"190 Zwalczajcie na drodze Boga
tych, którzy was zwalczają,
lecz nie bądźcie najeźdźcami.
Zaprawdę; Bóg nie miłuje najeźdźców!
191 I zabijajcie ich, gdziekolwiek ich spotkacie,
i wypędzajcie ich,
skąd oni was wypędzili
- Prześladowanie jest gorsze niż zabicie. -
I nie zwalczajcie ich przy świętym Meczecie,
dopóki oni nie będą was tam zwalczać.
Gdziekolwiek oni będą walczyć przeciw wam, zabijajcie ich!
- Taka jest odpłata niewiernym! -
192 Ale jeśli oni się powstrzymają...
- zaprawdę, Bóg jest przebaczający, litościwy!
193 I zwalczajcie ich,
aż ustanie prześladowanie
i religia będzie należeć do Boga.
A jeśli oni się powstrzymają,
to wyrzeknijcie się wrogości,
oprócz wrogości przeciw niesprawiedliwym!"
Przebaczanie bliźnim i powstrzymywanie się od wymierzania im kary gdy przestaną czynić zło - wcale nie religia pokoju.
Nie, nie religia pokoju. Gdybyś nie operował wyrywkami, tylko przeczytał trochę więcej to doszedłbyś do wniosku, że Islam jest religią pokoju wyłącznie dla wyznawców Allaha. Inni mają żyć w strachu przed nimi, płacić im haracz za to, żeby zostawić ich w zupełnym spokoj. Nawet według Twoich fragmentów: zwalczajcie ich, dopóki nie ustanie prześladowanie i RELIGIA BĘDZIE NALEŻEĆ DO BOGA. Czyli chcą wszystkich nawrócić na Islam, siłą, a ci, którzy nie będą się opierać zbrojnie, ale jednak zostaną przy swej wierze, będą żyć gdzieś, tam, jako mało warci "innowiercy". To jest pokój? W Koranke napisane jest, że jedyną drogą do zbawienia jest śmierć za Allaha. Ale nie taka metaforyczna, tylko prawdziwa. Mimo to jednak nie mają oni żadnej gwarancji zbawienia, nawet Mahomet mówił, że nie miał. Czy to dziwne, że część z nich robi wszystko, byle mieć nadzieję?
U nas, w Biblii napisane jest w ST, że Izraelici też robili to, co Muzułmanie (czyli zabijali inne narody itd.), ale później dojrzeli, a my w NT, czyli chrześcijanie, mamy zakaz nawracania siłą i zabijania od samego Jezusa. U nas nie mamy nakazu uciąć głowy temu, co odszedł od naszej wiary i teraz jest przeciwko niej. Nie mamy prawa chcieć śmierci nawet najgorszego wroga nazzej wiary. Dochodzę do wniosku, że albo Islamiści są na etapie, na którym byli Izraelici w ST, ale za jakieś 500 lat może się ogarną, albo po prostu jest to religia wymyślona przez gangstera Mahometa, po prostu prymitywna.
Tak, czy inaczej, na daną chwilę islamiści nie są pokojowymi wyznawcami.
@Baturaj: Koran mówi że należy walczyć o Islam i walczyć o to by dotarł do jak największej liczby ludzi, lecz nie przesadzać z tym zbytnio. Czy to coś złego?
@kokosek112: Krucjaty i stosy nie były i nie będą tutaj argumentem, bo ci ludzie nie byli wtedy sługami Jezusa, tylko Szatana. Zabili wiele osób, między sobą też (protestanci vs katolicy). Oni nie kierowali się Pismem Świętym, tylko swoimi błędnymi przekonaniami.
No i jeszcze przeczytaj sobie surę 9:29, skoro tak lubisz wyrywki:
"Zwalczajcie tych, którzy nie wierzą w Boga i w Dzień Ostatni, który nie zakazują tego, co zakazał Bóg i Jego Posłaniec, i nie poddają się religii prawdy - spośród tych, którym została dana Księga - dopóki oni nie zapłacą daniny własną ręką i nie zostaną upokorzeni."
Ale ja nie jestem za operowaniem wyrywkami, więc zachęcam do poznawania kontekstu każdego fragmentu. Tutaj akurat kontekst jest niejednoznaczny, gdyż zdania są podzielone, co tym bardziej umacnia mnie w przekonaniu prymitywności religii, którą jest Islam.
Dlaczego uderzasz w temat, o którym, widocznie, nie wiesz za wiele? Poza tym prawdopodobnie wiedzieć nie chcesz, bo zniszczyłoby to Twój pogląd na obie te religie. Podałem Ci rozsądny argument, uzasadniłem swoje zdanie, a Ty poruszasz inne kwestie, nie odnosząc się do mojego stanowiska. Ale dobrze. Powiem Ci coś o tym, mimo, że przeczuwam, jak się to skończy: w religii katolickiej, w "nadstawianiu drugiego policzka" nie chodzi o pozwalanie innym na upokorzenie siebie, na zaatakowanie albo na krzywdę. Chodziło o unikanie bezsensownych konfliktów, nawet jeśli ktoś Cię zhańbił, nie jest to powód na to, żeby oddawać mu w ryj, bo wtedy zrodzi się większy konflikt. Cel nie uświęca środków. To o to, między innymi, chodzi. Ja to uważam za dużo bardziej rozsądne niż prawo zemsty, "oko za oko" i ucinanie głowy temu, co odszedł od Islamu, albo go obraża. "Oko za oko" wydaje się być rozsądnym na pierwszy rzut oka (hehe), ale w rzeczywistości często prowadzi do niepotrzebnych konfliktów i większego cierpienia, niż byłoby to potrzebne. Cel nie uświęca środków.
@Krzyniu: Wszyscy opieracie swoje zdania na niesprawdzonych przez siebie informacjach. Islam nie jest religią pokoju, w żadnym razie. Jak wam samym nie chce się czytać Koranu, to chociaż pooglądajcie na YT tych, którzy to zrobili i wiedzą, że Islam religią pokoju nie jest. Akurat.
Może opiera je na samym Koranie? Jakie ty masz pojęcie o Koranie? Bo ja mam, sam nie czytałem Koranu, ale słuchałem wypowiedzi byłej muzułmanki, która zna chyba cały Koran na pamięć, i opowiedziała, jaki to Islam jest "pokojowy". Cytując wyraźne fragmenty.
@Krzyniu: No właśnie, czytałeś fragmenty. Fragmenty MOGĄCE świadczyć o pokojowej formie Islamu. Czytane pojedynczo. Muzułmanie bardzo lubią je czytać ludziom. Ale już zestawione w całość z innymi i całym Koranem niestety mają zupełnie inny kontekst. Wyrywkami to się posługują też Świadkowie Jehowy.
@Baturaj: Brzmi niby logicznie, ale nie bez powodu to islam został nazwany religią pokoju. No i sorry, w tej materii bardziej ufam też religioznawcom po studiach niż Youtubowi.
@Krzyniu: Wpisz sobie na YT (próbowałem dać linka, ale te moderatory itd., sam wiesz):
była muzułmanka o Jezusie i Maryi w Koranie
Tam ona mówi głównie o tych dwóch postaciach, ale przewija się też wątek pokoju itd. Islam może i jest religią pokoju. Ale dla samych muzułmanów.
@Baturaj: Dobra, nie załapałem.
Widziałem filmik i nie za bardzo mnie przekonuje.
Bo według Koranu Jezus istotnie był prorokiem z Maryi, ale nie było ojca, choć stało się to przez Allaha. Co do dżihadu... no cóż, nie będę uczyć ojca bombardowań robić, ale wydaje mi się mocno, że ta pani chce pokazać jako to islam jest zły, że się z niego nawróciła. Bowiem dżihad to wewnętrzna walka muzułmanina (choć istnieje też dżihad mały, który to właśnie jest kojarzony z działaniami ISIS), ale ogólnie Allah zabrania zabijania i jest kilka określonych przypadków, w których jest to dozwolone.
5:32 - Ten, kto zabił człowieka, który nie popełnił zabójstwa i nie szerzył zgorszenia na ziemi, czyni tak, jakby zabił wszystkich ludzi.
Nie jest niestety zdefiniowane, co oznacza "szerzenie zgorszenia" - jeżeli jest to faktycznie brak wiary w Allaha i Mahometa, może być to prawdziwe. Ale nie jest to zdefiniowane, jak mówiłem, więc może oznaczać w sumie wszystko.
@Modern_Asassin: Pokojową religią? To pewnie dlatego za czasów Mahometa podbito cały Półwysep Arabski, a sam Mahomet tak pisał do króla Persów: "Przyjmij islam, abyś mógł pozostać bezpieczny. A jeśli odmówisz przyjęcia islamu, będziesz odpowiedzialny za grzech Magów."
akurat jade w pociągu z 5ma ciapatymi i ich kumplem aryjczykiem, pociąg jest pełny w 150% i mam bardzo wygodne miejsce (he he *śmiech przez łzy* po prawej stojak na bagaze a po lewej fotel z bogatymi dziecmi, "a po środku mały ja" (nie lubie disco-polo, ale brat tak)
Komentarze
Odśwież16 lipca 2017, 16:15
Fragment z Krowy (nazwa rozdziału w Koranie)
"190 Zwalczajcie na drodze Boga
tych, którzy was zwalczają,
lecz nie bądźcie najeźdźcami.
Zaprawdę; Bóg nie miłuje najeźdźców!
191 I zabijajcie ich, gdziekolwiek ich spotkacie,
i wypędzajcie ich,
skąd oni was wypędzili
- Prześladowanie jest gorsze niż zabicie. -
I nie zwalczajcie ich przy świętym Meczecie,
dopóki oni nie będą was tam zwalczać.
Gdziekolwiek oni będą walczyć przeciw wam, zabijajcie ich!
- Taka jest odpłata niewiernym! -
192 Ale jeśli oni się powstrzymają...
- zaprawdę, Bóg jest przebaczający, litościwy!
193 I zwalczajcie ich,
aż ustanie prześladowanie
i religia będzie należeć do Boga.
A jeśli oni się powstrzymają,
to wyrzeknijcie się wrogości,
oprócz wrogości przeciw niesprawiedliwym!"
Przebaczanie bliźnim i powstrzymywanie się od wymierzania im kary gdy przestaną czynić zło - wcale nie religia pokoju.
Odpisz
16 lipca 2017, 16:29
dziękuje że przytoczyłeś cytat
Odpisz
17 lipca 2017, 11:10
Nie, nie religia pokoju. Gdybyś nie operował wyrywkami, tylko przeczytał trochę więcej to doszedłbyś do wniosku, że Islam jest religią pokoju wyłącznie dla wyznawców Allaha. Inni mają żyć w strachu przed nimi, płacić im haracz za to, żeby zostawić ich w zupełnym spokoj. Nawet według Twoich fragmentów: zwalczajcie ich, dopóki nie ustanie prześladowanie i RELIGIA BĘDZIE NALEŻEĆ DO BOGA. Czyli chcą wszystkich nawrócić na Islam, siłą, a ci, którzy nie będą się opierać zbrojnie, ale jednak zostaną przy swej wierze, będą żyć gdzieś, tam, jako mało warci "innowiercy". To jest pokój? W Koranke napisane jest, że jedyną drogą do zbawienia jest śmierć za Allaha. Ale nie taka metaforyczna, tylko prawdziwa. Mimo to jednak nie mają oni żadnej gwarancji zbawienia, nawet Mahomet mówił, że nie miał. Czy to dziwne, że część z nich robi wszystko, byle mieć nadzieję?
U nas, w Biblii napisane jest w ST, że Izraelici też robili to, co Muzułmanie (czyli zabijali inne narody itd.), ale później dojrzeli, a my w NT, czyli chrześcijanie, mamy zakaz nawracania siłą i zabijania od samego Jezusa. U nas nie mamy nakazu uciąć głowy temu, co odszedł od naszej wiary i teraz jest przeciwko niej. Nie mamy prawa chcieć śmierci nawet najgorszego wroga nazzej wiary. Dochodzę do wniosku, że albo Islamiści są na etapie, na którym byli Izraelici w ST, ale za jakieś 500 lat może się ogarną, albo po prostu jest to religia wymyślona przez gangstera Mahometa, po prostu prymitywna.
Tak, czy inaczej, na daną chwilę islamiści nie są pokojowymi wyznawcami.
Odpisz
17 lipca 2017, 11:23
@Baturaj: Koran mówi że należy walczyć o Islam i walczyć o to by dotarł do jak największej liczby ludzi, lecz nie przesadzać z tym zbytnio. Czy to coś złego?
Odpisz
17 lipca 2017, 11:30
@Baturaj: a krucjaty? stosy? to nie tylko żydzi...
Odpisz
17 lipca 2017, 12:22
@kokosek112: Krucjaty i stosy nie były i nie będą tutaj argumentem, bo ci ludzie nie byli wtedy sługami Jezusa, tylko Szatana. Zabili wiele osób, między sobą też (protestanci vs katolicy). Oni nie kierowali się Pismem Świętym, tylko swoimi błędnymi przekonaniami.
Odpisz
17 lipca 2017, 12:55
Czy zabijanie kogoś, bo odszedł od Islamu, zabijanie tych, którzy obrażają Islam, to coś złego? Czekaj, pomyślę... Chyba TAK.
Odpisz
17 lipca 2017, 13:06
No i jeszcze przeczytaj sobie surę 9:29, skoro tak lubisz wyrywki:
"Zwalczajcie tych, którzy nie wierzą w Boga i w Dzień Ostatni, który nie zakazują tego, co zakazał Bóg i Jego Posłaniec, i nie poddają się religii prawdy - spośród tych, którym została dana Księga - dopóki oni nie zapłacą daniny własną ręką i nie zostaną upokorzeni."
Ale ja nie jestem za operowaniem wyrywkami, więc zachęcam do poznawania kontekstu każdego fragmentu. Tutaj akurat kontekst jest niejednoznaczny, gdyż zdania są podzielone, co tym bardziej umacnia mnie w przekonaniu prymitywności religii, którą jest Islam.
Odpisz
17 lipca 2017, 16:54
@Baturaj: Islam to jedna z najrozsądniejszych religii świata, a jej zasady są o wiele bardziej trafne niż "Gdy uderzą cię w policzek, nadstaw drugi"
Odpisz
17 lipca 2017, 20:31
Dlaczego uderzasz w temat, o którym, widocznie, nie wiesz za wiele? Poza tym prawdopodobnie wiedzieć nie chcesz, bo zniszczyłoby to Twój pogląd na obie te religie. Podałem Ci rozsądny argument, uzasadniłem swoje zdanie, a Ty poruszasz inne kwestie, nie odnosząc się do mojego stanowiska. Ale dobrze. Powiem Ci coś o tym, mimo, że przeczuwam, jak się to skończy: w religii katolickiej, w "nadstawianiu drugiego policzka" nie chodzi o pozwalanie innym na upokorzenie siebie, na zaatakowanie albo na krzywdę. Chodziło o unikanie bezsensownych konfliktów, nawet jeśli ktoś Cię zhańbił, nie jest to powód na to, żeby oddawać mu w ryj, bo wtedy zrodzi się większy konflikt. Cel nie uświęca środków. To o to, między innymi, chodzi. Ja to uważam za dużo bardziej rozsądne niż prawo zemsty, "oko za oko" i ucinanie głowy temu, co odszedł od Islamu, albo go obraża. "Oko za oko" wydaje się być rozsądnym na pierwszy rzut oka (hehe), ale w rzeczywistości często prowadzi do niepotrzebnych konfliktów i większego cierpienia, niż byłoby to potrzebne. Cel nie uświęca środków.
Odpisz
17 lipca 2017, 21:59
@Baturaj: Mam na ten temat zupełnie inne spojrzenie więc i tak się nie dogadamy bo gdzie ja postawię plus, ty postawisz minus i na odwrót.
Odpisz
18 lipca 2017, 19:14
Aha. Dobra, to rozejdźmy się w pokoju. Cześć :)
Odpisz
9 lipca 2017, 20:36
Islam jest religią pokoju, ale isis zje**ło
Odpisz
Edytowano - 10 lipca 2017, 07:28
@Nemezis_: Socjalizm jest spoko ale komuniści zje**li.
Tak brzmisz. Oba to gówno prawda.
Odpisz
16 lipca 2017, 16:07
@Crobat: Islam jako religia jest religią pokoju akurat. Komunizm teoretycznie też mógł się sprawdzić. No ale niektóre warstwy społeczne zje**ły.
Odpisz
16 lipca 2017, 16:13
@Crobat: A ty na czym opierasz informacje, według mnie ma rację
Odpisz
16 lipca 2017, 18:49
@Crobat: aktualnie oba to prawda
Odpisz
16 lipca 2017, 21:27
@Krzyniu: Wszyscy opieracie swoje zdania na niesprawdzonych przez siebie informacjach. Islam nie jest religią pokoju, w żadnym razie. Jak wam samym nie chce się czytać Koranu, to chociaż pooglądajcie na YT tych, którzy to zrobili i wiedzą, że Islam religią pokoju nie jest. Akurat.
Odpisz
16 lipca 2017, 21:29
@Baturaj: No i właśnie ja ku*wa czytałem Koran a nie oglądałem YT. Dlatego wiem, że twoje twierdzenie jest błędne.
Odpisz
16 lipca 2017, 21:29
Może opiera je na samym Koranie? Jakie ty masz pojęcie o Koranie? Bo ja mam, sam nie czytałem Koranu, ale słuchałem wypowiedzi byłej muzułmanki, która zna chyba cały Koran na pamięć, i opowiedziała, jaki to Islam jest "pokojowy". Cytując wyraźne fragmenty.
Odpisz
16 lipca 2017, 21:30
@Krzyniu: Calutki Koran?
Odpisz
16 lipca 2017, 21:31
@Baturaj: Nie, fragmenty, które mnie interesowały.
Odpisz
16 lipca 2017, 21:33
@Krzyniu: No właśnie, czytałeś fragmenty. Fragmenty MOGĄCE świadczyć o pokojowej formie Islamu. Czytane pojedynczo. Muzułmanie bardzo lubią je czytać ludziom. Ale już zestawione w całość z innymi i całym Koranem niestety mają zupełnie inny kontekst. Wyrywkami to się posługują też Świadkowie Jehowy.
Odpisz
16 lipca 2017, 21:37
@Baturaj: Brzmi niby logicznie, ale nie bez powodu to islam został nazwany religią pokoju. No i sorry, w tej materii bardziej ufam też religioznawcom po studiach niż Youtubowi.
Odpisz
16 lipca 2017, 21:42
@Krzyniu: Wpisz sobie na YT (próbowałem dać linka, ale te moderatory itd., sam wiesz):
była muzułmanka o Jezusie i Maryi w Koranie
Tam ona mówi głównie o tych dwóch postaciach, ale przewija się też wątek pokoju itd. Islam może i jest religią pokoju. Ale dla samych muzułmanów.
Odpisz
16 lipca 2017, 21:51
@Baturaj: Jak głównie? Raczej pobocznie, Jezus był tam po prostu jednym z proroków.
Odpisz
17 lipca 2017, 10:31
@Krzyniu: Mówię, że ta KOBIETA mówi w tym filmiku głównie o tych postaciach :) obejrzałeś w ogóle?
Odpisz
17 lipca 2017, 10:56
@Baturaj: Dobra, nie załapałem.
Widziałem filmik i nie za bardzo mnie przekonuje.
Bo według Koranu Jezus istotnie był prorokiem z Maryi, ale nie było ojca, choć stało się to przez Allaha. Co do dżihadu... no cóż, nie będę uczyć ojca bombardowań robić, ale wydaje mi się mocno, że ta pani chce pokazać jako to islam jest zły, że się z niego nawróciła. Bowiem dżihad to wewnętrzna walka muzułmanina (choć istnieje też dżihad mały, który to właśnie jest kojarzony z działaniami ISIS), ale ogólnie Allah zabrania zabijania i jest kilka określonych przypadków, w których jest to dozwolone.
5:32 - Ten, kto zabił człowieka, który nie popełnił zabójstwa i nie szerzył zgorszenia na ziemi, czyni tak, jakby zabił wszystkich ludzi.
Nie jest niestety zdefiniowane, co oznacza "szerzenie zgorszenia" - jeżeli jest to faktycznie brak wiary w Allaha i Mahometa, może być to prawdziwe. Ale nie jest to zdefiniowane, jak mówiłem, więc może oznaczać w sumie wszystko.
Odpisz
10 lipca 2017, 01:54
Śmieszny fakt ale według plany Islam miał być pokojową religią ale po śmierci założyciela coś się spier*doliło
Odpisz
16 lipca 2017, 16:34
@Modern_Asassin: założyciel- Machomet.
Na początku religie pochpdzące od Judaizmu nie były traktowane jako bycie bezbożnym.
Odpisz
16 lipca 2017, 16:49
@Modern_Asassin: Pokojową religią? To pewnie dlatego za czasów Mahometa podbito cały Półwysep Arabski, a sam Mahomet tak pisał do króla Persów: "Przyjmij islam, abyś mógł pozostać bezpieczny. A jeśli odmówisz przyjęcia islamu, będziesz odpowiedzialny za grzech Magów."
Rzeczywiście bardzo pokojowa religia...
Odpisz
16 lipca 2017, 18:49
@Nanook: dyplomacja to dyplomacja :v
Odpisz
16 lipca 2017, 19:26
@lorax12: Dyplomacja to pokojowe rozwiązywanie konfliktów. Natomiast islam z założenia był religią ekspansywną, nastawioną na zbrojny podbój.
Odpisz
16 lipca 2017, 16:32
akurat jade w pociągu z 5ma ciapatymi i ich kumplem aryjczykiem, pociąg jest pełny w 150% i mam bardzo wygodne miejsce (he he *śmiech przez łzy* po prawej stojak na bagaze a po lewej fotel z bogatymi dziecmi, "a po środku mały ja" (nie lubie disco-polo, ale brat tak)
Odpisz