Oceń:

Dodaj komentarz

Dodaj komentarz obrazkowy

Ważne informacje:

  1. Komentarz obrazkowy musi być powiązany z komentowanym obrazkiem
  2. ZABRONIONE są obraźliwe, wulgarne obrazki
  3. ZABRONIONE są obrazki przedstawiające osoby w pozach prowokacyjnych oraz zbliżenia piersi, pośladków i inne treści o podobnym charakterze.

Komentarze

Odśwież
Avatar Paulius

11 kwietnia 2013, 13:45

to wszystko zależy od otoczenia w jakim się żyje. Polska jest krajem zamieszkiwanym w 98% przez Polaków z których 90% to katolicy. Ludzie przebywający jedynie z Polakami mają obce podejście do innych - stąd nienawiść do czarnych, żydów, (o cyganach nie wspomnę, bo to inna bajka), a nawet Niemców.

Kiedyś rozśmieszył mnie bardzo widok polaka jadącego do pracy w Niemczech mówiącego jednocześnie do swojego kumpla jak bardo ich nienawidzi - a z drugiej strony sprząta im kible i pucuje buty.

Dlatego właśnie mam wstręt do emigracji...

Avatar SockPuppet

11 kwietnia 2013, 14:35

@Paulius: Nie zgodzę się - Polacy mają uprzedzenia głównie do tych nacji, z którymi mieli bardzo nieprzyjemne doświadczenia w przeszłości (Rosjanie, Niemcy), albo z którymi długo mieszkali na jednym terenie (Żydzi, Cyganie). Nie spotkałam się jeszcze natomiast z uprzedzeniami wobec Murzynów. Poza tym, to dotyczy głównie tej mniej kulturalnej części społeczeństwa, a zresztą stereotypy i uprzedzenia są obecne w każdej kulturze i narodzie.

Avatar Paulius

11 kwietnia 2013, 14:43

@SockPuppet: Niemcy jakoś z tego wyrośli tak jak każde rozwinięte społeczeństwo. pozostaliśmy: my, rumuni, turcy i cyganie - tak nas przynajmniej na zachodzie postrzegają. jesteśmy zacofani i nic z tym nie robimy, bo zadowala nas zmywanie naczyń na zachodzie u kolesia, którego nienawidzimy, bo jest Niemcem (racjonalny argument).

mam tylko nadzieję, że kiedyś dojrzejemy do tego (my, czyli Słowianie oraz Bałtowie zawsze byliśmy cywilizacyjnie zacofani, więc możliwe, że z czasem się rozwiniemy).

A co do stereotypów - z czegoś musiały powstać.

Avatar Sauron

11 kwietnia 2013, 17:25

@Paulius: te twoje "każde rozwinięte społeczeństwa" również nienawidzą innych narodowości.USA,Wielka Brytania,Izrael - mówi ci to coś?

Avatar Paulius

Edytowano - 11 kwietnia 2013, 17:47

@Sauron: nienawidzą tych, co do nich emigrują i rujnują ich kraj. my nienawidzimy ich bez większego powodu. Polecam ci posłuchać kilku wypowiedzi dr. Davida Duke'a na temat emigracji - mądry człowiek.

ps: nie wyszedł ci hejt, próbuj dalej, może kiedyś ci się uda...
:P

Avatar chupacabra001

11 kwietnia 2013, 18:37

@Paulius: I za to Ci poleję.

Avatar dravecki

11 kwietnia 2013, 19:22

@Paulius: jesteś moim idolem :)

Avatar jacek1s

11 kwietnia 2013, 21:17

@dravecki: moim jest Sauron,Paulius i chupacabra001 xd

Avatar Sauron

11 kwietnia 2013, 21:40

@Paulius: przede wszystkim w Polsce nie nienawidzi się innych narodowości. W Polsce po prostu się niektórych nie lubi.Niemców Polacy nie cierpią z pewnego bardzo konkretnego powodu,nawet kilku - II wojna światowa,zabory itd.

Avatar SockPuppet

12 kwietnia 2013, 10:18

@Paulius: Nie powiedziałabym, że Niemcy "wyrośli". W obecnych czasach Niemcy z całych sił próbują zrelatywizować swoją odpowiedzialność za II Wojnę Światową, np. spychając część odpowiedzialności na innych, przede wszystkim na Polaków - można podać wiele przykładów, albo sugerując, że byli ofiarami, zmanipulowanymi przez "jakiegoś Austriaka", podnosząc temat wypędzeń, albo sugerując, że Polacy byli równie okrutni w stosunku do Żydów. Nie mam nic do narodu niemieckiego, który miał przecież wielu bardzo wybitnych przedstawicieli i piękną kulturę, ale taki jest obecny kierunek polityczny.

Z kolei w Polsce politycy w opłakany sposób pozwalają, żeby różne grupy interesów wciskały zarówno Polakom, jak i całemu światu, że Polska to zacofany, barbarzyński kraj, który powinien równać do krajów Europy Zachodniej. Tymczasem to Europa Zachodnia w tej chwili pogrąża się w upadku kulturowym, swoistej dekadencji. Powiedziałabym, że to raczej w Polsce jeszcze jako tako trzymają się normy kulturowe i moralne, na których opiera się cywilizacja, a które w krajach bardziej na zachód są już w stanie kompletnego rozkładu.

I przede wszystkim Polacy jako naród na pewno nie nienawidzą innych narodowości, natomiast do wielu z nich nie mają zaufania bądź mają różne resentymenty, uwarunkowane historycznie, i niekoniecznie w pełni sprawiedliwe, ale raczej zrozumiałe.

Avatar dravecki

12 kwietnia 2013, 13:55

@jacek1s: u mnie też tak jest ale jeszcze dochodzi baca ;)

Avatar Paulius

12 kwietnia 2013, 15:10

@SockPuppet: żyjesz w propagandzie: III Rzesza od początku szanowała polskę, Hitler uwielbiał Piłsudskiego i mu się nawet podlizywał. w 1939 roku zaproponował nam korzystną ofertę: oddamy im Gdańsk i pomorze, a w zamian otrzymamy pół Ukrainy z dostępem do morza Czarnego, ale nasz "kochany" Józef Beck gdzieś miał testament Piłsudskiego (w którym w razie wybuchu wojny nakazał nam walkę po stronie Hitlera), odrzucił propozycję i szczuł Niemcy do wojny.
...ale ty o tym nie wiedziałeś.

Avatar SockPuppet

12 kwietnia 2013, 20:45

@Paulius: Idea "Paktu Ribbentrop-Beck" była już obszernie dyskutowana i ma swoich zwolenników, ale ja do nich nie należę.

Zresztą, po pierwsze, piszesz nie na temat - akurat nie o klimacie międzywojennym była moja wypowiedź, tylko o polityce ostatnich lat.
Po drugie - tak bardzo narzekasz na ksenofobię wśród Polaków, a chciałbyś się przyłączyć do Hitlera, który na nienawiści rasowej oparł właściwie całą swoją ideologię - gratuluję logicznego wywodu.
Po trzecie, "Niemcy", "Ukraina" czy "III Rzesza" z dużej litery, a "Polska" z małej, bardzo wymowne.
Po czwarte, oczywiście, że wiedziałam i słyszałam już dawno o tego rodzaju wizach historii, ale nie mają one większego sensu. Powiedz mi, w jaki to sposób Beck prowokował Hitlera. W mojej opinii to ty jesteś pod wpływem propagandy, i to bardzo ostatnimi czasy rozpowszechnionej.
I poza wszystkim, zły zaimek w ostatnim zdaniu.

Avatar Paulius

12 kwietnia 2013, 20:51

@SockPuppet: wolałbym się związać z Hitlerem i poświęcić 3 mln żydów niż skazać na śmierć 7.5 mln osób i pogrążyć kraj w zniszczeniu. Nie popieram go, ale to był wtedy jedyny słuszny wybór.
ps: nie produkuj się tak, bo z twojego paranaukowego wywodu mało jest faktów, więcej czczej gadaniny i czepiania się szczegółów.
Proponuje ci uczyć się pisania ode mnie...

Avatar SockPuppet

12 kwietnia 2013, 21:53

@Paulius: Nie skorzystam. Widzę, że masz o sobie wysokie mniemanie. Jednak sprowadzasz dyskusję na niski i niemerytoryczny poziom.

Bardzo łatwo jest teraz wyrokować, co było jedynym dobrym rozwiązaniem 70 lat temu. Jednak jest to zupełnie bezproduktywne - nie możesz (nikt nie może) w żaden sposób udowodnić, że historia potoczyłaby się tak, a nie inaczej, gdyby coś w niej zmienić. Mogła potoczyć się całkowicie inaczej, niż twierdzisz i twoje tezy są wyrazem dużej naiwności. Fantazje na temat alternatywnej historii mogą być tematem literackim bądź intelektualną "zabawą", ale mają znikomą wartość merytoryczną - historia jest zbyt skomplikowanym i złożonym procesem, aby móc przewidzieć zarówno to, co zdarzy się w przyszłości, jak i to, co wydarzyłoby się w przeszłości, gdyby ktoś postąpił inaczej.

Z drugiej strony, pamiętaj, że w tamtym momencie historii decyzje podejmowane były w zupełnie innych warunkach i przy zupełnie innym stanie wiedzy. Nadal utrzymuję, że przyłączenie się do Hitlera byłoby wyjątkowo parszywym pomysłem.

Avatar Paulius

12 kwietnia 2013, 22:04

@SockPuppet: "niski i niemetoryczny"? dobre sobie, po prostu nie mam zamiaru cię katować potokiem słów, taki jaki ty tu robisz. podaje po prostu sporą ilość faktów w sposób przejrzysty, a nie zaśmiecam komentarza lawiną "inteligentnych słów", jak ty - jakbyś chciała mnie "zmiażdżyć" swoją domniemaną inteligencją. Muszę cię rozczarować: nie jesteś pierwsza na tej stronie, która tak robi i z którą się wdawałem w takie żenujące "nie zgadzanie się". Najczęściej taki spam kończe po prostu gaszeniem prowokatora poprzez nie odpowiadanie na jego zaczepki, bo gdybym odpowiadał to druga strona by nie przestała odpowiadać, bo na to się tutaj zapowiada
(tłumacząc na język pospólstwa: ustępuje głupszemu :] )

Avatar
Konto usunięte

12 kwietnia 2013, 23:24

@Paulius: W Polsce nie ma nienawiści do czarnych. Ostatnio jakieś rasistowskie polski było słychać od palikociarni w stronę posła Godsona, ale to inna bajka. Sockpuppet ma rację, Polacy mają uprzedzenia względem innych narodowości, a nie, plują nienawiścią w ich kierunku. Antysemityzmu również nigdzie nie ma, ewentualnie na marginesie NOP-u, który w polityce się nie liczy.
Co do obrazka, tolerancja jezd cnotą dla ludzi bez przekonań. Za 50-100 lat czarni i islamiści zajmą zachodnią europę, podczas gdy wschodnia przetrwa. To na Łabie będzie zachodnia granicą cywilizacji, i wschodnia granica barbarzyństwa.

Avatar SockPuppet

Edytowano - 12 kwietnia 2013, 23:28

@Paulius: Jak na razie, to ty sprowadziłeś całą dyskusję do osobistych wycieczek. Wygląda to tak, jakby po prostu zabrakło ci argumentów i chcesz to nadrobić poprzez zakrzyczenie drugiej osoby, w bardzo dziecinny sposób. Najłatwiej jest stwierdzić, że adwersarz jest głupi i się popisuje, tylko w ten sposób nikomu niczego nie udowodnisz.

Odnośnie "inteligentnych słów". Jak dla mnie są zupełnie normalne i ich używanie w rozmowie jest naturalne. Nie chcę cię miażdżyć, ale nie jestem pewna, czy powinnam kontynuować. Rozmowa miała sens, dopóki nie pozbawiłeś jej resztek merytorycznego charakteru.

Avatar
Konto usunięte

12 kwietnia 2013, 23:30

@SockPuppet: W takim razie powiedz mi, ilu ludzi zabił Hitler do 1939 roku, że bł takim wielkim zbrodniarzem? Pakt Ribbentrop-Beck jest paktem z szatanem. Ale pakt Sikorski-Majski z 1942 jest przymierzem z diabłem, by pokonać szatana , więc jest jak najbardziej na miejscu. Kto tak nie sądzi jest nazistą i faszystą. Dlaczego więc nie można było w 1939 zawrzeć paktu z szatanem by pokonać diabła, a potem go zdradzić? Wyczuwam mózg wyprany przez lewacką propagandę.

Avatar SockPuppet

12 kwietnia 2013, 23:52

Zły nos. Powiedz mi, gdzie widzisz lewicę w moich postach. Bo tak się składa, że z lewicą mam tak mało, jak tylko jestem w stanie.

Powinieneś wiedzieć, że Hitler już przed wojną dał się poznać jako nieobliczalny i niebezpieczny. A prześladowania oraz dyskryminacja wobec, zwłaszcza, Żydów, zaczęły się w III Rzeszy na długo przed 1939. Zaś w przypadku traktatu Sikorski-Majski - ZSRR należało już wówczas do aliantów, a należy pamiętać, że ówczesne stosunki pomiędzy krajami były o wiele bardziej złożone i sprzymierzenie się z ZSRR odbyło się w ramach tego sojuszu, który był zdecydowanie bardziej rozsądny. Polacy zgrzeszyli natomiast naiwnością, nie przewidując, że sojusznicy oddadzą m.in. nasz kraj Sowietom w ramach swoich układów. Nawet jednak to nie oznacza, że sojusz z III Rzeszą miał być lepszym wyjściem z sytuacji.

Jak już powiedziałam, w tej chwili nie da się wywnioskować, jaki mógłby być wtedy wynik wojny. Być może obróciłby się nawet na naszą korzyść, jednak nie chciałabym żyć ze świadomością, że Polacy jako naród przyłożyli rękę do jednego z najgorszych ludobójstw.

Avatar
Konto usunięte

Edytowano - 13 kwietnia 2013, 00:09

@SockPuppet: Polacy nie przyłożyli by się do mordowania. Niemcy namawiali swych sojuszników, szczególnie Węgrów i Bułgarów, by oddali Żydów do Birkenau. Nikt żądań nie przyjmował. Ci Żydzi trafiali do Birkenau, dopiero gdy dany kraj wypowiadał sojusz z Rzeszą, a potem był pod jej okupacją. Dziś na arenie międzynarodowej nikt tego nie wypomina Węgrom.
Stalin zerwał pakt Sikorski-Majski, gdy Sikorski zaczął mu truć dupę o polskich oficerów. Czerwoni zdążyli do tego momentu zabić jakieś 10 mln Polaków. Hitler w 1939 tylko nielicznych polskich komunistów w Niemczech. Czyli nawet się przysłużył. Żydów również bardzo niewielu. Nie uchodził jeszcze za bardzo groźnego.
Mówiłem tylko, że masz mózg wyprany przez lewacką propagandę, a nie, że masz lewackiej poglądy, choć tego nie wykluczam.

Avatar SockPuppet

13 kwietnia 2013, 08:55

Bardzo wygodne jest stwierdzenie, że ktoś ma wyprany mózg przez coś lub przez kogoś, ale klasyfikowanie jako ofiarę lewicowej propagandy każdego, który nie popiera poglądów Zychowicza i jemu podobnych nie ma wiele sensu i dowodzi tylko zacietrzewienia politycznego. Bo chyba nie chcesz powiedzieć, że tylko lewaccy propagandziści krytykuję wizję paktu Ribbentrop-Beck...
A poza tym, krytykowanie czyichś decyzji, podjętych wiele lat temu, w całkowicie innych warunkach jest zwyczajnie niemądre. My teraz wiemy, jak historia się potoczyła, i czym poskutkowały te decyzje, oni wtedy nie wiedzieli. Poza tym, naprawdę nie można zakładać, że wszystko potoczyłoby się zgodnie z twoją wizją, gdyby tylko Polska sprzymierzyła się z III Rzeszą. Nie możemy wiedzieć, jakie byłyby tego dalekosiężne skutki. Nawet najmądrzejszy analityk historii tego nie może stwierdzić. Historię potrafią kształtować drobne zbiegi okoliczności, takie jak odbicie się kuli od czyjegoś guzika i nie da się przewidzieć wszystkich zmiennych. Można uważać, że ktoś kiedyś powinien był postąpić inaczej, ale jeżenie się ta tych, którzy tak nie uważają nie ma sensu.
I przede wszystkim pakt Sikorski-Majski był zawiązany w zupełnie innej sytuacji niż mógł być pakt Ribbentrop-Beck. To też należy brać pod uwagę.

Avatar
Konto usunięte

Edytowano - 13 kwietnia 2013, 10:40

@SockPuppet: Mi nie chodzi o to że nie popierasz tego poglądu, tylko o początkowa argumentację. Pakt Ribbentrop-Beck jest paktem z szatanem. Ale pakt Sikorski-Majski z 1942 jest przymierzem z diabłem, by pokonać szatana , więc jest jak najbardziej na miejscu. Argument ten znalazłem czytając Newsweek Historia, a także był on zawsze związany z partiami socjalistycznymi. Po czym znalazłem to w twoich komentarzach.

Avatar Paulius

13 kwietnia 2013, 13:54

@SockPuppet: to jaki sens ma w takim razie ta dyskusja? zobaczyłaś, że się rozpisuje i chciałaś mnie potruć, och przepraszam: polemizować ze mną, a wyszło jak wyszło. W dziecinny sposób zalewasz mnie czerwonymi strzałeczkami i jakimiś zaczepnymi tematami.

ps: jak sobie wyobrażasz koniec tej rozmowy?
skończy się ona tym, że w końcu odechce mi się odpisywać na ten coraz bardziej odbiegający od początkowego temat i przestane odpowiadać, ty natomiast dalej będziesz to ciągnęła jak stereotypowa "mądralińska".
Dlatego nie widze sensu kontynuowania tego.
żegnam, a jeśli nie zrozumiałaś tego to: farewell, auf wiedersehen, vale(więcej języków nie znam)...

Avatar SockPuppet

13 kwietnia 2013, 14:16

Przepraszam, ale ja nie podniosłam tego argumentu. Ja mówiłam tylko, że nie poparłabym przymierza z Hitlerem, ponieważ jeszcze na długo przed wybuchem wojny dał się poznać jako dowódca nieobliczalny i twierdzenie, że moglibyśmy powstrzymać ludobójstwo Żydów i in. gdybyśmy podpisali z nim pakt jest jedynie przypuszczeniem, a pakt Sikorski-Majski został zawarty w zupełnie innym momencie i innych warunkach.
A Newsweeka Historia nigdy nie czytałam, więc nie mogę mieć tamtejszych poglądów...

Avatar SockPuppet

13 kwietnia 2013, 14:48

@Paulius: Spoko.

Avatar malaho2000

11 kwietnia 2013, 19:02

nikt oprócz tuska

Opisz dokładnie problem, a jeśli potrzeba to zilustruj go screenem.

Opisz problem

Dołącz screena

"Jestem zbyt bogaty, żeby patrzeć na jakichś żebraków"

Pinokio hack

Super

Do wyboru do koloru

Francja moment

O bogowie, walka!

Zobacz więcej popularnych memówpopularne memy strzałka