O może by tak... Przestać być takimi obłudnikami? Czepiacie się tych wegan/wegetarian jakby wam kurde krzywde jakąś robili. A większość z was nawet nie zdaje sobie sprawy na jaką skalę i z jakim okrucieństwem traktowane są te zwierzęta. Dobra, ja nic nie mam, lubicie- jedzcie, ale chociaż zdejmijcie te klapki i z oczu i zobaczcie jak się z tymi zwierzętami obchodzą i jak one strasznie cierpią przed smiercią (jak ktoś wyjedzie z argumentem, że Bóg dał nam po to zwierzęta, żebyśmy robili z nimi co chcemy, to niech zapyta sam siebie, kiedy ostatnio był w kościele, i czy chociaż robi to z dobrej wiary czy dlatego że tak trzeba).
@wolwerine: to prawda. Duża część zwierząd w ubojniach jest zabijana bez jakiegokolwiek znieczulenia, lub nawet ogłuszania. Niektóre są prawdopodobnie nawet mielone żywcem.
Czy kogokolwiek to obchodzi? Nie.
Czy ludzie o tym wiedzą? Oczywiście. Nie wszyscy ale te informacje nie są jakoś specjalnie ukrywane.
Czy świadomość tego cokolwiek zmienia? Nie. Niewiele osób tak po prostu przechodzi na wegetarianizm gdy się o tym dowie, a nawet jeśli to wraca do mięsa po maksymalnie tygodniu.
Dlatego skończ to swoje pie**olenie bo nikogo to nie obchodzi. I nie nie masz racji. Jeżeli ktoś wpi***ala ci się w poglądy i każe je zmienić bo ,,moje są lepsze i ch*j ci w dupę jeśli myślisz innaczej" osoba ta jest w tedy jak komar. Mimo że nie wszystkie komary gryzą ludzi, oraz żaden nie jest ci w stanie sam z siebie zaszkodzić to o tak prawdopodobnie zaje**ł byś wszystkie. Człowiek jest z natury wszystkorzerny i nikt tego nie zmieni.
@wolwerine: Nie wiem czy wiesz ale to że jedna osoba nie je mięsa nie znaczy że zwierzęta nie są zabijane.
Równie dobrze gdyby cała planeta przez jeden dzień nie jadła mięsa, to ono i tak było by produkowane
(Żeby nie było, nie jestem za zabijaniem zwierząt)
Ale jeżeli ktoś kupił by jakiś sprzęt dla schronisk czy chociaż wpłacił by te pare złotych to faktycznie pomógł by zwierzętom
podsumowywując nie jedzenie mięsa jest po prostu głupie
@Wreqpl: Wiesz co będzie jeśli popyt na mięso spadnie? Jego produkcja przestanie być opłacalna, co równa się zmniejszeniu uboju i produkcji zwierzęcej. Co z kolei ma wpływ na ilość roślinnego pożywienia, które zamiast być przerabiane na paszę może zostać przerobione na jedzenie dla ludzi. Czy zdajesz sobie sprawę jak wiele upraw jest przerabianych na paszę? Jak wielu ludzi można by tym wykarmić? Dzienna porcja paszy dla krowy mogłaby nakarmić kilkoro osób.
@wolwerine: Dobra po pierwsze kompletnie nie wiem o co ci chodzi
a po drugie chodzi mi tylko o to że jeżeli weganie faktycznie chcą pomóc zwierzętom to niech Ku*wa coś dla nich zrobią bo chyba samo nie jedzenie mięsa to tyci tyci Ku*wa za mało
z uszanowaniem WreqPL
@Wreqpl: No zastanów się jak pomóc krowom, albo świniom w ubojni ?
Jedynie protesty, manifesty i przekonywanie ludzi. Skąd wiesz czy jednocześnie nie pomagają w schroniskach i nie udzielają się w innych wolontariatach? Nie oceniaj proszę, tylko po tym że ktos jest wege i głośno krzyczy o tym co się dzieje na swiecie. Nie chcesz słuchać? to nie słuchaj, ale chociaż nie obrażaj
@wolwerine: teoretycznie masz rację ale chodzi o to że większość wegan to ten pierwszy typ który robi jednoosobowe strajki i wrzeszczy "JESTEŚ MORDERCOM BO JESZ MIENSO111ONEONE"
a sam w sobie dla zwierząt nic nie robi
(chociaż tak jak powiedziałeś są też takie osoby które coś faktycznie robią)
To było chore. W gimnazjum zdjęcia zmasamkrowanych zwierząt. Zrozumiałbym na studiach lub co najwyżej w liceum ale w Gimnazjum?! Tym bardziej że jest połączone z podstawówką. Wyobraźcie sobie. Pierwszoklasista chce przejść na obiad do stołówki. Co widzi? Zdjęcia zmasakrowanych zwierząt. To była przesada
@lorax12: Bo rośliny nie odczuwają bólu, nie mają świadomości, nie mają mózgu, nie mają ośrodka nerwowego... Wymieniać dalej?
Prawda jest taka, że człowiek jest wszystkożerny i gdyby tylko chciał mógłby żyć bez mięsa czy to z powodów zdrowotnych czy moralnych. Więc nie rozumiem skąd ta powszechna nienawiść do wegetarian i wegan w internecie...
W byciu weganem/wegetarianinem nie ma nic złego, ale gdy taka osoba apeluje do wszystkich że zwierzęta cierpią w ten sposób i wszyscy powinni jeść tylko "chwasty" to troche przesada.
@Mr_Kot: Dlaczego ma nie apelować, że zwierzęta cierpią w ten sposób, skoro mówi prawdę? Wegetarianinem nie jestem ale wiem, że zwierzęta cierpią kiedy je się zabija. Zwłaszcza w przypadku uboju koszernego. Wegetarianin nie może cię zmusić, żebyś nie jadł zwierząt, ale może cię przekonywać, żebyś tego nie robił. W końcu tym właśnie jest wolność słowa.
A co taki wegetarianin zrobi z np. wilkiem lub sową.Te zwierzęta też zjadają mieso, czyli zadaniem wegetarianina jest pójść do lasu i przekonywać wilki aby zaprzestały i zaczeły jeść jabłka lub marchewki bo zdrowe.
@Mr_Kot: Nie. Dlaczego wegetarianin miałby zmuszać lub przekonywać mięsożerne zwierzę, żeby zrezygnowało z jedynego rodzaju pożywienia, które może trawić?
Przypominam, że ludzie są wszystkożerni, więc mogą zrezygnować z mięsa, a wilk i sowa to mięsożerne zwierzęta.
Zacznijmy od tego iż ryba nie ma ośrodka bólu. Więc według ciebie to nie zwierze.
Co jest gorsze zaje**nie zwierzaka przez taką pume / lwa / wilka czy normalny ubój. Co do koszernego to się nie wypowiem bo to tylko kwestia jakiejś religi. Dodatkowo chciałbym dodać IŻ ROŚLINY POSIADAJĄ OŚRODEK BÓLU nie jest on tak rozwinięty jak u zwierząt lecz bez niego roślina nie była by w stanie przeżyć , to on roślinie pozwala zareagować w momencie uderzenia drapieżnika aby roślina nie zgineła.
@legend77: Po pierwsze nigdzie nie napisałem, że jeżeli zwierzę nie czuje bólu to nie jest zwierzęciem.
Po drugie ryby odczuwają ból. Tu masz źródło:
huffingtonpost. com/marc-bekoff/fish-feel-pain_b_8881656.html
Rośliny nie mają ośrodka nerwowego, a coś takiego jak ośrodek bólu nie istnieje. To są podstawy biologii, więc nie wiem skąd wytrzasnąłeś taką bzdurę. A co do reakcji na uszkodzenie przez drapieżników, tzn. wydzielanie pewnych chemikaliów jest to zwykła reakcja chemiczna, którą można porównać do wzrostu melaniny w skórze od słońca lub też spalania wodoru w połączeniu z ciepłem.
Tu również masz źródło, żeby nie być gołosłownym:
quora. com/Do-plants-feel-pain
Nie wiem czy mieszkałaś kiedyś na wsi, ale sam miałem okazję zamordować kiedyś kurę, żeby ją później zjeść i wypić bulion z jej resztek w rosole. Mam świadomość tego, że jestem mordercą, a kupując mięso w sklepie wspieram ten biznes, tak samo jak każdy, w tym twoi rodzice. Ale że jestem egocentrycznym chamem to za bardzo mnie to nie rusza.
Mieszkam na wsi :D Niedaleko Zakopanego. Raz widziałam, jak tata z dziadkiem zabijają prosiaka, ale sama nigdy nie miałam okazji tego zrobić. Chyba po prostu za bardzo nie obchodzą mnie zwierzęta :P
A to, co napisałam wcześniej to logika co po niektórych wegan :)
PS. Moja pani od religii mówiła kiedyś, że jak się zabija zwierzę na mięso to nie jest to grzech. Myślisz że to prawda? (Z punktu widzenia osoby wierzącej :)
Nie wiem. Nie jestem katolikiem, ale biorąc pod uwagę nauki św. Franciszka i fragmenty z Księgi Izajasza (rozdział 11; wers 6) to zabijanie zwierząt na mięso powinno być grzechem. Ale jakie jest oficjalne stanowisko Kościoła - nie wiem.
Tak się wtrąca do tego o zabijaniu.
Jeśli ja nie zabija to nie jestem mordercą. Ale wspierając ten biznes tak jakby wydaje rozkaz morderstwa. Więc jestem jeszcze większym h*jem... i dobrze mi z tym.
Wiele zwierząt jest hodowanych tylko po to by zostać zjedzone
Gdyby zostały puszczone na wolność to by pomarły w dziczy
Problem z weganami jest to, że próbują przekonać do tego innych choć oni nie chcą
Jak chcą być weganami to niech będą, ale niech dadzą innym jeść mięso i vice versa
@lorax12: Krowy sobie spokojnie poradzą. Mają praktycznie taką samą anatomię jak piżmowoły czy jaki, więc spokojnie by przeżyły.
A co do kur to również sobie poradzą, zwłaszcza że już sobie radzą. Poczytaj sobie o feral chickens, czyli o kurach domowych, który uciekły i zaczęły żyć na wolności.
Nie widzę nic złego w wegetarianizm i weganizmie (?), ale jeśli weganie/wegetarianie chcą nam NARZUCIĆ ,,wpi***alanie roślin bo zabijanie jest złe, one czują ból", to wtedy mam ochotę się zaje**ć.
Jakoś nie protestują do tego, żeby wilki i inne drapieżniki nie zabijały roślinożerców. Od wielu setek tysięcy lat panuje zasada jedz lub bądź zjedzonym, im się wydaje, że skoro oni są wege to jak spotkają wilka i go wku*wią to ich nie rozszarpie tylko przerzuci się na wpi***alanie marchewek bo ,,to jest modne i wgl tak trzeba". To tak jakbym ja poszedł na demonstrację i powiedział ,,STOP PRZEZERWATYWOM BO GATUNEK LUDZKI NIE PRZETRWA".
@sylwon1234: Hmm, ale skąd to wytrzasnąłeś '' im się wydaje, że skoro oni są wege to jak spotkają wilka i go wku*wią to ich nie rozszarpie tylko przerzuci się na wpi***alanie marchewek''? Przeprowadziłeś specjalne badania, żeby to jakoś uargumentować?
@sylwon1234: Serio myślisz, że to idioci? To Cię rozczaruję -wegetarianizm/weganizm to tylko przekonania, a nie twierdzenie, że zwierzęta "są święte". Z tego co widzę nie znasz takich osób, bo Twoje zdanie na ten temat jest co najmniej śmieszne. Kto normalny wkurza wilka, hmm? A nie protestują z prostego powodu - BO U ZWIERZĄT TO NATURALNE, ŻE SIĘ ZABIJAJĄ, ale nie robią tego masowo, jak my prawda?
@sylwon1234: Znaczy, nie każdy jest wegeterianem że względu na "biedne zwierzątka". Są ludzie żyjący że swoimi przekonaniami, którzy nie przeprowadzają neonazizmu - serio. Znam dziewczynę, która nie je mięsa, bo po prostu nie lubi mięsa. Rzecz jasna chodzi też o krzywdzenia zwierząt, ale pojmuje, że taka jest kolej rzeczy. W sumie pogodziła się z tym faktem i je w większości rośliny biorąc co jakiś czas tabletki z witaminą b12 (Witamina w mięsach - jej brak powoduję ślepotę, brak ładu w kończynach !Najczęściej w paliszkach i kościach ?śródręcza!, a nawet poważniejsze choroby.)
@sylwon1234: A to akurat nieprawda powielana przez wielu dyskutantów. Wszystkie witaminy, minerały czy węglowodany mogą być bez problemu zastąpione produktami roślinnymi bądź też produktami pochodzącymi od zwierząt (tu akurat weganie mogą mieć problemy zdrowotne np. w przypadku witaminy B12). Ale jeżeli chodzi o wegetarianizm to zostało już dawno potwierdzone, że dobrze zbilansowana dieta wegetariańska potrafi zapewnić prawidłowy stan zdrowia człowieka.
Hmm... Zróbmy żartobliwy atak na wegeludzi*...
Mamy 2 opcje.
Propagujemy jedzenie kamieni.
Propagujemy nie zabijanie roślin, w końcu też chcą żyć. Też czują, też mają potrzeby.
Komentarze
Odśwież31 sierpnia 2017, 15:29
Ciekawe czy weganie szanowali by kanibalizm.
Odpisz
10 grudnia 2016, 11:50
a więc ryba myśli i czuje?
Odpisz
28 grudnia 2016, 08:46
@Dark123456: ...mówi, gotuje
Odpisz
9 grudnia 2016, 17:53
O może by tak... Przestać być takimi obłudnikami? Czepiacie się tych wegan/wegetarian jakby wam kurde krzywde jakąś robili. A większość z was nawet nie zdaje sobie sprawy na jaką skalę i z jakim okrucieństwem traktowane są te zwierzęta. Dobra, ja nic nie mam, lubicie- jedzcie, ale chociaż zdejmijcie te klapki i z oczu i zobaczcie jak się z tymi zwierzętami obchodzą i jak one strasznie cierpią przed smiercią (jak ktoś wyjedzie z argumentem, że Bóg dał nam po to zwierzęta, żebyśmy robili z nimi co chcemy, to niech zapyta sam siebie, kiedy ostatnio był w kościele, i czy chociaż robi to z dobrej wiary czy dlatego że tak trzeba).
Odpisz
Edytowano - 9 grudnia 2016, 20:07
@wolwerine: to prawda. Duża część zwierząd w ubojniach jest zabijana bez jakiegokolwiek znieczulenia, lub nawet ogłuszania. Niektóre są prawdopodobnie nawet mielone żywcem.
Czy kogokolwiek to obchodzi? Nie.
Czy ludzie o tym wiedzą? Oczywiście. Nie wszyscy ale te informacje nie są jakoś specjalnie ukrywane.
Czy świadomość tego cokolwiek zmienia? Nie. Niewiele osób tak po prostu przechodzi na wegetarianizm gdy się o tym dowie, a nawet jeśli to wraca do mięsa po maksymalnie tygodniu.
Dlatego skończ to swoje pie**olenie bo nikogo to nie obchodzi. I nie nie masz racji. Jeżeli ktoś wpi***ala ci się w poglądy i każe je zmienić bo ,,moje są lepsze i ch*j ci w dupę jeśli myślisz innaczej" osoba ta jest w tedy jak komar. Mimo że nie wszystkie komary gryzą ludzi, oraz żaden nie jest ci w stanie sam z siebie zaszkodzić to o tak prawdopodobnie zaje**ł byś wszystkie. Człowiek jest z natury wszystkorzerny i nikt tego nie zmieni.
Odpisz
11 grudnia 2016, 10:34
@wolwerine: Kurde, ja to chyba jakaś psychiczna jestem...
Odpisz
11 grudnia 2016, 17:50
@wolwerine: Masz rację.
Odpisz
25 lutego 2017, 11:33
@wolwerine: Nie wiem czy wiesz ale to że jedna osoba nie je mięsa nie znaczy że zwierzęta nie są zabijane.
Równie dobrze gdyby cała planeta przez jeden dzień nie jadła mięsa, to ono i tak było by produkowane
(Żeby nie było, nie jestem za zabijaniem zwierząt)
Ale jeżeli ktoś kupił by jakiś sprzęt dla schronisk czy chociaż wpłacił by te pare złotych to faktycznie pomógł by zwierzętom
podsumowywując nie jedzenie mięsa jest po prostu głupie
Odpisz
25 lutego 2017, 19:50
@Wreqpl: Wiesz co będzie jeśli popyt na mięso spadnie? Jego produkcja przestanie być opłacalna, co równa się zmniejszeniu uboju i produkcji zwierzęcej. Co z kolei ma wpływ na ilość roślinnego pożywienia, które zamiast być przerabiane na paszę może zostać przerobione na jedzenie dla ludzi. Czy zdajesz sobie sprawę jak wiele upraw jest przerabianych na paszę? Jak wielu ludzi można by tym wykarmić? Dzienna porcja paszy dla krowy mogłaby nakarmić kilkoro osób.
Odpisz
25 lutego 2017, 21:50
@wolwerine: Dobra po pierwsze kompletnie nie wiem o co ci chodzi
a po drugie chodzi mi tylko o to że jeżeli weganie faktycznie chcą pomóc zwierzętom to niech Ku*wa coś dla nich zrobią bo chyba samo nie jedzenie mięsa to tyci tyci Ku*wa za mało
z uszanowaniem WreqPL
Odpisz
26 lutego 2017, 08:33
@Wreqpl: No zastanów się jak pomóc krowom, albo świniom w ubojni ?
Jedynie protesty, manifesty i przekonywanie ludzi. Skąd wiesz czy jednocześnie nie pomagają w schroniskach i nie udzielają się w innych wolontariatach? Nie oceniaj proszę, tylko po tym że ktos jest wege i głośno krzyczy o tym co się dzieje na swiecie. Nie chcesz słuchać? to nie słuchaj, ale chociaż nie obrażaj
Odpisz
26 lutego 2017, 11:38
@wolwerine: teoretycznie masz rację ale chodzi o to że większość wegan to ten pierwszy typ który robi jednoosobowe strajki i wrzeszczy "JESTEŚ MORDERCOM BO JESZ MIENSO111ONEONE"
a sam w sobie dla zwierząt nic nie robi
(chociaż tak jak powiedziałeś są też takie osoby które coś faktycznie robią)
Odpisz
Edytowano - 16 maja 2017, 20:09
@wolwerine: a rośliny nic nie czują? i myślisz że nie ruszają się to nie żyją?
Odpisz
16 maja 2017, 23:33
@lol224:
Odpisz
Edytowano - 17 maja 2017, 17:22
@Wreqpl: słabe jak twoje życie i pisownia zresztą też
Odpisz
Edytowano - 17 maja 2017, 20:24
@lol224: a czy to ze miałem słabą pisownię to powód do mówienia że moje życie jest do kitu?
Odpisz
18 maja 2017, 14:22
@Wreqpl: *że
Odpisz
Edytowano - 18 maja 2017, 22:54
@lol224: dla takich osób jak ty jest specjalne miejsce w piekle
Odpisz
19 maja 2017, 19:50
@Wreqpl: No raczej nie ja przynajmniej nie robię błędów
Odpisz
19 maja 2017, 22:19
@lol224: dobra a teraz pytanie numer 2 na podstawie jakich argumentów stwierdzasz cytuję:"słabe jak twoje życie"
Odpisz
20 maja 2017, 17:49
@Wreqpl: Masz zgnieciony papier na awatarze i przydał by ci się słownik :p
Odpisz
20 maja 2017, 22:38
@lol224: ej, ale papier to ty szanuj
a slownika nie mam. wiesz gdzie moge go kupic?
Odpisz
21 maja 2017, 16:28
@Wreqpl: w biedrze chyba
Odpisz
21 maja 2017, 17:06
@lol224: a masz 15 zł pożyczyć?
Odpisz
2 grudnia 2016, 21:53
Jakbym widział moją wychowawczynię... Ostatnio wywiesiła zdjęcia zmasakrowanych zwierząt (BO TAKIE ZABIJANIE JEST ZŁE!!!!!) na korytarzu szkolnym
Odpisz
Edytowano - 2 grudnia 2016, 22:12
To było chore. W gimnazjum zdjęcia zmasamkrowanych zwierząt. Zrozumiałbym na studiach lub co najwyżej w liceum ale w Gimnazjum?! Tym bardziej że jest połączone z podstawówką. Wyobraźcie sobie. Pierwszoklasista chce przejść na obiad do stołówki. Co widzi? Zdjęcia zmasakrowanych zwierząt. To była przesada
Odpisz
3 grudnia 2016, 10:25
I co, dyrek nic z tym nie zrobił?
Odpisz
3 grudnia 2016, 11:00
Nic. Nie interesował się
Odpisz
3 grudnia 2016, 11:32
@DarthBan: Przecie tak kuźwa być ni może!
Odpisz
9 grudnia 2016, 13:40
@DarthBan: Zrób sobie kanapkę z szynką i przejdź koło niej na korytarzu.
Odpisz
9 grudnia 2016, 21:58
@Cubek: Dobry pomysł. Wezmę jeszcze futro od kogoś z rodziny. Chciałbym zobaczyć jej wku*w
Odpisz
10 grudnia 2016, 02:33
@DarthBan: Czekam :D
Odpisz
10 grudnia 2016, 11:39
@DarthBan: WYWIEŚ NA SZYI CZASZKĘ ZWIERZĘCIA...ale takiego ze sklepu
Odpisz
Edytowano - 2 grudnia 2016, 17:59
Rośliny też mają uczucia. Wpi***alajmy kurz. A nie zaraz. Kurz to siedlisko roztoczy które są zwierzętami. Pijmy kwas siarkowy
Odpisz
9 grudnia 2016, 19:04
@Nietypowy: Przypominam, że poza zwierzętami i roślinami są jeszcze jadalne grzyby i protisty.
Odpisz
9 grudnia 2016, 19:18
@Myszkapl: gżyby też majoł óczócia. Czy ty serca nje maż.
Odpisz
9 grudnia 2016, 20:16
@Myszkapl: z resztą czemu nie wspomniałaś o bakterjah rasistko
Odpisz
Edytowano - 9 grudnia 2016, 20:22
@Nietypowy: Bo bakterii i wirusów się nie je.
Btw. nie rasistko, a raczej "domenistko". Prokariota to domena.
Odpisz
9 grudnia 2016, 20:33
@Myszkapl: ale pszeciesz bakterje i wirusy som na jedzeniu. Po za tym bakteria to też czuowiek rasistko i nie czepiaj siem słuwek
Odpisz
9 grudnia 2016, 14:26
ale skąd one wiedzą że te zwierzęta chcą żyć? Może są nihilistycznymi memiarzami chcącymi się zabić?
Odpisz
Edytowano - 9 grudnia 2016, 20:17
@BabkaZmarihuano: trudno oglądać memy nie mając kończyn chwytnych do obsługi klawiatury
Odpisz
2 grudnia 2016, 18:05
Rośliny to też żywe stworzenia
A ludzie ich nie bronią
Gdzie tu sprawiedliwość?
Odpisz
2 grudnia 2016, 18:27
@lorax12: Bo rośliny nie odczuwają bólu, nie mają świadomości, nie mają mózgu, nie mają ośrodka nerwowego... Wymieniać dalej?
Prawda jest taka, że człowiek jest wszystkożerny i gdyby tylko chciał mógłby żyć bez mięsa czy to z powodów zdrowotnych czy moralnych. Więc nie rozumiem skąd ta powszechna nienawiść do wegetarian i wegan w internecie...
Odpisz
2 grudnia 2016, 18:29
Samymi warzywami i owockami za długo nie pożyją...
Odpisz
2 grudnia 2016, 18:33
Dlaczego? Jest mnóstwo ludzi, którzy żyją w ten sposób i dożywają sędziwego wieku.
Odpisz
2 grudnia 2016, 18:38
W byciu weganem/wegetarianinem nie ma nic złego, ale gdy taka osoba apeluje do wszystkich że zwierzęta cierpią w ten sposób i wszyscy powinni jeść tylko "chwasty" to troche przesada.
Odpisz
2 grudnia 2016, 18:43
@Mr_Kot: Dlaczego ma nie apelować, że zwierzęta cierpią w ten sposób, skoro mówi prawdę? Wegetarianinem nie jestem ale wiem, że zwierzęta cierpią kiedy je się zabija. Zwłaszcza w przypadku uboju koszernego. Wegetarianin nie może cię zmusić, żebyś nie jadł zwierząt, ale może cię przekonywać, żebyś tego nie robił. W końcu tym właśnie jest wolność słowa.
Odpisz
2 grudnia 2016, 18:49
A co taki wegetarianin zrobi z np. wilkiem lub sową.Te zwierzęta też zjadają mieso, czyli zadaniem wegetarianina jest pójść do lasu i przekonywać wilki aby zaprzestały i zaczeły jeść jabłka lub marchewki bo zdrowe.
Odpisz
Edytowano - 2 grudnia 2016, 18:53
@Mr_Kot: Nie. Dlaczego wegetarianin miałby zmuszać lub przekonywać mięsożerne zwierzę, żeby zrezygnowało z jedynego rodzaju pożywienia, które może trawić?
Przypominam, że ludzie są wszystkożerni, więc mogą zrezygnować z mięsa, a wilk i sowa to mięsożerne zwierzęta.
Odpisz
2 grudnia 2016, 18:53
Zacznijmy od tego iż ryba nie ma ośrodka bólu. Więc według ciebie to nie zwierze.
Co jest gorsze zaje**nie zwierzaka przez taką pume / lwa / wilka czy normalny ubój. Co do koszernego to się nie wypowiem bo to tylko kwestia jakiejś religi. Dodatkowo chciałbym dodać IŻ ROŚLINY POSIADAJĄ OŚRODEK BÓLU nie jest on tak rozwinięty jak u zwierząt lecz bez niego roślina nie była by w stanie przeżyć , to on roślinie pozwala zareagować w momencie uderzenia drapieżnika aby roślina nie zgineła.
Odpisz
2 grudnia 2016, 19:03
> Wyzywaj ludzi od morderców
> Bądź zdziwony, że się z ciebie śmieją
Odpisz
2 grudnia 2016, 19:05
@legend77: Po pierwsze nigdzie nie napisałem, że jeżeli zwierzę nie czuje bólu to nie jest zwierzęciem.
Po drugie ryby odczuwają ból. Tu masz źródło:
huffingtonpost. com/marc-bekoff/fish-feel-pain_b_8881656.html
Rośliny nie mają ośrodka nerwowego, a coś takiego jak ośrodek bólu nie istnieje. To są podstawy biologii, więc nie wiem skąd wytrzasnąłeś taką bzdurę. A co do reakcji na uszkodzenie przez drapieżników, tzn. wydzielanie pewnych chemikaliów jest to zwykła reakcja chemiczna, którą można porównać do wzrostu melaniny w skórze od słońca lub też spalania wodoru w połączeniu z ciepłem.
Tu również masz źródło, żeby nie być gołosłownym:
quora. com/Do-plants-feel-pain
Odpisz
2 grudnia 2016, 19:08
Nie wiem czy mieszkałaś kiedyś na wsi, ale sam miałem okazję zamordować kiedyś kurę, żeby ją później zjeść i wypić bulion z jej resztek w rosole. Mam świadomość tego, że jestem mordercą, a kupując mięso w sklepie wspieram ten biznes, tak samo jak każdy, w tym twoi rodzice. Ale że jestem egocentrycznym chamem to za bardzo mnie to nie rusza.
Odpisz
2 grudnia 2016, 19:17
Mieszkam na wsi :D Niedaleko Zakopanego. Raz widziałam, jak tata z dziadkiem zabijają prosiaka, ale sama nigdy nie miałam okazji tego zrobić. Chyba po prostu za bardzo nie obchodzą mnie zwierzęta :P
A to, co napisałam wcześniej to logika co po niektórych wegan :)
PS. Moja pani od religii mówiła kiedyś, że jak się zabija zwierzę na mięso to nie jest to grzech. Myślisz że to prawda? (Z punktu widzenia osoby wierzącej :)
Odpisz
2 grudnia 2016, 19:26
Nie wiem. Nie jestem katolikiem, ale biorąc pod uwagę nauki św. Franciszka i fragmenty z Księgi Izajasza (rozdział 11; wers 6) to zabijanie zwierząt na mięso powinno być grzechem. Ale jakie jest oficjalne stanowisko Kościoła - nie wiem.
Odpisz
Edytowano - 2 grudnia 2016, 19:31
"Będziecie jedli każde zwierzę czworonożne, które ma rozdzielone kopyta, to jest racice, i które przeżuwa" (Kpł 11,3) tak więc nie wiem
Odpisz
2 grudnia 2016, 19:47
Ryby nie czują bulu dupki jak ty , czują strach
~~ Źródła : Wikipedia , Sciencedaily.
Odpisz
2 grudnia 2016, 20:03
@legend77: Wikipedia to trochę słabo źródło. Natomiast tu masz trochę więcej źródeł potwierdzających to, że ryby odczuwają ból:
scientificamerican. com/article/underwater-suffering-do-fish-feel-pain/
fishpain. com/
dailymail. co. uk/sciencetech/article-2662297/Fish-feelings-Expert-claims-creatures-experience-pain-way-humans-better-treated.html
Odpisz
2 grudnia 2016, 20:19
No tak bo artykuł na wikipedi podpisany 20 stronami jest niewiarygodny,
Odpisz
2 grudnia 2016, 23:58
Tak się wtrąca do tego o zabijaniu.
Jeśli ja nie zabija to nie jestem mordercą. Ale wspierając ten biznes tak jakby wydaje rozkaz morderstwa. Więc jestem jeszcze większym h*jem... i dobrze mi z tym.
Odpisz
3 grudnia 2016, 20:12
Wiele zwierząt jest hodowanych tylko po to by zostać zjedzone
Gdyby zostały puszczone na wolność to by pomarły w dziczy
Problem z weganami jest to, że próbują przekonać do tego innych choć oni nie chcą
Jak chcą być weganami to niech będą, ale niech dadzą innym jeść mięso i vice versa
Odpisz
3 grudnia 2016, 20:23
@lorax12: Wymień mi jakikolwiek gatunek zwierzęcia hodowlanego, który nie przetrwałby na wolności.
Odpisz
Edytowano - 3 grudnia 2016, 20:29
Prawdopodobnie krowy
Kury?
W lasach jest pełno drapieżników...
Odpisz
3 grudnia 2016, 21:02
@lorax12: Krowy sobie spokojnie poradzą. Mają praktycznie taką samą anatomię jak piżmowoły czy jaki, więc spokojnie by przeżyły.
A co do kur to również sobie poradzą, zwłaszcza że już sobie radzą. Poczytaj sobie o feral chickens, czyli o kurach domowych, który uciekły i zaczęły żyć na wolności.
Odpisz
3 grudnia 2016, 21:05
Te co żyły przy autostradzie?
Odpisz
Edytowano - 3 grudnia 2016, 21:07
@lorax12: Nie. Mam na myśli te, które są rozpowszechnione na całym świecie. Mówię, poczytaj sobie o nich.
Odpisz
3 grudnia 2016, 21:07
k
Poczytam
Odpisz
9 grudnia 2016, 13:02
@lorax12: Na tym świecie nie ma sprawiedliwości
Odpisz
9 grudnia 2016, 13:37
@Psychopata_: według mnie jeśłi kupujesz już zabite nadające się do zjedzenia zwierzę,to nie wydajesz rozkazu tylko kupujesz to co kupiłby ktoś inny
Odpisz
9 grudnia 2016, 19:48
@ghostarcher: you don't say
Odpisz
3 grudnia 2016, 09:45
Nie widzę nic złego w wegetarianizm i weganizmie (?), ale jeśli weganie/wegetarianie chcą nam NARZUCIĆ ,,wpi***alanie roślin bo zabijanie jest złe, one czują ból", to wtedy mam ochotę się zaje**ć.
Jakoś nie protestują do tego, żeby wilki i inne drapieżniki nie zabijały roślinożerców. Od wielu setek tysięcy lat panuje zasada jedz lub bądź zjedzonym, im się wydaje, że skoro oni są wege to jak spotkają wilka i go wku*wią to ich nie rozszarpie tylko przerzuci się na wpi***alanie marchewek bo ,,to jest modne i wgl tak trzeba". To tak jakbym ja poszedł na demonstrację i powiedział ,,STOP PRZEZERWATYWOM BO GATUNEK LUDZKI NIE PRZETRWA".
Odpisz
9 grudnia 2016, 13:14
@sylwon1234: Hmm, ale skąd to wytrzasnąłeś '' im się wydaje, że skoro oni są wege to jak spotkają wilka i go wku*wią to ich nie rozszarpie tylko przerzuci się na wpi***alanie marchewek''? Przeprowadziłeś specjalne badania, żeby to jakoś uargumentować?
Odpisz
9 grudnia 2016, 13:45
Ale... Przecież to jest oczywiste, że wku*wione lub zaniepokojone zwierzę atakuje człowieka (DRAPIEŻNIK zaatakuje).
Odpisz
9 grudnia 2016, 13:59
@sylwon1234: Serio myślisz, że to idioci? To Cię rozczaruję -wegetarianizm/weganizm to tylko przekonania, a nie twierdzenie, że zwierzęta "są święte". Z tego co widzę nie znasz takich osób, bo Twoje zdanie na ten temat jest co najmniej śmieszne. Kto normalny wkurza wilka, hmm? A nie protestują z prostego powodu - BO U ZWIERZĄT TO NATURALNE, ŻE SIĘ ZABIJAJĄ, ale nie robią tego masowo, jak my prawda?
Odpisz
9 grudnia 2016, 14:11
@sylwon1234: Znaczy, nie każdy jest wegeterianem że względu na "biedne zwierzątka". Są ludzie żyjący że swoimi przekonaniami, którzy nie przeprowadzają neonazizmu - serio. Znam dziewczynę, która nie je mięsa, bo po prostu nie lubi mięsa. Rzecz jasna chodzi też o krzywdzenia zwierząt, ale pojmuje, że taka jest kolej rzeczy. W sumie pogodziła się z tym faktem i je w większości rośliny biorąc co jakiś czas tabletki z witaminą b12 (Witamina w mięsach - jej brak powoduję ślepotę, brak ładu w kończynach !Najczęściej w paliszkach i kościach ?śródręcza!, a nawet poważniejsze choroby.)
Odpisz
9 grudnia 2016, 15:57
@Yuko_Panda: Ciekawostka- Ludzie to też zwierzęta.
Odpisz
9 grudnia 2016, 17:27
@sylwon1234: Wilk jest mięsożerny. Na marchewki się nie przerzuci.
Człowiek jest wszystkożerny. Na marchewkach może wyżyć.
Tak więc słabe porównanie.
Odpisz
9 grudnia 2016, 17:40
@Yuko_Panda: Akapit 1: Nie mam nic do tego.
Akapit 2: Miałem na myśli wegan NARZUCAJĄCYCH nam swoją dietę (demonstracje itp.)
Odpisz
9 grudnia 2016, 17:41
Zwróć uwagę na to, że człowiek potrzebuje do zdrowia zróżnicowanej diety opartej zarówno o mięso jak i warzywa.
Odpisz
9 grudnia 2016, 17:44
@Meuflagiator2000: Wiem, przecież nie mam nic do wegetarian/wegan, którzy nie narzucają mi swojej diety.
Odpisz
9 grudnia 2016, 17:45
@Davido_the_Doge_God: Nigdzie nie napisałem, że ludzie nie są zwierzętami. To chyba oczywiste, że są.
Odpisz
Edytowano - 9 grudnia 2016, 17:48
@sylwon1234: A to akurat nieprawda powielana przez wielu dyskutantów. Wszystkie witaminy, minerały czy węglowodany mogą być bez problemu zastąpione produktami roślinnymi bądź też produktami pochodzącymi od zwierząt (tu akurat weganie mogą mieć problemy zdrowotne np. w przypadku witaminy B12). Ale jeżeli chodzi o wegetarianizm to zostało już dawno potwierdzone, że dobrze zbilansowana dieta wegetariańska potrafi zapewnić prawidłowy stan zdrowia człowieka.
Źródło: andjrnl. org/article/S2212-2672(16)31192-3/abstract
Odpisz
9 grudnia 2016, 19:05
W takim razie dzięki za informację.
Odpisz
2 grudnia 2016, 17:52
KAMIEŃ TEŻ CZUJE! ŻRYJCIE GÓWNO
Odpisz
Edytowano - 2 grudnia 2016, 17:53
@polandball1: Gówno też ma óczóća szowiństyczna śfińo!!!
Odpisz
2 grudnia 2016, 18:00
Szowinistyczne świnie też mają uczucia
Odpisz
2 grudnia 2016, 18:03
@polandball1: Pamiętaj, zawsze myj kamienie przed jedzeniem
~ Maka Paka
Odpisz
2 grudnia 2016, 18:04
@Palauball: uczucia też mają uczucia
Odpisz
2 grudnia 2016, 18:05
@polandball1: Uczucia uczuć też mają uczucia
Odpisz
2 grudnia 2016, 19:48
@polandball1: Gówno też ma uczucia i chce żyć ! Każde srańsko to poród, a nie srańsko !!!!
Odpisz
9 grudnia 2016, 13:38
@polandball1: Atom też ma uczucia!!!1!!!Żryj nicość!
Odpisz
9 grudnia 2016, 13:59
Nicość też ma uczucia!!!
Odpisz
9 grudnia 2016, 13:59
uczucia uczucia uczuć też mają uczucia
Odpisz
9 grudnia 2016, 14:42
sa tacy
Odpisz
9 grudnia 2016, 14:42
@polandball1: Ale z czego gówno skoro nie ma czym srać?
Odpisz
9 grudnia 2016, 15:54
@Plu111: Pierdy ku*wa
Odpisz
9 grudnia 2016, 18:48
@Davido_the_Doge_God: one też są z jedzenia
Odpisz
9 grudnia 2016, 18:00
It's not even my fin form!
Odpisz
9 grudnia 2016, 17:48
Pewnie z kebabem
Odpisz
9 grudnia 2016, 16:18
Ryba chce żyć.
A ja chcę zjeść rybę.
Odpisz
Edytowano - 9 grudnia 2016, 15:51
Kiedy zjadasz ludzi i masz wywalone na ich uczucia
Odpisz
9 grudnia 2016, 15:49
weganie
Odpisz
9 grudnia 2016, 14:31
Hmm... Zróbmy żartobliwy atak na wegeludzi*...
Mamy 2 opcje.
Propagujemy jedzenie kamieni.
Propagujemy nie zabijanie roślin, w końcu też chcą żyć. Też czują, też mają potrzeby.
Odpisz