuch. Było to zabójstwo w afekcie, gdyż Magda się broniła przed kolejnym atakiem agresji chłopaka.
Teraz wytnijmy co nam pasuje i zostawmy:
"Zabiła go pchnięciem noża w brzuch"
Żeby ocenić jakikolwiek tekst czy książkę, nie ważne czy to Biblia, Koran, czy Tora, trzeba poznać ją całą, albo chociaż zdobyć więcej informacji na temat jednego fragmentu. Dziękuję za uwagę.
Przez pewien czas miałem wrażenie, że muzułmanie potrafią być normalni - zobaczyłem obrazek, jak stoją przed kościołem chrześcijańskim trzymając się za ręce, żeby nikt nie przeszkadzał w mszy. potem jednak przeczytałem wywiad z muzułmaninem który się nawrócił na chrześcijaństwo. mówi on, że islam jest religią bez celu (nie dążącej do pogłębienia relacji z Bogiem ani do samodoskonalenia się), a jego sensem jest walka z innymi religiami.
Autorowi radzę poczytać Biblię. W Starym Testamencie też spotka wiele ciekawych fragmentów. I ogólnie nauczyć się, że tak Biblię, jak i Koran należy rozumieć przenośnie, a nie dosłownie.
@elementiro: Może i masz rację, ale to tyczy się Starego Testamentu, w nowym testamencie nie znajdziesz raczej wzmianek, aby zabijać tych, którzy się nie nawracają...
Po pierwsze - nie wyciągaj paru słów z kontekstu; po drugie - "miesiące" nie "miejsce"; a po trzecie - tak, widzę. Werset ten nawołuje do krytyki wobec oddawania czci bożkom oraz mówi, że w islamie jest to ogromny grzech.
I masz tu podobny fragment z ks. Liczb (Biblia). Też dotyczy składania czci bożkom: "I rzekł Pan do Mojżesza: «Zbierz wszystkich [winnych] przywódców ludu i powieś ich dla Pana wprost słońca, a wtedy odwróci się zapalczywość gniewu Pana od Izraela».
Rozkazał więc Mojżesz sędziom Izraela: «Zabijajcie każdego z waszych ludzi, którzy się przyłączyli do Baal-Peora»."(Lb 25,4-5)
@elementiro: dlaczego obrona islamu polega na ataku biblii wiem że w starym testamencie są takie wersy i PRZEPRASZAM za to że w przeszłości chrześcijanie dopuszczali się różnych zbrodni ale istotą mojej religii jest miłosierdzie i przebaczenie nie chcę żadnej wojny ale każdy człowiek ma prawo do wolności wyznania nie ważne że jest żydem, katolikiem czy muzułmaninem
@elementiro: Tak, problem w tym że wielu islamistów nie potrafi interpretować koranu tylko biorą go dosłownie, a chrześcijanie potrafią interpretować biblię i nie biorą jej dosłownie.
To nie jest dokładnie tak. To są wzmianki o tych złych stronach Islamu, ale przeczytajcie to:Jeśli kobieta obawia się złego traktowania lub obojętności ze strony swojego męża, to nie będą mieli grzechu, jeśli dojdą między sobą do zgody, bo zgoda jest lepsza. W duszach zawsze mieszka chciwość. Ale jeśli czynicie dobro i jesteście bogobojni - to, zaprawdę, Bóg jest w pełni świadomy tego, co czynicie!
W koranie jest wiele sprzeczności, niektóre fragmenty mówią o szanowaniu innych religii, a niektóre o ich niszczeniu
Mother oh god ! Jestem katolikiem i widzę co się święci lecz ja mam ten koran gdzieś ja wierzę w to co wierzę ty wierzysz w coś innego albo wcale nie wierzysz i ja to szanuję wiesz dlaczego ? Bo jesteś drugim człowiekiem i masz swoje prawa i nie mogę ci zabronić tego ani cię zabić bo prawie ja i ty to brat...
Komentarze
Odśwież25 listopada 2013, 15:09
Wiecie oczywiście, że gdyby mi się chciało, mógłbym naspamić pełnymi barbarzyństwa cytatami ze Starego Testamentu? Nie jestem za Islamem, ale jeśli krytykować to nie za fragmenty z ksiąg, bo z tym jest różnie. W końcu chrześcijaństwo także nie ma zbyt chwalebnej historii, pomimo dość pokojowej świętej księgi.
Odpisz
25 listopada 2013, 17:55
@Omeg12: Masz rację, ale Stary Testament jest żydowski, a nowy testament jest chrześcijański. ST opowiada o historii Ludu Wybranego, a NT o życiu i nauczaniu Chrystusa. A tak poza tym, Chrześcijaństwo miało kilka wpadek- dość dużych wpadek, ale tylko z winy człowieka. To papierze wprowadzali płatne odpusty itp itd. W Nowym Testamencie na pewno nie znajdziesz czegoś takiego jak - zabij swoja żonę jak będzie nieposłuszna, a natomiast jest -Szanuj Bliźniego swego jak siebie samego. :)
Odpisz
25 listopada 2013, 18:24
@Omeg12: czemu chrześcijaństwo czemu nie buddyzm?
Odpisz
26 listopada 2013, 20:07
A jesteś buddystą, że chcesz o tym rozmawiać? Przecież wiadomo, że skoro 90% ludzi czytających mój komentarz to chrześcijanie, to nie będę gadał ani o buddyźmie (który ciężko nawet zaliczyć do religii) ani o voodo ani kulcie Mitry, tylko o chrześcijaństwie.
Odpisz
26 listopada 2013, 20:18
Tm 6:1-2
"Wszyscy, którzy są pod jarzmem jako niewolnicy, niech własnych panów uznają za godnych wszelkiej czci, ażeby nie bluźniono imieniu Boga i [naszej] nauce. Ci zaś, którzy mają wierzących panów, niechaj ich nie lekceważą z tego powodu, że są braćmi, ale niech im lepiej służą, dlatego że są oni wierzącymi i umiłowanymi jako uczestnicy dobrodziejstwa. Tych rzeczy nauczaj i do nich zachęcaj!"
Efez 6:5
"Niewolnicy, ze czcią i bojaźnią w prostocie serca bądźcie posłuszni waszym doczesnym panom, jak Chrystusowi"
Łk 12:47-48
"Sługa, który zna wolę swego pana, a nic nie przygotował i nie uczynił zgodnie z jego wolą, otrzyma wielką chłostę"
Da się znaleźć, jeśli nie ma się nic do roboty :) Ale to i tak lepiej od ST.
Odpisz
27 listopada 2013, 14:19
@Omeg12: chodzi o to że broniąc islamu automatycznie wytykamy błędy innym religiom
Odpisz
Edytowano - 18 czerwca 2017, 13:17
@Omeg12: Co wywnioskowujesz z tych fragmentów? Po prostu wtedy, kiedy niewolnictwo dla ludzi było czymś normalnym, Bóg dał ludziom, którzy byli niewolnikami wskazówkę, jak przetrwać ten podły dla nich czas. W żadnym z tych fragmentów nie ma nawoływania do niewolnictwa. A swoją drogą, ciekawe dlaczego nie przytoczyłeś fragmentów o tym, jak Pismo Święte nakazuje traktować swojego niewolnika jak człowieka, z godnością, a nie jak zwierzę (nie pamiętam, który to fragment, ale na pewno taki był).
Pewnie pomyślisz: "Przecież niewolnictwo jest złe, więc w Biblii powinno być napisane, że jest złe i powinna go zakazywać". Otóż wyobraź sobie, że Bóg nie działa tak sobie w jednej chwili. Nikt nie wie dlaczego, ale On działa powoli i spokojnie. W ST, który jest dużo starszy od NT, znajdziesz więcej tekstów typu "barbarzyńskiego" jak to Izraelici nawet zabijali całe narody, włącznie z kobietami i dziećmi. A później, systematycznie, takie wydarzenia są coraz rzadziej, bo ludzie powoli dojrzewali do poprawnej relacji z Bogiem i innym człowiekiem. W NT z rzeczy "barbarzyńskich" znajdziesz już tylko teksty o niewolnictwie i takich tam rzeczach, bo taka była wtedy kultura (czyż nie dużo już zdrowsza od tej z wczesnych ksiąg ST?). A teraz jaką mamy kulturę? Ogólnie bez niewolnictwa itd. Miejmy nadzieję, że w przyszłości, znikną też takie rzeczy jak alkohol, narkotyki czy prostytucja, tak jak na przełomie tych 6 tys. lat zniknęły masowe mordy, legalne niewolnictwo itp.
Pozdrawiam ;-)
Odpisz
10 marca 2015, 22:41
a jezus/mozjesz/czy inny swiety przewaca sie w grobie
Odpisz
21 października 2014, 23:28
a katole w sredniowieczu gotowali niewiernych w kotle
Odpisz
18 czerwca 2017, 13:04
@GuardOfDestruction: Problem w tym, że ci w średniowieczu nie rozumieli ani Biblii, ani swojej wiary i robili to nieświadomie wbrew swojej wierze, a z obrazka może wynikać, że wiara w Allaha naprawdę nakazuje zabijanie.
Odpisz
26 grudnia 2013, 08:18
Bóg powiedział też że trzeba "kochać bliżniego jak siebie samego".
Odpisz
20 listopada 2013, 14:24
Nie bójcie się Islam w Polsce nie przejdzie;) Nie dostali by zasiłków po za tym za dużo Żydów w Polsce.
Odpisz
21 grudnia 2013, 15:55
świń też nie brakuje :D
Odpisz
Edytowano - 14 grudnia 2013, 08:26
Nie wiem kto wymyślił tą ciemnotę napewno niema nic wspólnego z boskąścią a co za tym idzie z wiarą przecież Bóg jest człowiekiem dobrym mógłby patrzeć na to zło obłude i traktowanie kobiety jak zwierze.Przecież to zwierze w waszym mniemaniu was poczeło to o co chodzi?wszystko się ma w życiu skupiać na seksualności nie to wy macie w głowach i na dole i tak myślicie wpajanie od dziecka właściwych zachowań daje sukces zdarzą się wyjątki ale to nie zbrodnia sama kobieta zdecyduje ilu partnerów w życiu będzie mieć bo to jest jej życie i wara każdemu od niego ma wychować pożądnie dzieci i być wspaniałą matką i żoną bo o to chodzi w życiu luz jest potrzebny by być witalnym zdrowym szcześliwym .Nadąsane kwaśne twarze i niechce sie żyć taka prawda.Każdy zostanie rozliczony za mąrdy w imię Boga Ja tak rozumię wiarę nie czyń drugiemu co tobie nie miłe a wiara wykorzystywana w celach politycznych jest złem.
Odpisz
12 grudnia 2013, 20:05
islam nawołuje do zabijania innych ze względu na to że są innej wiary,
a chrześcijanie nie mieli wyboru musieli walczyć bo byli mniejszością i byli prześladowani
Odpisz
26 listopada 2013, 10:47
taaak pokojowa.... ja do muzułmanów nic nie mam ale nie wmawiajcie ludziom że mają cokolwiek wspólnego z pokojem
Odpisz
25 listopada 2013, 23:02
islam to religia hipokrytów
Odpisz
20 listopada 2013, 15:21
Żydzi to taka neutralna religia, jednak islam to co innego, ktoś ostatnio widział jak muzułmanie tępym nożem katowali chrześcijanina? Ja tak, myślę że każdy z Was by na to zareagował w oczywisty sposób. I nie pozwólmy na Islamizacje choćby i za trzy stulecia...
Odpisz
25 listopada 2013, 15:55
@szakal1: ja tam bym pozbył się całkowicie religii
Odpisz
25 listopada 2013, 16:16
@bylejakbylegdzie: I byłby święty spokój.
Odpisz
25 listopada 2013, 16:40
@bylejakbylegdzie: Mimo wszystko większość ludzi nie potrafią żyć bez religii
Odpisz
25 listopada 2013, 17:51
@bylejakbylegdzie: A ja nie.
Odpisz
25 listopada 2013, 18:49
@szakal1: Tora to taka wersja demo Biblii
Odpisz
25 listopada 2013, 22:21
@kamdab: Nie. Wtedy ludzie znaleźliby inny powód, żeby się wyżynać. Patrz Stalin.
Odpisz
Edytowano - 25 listopada 2013, 20:51
Nie to, że bronię Koranu itp, ale nie powinno się wyrywać fragmentów z kontekstu, tylko przeczytać cały Koran, żeby go pojąć. Tak samo jest z Biblią. Ludzie wyrywają fragmenty z losowych ksiąg, tworzą z nich nową całość i wymyślają nowe znaczenia, jednak gdyby poczytaliby to znalazłby się prawdziwy sens wypowiedzi. Dajmy sobie zdania:
"Magda była bardzo wrażliwą dziewczyną. Jej chłopak znęcał się nad nią. Zabiła go pchnięciem noża w brzuch. Było to zabójstwo w afekcie, gdyż Magda się broniła przed kolejnym atakiem agresji chłopaka.
Teraz wytnijmy co nam pasuje i zostawmy:
"Zabiła go pchnięciem noża w brzuch"
Żeby ocenić jakikolwiek tekst czy książkę, nie ważne czy to Biblia, Koran, czy Tora, trzeba poznać ją całą, albo chociaż zdobyć więcej informacji na temat jednego fragmentu. Dziękuję za uwagę.
Odpisz
25 listopada 2013, 20:06
Przez pewien czas miałem wrażenie, że muzułmanie potrafią być normalni - zobaczyłem obrazek, jak stoją przed kościołem chrześcijańskim trzymając się za ręce, żeby nikt nie przeszkadzał w mszy. potem jednak przeczytałem wywiad z muzułmaninem który się nawrócił na chrześcijaństwo. mówi on, że islam jest religią bez celu (nie dążącej do pogłębienia relacji z Bogiem ani do samodoskonalenia się), a jego sensem jest walka z innymi religiami.
Odpisz
25 listopada 2013, 16:43
Autorowi radzę poczytać Biblię. W Starym Testamencie też spotka wiele ciekawych fragmentów. I ogólnie nauczyć się, że tak Biblię, jak i Koran należy rozumieć przenośnie, a nie dosłownie.
Odpisz
25 listopada 2013, 17:50
@elementiro: Może i masz rację, ale to tyczy się Starego Testamentu, w nowym testamencie nie znajdziesz raczej wzmianek, aby zabijać tych, którzy się nie nawracają...
Odpisz
25 listopada 2013, 18:26
"a kiedy miną święte miejsce zabijcie bałwochwalców" widzisz tu jakąś ***oną przenośnie ?!
Odpisz
Edytowano - 25 listopada 2013, 18:46
Po pierwsze - nie wyciągaj paru słów z kontekstu; po drugie - "miesiące" nie "miejsce"; a po trzecie - tak, widzę. Werset ten nawołuje do krytyki wobec oddawania czci bożkom oraz mówi, że w islamie jest to ogromny grzech.
I masz tu podobny fragment z ks. Liczb (Biblia). Też dotyczy składania czci bożkom: "I rzekł Pan do Mojżesza: «Zbierz wszystkich [winnych] przywódców ludu i powieś ich dla Pana wprost słońca, a wtedy odwróci się zapalczywość gniewu Pana od Izraela».
Rozkazał więc Mojżesz sędziom Izraela: «Zabijajcie każdego z waszych ludzi, którzy się przyłączyli do Baal-Peora»."(Lb 25,4-5)
Odpisz
25 listopada 2013, 18:54
Ale ja nie mówiłem o przenośni, a ty robisz mi wyrzuty...
Odpisz
25 listopada 2013, 18:54
@elementiro: Tak masz rację, w Starym Testamencie i tylko w Starym są takie cytaty. w Nowym Testamencie takiego nie znajdziesz.
Odpisz
25 listopada 2013, 19:36
@elementiro: dlaczego obrona islamu polega na ataku biblii wiem że w starym testamencie są takie wersy i PRZEPRASZAM za to że w przeszłości chrześcijanie dopuszczali się różnych zbrodni ale istotą mojej religii jest miłosierdzie i przebaczenie nie chcę żadnej wojny ale każdy człowiek ma prawo do wolności wyznania nie ważne że jest żydem, katolikiem czy muzułmaninem
Odpisz
25 listopada 2013, 19:54
@elementiro: Tak, problem w tym że wielu islamistów nie potrafi interpretować koranu tylko biorą go dosłownie, a chrześcijanie potrafią interpretować biblię i nie biorą jej dosłownie.
Odpisz
25 listopada 2013, 19:49
To nie jest dokładnie tak. To są wzmianki o tych złych stronach Islamu, ale przeczytajcie to:Jeśli kobieta obawia się złego traktowania lub obojętności ze strony swojego męża, to nie będą mieli grzechu, jeśli dojdą między sobą do zgody, bo zgoda jest lepsza. W duszach zawsze mieszka chciwość. Ale jeśli czynicie dobro i jesteście bogobojni - to, zaprawdę, Bóg jest w pełni świadomy tego, co czynicie!
W koranie jest wiele sprzeczności, niektóre fragmenty mówią o szanowaniu innych religii, a niektóre o ich niszczeniu
Odpisz
25 listopada 2013, 16:29
Mother oh god ! Jestem katolikiem i widzę co się święci lecz ja mam ten koran gdzieś ja wierzę w to co wierzę ty wierzysz w coś innego albo wcale nie wierzysz i ja to szanuję wiesz dlaczego ? Bo jesteś drugim człowiekiem i masz swoje prawa i nie mogę ci zabronić tego ani cię zabić bo prawie ja i ty to brat...
Odpisz