@Nieniek: Irak nikogo nie r*cha. Amerykanie napadli na Irak w 2003, ponieważ uważali, że Saddam Hussajn ukrywa tam broń jądrową, jak się później okazało niesłusznie. Dlatego dobrze, że były głosy sprzeciwu wobec tego nieuzasadnionego ataku.
@kamykPL: Jeżeli ulotki mogą wojnę wywołać, to mogą też ją zakończyć.
Być może ktoś, kto wcześniej chciał iść na wojnę, po zobaczeniu podobnego plakatu zmieni zdanie. Niewielu zapewne, ale nie liczą się statystyki, tylko ludzkie życie.
@M_ateo_1: To takie "Wszystko do nas wraca", wydaje mi się, że polskie "Kto sieje wiatr ten zbiera burze" dobrze to tłumaczy, ale nie jestem pewna, czy dobrze tego użyłam
Ziomek, nie wygłupiaj się, przesadziłeś, widać, że jesteś trollem. Bo jaki racjolanie myślący człowiek nazwał by molestowanie seksualne, uzależnienie od papierosów, problem zapinania pasów, wojny, czy nawet głód w krajach 3 świata lewackimi kłamstwami? Do jeszcze niedawna miałam się za osobę z prawicowymi poglądami, ale jak czytam takie idiotyzmy, to nie wiem czy grosze to, czy skrajne lewactwo
1. Tu nie chodzi o molestowania, a o kradzież komórki.
2. Zapinanie pasów to głupota, bo jak będziesz musiał szybko wyjść, to stracisz czas na rozpisane pasa.
3. W Afryce nie było głodu, dopóki lewacy nie wprowadzili tam socjalizmu.
1. Przeczytaj napis na dole obrazka. Chodzi o molestowanie seksualne dzieci.
2.Polecam obejrzeć odcinek Polimatów na temat pasów bezpieczeństwa. Przypadki w których pasy bezpieczeństwa przyczyniły się do zgonu są bardzo nieliczne w porównaniu do liczby razy ile życie uratowały.
3. I powiedz mi jeszcze raz, że nie jesteś trollem xD
preriokur jest trollem albo idiotą, ale jego głupie poglądy są często zaskakująco blisko mądrości. Nic dziwnego, bo Korwin, z którego chce brać przykład, jest naprawdę mądrym człowiekiem, tylko często właśnie tak błędne rozumianym.
Prawda jest taka że każdy z tych problemów jest realny, ale prawicowe poglądy polegają na tym, że walka z tymi problemami nie powinna być prowadzona przez państwo lub pod wpływem emocji, bo to zawsze wywołuje więcej szkody niż pożytku.
A te kampanie "reklamowe" wpływają wyłącznie na emocje.
Jeśli chodzi o pasy bezpieczeństwa - zdarza się że szkodzą, ale statystycznie rzecz biorąc duuuuuużo częściej ratują życie lub zmniejszają obrażenia. Podobnie jak na przykład ze szczepionkami. Jednak to, że ludzie są prawnie zmuszani do używania ich jest troszkę uwłaczające.
@Mijak: A dlaczego to akurat prawica zaklepuje sobie prawa do niepodejmowania decyzji ze względu na emocje? Naprawdę nawet takie rzeczy jak emocjonalność i sposób myślenia mamy wrzucać w ramy ideologii politycznych? Mijak pls...
A celem kampanii społecznej jest przecież właśnie przekazanie społeczności jakiejś informacji, a najlepiej to zrobić w szokujący sposób, ponieważ wtedy ta informacja dotrze do większej liczby ludzi. Im bardziej zaszokuje i wpadnie w pamięć tym człowiek dłużej i dokładniej zastanowi się nad poruszanym problemem i wyciągnie wnioski.
A co do pasów to nawet jeżeli nie obchodzi cię własne życie to od tego czy zapniesz pasy zależy też życie współpasażerów. Siedząc z tyłu z niezapiętymi pasami w momencie uderzenia stajesz się żywym pociskiem, który miażdży wszystko co jest z przodu. Dlatego jest obowiązek zapinania pasów w samochodach.
@Nanook: Aż ci dałem zieloną strzałkę, bo bardzo mądrze gadasz. Co nie oznacza że mnie przekonałaś do zmiany zdania w jakiejkolwiek kwestii.
Mówienie że prawica to kierowanie się rozsądkiem, a lewica emocjami to daleko idące uproszczenie i spłycenie sprawy. Uważam jednak że to słuszny wniosek, tylko bardzo nieścisły, co wynika z ogólnej nieścisłości określeń "prawica" i "lewica". Na przykład moim zdaniem PiS nie jest partią prawicową, głównie ze względu na daleko posunięty socjalizm.
Dlaczego jednak uważam tak jak uważam? To bardzo złożona kwestia i musiałem dojrzewać do tego przez wiele lat, więc nie sądzę żeby udało mi się to dobrze wyjaśnić w jednym komentarzu.
Ogólnie jednak nie chodzi o to, czy zapinanie pasów bezpieczeństwa jest czymś dobrym czy złym. Albo branie narkotyków, odkładanie pieniędzy na starość, ubezpieczanie się czy dzielenie zyskami z biednymi.
Zdecydowana większość ludzi ma w tych kwestiach bardzo podobne poglądy. Owszem, są wyjątki takie jak choćby preriokur, ale stanowią naprawdę niewielki margines.
Chodzi tu o to, czy państwo i prawo w ogóle powinno zajmować się takimi sprawami. Większość ludzi wyobraża sobie że jeśli jakaś kwestia nie będzie regulowana odgórnie przez państwo, to nikt inny nie da rady się tym zająć jak należy.
A zdaniem moim i tych których uważam za prawicowców, państwo jest złem, ale koniecznym i jego wpływ na życie ludzi powinien być ograniczony do niezbędnego minimum.
Ile moim zdaniem wynosi to minimum i dlaczego - to już temat na całą książkę. Albo kanał na Youtube.
@Mijak: Trudno sprawić, żeby ktoś zmienił swoje zdanie z powodu jednego komentarza, zwłaszcza na takiej stronie jaką jest Jeja, więc w sumie się nie dziwię.
Natomiast co do kierowania się emocjami lub rozsądkiem to cieszy mnie to, że zauważasz, że jest to bardzo duże spłycenie, ale wciąż nie ma żadnego powodu, żeby którekolwiek z tych sposobów rozwiązywania problemów przypinać do jakiejś ideologii politycznej. Oczywiste jest, że w kwestii polityki kierowanie się rozsądkiem jest lepsze, więc nic dziwnego, że według ciebie, zwolennika prawicy, jest to domena prawicowców, natomiast według lewicowców będzie to domena lewicy, bo cóż, to chyba logiczne, że lubimy się opisywać w dobrym świetle.
Rozumiem co masz na myśli w kwestii zapinania pasów czy też legalności narkotyków (akurat w tej kwestii o wiele więcej partii "lewicowych" [czyt. liberalnych] popiera te kwestie niż partie "prawicowe" [czyt. konserwatywne]). Granice opiekuńczości państwa to delikatna i kontrowersyjna sprawa. Z jednej strony nie można przesadzić tworząc państwo opresyjne w stylu Korei Pn., a z drugiej państwo bezprawia w stylu Somalii. Chodzi o to, żeby znaleźć złoty środek, który dla mnie jest zasadą - możesz wszystko, dopóki nie krzywdzisz innych członków społeczności jak w przypadku właśnie niezapinania pasów, przez co mogą ucierpieć inni.
Nie zgodzę się z tym, że państwo jest złem. Państwo (mniemam, że przez "państwo" masz na myśli rząd i administrację) to przedstawiciele narodu, którzy ogarniają, żeby wszystkim żyło się dobrze i bezpiecznie. To tak jak organizatorzy obozów - niby sami uczestnicy jak przyjadą do ośrodka to będą sobie jakoś radzić, ale z dobrą organizacją wyjazd będzie o wiele ciekawszy i bezpieczniejszy. O wiele bardziej wolę żyć w państwie, gdzie jest odgórny nakaz bezpiecznego zachowania niż gdybym miał liczyć, że ludzie będą ogarnięci i nie zrobią niczego głupiego przez co będę miał problem. Ale to jest może kwestia już psychologii. Jestem ekstrawertykiem i lepiej czuję się jako część grupy niż jakbym miał być samotnym wilkiem. W końcu człowiek to zwierzę stadne, a nie grupa samotników, która razem koegzystuje.
Ale cóż, moje spojrzenie na socjologię polityki może być płytkie, ale nie zagłębiałem się dokładnie w ten temat i nie mogę teraz jednoznacznie stwierdzić od czego zależy to jaka ideologia jest dla nas idealna. Może się tego na studiach dowiem.
Dzięki za inteligentny komentarz, bez żadnych argumentów ad personam. Miła odmiana :)
PS To przykre, że PiS jest trochę jak takie najsłabsze dziecko na WFie w podstawówce, którego każda drużyna chciała się pozbyć i oddać do drugiej drużyny. Przez lewicę nazywana partią prawicową, a przez prawicę partią lewicową xd
@Nanook: Typowa prawica charakteryzuje się wolnością gospodarczą i ograniczeniami obyczajowymi.
Typowa lewica charakteryzuje się ograniczeniami gospodarczymi i wolnością obyczajową.
PiS jest partią, która łączy ograniczenia gospodarcze z obyczajowymi - czyli można powiedzieć, że bierze z obu stronnictw to, co najgorsze.
Komentarze
Odśwież15 lipca 2018, 01:09
Ku*wa genialne
Odpisz
6 maja 2021, 04:59
fakt
Odpisz
Edytowano - 6 października 2017, 18:06
Żaden problem. Ja po paru kielichach od razu padam spać.
Odpisz
9 września 2017, 19:42
stop the iraq war? może ku*wa jeszcze pogłaskać ich
Odpisz
18 września 2017, 09:07
@Nieniek: Nie trzeba nikogo głaskać. Chodziło zwyczajnie o zakończenie wojny w Iraku. Głaskanie jest zbędne.
Odpisz
18 września 2017, 13:27
@Nanook: Ja bym pogłaskał nawet, w końcu im się coś od życia należy.
Odpisz
18 września 2017, 14:00
@Krzyniu: A skąd to przekonanie, że byłoby to dla nich nagrodą? :v
Odpisz
18 września 2017, 14:01
@Nanook: No bo ludzie zazwyczaj lubią jak się ich głaszcze ;_;
No ale jak nie to trudno.
Odpisz
18 września 2017, 14:08
@Krzyniu: To jeszcze zależy kto głaszcze.
Odpisz
18 września 2017, 15:23
@Nanook: ja lubie jak mnie głaszczą
Odpisz
18 września 2017, 22:25
@Nanook: jestescie strasznie poprawnie polityczni
Odpisz
18 września 2017, 22:29
@Nieniek: *głaszcze cie* już dobrze nie ma co się spinać
Odpisz
18 września 2017, 22:37
@Nieniek: Rozwiń myśl. Bo nie widzę związku pomiędzy głaskaniem, a poprawnością polityczną.
Odpisz
18 września 2017, 22:40
@Nanook: ja po prostu kolege uspokajam
Odpisz
19 września 2017, 23:51
@Nanook: to było że poprawnie polityczni europrczycy nie chca z nimi walczyc a irak ich r*cha
Odpisz
20 września 2017, 08:27
@Nieniek: Irak nikogo nie r*cha. Amerykanie napadli na Irak w 2003, ponieważ uważali, że Saddam Hussajn ukrywa tam broń jądrową, jak się później okazało niesłusznie. Dlatego dobrze, że były głosy sprzeciwu wobec tego nieuzasadnionego ataku.
Odpisz
21 września 2017, 16:54
@Nanook: a co jezeli by mieli a by przestali atakowac?
Odpisz
21 września 2017, 17:08
@Nieniek: Ale nie mieli. I świat o tym wiedział. Sprawę wcześniej przepadali eksperci. USA napadło na Irak wbrew zakazom ONZu.
Odpisz
21 września 2017, 19:07
@Nanook: no i ch*j je**c brudasów
Odpisz
21 września 2017, 19:09
@Nieniek: Jeżeli naprawdę jesteś z rocznika 2004 to jeszcze jest dla ciebie nadzieja. Powodzenia w poprawnym dorastaniu.
Odpisz
18 września 2017, 16:13
Powstrzymali wojnę
Odpisz
18 września 2017, 19:12
@kamykPL: Jeżeli ulotki mogą wojnę wywołać, to mogą też ją zakończyć.
Być może ktoś, kto wcześniej chciał iść na wojnę, po zobaczeniu podobnego plakatu zmieni zdanie. Niewielu zapewne, ale nie liczą się statystyki, tylko ludzkie życie.
Odpisz
18 września 2017, 07:11
Ah ten piękny plakat przeciw paleniu
Miód na moje oczy
Odpisz
Edytowano - 9 września 2017, 23:04
ktoś przetłumaczy co znaczy ,,what goes around, comes around"
Odpisz
9 września 2017, 23:17
@M_ateo_1: To takie "Wszystko do nas wraca", wydaje mi się, że polskie "Kto sieje wiatr ten zbiera burze" dobrze to tłumaczy, ale nie jestem pewna, czy dobrze tego użyłam
Odpisz
9 września 2017, 23:52
thx
Odpisz
9 września 2017, 20:09
Same lewackie kłamstwa.
Odpisz
Edytowano - 9 września 2017, 20:35
XD
Gadanie przez telefon w czasie jazdy to Kłamstwo lewackie?
Odpisz
9 września 2017, 20:46
@JTKX2: Kłamstwem jest to, że to jest niebezpieczne.
Odpisz
9 września 2017, 21:21
no ale to prawda
parę razy prawie miałem wypadek bo jakiś debil jechał i gadał przez telefon
Odpisz
9 września 2017, 22:00
Dobra już, pertraktor, potrolluj tak jeszcze z tydzień i przestań, co za dużo to niezdrowo.
Odpisz
9 września 2017, 23:17
@Krzyniu: Nie jestem trollem.
Odpisz
Edytowano - 9 września 2017, 23:19
I ja, i ty wiemy, że jesteś. I przestań, bo powoli sie to nudzi.
Odpisz
9 września 2017, 23:22
Ziomek, nie wygłupiaj się, przesadziłeś, widać, że jesteś trollem. Bo jaki racjolanie myślący człowiek nazwał by molestowanie seksualne, uzależnienie od papierosów, problem zapinania pasów, wojny, czy nawet głód w krajach 3 świata lewackimi kłamstwami? Do jeszcze niedawna miałam się za osobę z prawicowymi poglądami, ale jak czytam takie idiotyzmy, to nie wiem czy grosze to, czy skrajne lewactwo
Odpisz
9 września 2017, 23:28
1. Tu nie chodzi o molestowania, a o kradzież komórki.
2. Zapinanie pasów to głupota, bo jak będziesz musiał szybko wyjść, to stracisz czas na rozpisane pasa.
3. W Afryce nie było głodu, dopóki lewacy nie wprowadzili tam socjalizmu.
Odpisz
Edytowano - 9 września 2017, 23:32
1. Przeczytaj napis na dole obrazka. Chodzi o molestowanie seksualne dzieci.
2.Polecam obejrzeć odcinek Polimatów na temat pasów bezpieczeństwa. Przypadki w których pasy bezpieczeństwa przyczyniły się do zgonu są bardzo nieliczne w porównaniu do liczby razy ile życie uratowały.
3. I powiedz mi jeszcze raz, że nie jesteś trollem xD
Odpisz
10 września 2017, 08:08
Z ostatnim to żeś doje**l
Odpisz
10 września 2017, 10:00
2. Pasy nigdy nikomu nie uratowały życia.
3. Prawda boli?
Odpisz
10 września 2017, 11:22
Pasy uratowały mojego ojca
Odpisz
10 września 2017, 21:09
@JTKX2: Zaraz Ci powie, że twój ojciec jest lewakiem xD
Odpisz
18 września 2017, 07:09
Zaboli jak ją zobaczę
Odpisz
18 września 2017, 07:51
Dzięki pasom moja mama żyje. Twój argument to inwalida.
Odpisz
Edytowano - 18 września 2017, 10:12
preriokur jest trollem albo idiotą, ale jego głupie poglądy są często zaskakująco blisko mądrości. Nic dziwnego, bo Korwin, z którego chce brać przykład, jest naprawdę mądrym człowiekiem, tylko często właśnie tak błędne rozumianym.
Prawda jest taka że każdy z tych problemów jest realny, ale prawicowe poglądy polegają na tym, że walka z tymi problemami nie powinna być prowadzona przez państwo lub pod wpływem emocji, bo to zawsze wywołuje więcej szkody niż pożytku.
A te kampanie "reklamowe" wpływają wyłącznie na emocje.
Jeśli chodzi o pasy bezpieczeństwa - zdarza się że szkodzą, ale statystycznie rzecz biorąc duuuuuużo częściej ratują życie lub zmniejszają obrażenia. Podobnie jak na przykład ze szczepionkami. Jednak to, że ludzie są prawnie zmuszani do używania ich jest troszkę uwłaczające.
Odpisz
18 września 2017, 22:59
@Mijak: A dlaczego to akurat prawica zaklepuje sobie prawa do niepodejmowania decyzji ze względu na emocje? Naprawdę nawet takie rzeczy jak emocjonalność i sposób myślenia mamy wrzucać w ramy ideologii politycznych? Mijak pls...
A celem kampanii społecznej jest przecież właśnie przekazanie społeczności jakiejś informacji, a najlepiej to zrobić w szokujący sposób, ponieważ wtedy ta informacja dotrze do większej liczby ludzi. Im bardziej zaszokuje i wpadnie w pamięć tym człowiek dłużej i dokładniej zastanowi się nad poruszanym problemem i wyciągnie wnioski.
A co do pasów to nawet jeżeli nie obchodzi cię własne życie to od tego czy zapniesz pasy zależy też życie współpasażerów. Siedząc z tyłu z niezapiętymi pasami w momencie uderzenia stajesz się żywym pociskiem, który miażdży wszystko co jest z przodu. Dlatego jest obowiązek zapinania pasów w samochodach.
Odpisz
19 września 2017, 07:34
@Nanook: Aż ci dałem zieloną strzałkę, bo bardzo mądrze gadasz. Co nie oznacza że mnie przekonałaś do zmiany zdania w jakiejkolwiek kwestii.
Mówienie że prawica to kierowanie się rozsądkiem, a lewica emocjami to daleko idące uproszczenie i spłycenie sprawy. Uważam jednak że to słuszny wniosek, tylko bardzo nieścisły, co wynika z ogólnej nieścisłości określeń "prawica" i "lewica". Na przykład moim zdaniem PiS nie jest partią prawicową, głównie ze względu na daleko posunięty socjalizm.
Dlaczego jednak uważam tak jak uważam? To bardzo złożona kwestia i musiałem dojrzewać do tego przez wiele lat, więc nie sądzę żeby udało mi się to dobrze wyjaśnić w jednym komentarzu.
Ogólnie jednak nie chodzi o to, czy zapinanie pasów bezpieczeństwa jest czymś dobrym czy złym. Albo branie narkotyków, odkładanie pieniędzy na starość, ubezpieczanie się czy dzielenie zyskami z biednymi.
Zdecydowana większość ludzi ma w tych kwestiach bardzo podobne poglądy. Owszem, są wyjątki takie jak choćby preriokur, ale stanowią naprawdę niewielki margines.
Chodzi tu o to, czy państwo i prawo w ogóle powinno zajmować się takimi sprawami. Większość ludzi wyobraża sobie że jeśli jakaś kwestia nie będzie regulowana odgórnie przez państwo, to nikt inny nie da rady się tym zająć jak należy.
A zdaniem moim i tych których uważam za prawicowców, państwo jest złem, ale koniecznym i jego wpływ na życie ludzi powinien być ograniczony do niezbędnego minimum.
Ile moim zdaniem wynosi to minimum i dlaczego - to już temat na całą książkę. Albo kanał na Youtube.
Odpisz
19 września 2017, 19:00
@Mijak: Trudno sprawić, żeby ktoś zmienił swoje zdanie z powodu jednego komentarza, zwłaszcza na takiej stronie jaką jest Jeja, więc w sumie się nie dziwię.
Natomiast co do kierowania się emocjami lub rozsądkiem to cieszy mnie to, że zauważasz, że jest to bardzo duże spłycenie, ale wciąż nie ma żadnego powodu, żeby którekolwiek z tych sposobów rozwiązywania problemów przypinać do jakiejś ideologii politycznej. Oczywiste jest, że w kwestii polityki kierowanie się rozsądkiem jest lepsze, więc nic dziwnego, że według ciebie, zwolennika prawicy, jest to domena prawicowców, natomiast według lewicowców będzie to domena lewicy, bo cóż, to chyba logiczne, że lubimy się opisywać w dobrym świetle.
Rozumiem co masz na myśli w kwestii zapinania pasów czy też legalności narkotyków (akurat w tej kwestii o wiele więcej partii "lewicowych" [czyt. liberalnych] popiera te kwestie niż partie "prawicowe" [czyt. konserwatywne]). Granice opiekuńczości państwa to delikatna i kontrowersyjna sprawa. Z jednej strony nie można przesadzić tworząc państwo opresyjne w stylu Korei Pn., a z drugiej państwo bezprawia w stylu Somalii. Chodzi o to, żeby znaleźć złoty środek, który dla mnie jest zasadą - możesz wszystko, dopóki nie krzywdzisz innych członków społeczności jak w przypadku właśnie niezapinania pasów, przez co mogą ucierpieć inni.
Nie zgodzę się z tym, że państwo jest złem. Państwo (mniemam, że przez "państwo" masz na myśli rząd i administrację) to przedstawiciele narodu, którzy ogarniają, żeby wszystkim żyło się dobrze i bezpiecznie. To tak jak organizatorzy obozów - niby sami uczestnicy jak przyjadą do ośrodka to będą sobie jakoś radzić, ale z dobrą organizacją wyjazd będzie o wiele ciekawszy i bezpieczniejszy. O wiele bardziej wolę żyć w państwie, gdzie jest odgórny nakaz bezpiecznego zachowania niż gdybym miał liczyć, że ludzie będą ogarnięci i nie zrobią niczego głupiego przez co będę miał problem. Ale to jest może kwestia już psychologii. Jestem ekstrawertykiem i lepiej czuję się jako część grupy niż jakbym miał być samotnym wilkiem. W końcu człowiek to zwierzę stadne, a nie grupa samotników, która razem koegzystuje.
Ale cóż, moje spojrzenie na socjologię polityki może być płytkie, ale nie zagłębiałem się dokładnie w ten temat i nie mogę teraz jednoznacznie stwierdzić od czego zależy to jaka ideologia jest dla nas idealna. Może się tego na studiach dowiem.
Dzięki za inteligentny komentarz, bez żadnych argumentów ad personam. Miła odmiana :)
PS To przykre, że PiS jest trochę jak takie najsłabsze dziecko na WFie w podstawówce, którego każda drużyna chciała się pozbyć i oddać do drugiej drużyny. Przez lewicę nazywana partią prawicową, a przez prawicę partią lewicową xd
Odpisz
19 września 2017, 20:04
@Nanook: Typowa prawica charakteryzuje się wolnością gospodarczą i ograniczeniami obyczajowymi.
Typowa lewica charakteryzuje się ograniczeniami gospodarczymi i wolnością obyczajową.
PiS jest partią, która łączy ograniczenia gospodarcze z obyczajowymi - czyli można powiedzieć, że bierze z obu stronnictw to, co najgorsze.
Odpisz
11 stycznia 2019, 22:12
@JTKX2: twój ojciec to lewackie kłamstwo xd
Odpisz
6 maja 2021, 05:01
@Mijak: to zmień zdanie Nanook i się nie kompromituj już.
Odpisz
9 września 2017, 20:28
Lubię żółwia a te plastikowe torebki umożliwiają mi ich trzymanie. Dziękuję, będę używać ich jak najwięcej <3
Odpisz
9 września 2017, 19:46
O hui hidzi z tymn pienrszym?
Odpisz
9 września 2017, 19:51
Wypadek samochodowy.
Odpisz
9 września 2017, 19:51
ten ziom że zapiol pasy a data na ubraniu ma symbolizować datę jego śmierci więc zapinając pasy przedłuża swe życie
Odpisz
9 września 2017, 19:48
Odpisz
9 września 2017, 19:24
Ta z murzyniątkiem w wózku mnie rozbawiła, jestem zły
Odpisz
9 września 2017, 19:27
@EmielRegis: Nie tylko ciebie,w chwili gdy to zobaczyłem włączył mi się Testoviron z tekstem "Nie dla psa,dla pana to"
Odpisz