Opisz dokładnie problem, a jeśli potrzeba to zilustruj go screenem.
Dorime
Ucz się ucz, wiedza do potęgi klucz
Kiepski Piece
Może chociaż schodom nic się nie stało
Potrzeba czasu
Miszany miszany do odmbioru! Ej, nie dla ciebie!
Zobacz więcej popularnych memów
Komentarze
Odśwież1 listopada 2017, 09:04
Wszystko wina szlachty.
Odpisz
2 listopada 2017, 21:15
@Darmozjad1: bardziej królów, bo to oni dawali im przywileje
Odpisz
2 listopada 2017, 21:24
@Kacprrr: Wina leży po obu stronach a zwłaszcza po stronie twórców demokracji szlacheckiej.
Odpisz
2 listopada 2017, 21:39
na początku, z tego co mi się wydaje działała dobrze, dooiera potem władcy zje**li z przywilejami :/
Odpisz
2 listopada 2017, 21:46
@Kacprrr: Przywileje już dawali przed demokracją szlachecką, często jako forma przekupienia szchlachty aby poprawić ich decyzję (tak jak to było np. Gdy król Węgier [nie pamiętam jak się nazywał ale był władcą po Kazimierzu Wielkim] kiedy z Węgrami unia personalna przekupił szlachtę aby pozwoli zasąć na tronie Jagwidzię.). Samą demokracja szlachecka żla nie była z żałożrnia jednak w praktyce to co miało Polskę uruchomić zgubiło ją (Lbierum Veto).
Odpisz
2 listopada 2017, 21:50
prawda
ale nie rozumiem, jak ktoś, nie pamietam kto powołał, mógł w ogóle pomyśleć, że liberun veto mogło pomóc. Oprócz tego złe jeszcze były praktycznie zerowe podatki szlachty
Odpisz
2 listopada 2017, 22:28
@Kacprrr: Liberum Veto w żałożeniu miało być narzędziem wykorzystywanym w syutacjach typu: Cały sejm jest przekupiony oprócz tego jednego patrioty który uratuje państwo dzięki Liberum Veto.
Odpisz
2 listopada 2017, 22:32
coś nie pykło
Odpisz
2 listopada 2017, 22:47
@Darmozjad1: Na początku szlachta była wcale nie taka zła. Jednak po potopie szwedzkim i wojnie z kozakami zniknęła cała średnia szlachta, pozostali tylko magnaci i gołota. Tym pierwszym zależało tylko na napychaniu własnego brzucha, za to ci drudzy ledwo wiązali koniec z końcem.
Odpisz
2 listopada 2017, 23:25
@Darmozjad1: szlachta wybierała pi**ę zamiast króla dlatego „król” nie mógł nic zrobić bo pewnie nie wiedział nawet co zrobić i szlachta to wykorzystywala wyciągając dla siebie przywileje. Chyba.
Odpisz
3 listopada 2017, 18:54
@Darmozjad1: Wina prywaty.
Odpisz
2 listopada 2017, 22:45
Odpisz
2 listopada 2017, 22:46
@DRparadox: Typowy Polski szlachcic z średniowiecza....
Odpisz
3 listopada 2017, 07:41
@DRparadox: Liberum Veto było dawno po średniowieczu
Odpisz
3 listopada 2017, 00:12
Ku**a ale wstyd z bycia polakiem
Odpisz
3 listopada 2017, 17:07
@MoNka455: To poczytaj sobie chociażby o obronie wizny albo kiedy nasze terytorium miało MILION kilometrów kwadratowych.
Odpisz
3 listopada 2017, 19:17
1."Heroizm" polaków pod Wizną to propagandowy mit.
2.Co z tego,że nasze terytorium miało milion kilometrów,skoro większość terenów była nie zaludniona i nic tam nie było oprócz łąk,lasów i stawów.Polska miała wtedy jakieś 12 milionów mieszkańców... A to w ch*j mało jak na te milion kilometrów.Zobacz na Prusy w tamtych czasach.Były dużo mniejsze od polski ale były potęgą,która mogła zabrać sobie całą środkową rzeczpospolitą.
3.Większość polskich zwycięstw,gdyby się bliżej przyjrzeć-była gówno warta i wyimaginowana przez propagandę.A nawet takie prawdziwe zwycięstwo pod Wiedniem nic dobrego nam nie przyniosło,bo Austria urosła w potęgę i odwdzięczyła się polsce rozbiorami,a turcy nas do dzisiaj nienawidzą.
Odpisz
Edytowano - 3 listopada 2017, 19:18
@MoNka455: 4.Większość powstań w polsce kończyły się przegraną powstańców i często tragedią wobec zwykłych cywili,którzy mieli gdzieś wojny i chcieli sobie spokojnie żyć.A powstanie warszawskie to już w ogóle tragedia... całe miasto roz****ne setki tysięcy cywili zabitych a wkład powstańców w wyzwolenie miasta choć był przeogromny to nijaki patrząc z dystansu,co tylko udowodniło jak polacy są głupim i nie poradnym krajem,bo o narodzie tu nie można mówić,bo go już po prostu nie ma.Młodzi polacy wolą zachód np. Niemców,którymi polki jeżdżą się opiekować w tym też starymi wermahtowcowami.A polska partyzantka była gówno warta,AK-owcy bali się bronić wiosek na Wołyniu gdzie były dużo większe masakry niż w takiej np.Warszawie.Podobno gdy do wioski Ukraińcy się dużo zbliżyli to nasi bohaterscy partyzańci wyskakiwali z okopów i spier****li,bo bali się Ukraińskich chłopów uzbrojonych często tylko w widły i siekiery.Polacy tak bardzo nienawidzą komuchów za np.Katyń a paradoksem jest to,że tylko dzięki komunistom zlikwidowane zostały bandy UPA i ludzie nie musieli się bać zasnąć w nocy.
5.polacy należą do najmniej lubianych i znaczących na świecie krajów.I gdybyś miał wątpliwości co do tego to nie posługuj się tutaj filmikami na YT w których to obcokrajowcy mówią co o nas myślą bo takie ich wypowiadanie się jest powierzchowne i często udawane.Jak chcesz poznać prawdę jak jesteśmy lubiani na świecie to poczytaj np.amerykańskie fora.Dużo obcokrajowców się tam o nas wypowiada co o nas myślą i jak nie masz mocnej psychiki to odradzam.
6.Wszyscy za granicą myślą,że to my jesteśmy odpowiedzialni za holokaust i II wojnę światową.
7.polacy to najbardziej srający do swojego gniazda kraj na świecie ale jak już mówiłem jesteśmy krajem wynarodowionym.
8.polacy tak plują jadem nienawiści na wszystkich muzułmanów nawet tych nie radykalnych,którzy szanują chrześcijaństwo co to oni by im nie zrobili,a gdyby w polsce był zamach to ci wszyscy kibole,pseudonacjonaliści(którzy powinni się zająć swoim krajem a potrafią tylko się śmiać z niemców,że mają zamachy i muzułmanów sami ignorując to,że my mamy 2 miliony Ukraińców,przez których już kilka morderstw na polakach było w ostatnim czasie),kontynuując-gdyby w polsce był zamach to oni by się posrali ze strachu i przez rok z domu nie wychodzili.Tacy waleczni... "Polant frist to fikcht" XD
9.Kiedyś u mnie w szkole mieliśmy się wypowiedzieć co sądzimy o obcokrajowcach jak i polakach. o polakach wypowiedzi były mniej więcej takie: "Polacy są cebulakami i idiotami" "Niemcy są super,schludni,są geniuszami"
Polskość to najgorsze pochodzenie jakie się może trafić człowiekowi.No ale niestety muszę być polakiem co w przyszłości zamierzam zmienić.
Odpisz
3 listopada 2017, 19:39
@MoNka455: "Polskość to najgorsze pochodzenie jakie się może trafić człowiekowi."
No bez przesady, są jeszcze kraje 3 świata, czy korea płn.
Odpisz
3 listopada 2017, 19:48
@MoNka455: Po przeczytaniu tej lektury stwierdzam, że ty po prostu wyśmiewasz naturę polaków bo my ani nie prosimy o wolność ani nie wytrzymujemy w niewoli my o to wszystko walczymy.
Wiesz powstanie warszawskie mogło zakończyć się kompletnie inaczej gdyby nie fakt, że przed powstaniem mieliśmy ponad 100 miotaczy ognia ale magazyn został znaleziony i użyliśmy tylko ok. 30...
No i chyba nie słyszałeś/aś o najlepszej kawalerii w europie.
Odpisz
3 listopada 2017, 20:03
Korea płn. może być z siebie dumna.Pomimo skrajnej biedy wszyscy w tym regionie się ich boją a także USA.Zobacz jak jankesi srają w telewizji,że ich rakiety już mogą dosięgnąć kaliforni.A pojedź sobie do Tokyo czy Seulu i poczekaj na ostrzeżenie w którym powiedzą,że korea północna testuje pociski.Zobacz jak ludzie tam się srają.A amerykanie tacy silni,już dawno powinni zająć pjongjang ale tego nie mogą zrobić,bo się tej Korei najzwyczajniej boją.6 milionowa armia fanatycznie kochająca swojego wodza jest dla nich za straszna.
Odpisz
Edytowano - 3 listopada 2017, 20:04
Gdyby polacy wytrzymali wszystkie swoje niewole to polska nie była by ruiną.
I co nam po tych przegranych zrywach patriotycznych?! No co dzisiaj mamy?!
Odpisz
3 listopada 2017, 20:14
@MoNka455: Gdyby Polacy wytrzymywali niewolę to teraz mieszkałbyś pewnie w Niemczech gdzie jako Polak byłbyś karany za jakiekolwiek przejawy tego polskości np.mówienie po polskiemu.
Więc miej chociaż minimum szacunku dla nich za to że oni walczyli o twoją wolność.
Odpisz
3 listopada 2017, 20:35
A dlaczego zaczynasz od II wojny światowej? Wcześniej mieliśmy propozycje od ZSRR,żeby zająć Niemcy,albo propozycje od Niemców aby zaatakować ZSRR i z tego drugiego opłacało się skorzystać a nie lizać dupę aliantom.
I wracając-Dlaczego zaczynasz akurat od II wojny światowej? Gdyby polacy zostali pod zaborem rosyjskim jeszcze tak z 50 lat(pod tym zaborem polakom się wcale nie tak źle żyło) i pomogli rosjanom zwalczać komunizm(wbrew stereotypom o komunizmie to przywędrował on w wagonie bydlęcym z zachodu i rosjanie wcale go nie popierali na początku.Można go było zwalczyć wspólnie z nieogłupionymi jeszcze obywatelami Rosji.Gdyby tak było,to nie musiało by pewnie dojść do drugiej wojny światowej.Bo wspólnie jako Rosja graniczylibyśmy z Niemcami co znacznie ułatwiło by zabicie Hitlera(o ile taki by się w ogóle pojawił,skoro zmienilibyśmy bieg historii).W Rosji ćwiczono jeszcze przed sojuszem z III rzeszą zamach na Hitlera.Dzisiaj bylibyśmy krajem potężnym gospodarczo i militarnie.Wiesz ile polaków by żyło w polsce gdyby nie druga wojna światowa? 70 milionów.To o połowę więcej niż teraz.Nie bylibyśmy też kolonią amerykańską i unii europejskiej.
Odpisz
3 listopada 2017, 20:37
@MoNka455: Nie boją się armii tylko bomby atomowej. I nie kochającą, a bojącą się. Pomijam, że tak głównie to obawiają się Chin.
Odpisz
3 listopada 2017, 20:50
@MoNka455: Jakby nie robilibyśmy powstań pod zaborem rosyjskim to raczej nic by to nie dało a gdybyśmy im pomogli z bolszewikami to by nas wykorzystali co najwyżej dali autonomie a to niepodległość.
Tak średnio byśmy mogli przymierzyć się z ZSRR bo Stalin nienawidził nas co widać w ludobójstwach.
Hitlerem też średnio bo zgodnie z jego ideologią byliśmy podludziami których należało tępić.
A poza tym nigdzie nie zaczynałem od II wojny światowej,walki o niepodległość kraju zaczęły się już w 1794 gdzie Kościuszko wznieca powstanie by uwolnić ojczyznę od wpływów Rosji bo już wtedy nie mieliśmy niezależniego kraju.
Odpisz
3 listopada 2017, 20:50
@MoNka455: Taka jest nasza natura nie umiemy żyć w niewoli.
Odpisz
3 listopada 2017, 20:57
@MoNka455: Z resztą popatrz czy ktośpopiera twoje komentarze?
Odpisz
Edytowano - 3 listopada 2017, 21:04
Żołnierze w korei płn. żyją sobie lepiej niż nasi urzędnicy.Wiesz jakie tam mają przywileje?
W Korei północnej zwykli cywile nie mogą mieć własnych pojazdów,a żołnierze mogą,mogą mieć też nieograniczone zapasy jedzenia do końca życia i są traktowani jak u nas urzędnicy o czym przeciętny cywil może tam sobie pomarzyć.
I niby jak 6 mln uzbrojonych osób ma się bać jednego grubaska?!
Po prostu go kochają.Oni wiedzą,że jak by przyszła ameryczka i kapitalizm to skończyła by się sielanka,więc będą się tam w razie wojny bronić jak przed ogniem.A amerykański żołdak na pewno nie chciałby zostać pojmany przez północno koreańską armię.
Odpisz
3 listopada 2017, 21:05
@MoNka455: To popatrz jak u nas traktuje się cywili a jak tam.
Odpisz
Edytowano - 3 listopada 2017, 21:10
Bo jesteśmy idiotami i nie potrafimy myśleć racjonalnie w takich sytuacjach.Z resztą patrząc na dzisiejsze polskie społeczeństwo gdyby dzisiaj przyszła okupacja to wątpię czy ktoś by się bił o "wolną" polskę.
A to czy ktoś się ze mną zgadza na jeja mi wisi.Na innych portalach są osoby o identycznie moich poglądach i mają ogromne poparcie.Jak bym takie rzeczy pisał np. na wykopie to sytuacja była by pewnie inna.
Odpisz
3 listopada 2017, 21:16
@MoNka455: Nie masz prawa oceniać powstańców NIGDY nie byłeś/aś w podobnych warunkach
Odpisz
3 listopada 2017, 21:18
Tam cywile nie mogą głośno wyrażać swoich poglądów jak i tak naprawdę u nas.Nie no u nas możesz np.Szkalować polskę,ale spróbuj inne nacje to możesz mieć duże kłopoty.Jeden koleś co spalił kukłę żyda,żeby zaprotestować żydowskie ingerencje w sprawy polski dzisiaj siedzi w pi*****,a żydzi jadą po polsce jak chcą i nic im nie groźi.To dowodzi,że my jesteśmy pod taką "okupacją" Zobacz za okupacji hitlerowskiej było podobnie.I co teraz nikt się nie rwie do boju za polskę.Możesz srać na swoje do woli ale na niczyje inne nie próbuj nawet,jeśli inni srają do twojego gniazda.
Odpisz
3 listopada 2017, 21:19
Jak bym był w takiej sytuacji jak oni,to spieprzył bym za granice.
Odpisz
3 listopada 2017, 21:20
@MoNka455: Bo jesteś pieprzonym tchórzem
Odpisz
3 listopada 2017, 21:38
Oj dałoby i to dużo,bo Katarzyna caryca ledwo po zaborach zaczęła chorować i tylko czekać aż umrze i Kościuszko doskonale o tym wiedział i dzięki tym powstaniom on umarł a polska była w jeszcze większym gównie niż przez zabory.Ale już dalsi władcy Rosji planowali dać nam niepodległość no i polacy znowu musieli zje**ć swoimi żałosnymi powstaniami w których było 100% pewności,że przegramy.Przez to podpadliśmy Rosjii.A jaką moglibyśmy być potęgą gdybyśmy się rozwijali się jako autonomia.
Stalin był komunistą a jak już mówiłem komunizmu można było uniknąć gdyby Rosja miała się jak bronić.To ogłupieni chłopi stali za komunizmem ale nie na długo,bo się zaraz zorientowali,że zostali zrobieniu w ch**a.Stalin nas nienawidził za bitwę warszawską,której mogło nie być tak samo jak komunizmu.Wiesz,że jeszcze do roku 1937 polska była tak jakby sprzymierzeńcem Hitlera? On nas zaczął uważać za pod ludzi dopiero po wybuchu II wojny światowej,której można było uniknąć,gdyby polska nie kozaczyła.Hitler tak naprawdę miał najpierw pójść na zachód nie na wschód.Bo Francja była jego kluczowym krajem do podbicia.To właśnie dzięki niej mógł utrzymać stabilnie sytuacje III rzeszy przez większość wojny.Po wyzwoleniu Francji Niemcy były już przegrane.
Odpisz
3 listopada 2017, 21:43
Nie lubię się wywyższać,ale uważam,że potrafię jednak racjonalnie myśleć w przeciwieństwie do takich osób jak ty.Co by mi dało gdybym tu np.został?! Miałbym czekać na śmierć,tylko dlatego,żeby ktoś mnie nie nazwał tchórzem?!
Odpisz
3 listopada 2017, 21:55
@MoNka455: Czyli autonomia to dla ciebie niepodległość no przyznam całkiem nieźle u ciebie w głowie.
To nie ma sensu bo bylibyśmy i tak częścią Rosji czyli to Rosja rosła by w siłę wykorzystując nasze surowce.
Te powstania miały sens i mogły się udać do tego początkowo powstania miały być w wszystkich zaborach a nie tylko w Rosyjskim.
,,Gdy Polska nie kozaczyła" czyli twoim zdanie oddanie ważnych terytoriów razem z obywatelami kraju jest dobre.Po czymś takim Hitler zauważył by w nas uległość i by żądał kolejnych ziem.Po tym jak by miał wszystkie ziemie Imperium Nieniemieckiego zażądał by kolejnych ziem lub naszej niezależnego.
Odpisz
3 listopada 2017, 22:02
@MoNka455: Mam swoje wartości które cenie ponad życie.
Odpisz
3 listopada 2017, 22:16
Przecież wiem,że autonomia to nie niepodległość,ale autonomia nam bardziej by wyszła na dobre.Rosja nam chciała dać niepodległość bo nie byliśmy jej do niczego potrzebni.My im w zamian mogliśmy zaproponować tylko naszą autonomię.Ówczesny Car był nam nawet przychylny,więc i pewnie język polski by do szkół wrócił.Dzięki takiej autonomii mogliśmy się spokojnie rozwijać i nie obawiać się ataku ani z zachodu ani z południa,bo Rosja była potęgą.
Polska mogła się chociaż lepiej przygotować do wojny zamiast z żałosną armią tą wojnę sprowokować.
Węgry,Rumunia były jeszcze słabsze od nas a byli sojusznikami hitlera. I co żądał od nich jakiś ziem? Przecież gdyby zajął Węgry i Rumunię(co mógł bez problemu zrobić) miałby wtedy dostęp do morza czarnego,co by było bardzo strategicznym posunięciem.I co? Nie zrobił tego,bo dzięki przyjaznym stosunkom z tymi krajami miał również dodatkowych żołnierzy do ataku na ZSRR i tak mogło być z polską.Mógł mieć dodatkowe milion żołnierzy naszych i lepszy dostęp na ZSRR i wtedy mógł wcześniej zaatakować i zdobyć Moskwę.A nawet jak byśmy w sojuszu z hitlerem wojnę przegrali to na złe by nam nie wyszło tak jak wszystkim jego sojusznikom,bo nie mielibyśmy zniszczonych miast i 3,5 milionowych strat na ludności.
Odpisz
Edytowano - 3 listopada 2017, 22:18
Jakie to niby wartości? Bo chyba nie mówisz o honorze.Polska dawała i daje d**y wszystkim na około więc jeśli ją popierasz-oznacza to,że HONORU nie masz.
Odpisz
3 listopada 2017, 22:19
@MoNka455: Jak to kiedyś powiedział pewien twórca z yt z debilami się nie dyskutuje.
Odpisz
3 listopada 2017, 22:22
Na razie to ja mam lepsze argumenty od ciebie,więc chyba się zastosuję do cytatu tego You-tubera i przestanę z tobą dyskutować.
Odpisz
3 listopada 2017, 22:24
@MoNka455: sensowny argument masz rację ,,Tacy waleczni... "Polant frist to fikcht" XD"
Odpisz
Edytowano - 3 listopada 2017, 22:31
Ha ha koleś rozśmieszasz mnie.Jak bardzo musisz być zdesperowany,aby bronić się cytatem,który specjalnie przerobiłem,żeby był prześmiewczy.
Odpisz
3 listopada 2017, 22:36
@MoNka455: Nikogo nie śmieszy i popatrz ile osób popiera twoje zachowanie.
Odpisz
3 listopada 2017, 22:40
W którejś odpowiedzi mówiłem już co sądzę o poparciu moich komentarzy.Żebyś nie musiał szukać tej wypowiedzi napiszę to jeszcze raz.
To czy ktoś się ze mną zgadza na jeja mi wisi.Na innych portalach są osoby o identycznie moich poglądach i mają ogromne poparcie.Jak bym takie rzeczy pisał np. na wykopie to sytuacja była by pewnie inna.
Odpisz
3 listopada 2017, 22:41
@MoNka455: Jak się wchodzi na fora o takich tematach to zawsze ma się poparcie.
Odpisz
3 listopada 2017, 22:43
I masz rację,że nie śmieszy.Ten cytat nawet w wersji poprawnej byłby żałosny.
Odpisz
3 listopada 2017, 22:43
Na jeja jak widać nie,bo tu mało kto zna fakty historyczne.
Odpisz
3 listopada 2017, 22:43
@MoNka455: Ten cytat w normalnej wersji ma sens i po części opisuje naszą historię.
Odpisz
3 listopada 2017, 22:46
@MoNka455: Jakie fakty? przyłączenie się do hitlera to miał być dobry pomysł? wyobraź sobie, że takie węgry podczas 2wś miały pozwolić niemieckiej armii się przedostać do polski i wiesz co wtedy zrobili?
Zaminowali tory kolejowe i grozili wysadzeniem.
Odpisz
3 listopada 2017, 22:46
@MoNka455: Spół praca z Niemcami była by pewnie naprawdę krucha.Węgry zostały zaatakowane z powodu przyjmowania i godnego przyjmowania polskich uchodźców.
I to nie wyszło by nam na dobre.Powstania też wyczerpywała też Rosję.Bez nich ZSRR było by tylko silniejsze i skończyło by się pewnie tak samo czyli utrata ziemi i wpadnięcie pod sowieską okupację.
A poza tym niczego nie ogarniasz jeśli z mojej wypowiedzi nagle zacząłeś mówić o tym że powinnyśmy sprzymierzyć się z Rosjanami czy Niemcami.
Odpisz
3 listopada 2017, 22:47
Cytat opisujący naszą historie to "Poland first to give ass" jest też drugi również opisujący naszą historię i ten brzmi "Poland first to lose"
Odpisz
3 listopada 2017, 22:50
@MoNka455: Czy wiesz, że po przegranej wojnie z III rzeszą i sowieckim sztyletem za granicą i tak rozwalaliśmy system? przykładem jest monte casino pewnie teraz powiesz no raz nam się udało ale każdy naród kiedyś przegrał.
Odpisz
3 listopada 2017, 22:55
Ale wiesz,że moglibyśmy uniknąć wojny i wtedy Węgrzy nie dostaliby batów.II wojne doskonale rozegrali włosi.Polska mogła też tak zrobić.Najpierw jesteśmy sojusznikami jednego mocarstwa i jeśli przegrywa wojnę przechodzimy na do aliantów.I nie musielibyśmy obalać naszego rządu,bo lennicy hitlera mieli szanse nie zostać osądzonym i przeżyć Jak by falanga Dmowskiego rządziła polską w tamtym czasie to byśmy na 100% byli sojusznikami jednego albo drugiego państwa I jedno i drugie uratowało by nas przed stratami jakie ponieśliśmy podczas II wojny światowej.
Odpisz
3 listopada 2017, 22:58
@MoNka455: Piękne Faszystowskie włochy przegrywające w afryce
Odpisz
Edytowano - 3 listopada 2017, 22:59
I co z tego,że zdobyliśmy Monte Casino skoro inne kraje myślą,że zrobili to Brytyjczycy.Podobno brytole zdjęli polską flagę i wywiesili swoją.A poza tym Niemcom się już nie chciało bronić bo wiedzieli,że przegrają i myśleli już tylko jak się poddać i nie zginąć.
Odpisz
3 listopada 2017, 23:00
@MoNka455: To może bitwa o Anglię?
Odpisz
3 listopada 2017, 23:01
Ale włosi należeli do państw,które poniosły minimalne straty w wojnie.Teraz są 3x silniejsi od polski.
Odpisz
3 listopada 2017, 23:02
Gdzie angole kazali sobie za tą bitwę zapłacić.I tu właśnie jest przykład dania przez polskę du*y
Odpisz
3 listopada 2017, 23:04
@MoNka455: Ale mówimy o tym jaki potrafimy dać łomot a nie o tym, że musieliśmy za to płacić
Odpisz
3 listopada 2017, 23:05
@MoNka455: a jak dalej nie pasuje to może cyrk skalskiego
Odpisz
3 listopada 2017, 23:06
Ale to był łomot tylko z naszego punktu widzenia.I jak widać nie opłacalny.
Odpisz
3 listopada 2017, 23:08
@MoNka455: Wtedy stracilibyśmy resztki naszego honoru.I co wtedy?Nasz kraj przez współpracę z Niemcami i tak by był zmuszony do wypłacenia odszkodowań i podziału na strefy okupacyjne.I w tej wersji historii jak i naszej wpadamy w strefę okupacyjną ZSRR.Straty i tak by były a do masowych mordów i tak by doszło.
Profit?Żaden.
A ty dalej w zaparte nie zważając jaki był początek tej dyskusji.
Odpisz
3 listopada 2017, 23:11
Dajesz jakieś bitwy dzięki którym MY nic nie zyskaliśmy.
Broniąc angli to tak jak by bronić jakiejś osoby przed bandytą,któremu my w pojedynkę nie daliśmy rady,więc może 3 na jednego się uda i później te osoby,z którymi wspólnie się biliśmy mówią nam wy***rdalaj,nikt ci nie kazał nam pomóc.
Odpisz
3 listopada 2017, 23:18
Wtedy właśnie obronilibyśmy resztki naszego honoru,a tak daliśmy tylko dupy i mieliśmy najbardziej zniszczoną stolicę w Europie jak nie na świecie.Polska konsekwencje takiego działania ponosi do dziś.A ZSRR za swojej okupacji nie niszczyło chociaż miast,tylko budowało fabryki dzięki którym polska mogła się rozwijać.
Odpisz
3 listopada 2017, 23:28
@MoNka455: ZSRR spowodowała gigantyczne zacofanie gospodarcze naszego kraju względem zachodu,duże ingerencje w politykę kraju,swałszowanie wyborów a odbudowywać musieliśmy się sami więc nic tak byśmy nie zyskaliśmy.
Do tego dochodzi fakt że Polacy byli mordowani.
A honor byśmy stracili już na stałe.
Odpisz
3 listopada 2017, 23:30
@MoNka455: Poczytaj sobie o czerwonej zarazie jak to sowieci ,,wyzwalali" polskę
Odpisz
3 listopada 2017, 23:52
Ale w polityce trzeba być elastycznym i szukać rozwiązań najlepszych dla narodu.ZSRR mogliśmy uniknąć jak już wspominałem-Iść do sojuszu z III rzeszą wtedy byłyby większe szanse na zdobycie Moskwy a po pod Stalingradem też by łatwo poszło bo byłby to potężny sojusz i już jesienią te tereny należały by do nas.Hitler szukał wszędzie sojuszników gdzie tylko mógł przed wojną.Nienawidził niby żydów,choć w wermachcie służyło ich ok.150 tysięcy.Mielibyśmy szanse być potęgą.
I nie byli byśmy zacofani przez sowietów jak byśmy przegrali wojnę,bo oni nie niszczyli miast tylko je rabowali i dzięki temu mielibyśmy swoje przedwojenne fabryki.
Polacy przez sowietów stracili ludzi w tysiącach,a Katyń był również dzięki wojnie z Niemcami.
I dzięki wojnie z Niemcami straciliśmy 3,5 miliona polaków,gdyby nie wojna z nimi stracilibyśmy tylko od 0,5 mln do 150 tys.
Odpisz
3 listopada 2017, 23:53
Z tego co wiem to polacy chętnie ich zapraszali,żeby wyzwolili miasta od Niemców.Poczytaj sobie listy od polaków do nich.
Odpisz
3 listopada 2017, 23:55
@MoNka455: Tak, z tą tak zwaną pierwszą linią było spoko ale na samym końcu szli gw**ciciele i złodzieje
Odpisz
Edytowano - 3 listopada 2017, 23:59
Ale polacy zapraszali wszystkich,bo pierwsza linia szła na Berlin a druga wyzwalała wschodnie tereny polski od band UPA,którzy byli gorsi od Niemców.Nawet nie wiesz ilu polaków wstąpiło wtedy do NKWD czy do armii czerwonej.
Odpisz
4 listopada 2017, 00:08
@MoNka455: rabowali miasta,niszczyli zabytki,gwałcili kobiety = nie byli wiele lepsi od Niemców
Bylibyśmy zacofani bo zatrzymywali by rozwój technologiczny na rzecz robienia gigantycznej armii.
Historia Katynia jest prosta - po zajęciu całego kraju polscy oficerowie zostają wywiezieni przez Sovietów pod Katyń gdzie zostają zamordowani.Więc nawet bez Niemców by do tego doszło.
Oprócz strat w ludziach warto doliczyć zniszczenia miast,ekonomii czy zabytków a Sovieci chcieli zawszelką cenę wymazać historię naszego narodu a by stracił swoje tradycje i wartości przez co dało by mu się łatwo wmówić że jest kimś kompletnie innym oraz by już by tak nie walczył co jak widać się nie udało.
Odpisz
Edytowano - 4 listopada 2017, 00:24
1.Ale infrastruktura ogólnie była prawie nie naruszona
2.Byli dużo gorsi od Niemców,ale zwykłych cywilów nie torturowali.A ***łty są na każdych wojnach i miejscach gdzie stacjonuje obca armia.
3.Ale polska armia nie była gigantyczna,jeżeli mówisz o armii radzieckiej to nasze fundusze dużo by im nie miały do zaoferowania.
4.Katynia by nie było gdyby polscy idioci wpadli chociaż na pomysł wypowiedzenia wojny ZSRR i wtedy nasza inteligencja była by jeńcami wojennymi o których nasi sojusznicy mieli by obowiązek się upomnieć.
Gdyby była wojna tylko ze związkiem radzieckim to nasza elita inteligencka mogła by w porę uciec do Niemiec i tam się ukrywać do końca wojny.Możliwości polski można by tak wymieniać i wymieniać...
Sowieci nie niszczyliby miast bo przecież to później byłoby także ich i musieli by je naprawiać z własnych funduszy.Po co niszczyć miasto w którym nie ma oporu?
Odpisz
4 listopada 2017, 10:36
@MoNka455: Nasze fundusze nie były im potrzebne.Tam był komunizm i każdy dostawał jedzenie na karteczki więc pieniądze nie były im potrzebne.
Twoim zdaniem to Polacy przyczynili się do ludobójstwa na sobie no bardzo logiczne.Sowieci zaatakowali pod pretekstem ,,bronienia swojego kraju" bo upadku Warszawy uznali że nasze państwo już nie istnieje mimo że dalej żyje i walczy.I nie zostali by jeńcami,Stalin nas nienawidził i to było dobrze widzieć.
Polska elita by nie uciekła do Niemiec skoro podczas Wojny Bolszewickiej kompletnie zamknęli granicę.Jeśli mieli by gdzieś uciekać to do Węgier.
Zniszczyli by miasta aby nam trudniej było się odbudować i stać się jakąś ważną siłą.
Odpisz
4 listopada 2017, 11:50
Dlaczego ty wszystko tak rozdzielasz? Mieliśmy przed wojną ogromne możliwości uniknięcia jej albo chociaż zneutralizowania jej skutków.Hitler wysunął nam propozycje sojuszu i mogliśmy z tej propozycji skorzystać,ZSRR również,tylko że wtedy wcześniej byłby komunizm.Sowieci nas oficjalnie nie zaatakowali.Oni sobie weszli na nasze tereny gdy my mieliśmy związane ręce w walce z Niemcami.
Jak byśmy mieli sojusz z jednym z tych mocarstw to mielibyśmy plecy w walce z drugim.I nasza inteligencja mogła właśnie na tych "plecach" się ukrywać.No mówię tu oczywiście o Niemcach,bo w ZSRR chyba wiesz co się robiło z takimi ludźmi.Wszyscy sojusznicy hitlera dobrze na tym wyszli i żyją sobie o niebo lepiej.I może nawet nie było by komunizmu,bo polska była by wystarczająco silna by nasi "sojusznicy" nie mogli nas sprzedać w Jałcie.
Czołgi i samoloty też na karteczki produkowali... Obywatelom pieniądze nie były potrzebne,ale jako państwo musieli się na pieniądzach opierać.Stalin za pieniądze dokonał tam przełomu gospodarczego,że z pługów mogli przejść na traktory.
Odpisz
4 listopada 2017, 12:03
@MoNka455: Kiedy niby Hitler nam wysunął propozycję sojuszu?
Jeśli wtargnięcie obcych wojsk na dany teren to nie wojna to w takim razie to my zaczęliśmy II wojnę światową bo Niemcy zrobiły tak samo.Więc Sowieci nas nas zaatakowali i się z tym musisz pogodzić.
Komunizm to ustrój totalitarny czyli życie każdego człowieka jest w pełni podporzątkowane państwu.
Za jakie pieniądze zostały dokonane rewolucje przemysłowe jak w komunizmie nie są one potrzebne i tak naprawdę zostały wykorzystane do tego rosyjskie surowce naturalne które zostały wykorzystane przez totalitarny rząd.
Odpisz
Edytowano - 4 listopada 2017, 13:19
Do 1937 mieliśmy dobre relacje z III rzeszą i na zachodzie nawet myśleli,że jesteśmy ich sojusznikami.Propozycja zaatakowania razem ZSRR oznacza również sojusz.Hitler chciał nas zrobić swoimi lennikami i to jest fakt historyczny.Co dzięki temu byśmy zyskali? Niby nic,ale nie mielibyśmy najbardziej uszkodzonej infrastruktury w Europie i 3,5 milionowych strat w ludności.Dzięki temu mogliśmy jakoś utrzymać równowagę i nie dać się sprzedać Związkowi Radzieckiemu.Polska sama prowokowała do wojny i sama jest sobie winna.Nasza armia była dowodzona przez kretynów i pijaków,którzy również są odpowiedzialni za nasze straty.Mieliśmy też dużo gorszy sprzęt od Niemiec i mieliśmy go o co najmniej 2x mniej.Armia radziecka miała słabych dowódców.Atakowała jak dzicz i z razem z Niemcami mogliśmy ich pokonać w 2 lata.Niemcy nam oficjalnie wypowiedzieli wojnę strzelając ze swojego pancernika w nasze wybrzeże.Jak by polska nie była taka głupia i naiwna to chociaż lepiej by się przygotowała.A co zrobiła? Kupiła jakiś okręt podwodny między kontynentalny i wzięła trochę ludzi pod broń.Myślała,że resztę załatwią sojusznicy.Trzeba się pogodzić z faktem,że sami jesteśmy sobie winni i tak uważa wielu polskich jak i niemieckich historyków.
I dowodzi to tylko mojego pierwszego komentarza:Jak słabi i nie poradni jesteśmy.
Odpisz
2 listopada 2017, 22:28
Odpisz
31 października 2017, 19:47
Polska jest najsilniejsza na świecie.
Odpisz
31 października 2017, 21:51
Chyba pod względem tolerancji alkoholu we krwi.
Odpisz
2 listopada 2017, 21:05
Jezeli chodzi o robienie gier xD
Odpisz
2 listopada 2017, 21:45
xD
Odpisz
2 listopada 2017, 22:23
de**l czy de**l oto jest pytanie
Odpisz
3 listopada 2017, 21:22
Bo powstania to nasza specjalność
Odpisz
Edytowano - 31 października 2017, 14:55
Austria była słabsza
Odpisz
31 października 2017, 15:06
@romanow: Ta tylko,że w sumie to Polska zdechła z tego powodu,że nasz ostatni władca miał Carycę Katarzynę za crusha.
Odpisz
31 października 2017, 15:36
@romanow: Austria miała wielokrotnie liczniejszą, nowoczesną armię, silną gospodarkę. Polska była gospodarczo przestarzała oraz podsiadała niecałe 25 tys wojska. Więc nie można tu mówić o Austrii słabszej od Polski.
Odpisz
31 października 2017, 15:44
@Petrus2001: Polska miała najlepsze lata w okolicach 1400-1600 z tego powodu,że wtedy najlepsza gospodarka była oparta na rolnictwie a niestety później kraje które nie zajmowały się rolnictwem tylko innym przemysłem zaczeły nas wyprzedzać
Odpisz
31 października 2017, 16:45
@Petrus2001: Austria była krajem róznorodnym etnicznie i religijnie przez co była krajem nawiedzanym przez liczne bunty i rebelie które osłabiały gospodarkę. Dodatkowo sąsiadowała z Imperium Osmańskim które też lubiało atakować te ziemie. A i nie zapominajmy o adriatyckich piratach.
Odpisz
31 października 2017, 14:54
a i jak chcesz to masz tu countryballa (sorry jeja psuje jakość ale zawsze można odrysować na nowo)
Odpisz
31 października 2017, 14:55
@SweetTea: dzięki
Odpisz
31 października 2017, 15:41
@SweetTea: dzięki
Odpisz
31 października 2017, 14:39
Nie będziesz miał sojuszników jeśli ich anektujesz.
Odpisz
31 października 2017, 15:05
@SweetTea: Nie będziesz mieć ziem jeśli nie zaanektujesz sojuszników
Odpisz
Edytowano - 31 października 2017, 14:50
I przy okazji nie możesz uchwalić żadnej ustawy która mogła by chociaż trochę uratować sytuację bo masz sprzedają szlachtę
Odpisz
31 października 2017, 14:54
@Acesned: szlachta nie zgodzi się na konstytucje jeśli wyjedzie do siebie na przerwę wielkanocną a ty zwołasz obrady sejmu
Odpisz
31 października 2017, 14:53
Odpisz
31 października 2017, 14:36
Liberum Veto
Odpisz