Opisz dokładnie problem, a jeśli potrzeba to zilustruj go screenem.
Mój Koran z jakiegoś powodu ma sury ponumerowane po rzymsku
To już się robi nudne
Może następnym razem będzie bardziej uważać
O bogowie, walka!
Czyli to oni...
JEZUS PATRZY
Zobacz więcej popularnych memów
Komentarze
Odśwież2 grudnia 2017, 13:59
Podłoga to imigranty: *polska wypi***ala w kosmos*
Odpisz
7 sierpnia 2017, 15:28
Jak naczelna partia jeja dojdzie do władzy to każdy będzie zarabiał ponad 10 000 (oprócz admina)
Odpisz
7 sierpnia 2017, 16:27
@PepeTheCrusader: załóżmy partię polityczną!
Odpisz
7 sierpnia 2017, 16:43
@stonaga: To jest plan!
Odpisz
8 sierpnia 2017, 11:59
@PepeTheCrusader: ekhem ekhem inflacja ekhem
Odpisz
8 sierpnia 2017, 12:26
@stonaga: Partia jejaków - nie wyjdzie. Kiedyś razem z przyjaciółką próbowałyśmy wymyślić jakąś koncepcję. Okazało się, że ona jest socjalistką, a ja libertarianką.
Odpisz
8 sierpnia 2017, 12:30
@Deprecha: Prawicowa partia jejaków.
Mamy już nawet nazwę
Odpisz
8 sierpnia 2017, 12:42
@Deprecha: Ja się bym na takie coś nie pisał zwłaszcza gdy partia ma być prawicowy a ja jestem centrystą
Odpisz
8 sierpnia 2017, 13:21
@PepeTheCrusader: Preriokur na czele.
Odpisz
9 sierpnia 2017, 15:05
@PepeTheCrusader: Dołączam do partii xddd
Odpisz
10 sierpnia 2017, 10:06
@LeBitch: dołączam
Odpisz
9 sierpnia 2017, 01:28
Czyli mnie nawet ku*wa tu nie ma
Odpisz
8 sierpnia 2017, 21:51
Czyli stoję na podłodze.
Odpisz
8 sierpnia 2017, 11:50
a jak w komentarzach przyłożycie ucho do monitora to usłyszycie głosy płaczących lewaków którzy bronią złodziei i antypolaków
Odpisz
8 sierpnia 2017, 12:13
jak przyłożycie ucho do tego komentarza to usłyszycie głos prawiaka który myśli że jest super wielkim patriotą i bohaterem Polski
Odpisz
8 sierpnia 2017, 12:24
nie bohaterem jestem narodowcem, jedynym słusznym politykiem jest marian kowalski a pis i tak jest lepszy od wszystkich lewackich partii bo dba o interesy polski i to partia której zależy na zbudowaniu lepszej polski a nie kradzieżach
Odpisz
8 sierpnia 2017, 12:27
Masz czym się chwalić że jesteś narodowcem. Z tym marian kowalskim to się chyba żartujesz. A co PiS to PSL by był lepszy. Nie mówiąc już o PO czy .Nowoczesna. Choć i tak w Polsce nie ma żadnej dobrej partii
Odpisz
8 sierpnia 2017, 12:31
Staram się szanować wszystkich, niezależnie od poglądów, ale Marian Kowalski? Serio? On ledwie podstawówkę skończył... A jego kampanię prezydencką można streścić jako "Ch**, ku*wa, wielka i silna Polska. Nie mam pomysłu jak, ale ch*j z tym, musimy być silni i dumni, i jeszcze niezależni i silni!"
Odpisz
8 sierpnia 2017, 13:29
@Deprecha: ludzie oceniają go po wyglądzie a nawet nie znają jego poglądów wbrew pozorom zna sie na polityce i historii a i wiem że przez żydowskie media narodowiec = łysy kibol z maczetą a nie ktoś kto żyje dla polski i co do tych łysych panów jak to ktoś powiedział "docenicie ich kiedy ciapaci przekroczą odre" czy jakoś tak
Odpisz
8 sierpnia 2017, 13:43
Szczerze też nie przepadam za narodowcami. Mają poglądy skrajnie różne od moich, a często (wiem z autopsji) wyrażają je w bardzo nachalny sposób. Niemniej, powtarzam raz jeszcze, staram się ich uszanować.Widzę, że bardzo lubisz pana Mariana, mógłbyś wskazać konkretnie, które z jego poglądów podobają Ci się najbardziej? Ja niestety nie mogę doszukać się niczego pozytywnego w jego wypowiedziach, ale może źle szukam...
P.S. Zamiast "ciapaci" używaj "Arabowie, Hindusi, Pakistańczycy itp.". Wtedy sprawisz wrażenie człowieka na poziomie i ludzie będę lepiej Cię odbierać. "Ciapaty" nie dość, że jest obraźliwe, to jeszcze pochodzi od nazwy wypieku indyjskiego i samo w sobie jest dość komiczne. No chyba, że to miał być dokładny cytat z kogoś, wtedy jest to zrozumiałe.
Odpisz
8 sierpnia 2017, 14:20
Co mieli by zrobić takie złego uchodźcy że miałbym mieć szacunek i uznanie do narodowców. Jakoś Słowacja , Hiszpania czy Portugalia przyjmują uchodźcy a nic złego poza dobrymi wybrankami które zdarzają się w każdych grupach imgigrujących.
Odpisz
Edytowano - 8 sierpnia 2017, 14:11
niedaleko mnie mieszka pewna rodzina i baba dostaje jakieś 5-9 tysięcy z 500+ więc jak brakuje wam kasy to wiecie co robić
Odpisz
8 sierpnia 2017, 11:39
minimalne zarobki rosną i polska sie szybko rozwija a niech mi jakiś lewak powie że tak nie jest to sie wku*wie
Odpisz
8 sierpnia 2017, 11:40
albo sie nie wku*wie bo słowa lewaków są mniej warte niż szczekanie psa
Odpisz
8 sierpnia 2017, 12:37
Aż się dziwię, że to piszę, ale masz rację. Naprawdę, w tym komentarzu nie ma ani słowa nieprawdy i może jest trochę racji w Twoich poglądach... ale może ciut grzeczniej? Z takim słownictwem nikt nie potraktuje Cię poważnie. To częsty problem narodowców. Nawet jak uda im się powiedzieć coś mądrego, co się zdarza, to robią to w taki sposób, że człowiek cywilizowany nawet nie chce się wdawać w dyskusję.
Odpisz
8 sierpnia 2017, 12:28
Ten moment kiedy pod randomowym obrazkiem, na randomowej stronie dla dzieci i młodzieży rozkwitają dyskusje na wyższym poziomie niż reprezentują niektórzy posłowie Rzeczpospolitej.I jak w tym kraju ma być dobrze?
Odpisz
7 sierpnia 2017, 15:49
Ch** ku*wa 500+ nie dla ciebie, mimo iż mamke zarabia najniższą krajową, a tatke alimetów nie daje, bo nie musi. (niepotrzebna nikomu spowiedź)
Odpisz
7 sierpnia 2017, 15:55
@czlowiekprokurator: Ja jestem za likwidacją 500+ bo komuś muszą zabrać aby komuś dać a to dodatkowe koszty operacyjne i kasa gdzieś znika w jakimś %, lepsze jest obniżenie vatu o kilka % dzięki czemu ludzie będą mogli kupować więcej i będą trochę bogatsi a wpływy z vatu się za mocno nie zmienią bo mimo niższego % będzie więcej produktów kupowanych i się to jakoś zrównoważy, ale dla rządzących lepiej rozdawać kasę którą zabrali w podatkach i zdobywać sobie wyborców.
Odpisz
Edytowano - 7 sierpnia 2017, 16:09
@EmielRegis: Normalny człowiek np. z jednym dzieckiem musi pracować a jakaś patola se zrobi 20 gówniaków i nic nie musi robić oprócz dalszej reprodukcji i rozpowszechniania patologii
Odpisz
7 sierpnia 2017, 16:11
@maxiu1244: "Socjalizm", ale czasami takie rozdawnictwo kasy przynosi jakieś dobre skutki.
Odpisz
7 sierpnia 2017, 16:16
@EmielRegis: Tak samo jak ktoś np. w Niemczech pracuję i zarabia ileś tam euro, musi płacić za mieszkanie, płacić podatki itd. a przywiozą takiego araba ch*j ku*wa 3k euro, duże darmowe mieszkanie wolność od podatków ch*j ku*wa
Pewnie się ktoś dopie**oli w stylu ''a że masz gorzej to od razu wyzywasz''
Odpisz
7 sierpnia 2017, 16:20
@maxiu1244: A słyszałeś o nowym podatku drogowym, który teraz u nas wprowadzili czy wprowadzają, pieniądze miały iść na naprawę dróg i tym podobne a jednak większość pójdzie do budżetu na "coś" co ma prawdopodobnie w nazwie "+".
Odpisz
7 sierpnia 2017, 16:22
@EmielRegis: mieszkanie+ xD niedługo to może jeszcze wprowadzą samochód+ odrzutowiec+ alkohol+
internet+ prąd+
Odpisz
7 sierpnia 2017, 16:25
@maxiu1244: A najlepsze, że na potrzeby budowy mieszkań z programu mieszkanie+ zamierzają wyciąć kolejne lasy aby działki były jak najtańsze.
Odpisz
7 sierpnia 2017, 16:27
@EmielRegis: Niedługo to Polacy będą spi***alać za granicę aby szukać schronienia xd
Odpisz
8 sierpnia 2017, 10:05
@maxiu1244: 2024: polacy imigraują do Czech w poszukiwaniu sprzyjającego im otoczenia
2040: W polsce oficjalnie nie ma już żadnych Polaków
Odpisz
8 sierpnia 2017, 10:50
@maxiu1244: W Polsce jest teraz dzięki tym programom coraz lepsze miejsce do życia i wreszcie są powody by Polonia wróciła do kraju.
Mimo że sama nie dostaję żadnego 500+ to widać poprawę u ludzi z mojego regionu. Do miasta przyjeżdżają jeszcze repatrianci do których rząd w końcu wyciągnął dłoń. Są budowane mieszkania. Może wreszcie powiat przestanie się wyludniać. Są nowe miejsca pracy. Otwierają się sklepy. Może na ulicach przestaną być same banki i używana odzież. Wszystko idzie w dobrym kierunku.
Odpisz
8 sierpnia 2017, 10:52
@Myszkapl: A u mnie dużo ludzi ''zwyczajnych'' nie dostaje kasy a patologia z bloków niedaleko dostaje ;) I gdzie jest sprawiedliwość hm?
Odpisz
8 sierpnia 2017, 11:09
@maxiu1244: Sprawiedliwość, o tym politycy nie słyszeli.
Odpisz
8 sierpnia 2017, 11:24
@EmielRegis: Rodzanictwo pięniędzy jest dobre kiedy jest przemyślne.
Odpisz
8 sierpnia 2017, 11:33
@EmielRegis: Zgadzam się całkowicie. Statystyczny człowiek kompletnie nie orientuje się w vatach i innych takich, zbyt wielki wysiłek trochę sprawdzić i pomyśleć, ale hajs darmo dostawać lubi każdy.
Odpisz
8 sierpnia 2017, 11:41
@Deprecha: No właśnie.
Odpisz
8 sierpnia 2017, 11:51
@EmielRegis: Nie jestem pewna czy myślimy o tym samym, czy masz na myśli podatek paliwowy, czyli wliczony w celę paliwa? Z tego się już wycofali. osobiście jestem zwolennikiem teorii, że miał on odwrócić uwagę od innej ustawy.
Odpisz
8 sierpnia 2017, 12:24
@maxiu1244: Sprawiedliwość, to z definicji chwyt marketingowy polityków. Zawsze tak było i zawsze będzie, od demokracji ateńskiej, przez rzeczpospolitą szlachecką po nasze i przyszłe czasy. Pokażcie mi chodź jeden rząd w Polsce lub na świecie w dowolny okresie, który był na 100% sprawiedliwy.
Odpisz
7 sierpnia 2017, 15:26
moi rodzice zarabiają powyżej tej sumy lel..
Odpisz
7 sierpnia 2017, 15:26
@ReptilianJan: ale wiele osób zarabia poniżej tego
Odpisz
Edytowano - 7 sierpnia 2017, 16:10
@TerratorEK: Wiele osób w Polsce zarabia ok. 1500 zł bo to chyba najniższa możliwa zapłata i dlatego firmy nie muszą więcej płacić zwykłym pracownikom
Odpisz
8 sierpnia 2017, 11:28
@maxiu1244: nwm o co chodzi, jak pracujesz na budowie to się wiele od życia nie spodziewaj. Nawet największy debil u mnie na wsi idzie do globetu i zarabia ponad 5 tysięcy na rękę. Mój tata zna się z takim handlarzem owoców i warzyw i gdy chce może z nim jechać na giełdę i mieć 1200 zł tygodniowo na rękę , ale jak się nie chce i nie umie szukać to później płacz
Odpisz
Edytowano - 8 sierpnia 2017, 11:32
@czatcv_kk: No nie wiem :) niektórzy może po prostu nie mają do tego zdolności albo po prostu nie zostają przyjęci ze względu na swoje pochodzenie i edukacje ale jak tam wolisz ;) Niektórym również nie pasuje pewna forma pracy i nie jest powiedziane że chodziło mi o pracę na budowie. Po prostu właściciele większych firm mają w dupie ''pojedynczą jednostkę'' i srają na nią dają jej o wiele niższe wynagrodzenie niż takie na jakie zasługuje, bo dla nich liczy się zysk a nie ludzie.
Odpisz
8 sierpnia 2017, 11:50
@maxiu1244: to jest wiadome że właściciele sraja na zwykłych ludzi, ale chodziło mi o to ze gdy ktoś jest zaradny to w Polsce znajdzie się dobrze płatną pracę
Odpisz
8 sierpnia 2017, 11:58
@czatcv_kk: Jeżeli nie ma wykształcenia ani możliwości to nie znajdzie lol.
Odpisz
8 sierpnia 2017, 12:04
@maxiu1244: no jeżeli ktos skończył tylko gimnazjum to nie wroze przyszłości milionera
Odpisz
8 sierpnia 2017, 13:20
@czatcv_kk: moja mama ma wykształcenie wyższe i nie może znaleźć pracy w swoim zawodzie
Odpisz
8 sierpnia 2017, 13:32
@TerratorEK: Cóż, tak bywa. Może dobrym pomysłem byłoby wzięcie udziału w kusie nt. jak skutecznie się promować, ostatnio wiele się takich organizuje za grosze a nawet i za darmo przez różne kampanie społeczne. Można też zasięgnąć porady specjalisty, to trochę kosztuję, ale alternatywą może być internet. Zawsze może założyć własną działalność, o tym również dowie się dużo z internetu oraz różnych kampanii mających na celu wspomaganie przedsiębiorczości. Często są nawet takie specjalne dla kobiet. Możliwości jest wiele, nie zależnie od tego kim twoja mama jest z zawodu, chociaż oczywiście niektóre mają szersze horyzonty niż inne.
Odpisz
8 sierpnia 2017, 10:08
Jaki kraj, takie zarobki moi drodzy.
Odpisz
8 sierpnia 2017, 11:18
@Hawaiiball: No właśnie, Polska to jest wiocha. Przykro mi to mówić ale taka prawda.
Odpisz
8 sierpnia 2017, 11:35
@Hawaiiball: Jak polak np. za pracę ma zarobek np. 1500 zł a za granicą np. w Anglii ma taki sam tylko że w funtach a potem przyjeżdża i wymienia walutę to się najbardziej opłaca takiemu polakowi a nie zapi***alać dla jakiegoś gbura.
Odpisz
7 sierpnia 2017, 23:44
No niestety.
No ale za to jest 500+!
Odpisz
8 sierpnia 2017, 10:26
@LeBitch: 500+ to dla mnie choroba kraju
Taka patola sobie zrobi 20 gówniaków I mają na alkohol plus patola się powiększa
Odpisz
8 sierpnia 2017, 10:27
@LeBitch: ta jest 500+ policz to że muszą ci to zabrać z twojej wypłaty i ta kasa idzie przez urzędy i tamci ludzie też muszą coś dostać wypłaty więc żeby opłacić urzędników i tobie dać te 500 muszą zabrać ci 700 i tak o to cieszysz się jak głupi z 500 plus a jeśli obniżyli by podatek miał byś 700 + ale jakoś trzeba kraść przecież pieniądze od naiwnych ludzi :)
Odpisz
Edytowano - 8 sierpnia 2017, 10:31
@TakiTamKoles: Bo lepiej mieć na prezydenta analfabete, a na premiera feministke która ma o wszystko ból dupy i mają na wszystko wy*ebane. Skoro tak hejtujesz PiS to idź sam stwórz partie, która wygrała wybory i zrealizowała plany. Idź sobie poczytaj co obiecał Komorowski, a co wszedło w życie... Jedyne co zrobił to ukradł obrazy z pałacu prezydenckiego co już było ku*wa żywą parodią życia PO-wca... Wypisz mi od myśliników w czym była lepsza poprzednia partia bo ja jednak nie widzę powodów, dla których można by było pochwalić to zje*aną partie
Odpisz
Edytowano - 8 sierpnia 2017, 10:46
Ale dlaczego usprawiedliwiasz ułomną politykę gospodarczą PiSu działaniami innych partii? Przecież to PiS rządzi i to za błędy PiSu teraz odpowiadamy, więc nie kryj się za tym co było kilka lat temu tylko zastanów się czy obecna polityka w Polsce jest sensowna.
A co do osiągnięć PO to z chęcią Ci je wymienię:
+Orliki w całej Polsce
+Narodowy Program Przebudowy Dróg Lokalnych
+Wprowadzenie emerytury pomostowej
+Podwyższenie wieku emerytalnego
+Wzrost PKB per Capita aż o 59,4% w latach 204-2015 (to jest aż 2 wynik w całej Europie)
+Oddanie do użytku 1,8 tys. kilometrów autostrad i dróg ekspresowych
+Budowa lotniska w Modlinie
+W 2012 r. w Polsce spadła relacja długu publicznego do PKB. Po raz pierwszy od 2007 r. i to mimo kryzysu europejskiego.
+Liczba miejsc pracy w latach 2008-2012 w Polsce zwiększyła się o prawie milion.
Jeżeli jesteś nadal uparty i tyle Ci nie wystarczy to mogę jeszcze sporo innych plusów wymienić.
Odpisz
8 sierpnia 2017, 11:02
@Nanook: 1.Hehe, dobre sobie chwalić się wybudowanymi austradamii i ekspresówkami, bo ktoś tam mądry w rządzie w PO na to wpadło. Bzdura. Gdyby nie Euro 2012 to prace by szły znacznie wolniej.
2.Orliki? To tylko "dzięki" idiotycznej polityce "bo osiągi mogą być tylko w piłkę nożną". Tak się wszyscy tym cieszyli w rządzie, że o innych dyscyplinach zupełnie zapomnieli. A orliki nie są zwiastunem, że będziemy mieli super reprezentacje. Jest jeszcze dużo rzeczy do poprawy.
3.Podwyższenie wieku emerytalnego - OMG. Wiem, że to z jednej strony jest potrzebne, ale z drugiej to czemu rząd nie zaczął walczyć, żeby ci co są zagranicą przyjechali do kraju? Gdyby o to się starali, to kto wie czy wiem by musieli podnosić. No, ale przede wszystkim unia kazała to musieli jej się podporządkować, mając głęboko w 4 literach opinie strajkujących czy innych partii.
4.Budowa lotniska w Modlinie? Mam nadzieję, że to sarkazm.
A tak ogólnie - wolałbyś jak rządziło PO i robiło wszystko (lub prawie wszystko) pod dyktando UE, coraz bardziej ograniczając naszą suwerenność?
Odpisz
8 sierpnia 2017, 11:22
@Znajomy22: 1. Tysiące kilometrów autostrad i ekspresówek zostały wybudowane za rządów PO. Nic dziwnego, że się chwalą taką znaczącą rozbudową polskiej infrastruktury. A to, że złożyło się to w czasie z EURO 2012 to chyba jeszcze lepiej, zwłaszcza, że od 2012 roku bardzo wzrosły w Polsce dochody z turystyki. Zagraniczni turyści zobaczyli, że Polska nie jest tą wiejską Polską z żartów, po której ludzie poruszają się powozami konnymi po gruntowych drogach. Nie wiem gdzie ty tu widzisz problem.
2. Orliki akurat bardzo podniosły aktywność polskich dzieci. Nie chodziło jedynie o osiągi w piłce nożnej, która notabene ostatnio w Polsce daje wyniki patrząc na rankingi FIFA. Poza boiskami piłkarskimi budowano również orliki wielofunkcyjne z boiskami do koszykówki, siatkówki i piłkę ręczną. To było akurat bardzo pozytywne przedsięwzięcie i nie wyobrażam sobie, żeby w ogóle tu prowadzić jakąkolwiek dyskusję na ten temat skoro dzięki temu dzieciaki mają się gdzie bawić i rozwijać swoje pasje. Trzeba by było być jakimś gburem, żeby komuś to przeszkadzało.
3. Unia nie miała żadnego wpływu na jakąkolwiek decyzję związaną z polskim systemem emerytalnym, przecież to nie ma sensu. Poza tym jakbyś chciał walczyć z emigrantami? Siłą ich ściągać do Polski jak to robi rząd Korei Pn.? Ludzie to wolne jednostki, mogą robić co chcą. Natomiast co do samych emerytur to była to bardzo rozsądna decyzja pomimo sprzeciwu obywateli, którzy niezbyt rozumieli jak działa system emerytalny. Podwyższenie wieku emerytalnego spowoduje to, że te emerytury w ogóle jeszcze będą. Bo przy obecnej tendencji przyrostu naturalnego system emerytalny by za chwilę upadł. To, że ludzie będą pracować te 2 lata dłużej sprawi, że więcej osób w wieku produkcyjnym będzie pracowało na te w wieku poprodukcyjnym, których z uwagi na niski przyrost naturalny jest coraz więcej. Dzięki temu również emerytury są wyższe jak możesz zobaczyć w grafice, którą zamieściłem.
4. Nie, to nie był sarkazm. Czemu miałby być? Warszawa jest bardzo ludnym i dużym miastem z dużym zainteresowaniem ze strony zagranicznych turystów. To bardzo dobrze, że Lotnisko na Okęciu zostało odciążone, a Modlin przejął rolę lotniska obsługującego tanie linie lotnicze.
Akurat w kwestii Unii to wolałbym, żeby powstał jeden europejski twór na takich zasadach jak funkcjonuje USA. Ale nie rozmawiamy przecież o moich poglądach, a o polityce PiSu oraz PO. I dlatego pytam Cię, w jaki sposób PO robi wszystko pod PO? I proszę o konkrety, bo to może i jest ładne hasełko, ale nie ma na razie pokrycia w argumentach.
Odpisz
8 sierpnia 2017, 11:25
@LeBitch: Którego wszysty nie zostają i rujnuje budżet państwa
Odpisz
8 sierpnia 2017, 11:35
@LeBitch: W innych państwach też są dodatki socjalne, jak nie takie to inne, im państwo bogatsze tym socjal większy (upraszczając).
Odpisz
8 sierpnia 2017, 11:36
@Nanook: Co do Modlina to dla mnie to porażka i marnostrastwo kasy (tak samo jak lotnisko w Radomiu) Fakt rozładowało ruch lotniczy z Okręcia ale ruch lotniczy rośnie w Polsce więc i tak trzeba będzie je później rozbudować. Lepszym pomysłem byłoby budowa huba lotniczego w miejscu takim aby w przyszłości można było je rozbudować. Polska nie potrzebuje tyśiąca regionalnych lotnisk a jednego dużego plus kilka regionalnych w większych miastach
Odpisz
8 sierpnia 2017, 11:45
nie chce nic mówić ale pieniądze krążą i jak jakiś patus kupi sobie chlanie w osiedlowym sklepie to wtedy daje zarobić właścicielowi sklepu i producentowi alkoholu i jak wiadomo im więcej ludzi tym większa siła robocza
Odpisz
8 sierpnia 2017, 11:56
Wcale nie sądzę, że Po było lepsze. Co więcej, uważam, że było gorsze, ale PiS-u też nie lubię. To, że ktoś nie lubi siedzieć w piekarniku, jeszcze nie oznacza, że należy zamknąć do w zamrażarce. A tak na poważnie, to wiem, że PiS zrealizował bardzo wiele ze swoich obietnic (nie wszystkie, ale wiele) i za to je szanuje, ale jak popatrzę na to co wyrabia z wymiarem sprawiedliwości czy polityką zagraniczną naprawdę wku*w mnie bierze. Osobiście nie jestem w stanie popierać czegoś takiego. Interesujący jest też tzw. plan Morawieckiego. Wszystko fajnie, ale skoro od tylu lat zawsze mieliśmy deficyt w budżecie, to skąd nagle aż tyle pieniędzy? Ja rozumiem, poprawa, ale aż tak? Nie uważasz, że to wszystko idzie trochę za szybko? Moje wątpliwości potęguje stan polskich mediów, którym nie potrafię już uwierzyć, choćbym chciała.
Odpisz
8 sierpnia 2017, 11:58
Nie porównuj Modlina do Radomia, bo ten pierwszy stał się 4. największym portem lotniczym w Polsce. Natomiast centralne lotnisko byłoby słabym pomysłem, bo ludzie latają najczęściej do wybranych miast, a nie do kraju, a nie potrzeba nam na razie 3. lotniska obok Warszawy.
Odpisz
8 sierpnia 2017, 12:08
@Znajomy22: Chciałabym wypowiedzieć się co do wieku emerytalnego. Sprawa jest prosta: im niższy wiek emerytalny tym niższe emerytury. Te kilka lat naprawdę sporo dają, zresztą jak wspominał Nanook w pewnym momencie zaczynało się już robić chwiejnie w całym systemie. Poza tym nie uważam żeby 67lat było jakimś zatrważającym wiekiem w dzisiejszych czasach. Ja rozumiem że niektórzy, pracujący bardzo ciężko mogę mieć już dość, dla przykładu górnicy, którzy i tak mają obniżony wiek. Wielu ludzi jednak mogłoby spokojnie pracować dalej i często to robią mimo emerytury, poszukaj sobie statystyk jak wielu emerytów dorabia na różne sposoby. Moja babcia dostała emeryturę w starym systemie, jako 60-latka a i tak pracowała do 66 albo 67. Co ciekawe w ochronie. Wprawdzie zajmowała się obsługą szlabanu i czasem robiła obchód ale jednak. Ma wiele koleżanek w podobnej sytuacji.
Odpisz
8 sierpnia 2017, 12:11
@Nanook: Według mnie porównanie jest na miejscu bo ona to marnostrastwo piędziędzy. Centralne lotnisko nie jest słabą inwestycją bo będzie stworzone do obsługi wielu pasażerów więc przez dłuższy okres czasu nie będzie trzeba go rozbudowywać. Polacy coraz częściej latają w egzotyczne miejsca więc centralne lotnisko ułatwi podróż. Dodatkowo lotnisko było punktem przesiadki dla podróżujących z Azji do np. Litwy.
Odpisz
8 sierpnia 2017, 12:30
@Nanook: Nie będę już dłużej ciągnął dyskusji, aczkolwiek spróbuję w miarę krótko napisać, co mi się NIE podoba.
1.Powtórzę, jeszcze raz. Gdyby nie Euro 2012 budowa większości autostrad i ekspresówek znacznie by się wydłużyła. Na dodatek nie wyrobiliśmy się ze wszystkimi drogami. Na szczęście skrzętnie wywinęliśmy się z tego i uratowała nas ta polska gościnność (na szczęście! I racja korzyści z turystyki wzrosły)
2.Nie patrz, na żadne rankingi FIFA itd. to wszystko jest złudna. Nasza rodzima piłka wciąż kuleje i na nic orliki jak brakuje nam wykwalifikowanego wykształcenia piłkarskiego od najwcześniejszych lat. Owszem cieszy mnie również wybudowanie miejsc do koszykówki itd. Ale uważam, że jest to stanowczo za mało (!), a też w Polsce nie było i nie ma miejsc do trenowania sportów olimpijskich (Np. taki rzut młotem - popatrz w jakich Anita trenuje warunkach)
3. Nie ma to jak być teoretykiem i patrzeć w ślepo statystyki. A ty wiesz ile można pracować w ciągu (załóżmy) 40 lat po np. 8 - 12 godzin? Niezależnie czy to praca siedząca czy bardziej fizyczna, człowiek im starszy tym mniej jest efektywny. I co z tego, że będziemy pracować 2 lata dłużej jak byśmy musieli wydawać połowę wypłat na leki "bo to boli, a tamto jak jeszcze bardziej!". A wątpię, że wszyscy po 60 poszli jeszcze by pracować "bo więcej pieniędzy". Zdrowie jest najważniejsze. A zadaniem państwa/rządu jest prowadzić odpowiednią politykę prorodzinną (niekoniecznie 500+) i unikać takich sytuacji. I tak UE nas do tego zmusiła. Większość krajów na zachodzie podniosło wiek emerytalny.
4.Idiotycznym pomysłem było budować Modlin. Już o wiele lepsze było stawić coś podobnego do lotniska Chopina. żeby ruch rozładować na 2 podobne lotniska.
Co do ostatniego chyba PO pod UE ;). Nie chce mi się wypisywać, ale na ogół z ustawami było tak, że nie słuchali obywateli, a tak robili co chcieli. Jedyny raz kiedy się ugięli to ACTA. A i głupim pomysł jest robienie takiej Unii w Europie coś na wzór jak w USA. Tutaj jest dużo narodowości, religii, kultur, języków. Wcześniej czy później takie by coś upadło.
Odpisz
8 sierpnia 2017, 12:52
@Znajomy22: Zdałem sobie wlasnie sprawe jak bardzo był kontrowersyjny ten komentarz. #Powiadomienia do konca zycia :v
Odpisz
8 sierpnia 2017, 13:04
@Znajomy22: 1. Ale co z tego, że tutaj EURO 2012 przyspieszyło budowę autostrad? Ważne, że są efekty, a to jakie motywy kierowały rządzącymi to już inna sprawa, zwłaszcza, że to nic złego brać za priorytet taką ogromną, międzynarodową imprezą i robić wszystko w kierunku, żeby okazała się być sukcesem.
2. Nie patrzę tylko na rankingi, a oglądam wszystkie mecze reprezentacji. Użyłem przykładu rankingu, ponieważ jest to jedyny obiektywny argument. A baza dla młodych jest. Ostatnio powstała barcelońska szkółka w Warszawie, a infrastruktura boiskowa z roku na rok jest coraz lepsza, a przynajmniej w mazowieckiem. Gram w piłkę od mniej więcej 2009 roku, więc wiem jak się zmienił sposób prowadzenia treningów, jak się zmieniła administracja PZPNu, a w szczególności MZPNu, jak boiska są coraz lepiej prowadzone, a poziom samego grania się podnosi. Uwierz mi proszę, że akurat na tym się trochę znam, bo jeździłem praktycznie co tydzień po całym województwie mazowieckim i widziałem jak infrastruktura w wielu klubach była coraz lepsza. A co do lekkoatletyki no to cóż, zwyczajnie nie ma na to mody. Kiedyś była moda na Małysza i ogólnie skoki narciarskie. Pobudowano infrastrukturę, zachęcano młodych i proszę bardzo, jesteśmy jedni z najlepszych w tej dyscyplinie. Z piłką jest już teraz tak samo. A jeżeli przyjdzie moda na lekkoatletykę to też coś się zrobi w tym kierunku.
3. Zważywszy na to, że mam raptem 19 lat to nie, nie wiem jak to jest pracować 40 lat przez 8 godzin. A ty wiesz jak to jest? ;)
Nie rób z 60latków kalek. Jeżeli ktoś prowadzi zdrowy tryb życia to i może pracować w wieku 80 lat. A akurat wiem co mówię, bo mam przykłady z mojej rodziny i z rodzin moich bliskich znajomych. Jak ktoś codziennie żłopie piwo wieczorem i wypala 2 paczki dziennie to niech się nie dziwi, że nie może pracować, a pieniądze musi przeznaczać na leki. To właśnie teraz, od nas zależy jak będziemy się czuli na starość.
No i nie jestem teoretykiem, a praktykiem. A patrzę w statystyki, bo to jedyny obiektywny argument w dyskusjach, który jest taki sam niezależnie od punktu widzenia. Podniesienie wieku emerytalnego było koniecznością. Poza tym PO oczywiście również prowadziło politykę prorodzinną (tańsze mieszkanie dla rodzin z dziećmi, finansowanie in vitro dla bezpłodnych par, zwiększenie wydatków na opiekę lekarską noworodków, wprowadzanie darmowych podręczników, zwiększenie liczby żłobków z 373 w 2007 roku do 1789 żłobków w 2015 roku, wprowadzenie Karty Dużej Rodziny, itd...), tylko zwyczajnie nie dawała ona efektów, bo nie da się zmusić ludzi, aby rodzili dzieci.
A inne państwa europejskie również popodnosiły wiek emerytalny z tej samej przyczyny co Polska. Te państwa wymierają, społeczeństwo się starzeje, a system emerytalny jest coraz bardziej niewydolny. Tym bardziej ludzi nie powinno to tak dziwić, że rząd Polski stara się uratować gospodarkę, skoro inne kraje mają ten sam problem i również znalazły takie rozwiązanie.
Odpisz
8 sierpnia 2017, 13:04
@Znajomy22: 4. Akurat Modlin jest lotniskiem podobnym do lotniska Chopina i z roku na rok liczba pasażerów wzrasta. Pamiętaj, że jest to młode lotnisko i nie ma jeszcze stworzone tylu połączeń co Chopin i nie było również tyle razy rozbudowywane. Tak że z takim tempem za kilkanaście lub kilkadziesiąt lat Modlin może dogonić Chopina.
5. Oczywiście chodziło mi w tym pytaniu o PO pod UE :)
Jeżeli nie chce ci się wypisywać, to cóż, wciąż jest to hasełko bez pokrycia w argumentach. A co do jednego tworu europejskiego, to oczywiście masz rację, że coś takiego by nie wypaliło, zwłaszcza teraz jak społeczeństwa się nacjonalizują, ale hej, do jakichś marzeń trzeba dążyć, czyż nie? ;)
Odpisz
8 sierpnia 2017, 13:31
@Nanook: 1. Bardziej z piłką nożną chodziło nam o naszą ligę porównując do tych zagranicznych. I to na każdym etapie - począwszy od dziecka po granie jako senior w rodzimej lidze "ekstraklasę" (nawiasem mówiąc do ekstra to jej jeszcze potrzeba). Jak pisałeś interesujesz się futbolem. To popatrz sobie chociaż na mecze, które są na zachodzie do naszych. Począwszy od taktyki, po dryblinga itd. Kolejny mankament to trenerzy. Na nic nie dadzą podręczniki od PZPN jak nie będzie wyników. (przykład Dorny i jego koncepcji na euro 2017)Najwyraźniej ty miałeś szczęście bo trafiłeś pod dobre skrzydła, ale co mogą powiedzieć inni młodzi z innych województw?
2. Nie nie wiem, sam osobiście, ale patrzę na środowisko (już abstrahując od zdrowego żywienia, bo w moich kierunkach to rożnie jest). I nie, nie robię z 60- latków kalek, ale jak się pracuje np. na takiej budowie choćby z 10 lat (w dzień, dzień), to zaczynasz jednak to odczuwać. Takich wypadków można mnożyć nie biorąc pod uwagę, akurat nasz tryb życia (który co prawda jest ważny). Człowiek to nie robot, a też weź pod uwagę, że niezależnie jakbyś prowadził zdrowy tryb życia to i tak choroba cię dopadnie. A im człowiek starszy tym bardziej podatny. Po drugie weź pod uwagę, że dzisiejsze czasy są dość szybkie (wszędzie się śpieszymy itd.), a nasi rodzice/dziadkowie już od takich 15/16 lat pracowali. (Nie to nie jest mój wymysł znam takie przypadki ;). I co mają "dygać" po 45-50 lat, aż do 67roku życia?
PS Może przejdziemy z nasza dyskusją na PW?
Odpisz
9 sierpnia 2017, 00:44
@LeBitch: Streszczając to wszystko o polityce. Gdyby Polska nie była r*chana przez wojny, zdrajców, mafie czy inne kraje, bylibyśmy silniejszym krajem. Może nawet nie byłoby takiego rozłamu na turbolewaków i nacjonalistów. Niestety, jak na razie, jesteśmy pod tym względem dobrą ku*wą za małe pieniądze. Niemcy rozpie**olili Warszawę, zabrali dobra narodowe i okradali ludzi by Niemcy mieli ciepło w dupkę. Wielcy w dupę r*chani "sojusznicy" za bardzo się nie starali nam pomóc. Z ZSRR to takie 1 man 1 jar, niby przyjemnie, ale w środku pękło. Teraz UE zamiast bardziej zająć się bezpieczeńswem krajów członkowskich i granic chce nam "wojnę domowo-europejską" zrobić. Wszyscy będą z nas szydzić po cichu między sobą. Jeżeli Polacy jeszcze bardziej się rozdzielą społecznie, może być słabo. Nie lubię PO-PSL za to, że sprzedali polski przemysł, a PiSu za to,... sam nie wiem, na pewno za te 500+ i rozdawnictwo byle rodzinom z 13-tych dzielnic. Teraz to już nie wiem, co napisać na koniec... ARKA GDYNIA KU*WA ŚWINIA XD!
Odpisz
7 sierpnia 2017, 15:36
Randomowa ciekawostka ekonomiczna:
Mediana zarobków Polaków to gdzieś około 2200 a 2300.
Mediana tzn - 50% polaków zarabia poniżej tego, a 50% powyżej
średnia wypada gdzieś w 2700
Liczyłem kiedyśtam na ćwiczeniach ze statystyki
Oczywiście moa=wa o kwocie brutto
Odpisz
7 sierpnia 2017, 15:41
@CzarnyGoniec: mimo to dalej jest to mniej niż w reszcie europy
Odpisz
Edytowano - 7 sierpnia 2017, 16:03
To prawda.
Polska jest bogatym krajem na tle świata
jest bogata też na tle wschodniej Europy
ale biednym na tle Europy Zachodniej
Odpisz
7 sierpnia 2017, 16:30
@CzarnyGoniec: Netto to będzie 1200. Połowa Polaków zarabia poniżej 1200.
Odpisz
Edytowano - 7 sierpnia 2017, 16:47
Nie wiem jak to wyliczyłeś skoro płaca minimalna obecnie wynosi 2000 brutto czyli 1451 zł netto.
Pensja netto to 72,57% pensji brutto, czyli w tym przypadku z 2300zł brutto robi nam się 1669zł netto, a nie 1200 jak błędnie napisałeś.
Odpisz
7 sierpnia 2017, 20:31
@CzarnyGoniec: Ale średnia brutto to jakieś 4000zl.
Odpisz
8 sierpnia 2017, 11:42
@PanMixer: Tylko że średnia krajowa jest zawyżona i dużo Polaków se może o niej pomażyć
Odpisz
8 sierpnia 2017, 12:12
@Nanook: Masz całkowitą rację, nie wiem skąd on wziął 1200. Należy jednak pamiętać o podatkach typu vat, akcyza itp. które podwyższają cenę towarów, tak więc z tych 1451zł i tak dużo wraca do państwa.
Odpisz
9 sierpnia 2017, 03:22
Dlatego podałem osobno średnią i medianę.
Teraz jak patrzę na te liczby to w sumie nie pamiętam z jakiego roku ja to liczyłem, a też by się przydało podać
Odpisz
7 sierpnia 2017, 16:29
Istnienie pensji minimalnej blokuje rozwój
Odpisz
7 sierpnia 2017, 16:30
I blokuje wyzysk.
Odpisz
7 sierpnia 2017, 16:36
@EmielRegis: Wyzysku nie będzie, jak będzie duża konkurencja i pracodawcy nie będą mogli pozwolić sobie na wyzysk.
Odpisz
8 sierpnia 2017, 12:17
Poczytaj sobie o przełomie XIX/XX wieku, o fabrykach, robotnikach, dzielnicach nędzy. Skąd się wziął socjalizm? Skąd próby rewolucji? Kłania się to, co mówiła moja nauczyciela historii: rewolucja jest wtedy, kiedy ludziom wszystko jedno, czy zginą w walce czy z głodu. Absolutnie nie popieram socjalistów, ale wywalczyli coś takiego jak prawa pracownika i dobrze, możemy ewentualnie dyskutować o ich kształcie, ale nie o tym czy są potrzebne.
Odpisz
8 sierpnia 2017, 12:27
@Deprecha: 1. To był najlepszy okres w historii świata.
2. Socjalizm powstał, ponieważ ludzie chcieli żyć na koszt innych.
3. Prawa pracowników: a) utrudniają konkurencje.
b) bardziej szkodzą pracownikom, niż pomagają.
c) Przez nie urzędnicy mają majątki z naszych podatków.
Odpisz
8 sierpnia 2017, 12:37
Najlepszy okres dla biznesmenów ale jeden z gorszych dla zwykłych ludzi, prawa pracownika raz szkodzą a raz pomagają, gdyby nie one pracodawca zwalniałby pracowników za to, że przez 2 dni byli chorzy i nie mogli pracować ale są i złe strony takie jak dzisiejsze problemy z polskimi górnikami na których idzie masa kasy, a co do socjalizmu w dużym stopniu si z tobą zgadzam.
Odpisz
Edytowano - 8 sierpnia 2017, 12:49
1. Rzeczywiście, ale w kwestii odkryć, wynalazków i rozwoju kultury, a nie sytuacji mas społecznych. Nie próbuj, proszę, zmieniać tematu, żeby Twoje argumenty wydały się mocniejsze.
2.Pierwsze ruchy socjalistyczne to ruchy robotników, którzy buntowali się, ponieważ byli traktowani jak psy, a nie było co do garnka włożyć. Socjalizm na samym początku był niezłą koncepcją, tylko później to spsiało, ponieważ kilu cwaniaków się dobrało do władzy. Poczytaj sobie Marksa czy nawet Lenina. W teorii wszystko ładnie, pięknie ale świat tak nie działa, Zawsze znajdzie się kilku sku*wysynów, którzy będą wyzyskiwać resztę, dlatego koniec końców socjalizm nie działa.
3. Wszystko zależy jakie konkretnie prawa. Wiadomo, co za dużo to i świnia nie chce. Niemniej po coś on jednak powstały. Przypominam, że zalicza się do nich:
a) stanowisko pracy ma być bezpieczne, jak to tylko możliwe ( porównaj proszę, z fabrykami z końcówki XIX gdzie amputacje kończyn były rzeczą niemal codzienną) a pracownik ma prawo do świadczenia zdrowotnego.
b)emerytury i renty
c)pracownik ma prawo do szacunku i ludzkiego traktowania; mobbing jest karalny.
Odpisz
8 sierpnia 2017, 21:53
Dorośniesz, skończysz szkołę (może), zaczniesz szukać pracy, to się dowiesz jak jest. I się będziesz cieszył z istnienia praw pracowniczych.
Odpisz
8 sierpnia 2017, 22:20
@Broski: 1. Jestem dorosły i skończyłem szkołe.
Odpisz
9 sierpnia 2017, 08:45
Bardzo przepraszam za moją wścibskość, ale czy mógłbyś nam powiedzieć, kim jesteś z zawodu? Oczywiście, jeśli z jakichś powodów nie masz ochoty to przymusu nie ma.
Odpisz
9 sierpnia 2017, 21:11
No patrz, a nie widać.
Odpisz
7 sierpnia 2017, 15:50
Dopóki Janusze żyją za wiele się nie poprawi.
Odpisz