Akurat z tymi narodowościami dynastii to jest trochę dziwne. Zazwyczaj przedstawiciele danej dynastii często żenili się z kimś równie ważnym spoza kraju. dla przykładu. Mieszko I był polakiem. Pierwszy król Polski Bolesław Chrobry miał matkę Czeszkę więc był w połowie czechem, w połowie polakiem. Z kolei Bolesław Chrobry ożenił się z Czeszką więc kolejny król polski Mieszko II Lambert był 75% Czech i 25% Polak itd. W międzyczasie Polską rządził jeszcze inny syn Chrobrego z małżeństwa z węgierką (Bezprym). nie miał on tytułu króla ale rządził przez rok. Był 25% Czechem, 25% Polakiem i 50% Węgrem. Przedstawiam to w dużym uproszczeniu bo np. nie wiadomo czy te kobiety z którymi żenili się Polscy władcy były w 100% jednej narodowości. dodatkowo jeden z dalszych przodków Dobrawy był przedstawicielem plemienia zachodniosłowiańskiego które obecnie można wliczyć do niemiec.
@MistrzJedi: Dlatego właśnie zwykle uznaje się, że dana dynastia wywodzi się z danego kraju i wszyscy jej członkowie są jej obywatelami. Ewentualnie jest się takim agentem jak Zygmunt III Pierdoła, który w Polsce był Polakiem, a w Szwecji nagle transformował się w rasowego Norda. Bo w końcu miał przodka z Jagiellonów, a kto bogatemu zabroni?
@MistrzJedi: tak. Przecież podbił Rosję! I z chciwości jej nie utrzymał. Mógł zasiąść na tronie szwedzkim i rządzić w nowej Rzeczpospolitej polsko szwedzkiej! Ale znowu zje*ał okazję. Dlaczego? Bo wychowany w wierze katolickiej nie chciał dyplomatycznie przejść na protestantyzm "ale bronił swojej wiary!" powiesz. A litqinscy Jagielloniwie jakoś nie tzymali przy prawosławiu.No koniec końców zamiast stworzyć państwa polskiego mającego tereny Szwecji Rosji i Polski to rozpętał wojnę ze Szwedami i Rosjanami- podsumowując rzeczywiście był to jeden z lepszych władców polski
@Polaczek1_2_3: Wszystko z sensem, poza fragmentem z Jagiellonami nie zostającymi przy prawosławiu. Jak mieli przy nim zostać skoro dopiero po unii w Krewie przyjęli jakiekolwiek chrześcijaństwo?
@MistrzJedi: Ale ja jestem katolikiem. I to nie miało zabrzmieć antykościelnie. I o co ci przepraszam chodzi? To przecież prawda a nie wymyślona przeze mnie teoria... Jak nie wierzysz to sobie przeczytaj nieuku. I jak już kogoś obwiniam to na pewno nie kościół tylko tego przygłupa wazę. Wierz mi że na tamte czasy papież a tym samym ikona kościoła rzymskokatolickiego cieszyłby się gdyby Prawosławny kraj był czymś na kształt wasala Rzeczpospolitej- może by się jakoś dogadali i przez te lata może z powrotem byłby k. Apostolski?
Nie wiem może waza nie chciał obsadzac synka dlatego że w Rosji była rewolucja i mogliby mu tego synka zabić?może. Oficjalnie w podręcznikach do historii po prostu chciał tytuł cara dla siebie.
Do-tar-ło?
@Polaczek1_2_3: Dla twojej informacji. Jeśli do własnej teorii dodasz coś co jest prawda historyczną nie zmieni to faktu że twoja teoria dalej nie będzie prawdą historyczną. Jak nie wierzysz to sobie przeczytaj nieuku. I tak się składa że Zygmunt III Waza był jednym z lepszych królów polskich. Był świetnym organizatorem, podbił rozległe ziemie na wschodzie. Tak uważa większość historyków. Oczywiście gimby tacy jak ty będą twierdzić inaczej. Dalej dałeś teorię o wasalu i papieżu. Do-tar-ło?
@MistrzJedi: Jakiś ty sfrustrowany- mówię jak było-moglibyśmy mieć Rosję i Szwecję a wszystkie podboje to była zasługa jego zarąbistych generałów, a nie jego. I to nie teoria ale historia. A jak to do CB nie dotrze po trzecim komentarzu to jesteś po prostu głupi.
Na dodatek jak możesz mówić że waza jest jednym z lepszych władców polski, skoro wszyscy Piastowie ( z małymi wyjątkami jak bezprym) byli lepsi od niego- Jagielloniwie też. A i wśród królów elekcyjnych byli dużo lepsi(Batory, Sobieski) zgadzam się że nie był to władca tak kobiecy jak Poniatowski, ale Rzeczpospolita potrzebowała wtedy kogoś zdecydowanego, mogącego zreformować kraj-waza może go zreformował ale moim zdaniem zdecydowanie za mało- to był taki laluś-pierdoła- gdyby nie zje**ł okazji sojuszu z Rosją i Szwecją to na pewno byłby najlepszym polskim władcą. A gdyby babka miała wąsy to by była dziadkiem. Liczy się historia-jeśli możesz wymień mi jego plusy
@Polaczek1_2_3: Zabawa w historię aleternatywną jest dla gimbów. Biorą sobie kilka wybranych faktów z setek dostępnych i na tej podstawie tworzą alternatywną historię. I tak się składa ze generał jedynie dowodził wojskami które on organizował i zbierał. Kolejny fakt nie wzięty przez ciebie pod uwagę. Taki typowy gimbek z ciebie co widzi w historii tylko wielkich wojowników. Mówię że Waza był jednym z lepszych władców polski na podstawie prac historyków. Co do Piastów i Jagiellonów. Ty na prawdę myślisz że było tylko kilku Piastów? Skoro prawie każdy to może przedstawisz w czym Władysław I Herman był lepszy od Zygmunta III Wazy? Albo Zbigniew? Tak się skała że twoje zdanie tutaj zbyt wielu ludzi nie obchodzi. A na nim się właśnie opierasz. Typowy leming z ciebie który w historii widzi tylko postacie doskonałe albo beznadziejne. I co ja ci tu wypisze dokładnie jego zalety a ty po swojemu je olejesz? Czasu mi szkoda na ciebie.
A teraz litwini mają wieczne wąty o to że to oni byli niby ważniejsi, a to jednak my nazwaliśmy się koroną. Moim zdaniem może to nie była idealna Unia realna ale po prostu u nas szlachta miała więcej przywilejów i tacy Radziwiłłowie bolidupy. Z resztą te przywileje to też było źle, ale to jest wszystko ppgmatwane, napisać nie umiem zbytnio, najwyżej opowiedzieć ustnie.
Przypadkiem dynastia Jagiellonów nie wywodziła się z Litwy?
No chyba że źle zrozumiałem przekaz obrazka to tu mam pudło na hejty
------------------------> [______________________________]
@PolandballPatriota: Unia Lubelska była zatwierdzona (chyba) przez ostatniego męskiego Jagiellona więc to raczej nie ma znaczenia. Potem była wolna elekcja i te ch**owe sprawy.
Ja się w ogóle dziwię, że Litwa nie wypowiedziała Polsce posłuszeństwa. Bo co to za unia, kiedy jedna strona jest ewidentnie uciskana przez drugą? Jak to leciało? "Litewski chamie klękaj przed polskim panem"?
@Treilea_Reich: Radziwiłłowie podczas Potopu razem z innymi rodami litewskimi przeszli na stronę Szwedów.
+
Powstanie Chmielnickiego. Tylko, że tutaj to Ukraińcy się zbuntowali,
@Treilea_Reich: Ekhem...wschód...państwo moskiewskie może było powodem? I szlachta Polska miała wiele przywilejów, których chcieli też litewscy szlachcice...
Komentarze
Odśwież28 kwietnia 2016, 19:43
Kurde ludzie to oni chcieli nas na początku wy**chać... (no ale im to się nie udało).
Odpisz
28 kwietnia 2016, 19:46
@Mycha2001: To w cale nie tak, że litewska dynastia nami rządziła od Unii w Krewie xD
Odpisz
Edytowano - 9 maja 2016, 17:25
Akurat z tymi narodowościami dynastii to jest trochę dziwne. Zazwyczaj przedstawiciele danej dynastii często żenili się z kimś równie ważnym spoza kraju. dla przykładu. Mieszko I był polakiem. Pierwszy król Polski Bolesław Chrobry miał matkę Czeszkę więc był w połowie czechem, w połowie polakiem. Z kolei Bolesław Chrobry ożenił się z Czeszką więc kolejny król polski Mieszko II Lambert był 75% Czech i 25% Polak itd. W międzyczasie Polską rządził jeszcze inny syn Chrobrego z małżeństwa z węgierką (Bezprym). nie miał on tytułu króla ale rządził przez rok. Był 25% Czechem, 25% Polakiem i 50% Węgrem. Przedstawiam to w dużym uproszczeniu bo np. nie wiadomo czy te kobiety z którymi żenili się Polscy władcy były w 100% jednej narodowości. dodatkowo jeden z dalszych przodków Dobrawy był przedstawicielem plemienia zachodniosłowiańskiego które obecnie można wliczyć do niemiec.
Odpisz
9 maja 2016, 17:35
@MistrzJedi: Dlatego właśnie zwykle uznaje się, że dana dynastia wywodzi się z danego kraju i wszyscy jej członkowie są jej obywatelami. Ewentualnie jest się takim agentem jak Zygmunt III Pierdoła, który w Polsce był Polakiem, a w Szwecji nagle transformował się w rasowego Norda. Bo w końcu miał przodka z Jagiellonów, a kto bogatemu zabroni?
Odpisz
9 maja 2016, 19:27
Akurat Zygmunt III Waza był jednym z lepszych polskich królów polskich.
Odpisz
9 maja 2016, 19:57
@MistrzJedi: tak. Przecież podbił Rosję! I z chciwości jej nie utrzymał. Mógł zasiąść na tronie szwedzkim i rządzić w nowej Rzeczpospolitej polsko szwedzkiej! Ale znowu zje*ał okazję. Dlaczego? Bo wychowany w wierze katolickiej nie chciał dyplomatycznie przejść na protestantyzm "ale bronił swojej wiary!" powiesz. A litqinscy Jagielloniwie jakoś nie tzymali przy prawosławiu.No koniec końców zamiast stworzyć państwa polskiego mającego tereny Szwecji Rosji i Polski to rozpętał wojnę ze Szwedami i Rosjanami- podsumowując rzeczywiście był to jeden z lepszych władców polski
Odpisz
Edytowano - 9 maja 2016, 23:24
@Polaczek1_2_3: Wszystko z sensem, poza fragmentem z Jagiellonami nie zostającymi przy prawosławiu. Jak mieli przy nim zostać skoro dopiero po unii w Krewie przyjęli jakiekolwiek chrześcijaństwo?
Odpisz
10 maja 2016, 07:27
@SetAbominae: Przepraszam mój błąd
Odpisz
13 maja 2016, 14:48
@Polaczek1_2_3: Na oko widzę że jesteś typowym gimbem który na podstawie wydumanej przez siebie teorii obwinia kościół katolicki.
Odpisz
13 maja 2016, 14:49
@SetAbominae: Bo ten koleś teorię z dupy wyciągnoł i dlatego się nie zgadza.
Odpisz
13 maja 2016, 19:26
@MistrzJedi: Ale ja jestem katolikiem. I to nie miało zabrzmieć antykościelnie. I o co ci przepraszam chodzi? To przecież prawda a nie wymyślona przeze mnie teoria... Jak nie wierzysz to sobie przeczytaj nieuku. I jak już kogoś obwiniam to na pewno nie kościół tylko tego przygłupa wazę. Wierz mi że na tamte czasy papież a tym samym ikona kościoła rzymskokatolickiego cieszyłby się gdyby Prawosławny kraj był czymś na kształt wasala Rzeczpospolitej- może by się jakoś dogadali i przez te lata może z powrotem byłby k. Apostolski?
Nie wiem może waza nie chciał obsadzac synka dlatego że w Rosji była rewolucja i mogliby mu tego synka zabić?może. Oficjalnie w podręcznikach do historii po prostu chciał tytuł cara dla siebie.
Do-tar-ło?
Odpisz
Edytowano - 14 maja 2016, 12:48
@Polaczek1_2_3: Dla twojej informacji. Jeśli do własnej teorii dodasz coś co jest prawda historyczną nie zmieni to faktu że twoja teoria dalej nie będzie prawdą historyczną. Jak nie wierzysz to sobie przeczytaj nieuku. I tak się składa że Zygmunt III Waza był jednym z lepszych królów polskich. Był świetnym organizatorem, podbił rozległe ziemie na wschodzie. Tak uważa większość historyków. Oczywiście gimby tacy jak ty będą twierdzić inaczej. Dalej dałeś teorię o wasalu i papieżu. Do-tar-ło?
Odpisz
Edytowano - 14 maja 2016, 18:05
@MistrzJedi: Jakiś ty sfrustrowany- mówię jak było-moglibyśmy mieć Rosję i Szwecję a wszystkie podboje to była zasługa jego zarąbistych generałów, a nie jego. I to nie teoria ale historia. A jak to do CB nie dotrze po trzecim komentarzu to jesteś po prostu głupi.
Na dodatek jak możesz mówić że waza jest jednym z lepszych władców polski, skoro wszyscy Piastowie ( z małymi wyjątkami jak bezprym) byli lepsi od niego- Jagielloniwie też. A i wśród królów elekcyjnych byli dużo lepsi(Batory, Sobieski) zgadzam się że nie był to władca tak kobiecy jak Poniatowski, ale Rzeczpospolita potrzebowała wtedy kogoś zdecydowanego, mogącego zreformować kraj-waza może go zreformował ale moim zdaniem zdecydowanie za mało- to był taki laluś-pierdoła- gdyby nie zje**ł okazji sojuszu z Rosją i Szwecją to na pewno byłby najlepszym polskim władcą. A gdyby babka miała wąsy to by była dziadkiem. Liczy się historia-jeśli możesz wymień mi jego plusy
Odpisz
15 maja 2016, 13:35
@Polaczek1_2_3: Zabawa w historię aleternatywną jest dla gimbów. Biorą sobie kilka wybranych faktów z setek dostępnych i na tej podstawie tworzą alternatywną historię. I tak się składa ze generał jedynie dowodził wojskami które on organizował i zbierał. Kolejny fakt nie wzięty przez ciebie pod uwagę. Taki typowy gimbek z ciebie co widzi w historii tylko wielkich wojowników. Mówię że Waza był jednym z lepszych władców polski na podstawie prac historyków. Co do Piastów i Jagiellonów. Ty na prawdę myślisz że było tylko kilku Piastów? Skoro prawie każdy to może przedstawisz w czym Władysław I Herman był lepszy od Zygmunta III Wazy? Albo Zbigniew? Tak się skała że twoje zdanie tutaj zbyt wielu ludzi nie obchodzi. A na nim się właśnie opierasz. Typowy leming z ciebie który w historii widzi tylko postacie doskonałe albo beznadziejne. I co ja ci tu wypisze dokładnie jego zalety a ty po swojemu je olejesz? Czasu mi szkoda na ciebie.
Odpisz
9 maja 2016, 17:29
A teraz litwini mają wieczne wąty o to że to oni byli niby ważniejsi, a to jednak my nazwaliśmy się koroną. Moim zdaniem może to nie była idealna Unia realna ale po prostu u nas szlachta miała więcej przywilejów i tacy Radziwiłłowie bolidupy. Z resztą te przywileje to też było źle, ale to jest wszystko ppgmatwane, napisać nie umiem zbytnio, najwyżej opowiedzieć ustnie.
Odpisz
13 maja 2016, 14:50
@panther500: Litwini uważają że nie wywodzą się od wielkiego Księstwa Litewskiego.
Odpisz
13 maja 2016, 14:59
@MistrzJedi: Oni dużo uważają, jednak to my mamy dowody.
Odpisz
14 maja 2016, 12:44
@panther500: Wobec nich to trzeba twardą politykę stosować.
Odpisz
14 maja 2016, 15:08
@MistrzJedi: Dlatego też, my byliśmy koroną, A to że skryba np. radziwiłłów mówił inaczej a oni w to wierzą to nie mam słów....
Odpisz
28 kwietnia 2016, 20:37
Przypadkiem dynastia Jagiellonów nie wywodziła się z Litwy?
No chyba że źle zrozumiałem przekaz obrazka to tu mam pudło na hejty
------------------------> [______________________________]
Odpisz
9 maja 2016, 17:22
@PolandballPatriota: chyba
Odpisz
9 maja 2016, 17:50
@PolandballPatriota: Unia Lubelska była zatwierdzona (chyba) przez ostatniego męskiego Jagiellona więc to raczej nie ma znaczenia. Potem była wolna elekcja i te ch**owe sprawy.
Odpisz
Edytowano - 28 kwietnia 2016, 19:19
Ja się w ogóle dziwię, że Litwa nie wypowiedziała Polsce posłuszeństwa. Bo co to za unia, kiedy jedna strona jest ewidentnie uciskana przez drugą? Jak to leciało? "Litewski chamie klękaj przed polskim panem"?
Odpisz
Edytowano - 28 kwietnia 2016, 19:23
@Treilea_Reich: Radziwiłłowie podczas Potopu razem z innymi rodami litewskimi przeszli na stronę Szwedów.
+
Powstanie Chmielnickiego. Tylko, że tutaj to Ukraińcy się zbuntowali,
Odpisz
28 kwietnia 2016, 19:34
@Treilea_Reich: Bez Polski, by chyba hajsu nie mieli.
Odpisz
28 kwietnia 2016, 22:21
@Treilea_Reich: Ekhem...wschód...państwo moskiewskie może było powodem? I szlachta Polska miała wiele przywilejów, których chcieli też litewscy szlachcice...
Odpisz
9 maja 2016, 17:10
@Treilea_Reich: Gdyby nie pomoc Polaków Moskwa raz dwa obróciłaby Litwę w poproch.
A i jeszcze przedtem też wątpię żeby sami doskonale dali rady świetnie zorganizowanym Krzyżakom ;-;
Odpisz
9 maja 2016, 17:15
@SouthSudanBall: Bez Polski zostali by powoli podbici.
Odpisz
9 maja 2016, 17:14
z serii autor nie zna się na historii ale nie przeszkadza mu to robić o niej obrazków. Do autora.
Odpisz
28 kwietnia 2016, 19:26
Litwa!
Odpisz