@Cheetahir: Nieprawda. Za homoseksualizm odpowiadają w głównej mierze geny. Potwierdzają to liczne badania naukowe przeprowadzane na rodzinach, w której ów homoseksualizm był powszechny i wykazano, że za tę orientację odpowiadają fragmenty DNA rozrzucone po chromosomach 7, 8 i 10, a dokładniej 7q36, 8p12 i 10q26.
Zresztą można się tego domyślić i bez szczegółowych badań. Pomyśl sobie: gdyby wychowanie miało mieć wpływ na homoseksualizm u człowieka, nie oznaczałoby to, że w krajach konserwatywnych homoseksualistów byłoby mniej niż w krajach liberalnych? Gdyby tak było to np. w krajach islamskich homoseksualizm w ogóle by nie występował. A otóż występuje. I występuje on mniej więcej na tym samym poziomie w każdym państwie świata, w każdej kulturze niezależnie od rasy, sytuacji socjopolitycznej, poziomu wolności czy też samej legalności homoseksualizmu. Toteż nie, twoja teza nie jest prawdziwa.
@Nanook: Dosłownie. Niektóre osoby potrafią "przepłynąć" w pewnym wieku hetero-homo homo-hetero bi-hetero bi-homo hetero-bi homo-bi, a również możliwe jest wytolerancjonowanie (straszne słowo)
Ach, Killer. Z tego co pamiętam jesteś rocznik 2002, prawda? Czyli ogólnie maksymalnie 15 lat. W tym wieku dopiero pod wpływem hormonów zaczyna się kreować orientacja jako taka. Pierwsze poważniejsze miłości, zauroczenia, itd. Stąd ta zmiana.
W określeniu, że człowiek jest homoseksualny od urodzenia chodzi o to, że już przy zapłodnieniu i tworzeniu się DNA dochodzi do zaprogramowaniu takiej, a nie innej orientacji. Tylko, że ta orientacja ujawnia się dopiero w okresie dojrzewania, czyli właśnie 14-16 lat. Idealnie pokrywa się to z tym o czym piszesz, że wcześniej byłeś hetero, a teraz zmieniła się twoja orientacja pod wpływem buzowania hormonów. Czy będziesz do końca życia bi, nie wiadomo. Określi się to raczej z końcem dojrzewania płciowego. Możliwe też, że wrócisz do heterowania, lub całkowicie zbrzydną ci dziewczyny. Daj znać za 3 lata, jestem ciekaw twojej ewolucji ;)
PS Jak byłem młodszy też myślałem o sobie, że jestem bi. Podobał mi się taki jeden kolega (chociaż szczerze to nigdy to nie była jakoś relacja romantyczna, a raczej platoniczna), a i zauważałem urodę niektórych celebrytów, ale z wiekiem mi to przeszło. Po dwóch hetero związkach mogę już z cała pewnością powiedzieć, że jestem hetero. :)
@Cheetahir: To już jest kwestia okresu dojrzewania. Hormony buzują dlatego niektórym się wydaje, że są homo czy tam bi bo nagle ich ciągnie do osoby tej samej płci. Ale to sporej części po czasie przechodzi bo nie ma związku z orientacją tylko z odkrywaniem własnych upodobań seksualnych i mówiąc kolokwialnie możesz się napalić na każdego. W szczególności dziewczyny w trakcie okresu lub też przed.
@Cheetahir: Ten pewny wiek to właśnie dojrzewanie płciowe, kiedy pod wpływem hormonów twoja orientacja buja się w tę i z powrotem jak statek na morzu, by w końcu określić się z końcem dojrzewania, co uwarunkowane jest już genetycznie. Więcej napisałem już o tym Szymonowi.
Po określeniu się orientacji nie istnieje możliwość zmiany orientacji lub tzw. "wyleczenia" z homoseksualizmu. Nie ma żadnych potwierdzonych przypadków takiej skutecznej "kuracji". Jedyne przypadki jakie zaistniały to w wyniku onych kuracji osoby z homoseksualizmu przechodziły na aseksualizm, ponieważ pod wpływem skrzywienia psychicznego "lekarze" obrzydzali im kompletnie mężczyzn, ale nie byli w stanie zachęcić ich do podniecania się kobietami. Kończyło się to jedynie chorobą psychiczną i nie było związane ze zmianą orientacji pod wpływem zdarzeń życiowych.
@Nanook: homoseksualizm jest warunkowany wychowaniem, może genetycznie też ale o tym nie słyszałem możesz mi napisać skąd to wiesz
tylko to wychowanie nie polega na tym co myślisz
nie chodzi o to że dziecko jest homo bo rodzice tak uczą (chociaż tak też może być) tylko o to że dziecko np wychowuje się bez ojca i to może spowodować homo
są jeszcze inne sytuacje ale ich nie pamiętam
@Miguelp: A masz na to jakikolwiek dowód? Ja się opierałem najpierw na badaniach, które wszystkie masz zamieszczone tutaj:
courses. washington. edu/evpsych/genetic%20factors%20in%20homosexuality%20ASB2009.pdf
Pózniej zresztą doszła logika i fakt, że odsetek homoseksualizmu nie jest zależny od żadnych czynników zewnętrznych takich jak rasa, kultura, legalność i tolerancja. Gdyby twoja teoria, którą nie wiem jak wymyśliłeś, jakoby to obecność ojca w wychowaniu miała wpływ na homoseksualizm u dziecka to ten odsetek byłby większy wsród czarnej populacji Ameryki (tu akurat te stereotypy się sprawdzają), a tak nie jest.
Zarzucisz jakimś linkiem do naukowych źródeł, czy tylko "gdzieś słyszałeś, coś pamiętasz"? Bo twierdzenie że wychowanie miałoby mieć wpływ na orientację seksualną jest kompletnie pozbawione sensu.
@Miguelp: Zresztą na temat twojej teorii już świat naukowy się wypowiedział, a mianowicie Royal College of Psychiatrics:
„Pomimo prawie wieku psychoanalitycznych i psychologicznych spekulacji, nie ma dowodów na poparcie sugestii, że sposób wychowania lub wczesne doświadczenia z dzieciństwa grają rolę w tworzeniu orientacji heteroseksualnej lub homoseksualnej osoby. Wydaje się, że orientacja seksualna ma biologiczną naturę, określoną przez złożone interakcje czynników genetycznych i środowiskowych w życiu płodowym. Orientacja seksualna nie jest więc wyborem.”
@Nanook: nie jest pozbawione sensu
jest bardzo logiczne
dziecku wychowywanemu bez ojca brakuje bliskości męskich osobników i to powoduje pociąg do mężczyzn
skąd to wiem nie pamiętam
@Miguelp: Do każdej dziwnej teorii można tak dopasować fakty, że bedzie sie wydawało logiczne. Jest to natomiast pozbawione sensu właśnie z powodów, które juz wymieniłem:
-wszystkie badania zaprzeczają tej tezie
-odsetek homoseksualistów we wszystkich grupach społecznych jest taki sam
Więc obawiam się niestety, że albo zostałeś przez kogoś oszukany, albo sam mnie próbujesz oszukać. W kazdym razie to co mówisz jest zdecydowanie nieprawdą.
@Nanook: "wszystkie badania zaprzeczaja tej tezie"
no cóż nie
nie wiadomo co powoduje homoseksualizm i na razie to wszystko to tylko spekulacje
we wszystkich grupach społecznych jest też podobny odsetek samotnych matek
@Miguelp: Zamiast pisać, że są to niby spekulacje przeczytaj ten artykuł naukowy, w którym są odniesienia do badań, nie które spekulowały, a które potwierdziły fakt, że homoseksualizm uwarunkowany jest od urodzenia. Ile już artykułów przeczytałeś na ten temat, że nazywasz to "spekulacjami"?
A to, że odsetek samotnych matek jest taki sam w rożnych grupach społecznych jest nieprawdą. Już w samych krajach ten odsetek sie sporo różni (w Polsce 3%, Estonia 8%). Natomiast już wśród społeczeństwa Murzynów w USA ta wartość wynosi 70% (sic!). Jak widzisz pomimo tego że to są rożne diametralnie wartości nie ma to wpływu na odsetek homoseksualizmu, ponieważ jest on uwarunkowany już przed urodzeniem.
@Miguelp: Ależ oczywiście, że znamy oficjalnie. A powtarzam to, ponieważ jest to prawdą potwierdzoną przez badania, które ci podałem.
Masz jakikolwiek dowód, że to nie jest prawda? Jakiekolwiek badania, kontrargumenty, artykuły? Czy po prostu przyjmujesz strategię: "Nie masz racji, bo nie"? Jeżeli naprawdę nie jesteś ignorantem, to podaj choć jeden naukowy kontrargument najlepiej potwierdzony badaniami. Inaczej to możesz sobie cały czas wszystko negować i do niczego nie dojdziemy.
@Miguelp: Szkoda. Twój błąd. Zapamiętam sobie, żeby następnym razem ci nie odpowiadać skoro w ten sposób traktujesz dyskusję i rozmówcę.
Miłego dnia :)
Komentarze
Odśwież3 kwietnia 2017, 00:46
Nokia Lumia ;-; czy tylko mi się zdaje
Odpisz
Edytowano - 26 maja 2017, 14:10
@pietrelke: Tak
Odpisz
3 kwietnia 2017, 07:38
Oprócz pedałów
Odpisz
27 marca 2017, 22:15
miałem tak...
spodobał mi się mój brat, ale od mamy dowiedziałem się, że on jest z ojcem... i teraz mamy trójkącik
Odpisz
27 marca 2017, 22:20
@the_endrju: A co na to wszystko mama?
Odpisz
Edytowano - 27 marca 2017, 22:31
@TheTemplar: Może ma dwóch ojców? Pomyślałeś o tym ty homofobie?
Odpisz
27 marca 2017, 22:32
@TheTemplar: a mama pojechała do siostry na "długą" rozmowę
Odpisz
27 marca 2017, 22:35
@wojtekrozrabiaka: Napisał przecież, że dowiedział się od mamy .-.
Odpisz
Edytowano - 28 marca 2017, 05:55
@the_endrju: opisałeś moją rodzinną sytuację
Odpisz
3 kwietnia 2017, 07:28
@the_endrju: to brzmi jak fabuła jakiegoś yaoi xd
Odpisz
2 kwietnia 2017, 21:33
Zgadzam się z tytułem~
Odpisz
2 kwietnia 2017, 20:13
Nikt nie rodzi się z orientacją.
Wszystko zależy od wychowania i zdarzeń życiowych
Odpisz
2 kwietnia 2017, 20:48
@Cheetahir: nope. Homoseksualizm jest uwarunkowany genetycznie. Wychowanie może sprawić że ujawni się póżniej lub nawet wcale
Odpisz
2 kwietnia 2017, 20:50
@Cheetahir: Nieprawda. Za homoseksualizm odpowiadają w głównej mierze geny. Potwierdzają to liczne badania naukowe przeprowadzane na rodzinach, w której ów homoseksualizm był powszechny i wykazano, że za tę orientację odpowiadają fragmenty DNA rozrzucone po chromosomach 7, 8 i 10, a dokładniej 7q36, 8p12 i 10q26.
Zresztą można się tego domyślić i bez szczegółowych badań. Pomyśl sobie: gdyby wychowanie miało mieć wpływ na homoseksualizm u człowieka, nie oznaczałoby to, że w krajach konserwatywnych homoseksualistów byłoby mniej niż w krajach liberalnych? Gdyby tak było to np. w krajach islamskich homoseksualizm w ogóle by nie występował. A otóż występuje. I występuje on mniej więcej na tym samym poziomie w każdym państwie świata, w każdej kulturze niezależnie od rasy, sytuacji socjopolitycznej, poziomu wolności czy też samej legalności homoseksualizmu. Toteż nie, twoja teza nie jest prawdziwa.
Odpisz
2 kwietnia 2017, 20:51
@Nanook: Cóż więc wpływa na zjawisko przepływu orientacyjnego?
Odpisz
2 kwietnia 2017, 20:57
@Cheetahir: A co masz na myśli pisząc przepływ orientacyjny? Bo takie pojęcie nie funkcjonuje w środowisku ani społecznym ani naukowym.
Odpisz
2 kwietnia 2017, 21:00
@Nanook: a co jeśli wam powiem że pół roku temu byłem hetero a teraz jestem bi :p
Odpisz
2 kwietnia 2017, 21:01
@Nanook: Dosłownie. Niektóre osoby potrafią "przepłynąć" w pewnym wieku hetero-homo homo-hetero bi-hetero bi-homo hetero-bi homo-bi, a również możliwe jest wytolerancjonowanie (straszne słowo)
Odpisz
2 kwietnia 2017, 21:07
zawsze byłeś tylko dopiero zdałeś sobie z tego sprawę
Odpisz
Edytowano - 2 kwietnia 2017, 21:08
Ach, Killer. Z tego co pamiętam jesteś rocznik 2002, prawda? Czyli ogólnie maksymalnie 15 lat. W tym wieku dopiero pod wpływem hormonów zaczyna się kreować orientacja jako taka. Pierwsze poważniejsze miłości, zauroczenia, itd. Stąd ta zmiana.
W określeniu, że człowiek jest homoseksualny od urodzenia chodzi o to, że już przy zapłodnieniu i tworzeniu się DNA dochodzi do zaprogramowaniu takiej, a nie innej orientacji. Tylko, że ta orientacja ujawnia się dopiero w okresie dojrzewania, czyli właśnie 14-16 lat. Idealnie pokrywa się to z tym o czym piszesz, że wcześniej byłeś hetero, a teraz zmieniła się twoja orientacja pod wpływem buzowania hormonów. Czy będziesz do końca życia bi, nie wiadomo. Określi się to raczej z końcem dojrzewania płciowego. Możliwe też, że wrócisz do heterowania, lub całkowicie zbrzydną ci dziewczyny. Daj znać za 3 lata, jestem ciekaw twojej ewolucji ;)
PS Jak byłem młodszy też myślałem o sobie, że jestem bi. Podobał mi się taki jeden kolega (chociaż szczerze to nigdy to nie była jakoś relacja romantyczna, a raczej platoniczna), a i zauważałem urodę niektórych celebrytów, ale z wiekiem mi to przeszło. Po dwóch hetero związkach mogę już z cała pewnością powiedzieć, że jestem hetero. :)
Odpisz
2 kwietnia 2017, 21:10
@Cheetahir: To już jest kwestia okresu dojrzewania. Hormony buzują dlatego niektórym się wydaje, że są homo czy tam bi bo nagle ich ciągnie do osoby tej samej płci. Ale to sporej części po czasie przechodzi bo nie ma związku z orientacją tylko z odkrywaniem własnych upodobań seksualnych i mówiąc kolokwialnie możesz się napalić na każdego. W szczególności dziewczyny w trakcie okresu lub też przed.
Odpisz
2 kwietnia 2017, 21:13
@Cheetahir: Ten pewny wiek to właśnie dojrzewanie płciowe, kiedy pod wpływem hormonów twoja orientacja buja się w tę i z powrotem jak statek na morzu, by w końcu określić się z końcem dojrzewania, co uwarunkowane jest już genetycznie. Więcej napisałem już o tym Szymonowi.
Po określeniu się orientacji nie istnieje możliwość zmiany orientacji lub tzw. "wyleczenia" z homoseksualizmu. Nie ma żadnych potwierdzonych przypadków takiej skutecznej "kuracji". Jedyne przypadki jakie zaistniały to w wyniku onych kuracji osoby z homoseksualizmu przechodziły na aseksualizm, ponieważ pod wpływem skrzywienia psychicznego "lekarze" obrzydzali im kompletnie mężczyzn, ale nie byli w stanie zachęcić ich do podniecania się kobietami. Kończyło się to jedynie chorobą psychiczną i nie było związane ze zmianą orientacji pod wpływem zdarzeń życiowych.
Odpisz
Edytowano - 2 kwietnia 2017, 21:15
@Brokula: A co jeżeli mnie prawie nic nie napala?
Da się to również wyjaśnić genetycznie?
Odpisz
2 kwietnia 2017, 21:20
@Cheetahir: aseksualnosc
Odpisz
2 kwietnia 2017, 21:24
@Nanook: to przypomnij mi za 3 lata, dam znac xD
i tez aktualnie jestem w hetero zwiazku ale wciaz uwazam sie za biseksualna osobe
Odpisz
2 kwietnia 2017, 21:28
wątpię.
Odpisz
2 kwietnia 2017, 21:29
@Cheetahir: tylko że na tym właśnie polega aseksualność.
Odpisz
2 kwietnia 2017, 21:30
to że jesteś w hetrosekaualnym związku nie sprawia że nie możesz być bi
Odpisz
2 kwietnia 2017, 22:25
@Marequel: jakie tutaj rozkminy jestem pod wrażeniem takiego wywodu na ten temat
Odpisz
2 kwietnia 2017, 22:28
@Polalak: rozkminu jak zwykle. Tutaj poprosru nie zostały przygniecione przez homofobiczny lub heterofobiczny plebs
Odpisz
2 kwietnia 2017, 22:29
@Marequel: jakakolwiek "fobia" dotyczaca seksualnosci jest idiotyczna
Odpisz
2 kwietnia 2017, 22:31
jedyne co ma sens to fobia przed gwałtem osoby tej samej płci. Reszta jest zje**na i używam tylko z braku wygodniejszegi określenia
Odpisz
2 kwietnia 2017, 22:31
@Marequel: którego jest bardzo dużo w necie
Odpisz
2 kwietnia 2017, 22:31
@Marequel: Lecz jakoś wolałbym występować w pornie, niż go oglądać.
Odpisz
2 kwietnia 2017, 22:33
@Cheetahir: jak kazdy.
szczególnie w takim z pięknymi lesbijkami
Odpisz
2 kwietnia 2017, 22:33
@Polalak: nie ma go jakoś szczególnie dużo ale w internecie chyba najbardziej widać niepisaną zasadę: ,,im mniej wiem tym głośniej dre ryja"
Odpisz
2 kwietnia 2017, 22:35
@Marequel: takie przedszkolaki np.
Odpisz
2 kwietnia 2017, 22:35
@Marequel: takie przedszkolaki np.
Odpisz
2 kwietnia 2017, 22:36
@Marequel: szczegolnie takie przedszkolaki
Odpisz
2 kwietnia 2017, 22:37
@Polalak: Osoby aseksualne preferują oglądanie, lub brak.
Odpisz
2 kwietnia 2017, 22:38
@Cheetahir: tylko brak. Nie widzą w tym nic ciekawego
Odpisz
2 kwietnia 2017, 22:47
@Marequel: Jest na gender wikiach wytłumaczone, że jest odmiana, w której ich fantazją jest oglądanie.
Odpisz
2 kwietnia 2017, 22:54
@Cheetahir: jakoś nie ufałbym tej stronie
Odpisz
2 kwietnia 2017, 23:05
@Marequel: Choć to jakoś występuje.
Odpisz
Edytowano - 2 kwietnia 2017, 23:11
@Cheetahir: albo poprostu tak naprawdę chce się wieżyć że jest się aseksualny mimo że się nie jest. Raczej logiczne wytłumaczenie
Odpisz
2 kwietnia 2017, 23:16
@Marequel: tak btw masz źródła dotyczące genetyki? No bo często się robi błąd patrząc na połączenie, a nie 3 związek.
Odpisz
3 kwietnia 2017, 06:14
@Nanook: homoseksualizm jest warunkowany wychowaniem, może genetycznie też ale o tym nie słyszałem możesz mi napisać skąd to wiesz
tylko to wychowanie nie polega na tym co myślisz
nie chodzi o to że dziecko jest homo bo rodzice tak uczą (chociaż tak też może być) tylko o to że dziecko np wychowuje się bez ojca i to może spowodować homo
są jeszcze inne sytuacje ale ich nie pamiętam
Odpisz
Edytowano - 3 kwietnia 2017, 07:00
@Miguelp: A masz na to jakikolwiek dowód? Ja się opierałem najpierw na badaniach, które wszystkie masz zamieszczone tutaj:
courses. washington. edu/evpsych/genetic%20factors%20in%20homosexuality%20ASB2009.pdf
Pózniej zresztą doszła logika i fakt, że odsetek homoseksualizmu nie jest zależny od żadnych czynników zewnętrznych takich jak rasa, kultura, legalność i tolerancja. Gdyby twoja teoria, którą nie wiem jak wymyśliłeś, jakoby to obecność ojca w wychowaniu miała wpływ na homoseksualizm u dziecka to ten odsetek byłby większy wsród czarnej populacji Ameryki (tu akurat te stereotypy się sprawdzają), a tak nie jest.
Zarzucisz jakimś linkiem do naukowych źródeł, czy tylko "gdzieś słyszałeś, coś pamiętasz"? Bo twierdzenie że wychowanie miałoby mieć wpływ na orientację seksualną jest kompletnie pozbawione sensu.
Odpisz
3 kwietnia 2017, 07:06
@Miguelp: Zresztą na temat twojej teorii już świat naukowy się wypowiedział, a mianowicie Royal College of Psychiatrics:
„Pomimo prawie wieku psychoanalitycznych i psychologicznych spekulacji, nie ma dowodów na poparcie sugestii, że sposób wychowania lub wczesne doświadczenia z dzieciństwa grają rolę w tworzeniu orientacji heteroseksualnej lub homoseksualnej osoby. Wydaje się, że orientacja seksualna ma biologiczną naturę, określoną przez złożone interakcje czynników genetycznych i środowiskowych w życiu płodowym. Orientacja seksualna nie jest więc wyborem.”
Odpisz
3 kwietnia 2017, 07:08
@Nanook: nie jest pozbawione sensu
jest bardzo logiczne
dziecku wychowywanemu bez ojca brakuje bliskości męskich osobników i to powoduje pociąg do mężczyzn
skąd to wiem nie pamiętam
Odpisz
3 kwietnia 2017, 07:19
@Miguelp: Do każdej dziwnej teorii można tak dopasować fakty, że bedzie sie wydawało logiczne. Jest to natomiast pozbawione sensu właśnie z powodów, które juz wymieniłem:
-wszystkie badania zaprzeczają tej tezie
-odsetek homoseksualistów we wszystkich grupach społecznych jest taki sam
Więc obawiam się niestety, że albo zostałeś przez kogoś oszukany, albo sam mnie próbujesz oszukać. W kazdym razie to co mówisz jest zdecydowanie nieprawdą.
Odpisz
3 kwietnia 2017, 07:21
@Nanook: "wszystkie badania zaprzeczaja tej tezie"
no cóż nie
nie wiadomo co powoduje homoseksualizm i na razie to wszystko to tylko spekulacje
we wszystkich grupach społecznych jest też podobny odsetek samotnych matek
Odpisz
3 kwietnia 2017, 07:31
@Miguelp: Zamiast pisać, że są to niby spekulacje przeczytaj ten artykuł naukowy, w którym są odniesienia do badań, nie które spekulowały, a które potwierdziły fakt, że homoseksualizm uwarunkowany jest od urodzenia. Ile już artykułów przeczytałeś na ten temat, że nazywasz to "spekulacjami"?
A to, że odsetek samotnych matek jest taki sam w rożnych grupach społecznych jest nieprawdą. Już w samych krajach ten odsetek sie sporo różni (w Polsce 3%, Estonia 8%). Natomiast już wśród społeczeństwa Murzynów w USA ta wartość wynosi 70% (sic!). Jak widzisz pomimo tego że to są rożne diametralnie wartości nie ma to wpływu na odsetek homoseksualizmu, ponieważ jest on uwarunkowany już przed urodzeniem.
Odpisz
3 kwietnia 2017, 08:13
@Nanook: możesz powtarzać coś co przeczytales ile chcesz
oficjalnie nie znamy powodow homoseksualizmu i Twój artykuł tego nie zmieni
Odpisz
3 kwietnia 2017, 08:21
@Miguelp: Ależ oczywiście, że znamy oficjalnie. A powtarzam to, ponieważ jest to prawdą potwierdzoną przez badania, które ci podałem.
Masz jakikolwiek dowód, że to nie jest prawda? Jakiekolwiek badania, kontrargumenty, artykuły? Czy po prostu przyjmujesz strategię: "Nie masz racji, bo nie"? Jeżeli naprawdę nie jesteś ignorantem, to podaj choć jeden naukowy kontrargument najlepiej potwierdzony badaniami. Inaczej to możesz sobie cały czas wszystko negować i do niczego nie dojdziemy.
Odpisz
3 kwietnia 2017, 08:25
@Nanook: jakby mi na tej dyskusji zależało to bym znalazł ale nie mam takiej potrzeby
Odpisz
Edytowano - 3 kwietnia 2017, 08:31
@Miguelp: Szkoda. Twój błąd. Zapamiętam sobie, żeby następnym razem ci nie odpowiadać skoro w ten sposób traktujesz dyskusję i rozmówcę.
Miłego dnia :)
Odpisz
3 kwietnia 2017, 08:38
@Nanook: traktuje tak tylko niektóre dyskusje
tak jest nie do wygrania
to strategiczny odwrót
Odpisz
27 marca 2017, 22:13
Odpisz
27 marca 2017, 22:15
@Krzyniu: Elo krzyniu :P
Odpisz
27 marca 2017, 22:15
@Krzyniu: Fuck The What?
Odpisz
27 marca 2017, 22:31
@Vlodziu: Sorry (hi for my bad english)
Odpisz
27 marca 2017, 22:39
@Iphonix: Czemu witasz się z nim w komentarzach, a nie na PV?
Odpisz
29 marca 2017, 06:58
@ciamciol: sam nwm xD
Odpisz
29 marca 2017, 06:59
@Vlodziu: a i nie rozpętujcie gówno burzy :P
Odpisz