Programowanie to przyszłość
Opisz dokładnie problem, a jeśli potrzeba to zilustruj go screenem.
Trzymanie się tylko jednego gatunku
Brawo
Ale pojebana akcja
Kocham takie easter eggi
Zależy kim się wcześniej było
U nich za coś takiego jest krzesło elektryczne
Zobacz więcej popularnych memów
Komentarze
Odśwież21 marca 2018, 20:14
(w języku c++)
include <iostream>
isung nameapace std;
main()
{
cout << "panie z takim programem to pani idzi w pi**u";
return 0
}
Odpisz
Edytowano - 21 marca 2018, 21:01
@szalonememe: Ja bym zrobił
void panie(){
cout << "Panie z takim programem to pan idź w pi**u!";
panie();
};
int main(){
panie();
return 0
}
Odpisz
21 marca 2018, 21:54
@szalonememe: Kolejny do poprawienia. No cóż:
include <iostream> //dodaj # na początku
isung nameapace std; //using namespace std;, ale ogólnie tego się nie używa, tylko pisze std:: (np. std::cout)
main() //int main()
{
cout << "panie z takim programem to pani idzi w pi**u";
return 0 //return 0;, ale nie trzeba tego pisać
}
Odpisz
21 marca 2018, 23:00
@Kerbal: ten uczuć gdy dwóch ludzi wymienia się linijkami kodu i z tego kiśnie a ty nawet ku*wa nie wiesz co te dziwne znaki oznaczają
Odpisz
17 czerwca 2021, 14:52
@Kerbal: To teraz wytłumacz czmemu namespace nie używać, bo mi nauczyciel mówił,żeby zawsze używać, bo jest szybciej i nie trzeba pisać std:: przed każdą linią.
Odpisz
17 czerwca 2021, 20:00
@randomowy_gosc: w swoich własnych małych projektach nie ma problemu bo rzeczewiście oszczędza powtarzanie w kółko tego std::, ale powiedzmy że używasz dwóch bibliotek, np. jakieś matematyczne, i obydwie mają funkcje add(), gdybyś rozwinął obydwa namespace to nie wiadomo którego add() użyć. Podobno takie coś może się zdarzyć nawet w samym std::, ale moim zdaniem używając jaiegokolwiek IDE i tak jest bezpiecznie bo będzie ostrzegał o takich sytuacjach.
Odpisz
Edytowano - 19 marca 2018, 20:31
string komentarz = kek;
Debug.Log (komentarz);
Odpisz
19 marca 2018, 20:50
@siemak: Zbyt wiele przeczytałem wiadomości mojego programistycznego kolegi na naszej grupie, aby nie wiedzieć co znaczy.
Odpisz
Edytowano - 19 marca 2018, 21:01
bool zgodaZKomentarzem;
public int strzałka;
public int zielonaStrzałka = strzałka++;
public int czerwonaStrzałka =
strzałka--;
/*chyba coś skopałem*\
if (zgodaZKomentarzem = true)
{zielonaStrzałka};
Odpisz
19 marca 2018, 21:25
@siemak: A bool nie przechowuje tylko true albo false?
Odpisz
Edytowano - 20 marca 2018, 11:11
Masz rację jest to zmienna jednobitowa i może przechowywać tylko 0 lub 1, inaczej True i False, ale zmienna ma również nazwę
Odpisz
Edytowano - 20 marca 2018, 11:15
@siemak: Nie ma --, raczej strzałka = strzałka - 1
Odpisz
21 marca 2018, 19:09
@siemak: ŹLEEEEEE
bool zgodaZKomentarzem;
public int strzałka; //NIE MA PUBLIC BEZ KLASY
public int zielonaStrzałka = strzałka++; //TO SAMO
public int czerwonaStrzałka = strzałka--; //TO SAMO
/*chyba coś skopałem*\ //ZŁE ZAKOŃCZENIE COMMENTA MA BYĆ /* */
if (zgodaZKomentarzem = true) //CHYBA zgodaZKomentarzem == true LUB PO PROSTU zgodaZKomentarzem
{zielonaStrzałka}; //CO????
A tak ogólnie: C++ nie obsługuje polskich znaków, oraz jeżeli chcesz, żeby zielonaStrzałka itd. zmieniało, to musisz zrobić funkcję:
void zielonaStrzalka(){
strzalka++;
return;
}
Odpisz
21 marca 2018, 21:04
@Kerbal: A C# obsługuje?
Odpisz
21 marca 2018, 21:52
Polskie (ani żadne inne dziwne) znaki nie mogą być używane w praktycznie żadnym języku programowania (w C# chyba też nie), bo kompilator ich nie czyta i przekształca do kodowań UTF-8, które są niedozwolone jako nazwy czegokolwiek.
Odpisz
22 marca 2018, 02:14
@Kerbal: jeśli przed nazwą funkcji, jako typ zwracanej wartości jest Void, to na jej końcu 'return' nie występuje bo funkcja niczego nie zwraca :")
Po drugie jeśli funkcja ZielonaStrzalka ma zmieniać strzałkę w całym programie, to po Void musi być gwiazdka *, inaczej zmienna podana jako argument zmieni sie tylko podczas "życia" funkcji, a po powrocie do głównego programu wartość strzałki będzie jak na początku. Czyli dobrze bedzie tak:
Void* ZielonaStrzalka (strz)
{
strzalka=strz+1;
}
I w momencie wywołania funkcji w głównym programie jako argument podajesz aktualną wartość strzałki, która wewnątrz funkcji (i tylko tam) jest chwilowo nazwana 'strz'
Odpisz
22 marca 2018, 02:22
@Hairstreak: ale to i tak nie ma znaczenia bo nie wiadomo czy to wszystko jest wewnątrz klasy czy nie, czy strzalka sama w sobie jest klasą i jaki ma typ pól, nic się nie trzyma kupy za bardzo bo jest bałagan straszny xd
Zresztą strzałka powinna być typu bool, bo ma tylko dwie wartości
Odpisz
Edytowano - 22 marca 2018, 06:52
@Hairstreak: Haha! Tu właśnie umarłeś drogi panie, bo uważasz, że znasz C++ lepiej niż ja. Do pierwszego komentarza: funkcja void faktycznie NIE MUSI zwracać nic, ale return; po prostu kończy funkcję, a brak return jest uważane przez kompilator za 'ostrzeżenie'. Nie trzeba, ale powinno się. Do drugiego komentarza: tutaj przyznaję ci rację, ale źle napisałeś. Powinno być:
void ZielonaStrzalka (int &strz) //tutaj przyjmuje pointer do zmiennej
{
*strz++; //tutaj zwiększa to, co jest pod pointerem
}
Funkcję wywołujemy tak:
int* pointerDoStrz = &strz;
zielonaStrzalka(pointerDoStrz);
Odpisz
22 marca 2018, 22:42
@Kerbal: A nie, właściwie to ja mam rację. Zmienna strzalka nie jest overloadowana, i wskutek tego NIE trzeba do niej tworzyć pointera. Jeżeli potrzebna by była funkcja uniwersalna ++, to wtedy faktycznie masz rację, ale do konkretnej zmiennej wystarczy to.
Odpisz
21 marca 2018, 22:59
Co wy tu, do jasnej ku*wy piszecie?
Odpisz
22 marca 2018, 14:08
@venomman: Właśnie
Odpisz
19 marca 2018, 21:30
for (int i=0,i>=0,i++)
{
cout<<"No tak średnio bym powiedział";
}
Odpisz
21 marca 2018, 21:57
@Strex: Jeszcze jeden:
for (int i=0,i>=0,i++) // for (int i = 0; i >= 0; i++) [chodzi tylko o ; zamiast , reszta może być]
{
cout<<"No tak średnio bym powiedział";
}
Na szczęście tylko jeden błąd (może jeszcze polskie znaki, ale to zależy do czego piszesz)
Odpisz
22 marca 2018, 09:40
@Kerbal: ku*wa dałem , zamiast ; bo było blisko na klawiaturze w telefonie
(zwykle programuje na komputerze)
sry
Odpisz
21 marca 2018, 19:13
? "Czyli brak punktow w petli BASICowej"
Odpisz
Edytowano - 22 marca 2018, 06:48
@Tymek590: PRINT "kiedy jedyny jezyk programowania, ktory w miare znasz to BASIC, wiec nikt nie wie o co chodzi"
Odpisz