Opisz dokładnie problem, a jeśli potrzeba to zilustruj go screenem.
Nie no nie godzi się
Mów gdzie jest Joker
Pomocnik na którego nie zasługujemy
Narzekać to każdy potrafi
Polacy najlepsi
Warto nawet dla samych rodzynek
Zobacz więcej popularnych memów
Komentarze
Odśwież22 maja 2018, 16:58
Chciały równouprawnienia to mają
Odpisz
22 maja 2018, 17:22
@Adi34: czerwone od feministek
Odpisz
22 maja 2018, 17:58
@TheOfficialForeus: *feminazistek
Odpisz
22 maja 2018, 19:33
@Filipiasty142: To obraża nazistów, przestań.
Odpisz
22 maja 2018, 19:33
@erykhim44: kisnę
Odpisz
22 maja 2018, 20:34
@Filipiasty142: jedno i to samo
Odpisz
22 maja 2018, 21:42
@Adi34: Tylko pytanie czy to jest równouprawnienie? My faceci zdecydowanie więcej musimy zapieprzać fizycznie, podczas gdy one siedzą sobie w biurach przy komputerkach i kawkę piją. Zarabiają za to więcej. Gdzie tu równość?
Odpisz
22 maja 2018, 22:02
@Broski: A ktoś cię zmusza do pracy fizycznej zamiast pracy w korpo? xd
Odpisz
23 maja 2018, 12:56
@Broski: Niekoniecznie, moja mama pracuje fizycznie, ciężko, na produkcji. Byłam tam, wiem jak ta praca wygląda, hałas, gorąc, ciężary, obecnie pojawiaja sie u niej zwyrodnienia kręgosłupa, właśnie przez pracę, ale sie nie skarży, bo wie, że na inną nie ma co liczyć, a nie zarabia kokosów. Nie każda kobieta pracuje za biurkiem, jak nie każdy mężczyzna pracuje fizycznie. Nie można wszystkich wsadzać do jednego wora.
Odpisz
23 maja 2018, 20:48
@Evillin: Ale jednak przyznasz, że zdecydowanie więcej kobiet pracuje za biurkiem niż fizycznie. A kolega Nanook wydaje się zazwyczaj mądrym gościem, ale nie widzi, że nie zawsze jest tak jakbyśmy chcieli. Nie wiem czy to przeczytasz, ale powiem Ci, że aplikowałem kiedyś o pracę w pewnym biurze. Co z tego, że miałem odpowiednie kwalifikacje, dlatego też się zgłosiłem, skoro oni na rozmowie wprost mi powiedzieli, że woleliby zatrudnić dziewczynę. Czy chcieli mieć na co popatrzeć, mieć kogoś poderwać i zaliczyć, nie wiem, ale otwarcie mi przyznali, że nie jestem kobietą i dlatego mnie nie przyjmą. Kobietom jest dużo łatwiej znaleźć pracę biurową, czy Ci się to podoba czy nie.
Odpisz
23 maja 2018, 21:01
@Broski: Bardzo ci współczuję, że padłeś ofiarą seksizmu. Jednak pamiętaj, że wiele kobiet doświadczyło tego samego, chociażby w sektorze finansowym. Sam mam znajomą po kursie barmańskim, która aplikowała do pracy w jakimś tam pubie czy też klubie, nie pamiętam dokładnie. I również, pomimo kompetencji spotkała się z odmową z powodu jej płci. Zresztą większość publikacji naukowych i eksperymentów wskazuje na to, że to właśnie kobiet się nie chce zatrudniać. Seksizm był zawsze. I jak najbardziej należy z nim walczyć, ale nie róbmy tego oskarżając drugą płeć o to, że mają o wiele łatwiej dostać jakąś pracę.
Kreowanie opinii i stawianie tak radykalnej tezy na podstawie jednego przypadku (nawet jeżeli był osobisty) jest dość irracjonalne, nieprawdaż? Bo równie dobrze ja mógłbym zrobić to samo na przykładzie moich obserwacji i historii mojej koleżanki, ale mam świadomość, że to się zwyczajnie mija z prawdą, a świat nie jest czarno-biały.
Odpisz
23 maja 2018, 21:31
@Nanook: Seksizm działa w obie strony, a mój przypadek to tylko przykład, nie jest jednostkowy. Inny przypadek mojego znajomego, łączący seksizm z nepotyzmem. Starał się chłopak o pracę w urzędzie gminy. Nawet tam praktyki szkolne robił i mu dobrze poszło. Miał nadzieję, że po szkole tam trafi, ale zamiast niego przyjęli dziewczynę... po technikum gastronomicznym. Jej tatuś miał niby maczać też palce w tym, ale jednak w urzędzie jest też dużo więcej kobiet. Koleżanka mi nawet mówiła, co się zatrudniła w urzędzie pracy, że u nich to jest jeden dyrektor facet i reszta to same babki i że też facetów tam nie przyjmują gdy jest wakat, mimo że praca w urzędzie pracy nie wymaga jakichś specjalnych umiejętności, które jedna z płci posiada.
Odpisz
Edytowano - 24 maja 2018, 00:16
@Broski: Zabawne, też szukam pracy biurowej, gdyż jest zgodna z moim wykształceniem, ale na ogół to konkurujący ze mną panowie ją otrzymują. Miałeś po prostu pecha, bo patrząc na statystyki dobrze płatne prace, a biurowe na ogół do takich należą, otrzymują panowie, chyba ze są to stanowiska bez perspektyw dalszego rozwoju jak sekretarka czy asystentka. Wiem co mówię, pisałam o tym obie prace dyplomowe i znam temat dobrze. Dodatkowo w razie awansu panowie otrzymują go częściej aniżeli panie. Masz racje, seksizm działa w obie strony, ale kobiety nadal doświadczają go częściej. A co do przykładu koleżanki który podałeś, to na stanowiskach w urzędach wszelakich na ogól pracują panie, z prostego względu - jest to sektor publiczny, a te aby niwelować różnice w zatrudnieniu stosują tak zwaną dyskryminację pozytywną.
Odpisz
23 maja 2018, 15:33
Odpisz
22 maja 2018, 22:14
Nie rozumiem, z jakiej racji facet miałby ustąpić miejsca kobiecie. Nigdy się z czymś takim nie spotkałam i to jest raczej dla mnie nielogiczne. Jeden pracuje więcej, drugi mniej.
A, co do ustępowania miejsc. Raz byłam chora, miałam gorączkę i ogólnie ledwo mogłam ustać na nogach. Dwa razy prawie zemdlałam, po prostu jak za długo stałam. Jednak musiałam jechać na zajęcia tramwajem, dosyć daleko. Na szczęście znalazłam wolne miejsce i usiadłam, pijąc co chwilę wodę i powstrzymując mdłości. Po jakimś czasie wsiada jakaś baba, nawet nie taka stara i zaczyna mi pufać nad głową. Nie ustąpiłam jej, przy pierwszym zakręcie bym się wywróciła, byłam bardzo osłabiona. Jakaś młoda kobieta przede mną ustąpiła tej roszczeniowej i zaraz wywiązał się komentarz "jak ta młodzież musi sobie siedzieć". Nie miałam siły nawet odpowiedzieć.
Odpisz
22 maja 2018, 22:48
@martyna2112: wiesz, raz przez takie babcie zemdlałem w autobusie i nikt sobie nic z tym nie robił, po prostu leżałem
Odpisz
22 maja 2018, 22:55
@martyna2112: Ja prawie zawsze wpuszczałem na swoje miejsce. Żadko kiedy usłyszałem choćby zwykłe "dziękuję" ale i tak zwykły szczery uśmiech był najlepszym podziękowaniem bo wiem, że zrobiłem coś dobrego i to zostało docenione. Raz nawet mi się zdarzyło, że chodziła o mnie taka "złota opinia" jakie to ja mam wielkie serce bo jako jedyny zawsze ustąpię miejsca.
Kilkukrotnie spotkałem się z przypadkiem gdy wpuściłem tą panią a nie tamtą i zostałem niemal zabity wzrokiem. Jaki ten kraj niewdzięczny.
Dzisiaj jeżdżę samochodem :^
Odpisz
23 maja 2018, 07:15
@VanQuisch: Rzadko*
Odpisz
23 maja 2018, 13:15
@martyna2112: Należy ustąpić miejsca kobiecie w ciąży/osobie starszej, ale tylko jeśli zajmujesz specjalnie oznaczone dla nich miejsce w autobusie. To przewiduje regulamin kominikacji miejskiej przynajmniej w moim mieście. I teoretycznie kultura wymaga aby osoba młodsza - wszystko jedno czy kobieta czy mężczyzna - ustąpiła miejsca osobie starszej, wyraźnie chorej(np. o kulach), lub kobiecie w ciąży miejsca ze względów bezpieczeństwa tych osób - na ogół trudniej im stać. Osobiście jeśli widzę osobę z tych grup, a jestem w stanie miejsca ustąpić to to robię. Mnie osobiście raz miejsca ustąpiono, mimo ze jestem młodą, zdrową i nie w ciaży dziewczyną. Pierwsze dni okresu przechodzę dosć cieżko - część dziewczyn pewnie to zna - jadę autobusem, chwieje sie bo mi troche słabo, szpilki nie ułatwiają ale sie nie skarżę, bo w sumie każdy za bilet zapłacił więc ma prawo siedzieć. Na jakimś zakręcie mnie zarzuciło, jakiś chłopak w ostatniej chwili mnie złapał, bo bym legła jak długa i posadził na swoim miejscu. Normalnie myślałam ze go ozłocę.
Odpisz
23 maja 2018, 00:28
człowiek zawsze dbał pierw o siebie a później o innych. Niestety żyjemy w takich czasach gdzie takich ludzi wytyka się palcem a dbanie o własną dupe nazwano egoizmem. To smutne że ludzie chcą od nas czegoś czego sami nawet by nie pomyśleli zaoferować.
Odpisz
Edytowano - 23 maja 2018, 00:00
Nie wiem. Ja jestem młodą dziewczyną i nie bóldupuje się, że mężczyźni mi miejsca nie ustępują. Nie czuję potrzeby, że muszę koniecznie siedzieć. Ja rozumiem, że facet silniejszy itp, ale kobieta może postać te 20 min na własnych nogach, bo nic jej się nie stanie. Co innego, gdy jest w ciąży. Ogólnie miejsca się ustępuje właśnie kobietom w z ciąży, osobom starszym i "niepełnosprawnym" (np. ze złamaną nogą itd). Nie ma obecnie przyjętej normy, że faceci mają stać, a kobiety siedzieć. Nigdy się nie spotkałam aby męźczyzna ustępował młodej, stojącej o własnych siłach, nieznajomej kobiecie miejsca, tylko dlatego, że jest kobietą.
Odpisz
22 maja 2018, 22:05
Sama prawea
Odpisz
22 maja 2018, 21:00
Stare jak internet.
Odpisz
22 maja 2018, 19:23
kiedy wszyscy buldupują na komunikację miejską a ty nigdy w życiu nie jechałeś emzetką...
Odpisz
22 maja 2018, 19:32
@Polska_Kobra: "emzetką", czyli?
Bo stawiam, że nie chodzi o motocykl z czasów PRL.
Odpisz
22 maja 2018, 19:59
@XStuntManiac1: MZ
Miejska Zapi***alajka
Odpisz
22 maja 2018, 20:00
@kamykPL: EMZ - Elitarna Miejska Zapi***alajka.
Odpisz
22 maja 2018, 20:07
@kamykPL: Oh, ok.
Odpisz
22 maja 2018, 23:27
@XStuntManiac1: MZK - miejski zakład komunikacji. Gdy miasto jest za małe, by to coś mogło zwać się przedsiębiorstwem.
Odpisz
Edytowano - 22 maja 2018, 19:42
A teraz pytanie za 100 punktów: która z tych dwóch osób musi dłużej zapieprzać do emerytury?
Odpisz
22 maja 2018, 18:51
Czy ta babka pracuje jako degustatorka sałatek?
Odpisz
22 maja 2018, 19:18
możliwe
Odpisz
22 maja 2018, 17:14
No a co to jest za wyczyn ustąpić miejsca, kiedy się nie jest zmęczonym? Oto jest piękno człowieka rycerskiego, aby ustąpić mimo zmęczenia, aby się poświęcić dla tej kobiety, a nie wstawać tylko gdy nie robi to nam różnicy, tylko po to by cieszyć się dobrą opinią.
Odpisz
22 maja 2018, 18:42
Och, Rhobar, ilekroć widzę jakiś twój komentarz to mnie rozczulasz ;)
Odpisz
Edytowano - 22 maja 2018, 18:44
Problem polega na tym, że to powinien być gest dżentelmeński, a kobiety często zachowują się jakby to się im należało jak psu miska
No i też nie wszyscy dorośli do takiej postawy rycerskiej, jak to ładnie ująłeś
Odpisz
22 maja 2018, 19:57
@TheGardenPL: A się kobietom nie należy niby trochę szacunku, takiego szczególnego? Nie należy im się za te wszystkie trudy które znoszą? Nie należy im się za ich męstwo? Tak, powiedziałem męstwo. Bo trudno znaleźć faceta, który byłby przynajmniej w połowie tak wytrwały, tak odważny, tak bohaterski i tak honorowy jak przeciętna kobieta. A wytrwałość, odwaga, bohaterstwo i honor - czyż to się na męstwo nie składa? Tak, kobietom należy się szczególne traktowanie i mężczyźni są zobowiązani do tego, by być dżentelmenami. Choćby w kwestiach tak banalnych jak ustąpienie miejsca.
Odpisz
22 maja 2018, 20:09
Mężczyźni nie są zobowiązani skakać wokoło każdej kobiety, tylko dlatego, że jest kobietą. Specjalne traktowanie za samo bycie należy się najwyżej komuś choremu od urodzenia, ale na pewno nie przeciętnej kobiecie. Szacunkiem dopłaca się za szacunek, a chamstwem za chamstwo. Jeśli jakaś kobieta by Cię obrażała też byłbyś dla niej dżentelmenem, bo należy jej się to?
Odpisz
22 maja 2018, 20:24
@Prohim2: O to właśnie w dżentelmeństwie chodzi, by nawet będąc obrażanym trzeba kobietę szanować w szczególny sposób. Można bronić swego honoru, można się sprzeciwiać, można mówić niemiłe słowa tej kobiecie, ale zawsze grzecznie, z uszanowaniem jej czci, z pewną pokorą.
Odpisz
22 maja 2018, 20:26
Odpisz
22 maja 2018, 20:54
@Prohim2: Ja wiem, że on przesadza w swym "dzentelmeństwie", ale proszę nie próbuj na niego wpływać. Dzięki niemu połowa populacji tej planety ma szansę na spotkanie kogoś kto za samą płeć gotowy jest traktować je jak nadludzi <3
Co w tym złego?
Z resztą ja jako kobieta, popieram, bo czemu miałabym nie xd
Odpisz
22 maja 2018, 21:07
Po tym co przeczytałam głupio jest mi być kobietą. Wyolbrzymiasz wiele spraw, moze poniekąd i masz racje ale te wszystkie 'trudy' sa znoszone przez kobiety w plemieniach afrykańskich czy innych zacofanych krajach. Tu mamy Polskę i je**ne miejsce w autobusie. Osobiscie jak widze jakąś kobiete w wieku 20-40 lat która stoi nad chłopakiem ktory sobie zmęczony siedzi i go szturcha albo sapie to mnie krew zalewa i mam ochotę wyprosic tę kobietę. Kazdy kto kupił bilet ma prawo sobie usiąść, a czy to kobieta czy mężczyzna to nie ma znaczenia. Nadeszła era równouprawnienia. Poza tym zachowujesz sie jak Feminazistka więc prosze przestań wyolbrzymiac problemy i wywyższać płeć.
Odpisz
22 maja 2018, 21:44
A czemu to kobietom bardziej się należy więcej szacunku od mężczyzn co? Obie płcie powinny być sobie równe.
Odpisz
22 maja 2018, 21:51
@Broski: Równość płci oznaczałaby że mężczyzna=kobieta.
Odpisz
Edytowano - 22 maja 2018, 21:51
a to nie prawda?
*przynajmniej tak powinno być*
Odpisz
22 maja 2018, 21:52
Bo tak jest, a przynajmniej powinno być.
Odpisz
22 maja 2018, 21:56
@Broski: To oznacza negację jakichkolwiek różnic między mężczyzną a kobietą. To oznacza znak równości. Nie równowartości. Równości.
Odpisz
Edytowano - 22 maja 2018, 17:08
To raczej starsze osoby bądź tez kobiety w ciąży narzekają, że im się nie ustępuje miejsca, a nie kobiety. I w sumie słusznie. To powinno być powinnością każdego, aby pomagać słabszym i zwyczajnie ustąpić seniorom, których ciało już nie wytrzymuje tyle co nasze.
Odpisz
22 maja 2018, 17:25
@Nanook: mnie kiedyś opie**oliła stara baba za to że jej nie ustąpiłam miejsca a wokół było dużo pustych siedzeń
Odpisz
22 maja 2018, 17:26
@Nanook: moim zdaniem ten kto ma większy kawałek do przejechania powinien siedzieć
Odpisz
22 maja 2018, 17:27
Współczuję. Takie osoby są okropne. Co nie zmienia faktu, że jest to tylko margines.
Odpisz
22 maja 2018, 17:29
@Nanook: ten "margines" jest jednak dość duży
Odpisz
Edytowano - 22 maja 2018, 17:29
@siemak: Czyli co, stoi nad tobą starsza babcia i pytasz ją dokąd jedzie? A jak jedzie dwie stacje krócej od ciebie to jej mówisz „sorry staruszko, ale zasady nie pozwalają mi wstać z tego miejsca i ci ustąpić, wiec będziesz musiała stać”
Dziwna logika, ale jak chcesz.
Odpisz
22 maja 2018, 17:30
Gdzie ty mieszkasz, że większość społeczności babć i dziadków nie potrafi zauważyć wolnych miejsc obok nich? xddd
Odpisz
22 maja 2018, 17:31
@Nanook: to nie jest tylko margines skoro cała moja rodzina oprócz babci (bo jest ku*wa prawie niewidoma i ciężko jej chodzić) usłyszeli to przynajmniej 2 razy w życiu?
a, no i żeby nie było to rzadko jeżdżę autobusem
Odpisz
Edytowano - 22 maja 2018, 17:37
2 razy w ciągu całego życia to jest dla ciebie dużo? A ile razy starsze osoby po prostu siadały na wolnych miejscach zamiast ci truć dupę? Tysiące razy. Nie wiem jak dla ciebie, ale dla mnie 2 chamskie babcie to margines wśród tych tysięcy seniorów, które nie zachowują się chamsko.
Poza tym jakie to ma znaczenie? To ze jakaś starsza osoba była wobec ciebie chamska to uzasadnia wg ciebie nieustępowanie miejsca innym, potrzebującym tego osobom?
Naprawdę, pomyślcie też trochę o innych. Warto.
Odpisz
22 maja 2018, 17:50
@Nanook: jak już wcześniej wspomniałam, autobusem jeżdżę serio rzadko
Odpisz
Edytowano - 22 maja 2018, 18:22
@Nanook: bardzo ładna wiocha na południu
Odpisz
22 maja 2018, 18:43
@Nanook: *bije brawo z końca sali*
Odpisz
22 maja 2018, 19:52
@Nanook: A jak ledwo chodze i nie moge dlugo stac bo mam zdeformowany kregoslup, to co?
Odpisz
Edytowano - 22 maja 2018, 19:58
@BetonowyMur: No to zajmij sobie miejsce jak nie możesz stać... xdd co to za pytanie w ogóle?
Odpisz
22 maja 2018, 20:27
@Nanook: "ustepowanie miejsca powinno byc powinnoscia kazdego"
Odpisz
22 maja 2018, 20:35
@BetonowyMur: No jeżeli nie możesz ustąpić, to nie ustępuj. To jest chyba oczywiste. Nie rozumiem dlaczego mam to dokładnie wyjaśniać jeżeli wiadomo dokładnie o co chodzi. Może miałem napisać "ustepowanie miejsca powinno byc powinnoscia kazdego oprócz... inwalidów, osób z problemami kręgosłupa, ze złamanymi nogami, osób wyczerpanych pracą fizyczną, z odciskami na stopach... itd., itd."? xd
Odpisz
22 maja 2018, 22:09
@Nanook: ustepowanie nie powinno byc powinnoscia
Odpisz