Do 3 miesiąca ciąży nie jest zabójstwem, dziecko jest jeszcze płodem, nie człowiekiem, więc nie zabijasz człowieka, tylko zapobiegasz rozwijaniu się płodu.
EDIT: nie żebym kazał kiedyś którejś aborcję przeprowadzić ;__;
Kwestia sporna i to bardzo. Osobiście jestem razem z tobą jednak z naukowego punktu widzenia kłóci się to. Jednak sama świadomość, że przez Ciebie może być jednego człowieka jest straszna. Często niedoszłe matki tego żałują. Ja osobiście nie wytrzymałbym chyba tego jakbym kazał wykonać aborcję dziewczynie. Jednak są tacy, którzy nie czują się w ogóle winni i uważają płód/dziecko za pasożyta. To straszna wizja rozumowania. Tak jakby w ogóle mieli wyje**ne na życie i go nie szanowali. Nieraz nie potrafią zrozumieć, że ich rodzice mieli dzieci w ich postaci. Jeśli dla nich dzieci/płód jest pasożytem to kim oni są? To na prawdę mnie przeraża.
@rosyn: a czy ty będziesz miał na wszystko wyj***bane gdybym powiedział no nie wiem np. że heavy metal to syf a gracze to band grubasów maniakalnie grająca w ogłupiające gry?
Masz tutaj dużo racji, ale nie do końca - aborcja staje się zabójstwem, kiedy płód staje się dzieckiem. Dzieje się to w momencie, kiedy mózg i układ nerwowy wykształcone są na tyle, by mogły zachodzić, choćby najbardziej podstawowe, procesy odczuwania i myślenia. Ten moment jednak jest bardzo trudno wyznaczyć, dlatego aborcja powinna być wykonywana jak najwcześniej, jeżeli już musi zajść. Natomiast w momencie, kiedy dziecko już myśli i odczuwa, aborcja jest prawowitym czynem tylko i wyłącznie w momencie, kiedy wiadomo, że dziecko po urodzeniu umrze w cierpieniach.
@darcus: Nie... Aborcja jest zła dlatego, że nie pozwala na powstanie dziecka już po zapłodnieniu. Szczerze, kobieta wie, kiedy jest niepłodna. Nikt jej nie zmuszał do seksu.
Jeżeli złem jest niedopuszczenie do powstania dziecka, kiedy jeszcze go nie ma, to złem jest każde krwawienie miesiączkowe u kobiety. Idąc dalej tym tokiem myślenia, złem jest to, że nie uprawiamy seksu z losowymi osobami, bo przecież każdy taki stosunek może przyczynić się do powstania dziecka.
Zaprzepaszczenie możliwości nie jest złem. Jeszcze nie.
@darcus: Usuwasz to, co w przyszłości mogłoby zostać dzieckiem. Dość teoretyki, zwyczajnie pomyśl moralnie. Osoba usuwająca płód z własnej woli grzeszy i nie ma honoru. Jak to zostało powiedziane wyżej, już lepiej znieść ból rodzenia i oddać do adopcji. Dziecko może i będzie miało trudne życie, ale to lepsze niż brak życia.
Okej 1.Prawdopodobnie jesteś jednym z tych psycho fanów chrześcijaństwa, albo starą babcią bo twierdzisz że antykoncepcja jest grzechem.2 aborcja jest rzeczywiście zabójstwem, ale nie powiesz mi że lepiej dla dziecka jest urodzenie się w np. domu gdzie jego matka ma 12 lat. Albo skończyć w domu dziecka
Ale komórka jajowa też w przyszłości mogłaby zostać dzieckiem. Jedyne, czym różni się od zarodka, to brak połowy kariotypu. Dlaczego więc usunięcie jego nazywasz zabójstwem, a komórki jajowej już nie?
Ale dlaczego? Przerwanie tworzenia życia, kiedy nie osiągnęło ono jeszcze etapu rozwoju pozwalającego na odczuwanie, nie jest rzeczą złą. W takim wypadku płód, czy zarodek to nic innego, jak zlepek protein.
A i owszem, zaleciłbym aborcję każdej osobie, która nie chce dziecka. Ale, UWAGA, tylko na samym początku ciąży.
Ech... Inaczej. Kiedy zaczynasz budować blok mieszkalny, po czym okazuje się, że grunt pod nim jest niestabilny i może się w każdej chwili zawalić, to burzysz go. Jeśli zburzysz go, kiedy jeszcze nie ma w nim żadnego człowieka, to nie popełniasz zbrodni. Jeśli zburzysz go, kiedy są w nim ludzie, to ją popełniasz. W tym porównaniu:
Pusty blok = zarodek, bądź płód z niewykształconym układem nerwowym
Zaludniony blok = dziecko, bądź płód z wykształconym układem nerwowym
@darcus: aborcja jest nie moralna. Jak dla mnie nawet jak płód nie ma mózgu to aborcja to zabójstwo. Jak zabijasz płód, to tak jakbyś zabił człowieka, bo o jednego człowieka będzie mniej na świecie, bo się nigdy nie urodzi. A jak nauka mówi, że to jeszcze nie człowiek to w tym wypadku nauka ssie.
@DarthRevan: Nie miałby kto się cieszyć. Cóż, może i nie byłoby problemów, ale nie byłoby też wszystkiego innego. Poza tym, zarówno całkowity zakaz jak i nakaz aborcji to odebranie wolności.
Aborcja powinna być dozwolona tylko wtedy gdy wiadomo, że dziecko będzie niepełnosprawne lub kiedy dochodzi do gwałtu w innym przypadku to zwykłe morderstwo :v
Komentarze
Odśwież5 stycznia 2016, 23:10
Aborcja to zabójstwo.
Odpisz
Edytowano - 5 stycznia 2016, 23:13
Do 3 miesiąca ciąży nie jest zabójstwem, dziecko jest jeszcze płodem, nie człowiekiem, więc nie zabijasz człowieka, tylko zapobiegasz rozwijaniu się płodu.
EDIT: nie żebym kazał kiedyś którejś aborcję przeprowadzić ;__;
Odpisz
5 stycznia 2016, 23:15
@UkradliMiNick: Usunięcie płodu, jak i antykoncepcja jest grzechem, ponieważ nienaturalnie wykluczasz powstanie człowieka, zabijając go.
Odpisz
Edytowano - 5 stycznia 2016, 23:17
@UkradliMiNick: płód jest uznawany przez Kościół za osobe ludzką więc jest to zabujstwo
Odpisz
5 stycznia 2016, 23:18
@Reichtangle: wierzę w Boga, ale nie jestem za kościołem katolickim... Więc nic mnie nie obchodzi co sobie ustanawia kościół.
Odpisz
5 stycznia 2016, 23:19
to tylko moje zdanie ;v
Odpisz
5 stycznia 2016, 23:20
Kwestia sporna i to bardzo. Osobiście jestem razem z tobą jednak z naukowego punktu widzenia kłóci się to. Jednak sama świadomość, że przez Ciebie może być jednego człowieka jest straszna. Często niedoszłe matki tego żałują. Ja osobiście nie wytrzymałbym chyba tego jakbym kazał wykonać aborcję dziewczynie. Jednak są tacy, którzy nie czują się w ogóle winni i uważają płód/dziecko za pasożyta. To straszna wizja rozumowania. Tak jakby w ogóle mieli wyje**ne na życie i go nie szanowali. Nieraz nie potrafią zrozumieć, że ich rodzice mieli dzieci w ich postaci. Jeśli dla nich dzieci/płód jest pasożytem to kim oni są? To na prawdę mnie przeraża.
Odpisz
5 stycznia 2016, 23:22
@UkradliMiNick: To jakby zabić Tytusa tuż przed jego uczłowieczeniem. Czekał na tę chwilę od kiedy powstał, a potem puf! I nie ma.
Odpisz
5 stycznia 2016, 23:23
@Szymon123PL: 3 zdanie... Zgubiłeś "nie"
Odpisz
5 stycznia 2016, 23:25
Zgubiłem "mniej" :/.
Odpisz
5 stycznia 2016, 23:27
@Szymon123PL: "świadomość, że przez ciebie może być jednego człowieka"
Odpisz
5 stycznia 2016, 23:28
To miało wyglądać tak "świadomość, że przez Ciebie może być jednego człowieka mniej".
Odpisz
5 stycznia 2016, 23:33
@Szymon123PL: pięknie powiedziane zgadzam się z tb.
Odpisz
5 stycznia 2016, 23:51
@UkradliMiNick: Wyjdź z mojej głowy! Najpierw Destiny, a teraz jeszcze masz te same poglądy religijne!
Odpisz
5 stycznia 2016, 23:52
@TheTemplar: nawet nie wiem kiedy tam wlazłem, ale dobra ;-; *wychodzi*
Odpisz
5 stycznia 2016, 23:53
@UkradliMiNick: Nie! To moje jelito!
Odpisz
6 stycznia 2016, 08:52
W kościele ewangielickim antykoncepcja nie jest grzechem! Mam szczęście że jestem ewangielikiem.
Odpisz
6 stycznia 2016, 09:43
A czemu nie możecie mieć po prostu wyje**ne?!
Odpisz
6 stycznia 2016, 09:59
W pełni się zgadzam! Już lepiej oddać dziecko do adopcji!
Odpisz
6 stycznia 2016, 10:00
@TheHunterofNeoKids: W gorszych warunkach, ale będzie żyło.
Odpisz
6 stycznia 2016, 10:03
Skąd wiesz?!
Odpisz
6 stycznia 2016, 23:38
@rosyn: popieram :v
Odpisz
7 stycznia 2016, 19:05
@rosyn: a czy ty będziesz miał na wszystko wyj***bane gdybym powiedział no nie wiem np. że heavy metal to syf a gracze to band grubasów maniakalnie grająca w ogłupiające gry?
Odpisz
7 stycznia 2016, 19:34
@Reichtangle: Heavy metal jest najlepszym gatunkiem muzyki...
Odpisz
7 stycznia 2016, 21:16
@Reichtangle: Nie słucham metalu...
Odpisz
7 stycznia 2016, 21:17
Masz tutaj dużo racji, ale nie do końca - aborcja staje się zabójstwem, kiedy płód staje się dzieckiem. Dzieje się to w momencie, kiedy mózg i układ nerwowy wykształcone są na tyle, by mogły zachodzić, choćby najbardziej podstawowe, procesy odczuwania i myślenia. Ten moment jednak jest bardzo trudno wyznaczyć, dlatego aborcja powinna być wykonywana jak najwcześniej, jeżeli już musi zajść. Natomiast w momencie, kiedy dziecko już myśli i odczuwa, aborcja jest prawowitym czynem tylko i wyłącznie w momencie, kiedy wiadomo, że dziecko po urodzeniu umrze w cierpieniach.
Odpisz
7 stycznia 2016, 21:20
@darcus: Nie... Aborcja jest zła dlatego, że nie pozwala na powstanie dziecka już po zapłodnieniu. Szczerze, kobieta wie, kiedy jest niepłodna. Nikt jej nie zmuszał do seksu.
Odpisz
7 stycznia 2016, 21:25
Jeżeli złem jest niedopuszczenie do powstania dziecka, kiedy jeszcze go nie ma, to złem jest każde krwawienie miesiączkowe u kobiety. Idąc dalej tym tokiem myślenia, złem jest to, że nie uprawiamy seksu z losowymi osobami, bo przecież każdy taki stosunek może przyczynić się do powstania dziecka.
Zaprzepaszczenie możliwości nie jest złem. Jeszcze nie.
Odpisz
7 stycznia 2016, 21:29
@darcus: Usuwasz to, co w przyszłości mogłoby zostać dzieckiem. Dość teoretyki, zwyczajnie pomyśl moralnie. Osoba usuwająca płód z własnej woli grzeszy i nie ma honoru. Jak to zostało powiedziane wyżej, już lepiej znieść ból rodzenia i oddać do adopcji. Dziecko może i będzie miało trudne życie, ale to lepsze niż brak życia.
Odpisz
7 stycznia 2016, 21:31
Okej 1.Prawdopodobnie jesteś jednym z tych psycho fanów chrześcijaństwa, albo starą babcią bo twierdzisz że antykoncepcja jest grzechem.2 aborcja jest rzeczywiście zabójstwem, ale nie powiesz mi że lepiej dla dziecka jest urodzenie się w np. domu gdzie jego matka ma 12 lat. Albo skończyć w domu dziecka
Odpisz
7 stycznia 2016, 21:34
Ale komórka jajowa też w przyszłości mogłaby zostać dzieckiem. Jedyne, czym różni się od zarodka, to brak połowy kariotypu. Dlaczego więc usunięcie jego nazywasz zabójstwem, a komórki jajowej już nie?
Odpisz
7 stycznia 2016, 21:35
@darcus: Ponieważ gdy już się samemu PRZYCZYNISZ, to nie wolno już tego porzucać.
Odpisz
7 stycznia 2016, 21:52
Dlaczego?
Odpisz
7 stycznia 2016, 21:53
@darcus: Wolałbyś stracić nogę czy umrzeć?
Odpisz
Edytowano - 7 stycznia 2016, 21:55
Umrzeć - A tak w ogóle to jaki to ma związek?
Odpisz
7 stycznia 2016, 22:00
@darcus: widze że niezmordowanie ciągniecie swoją rozmowe pełną naukowych beukobzdetów(co nie oznacza że nie jestem po twojej stronie kwasie)
Odpisz
7 stycznia 2016, 22:01
@Reichtangle: Naukowych? Nie przesadzajmy, to tylko zwykła, przyjazna rozmowa na zwykły temat.
Odpisz
7 stycznia 2016, 22:13
@darcus: Nogę da się amputować, tak jak z życia w takich okolicznościach da się stworzyć coś dobrego.
Odpisz
7 stycznia 2016, 22:19
Nie łapię trochę tego rozumowania. Do czego porównujesz nogę - Do zarodka, płodu, dziecka?...
Odpisz
Edytowano - 7 stycznia 2016, 22:20
@darcus: Psychiki dziecka, które uniknęło aborcji w złych okolicznościach.
Odpisz
7 stycznia 2016, 22:24
Ty chyba nadal nie rozumiesz. Jeżeli masz możliwość stworzyć coś dobrego, ale tej możliwości nie wykorzystujesz, to nie popełniasz zbrodni...
Odpisz
7 stycznia 2016, 22:27
@darcus: Ale jeżeli już zacząłeś tworzenie nowego życia (już od zapłodnienia), nie możesz przerwać. Przyznaj, że ty byś nikomu nie zalecił aborcji.
Odpisz
7 stycznia 2016, 22:36
Ale dlaczego? Przerwanie tworzenia życia, kiedy nie osiągnęło ono jeszcze etapu rozwoju pozwalającego na odczuwanie, nie jest rzeczą złą. W takim wypadku płód, czy zarodek to nic innego, jak zlepek protein.
A i owszem, zaleciłbym aborcję każdej osobie, która nie chce dziecka. Ale, UWAGA, tylko na samym początku ciąży.
Ech... Inaczej. Kiedy zaczynasz budować blok mieszkalny, po czym okazuje się, że grunt pod nim jest niestabilny i może się w każdej chwili zawalić, to burzysz go. Jeśli zburzysz go, kiedy jeszcze nie ma w nim żadnego człowieka, to nie popełniasz zbrodni. Jeśli zburzysz go, kiedy są w nim ludzie, to ją popełniasz. W tym porównaniu:
Pusty blok = zarodek, bądź płód z niewykształconym układem nerwowym
Zaludniony blok = dziecko, bądź płód z wykształconym układem nerwowym
Rozumiesz już?
Odpisz
7 stycznia 2016, 22:38
@darcus: Nieważne. Mamy odmienne poglądy, jak chcesz. Prawie mnie to nie obchodzi. Dziękuję za rozmowę.
Odpisz
7 stycznia 2016, 22:40
Skąd ja wiedziałem, że nie odpowiesz? Cóż, skoro pragniesz zakończyć rozmowę, to jest za kończona. Miło się konwersowało.
Odpisz
9 stycznia 2016, 19:13
@darcus: aborcja jest nie moralna. Jak dla mnie nawet jak płód nie ma mózgu to aborcja to zabójstwo. Jak zabijasz płód, to tak jakbyś zabił człowieka, bo o jednego człowieka będzie mniej na świecie, bo się nigdy nie urodzi. A jak nauka mówi, że to jeszcze nie człowiek to w tym wypadku nauka ssie.
Odpisz
9 stycznia 2016, 19:15
@DarthRevan: Niedopuszczenie do istnienia czegoś to nie zabójstwo, tylko niedopuszczenie do istnienia czegoś. Kropka.
Odpisz
Edytowano - 9 stycznia 2016, 19:16
@darcus: najlepiej wprowadzić nakaz aborcji i zakaz rodzenia dzieci. Życie byłoby piękniejsze.
Odpisz
9 stycznia 2016, 19:18
@DarthRevan: Jasne. Tylko że wtedy gatunek ludzki wymrze.
Odpisz
9 stycznia 2016, 19:22
@darcus: no i w czym problem? Nie byłoby ludzi, nie byłoby problemów. I każdy by się cieszył.
Odpisz
9 stycznia 2016, 19:46
@DarthRevan: Nie miałby kto się cieszyć. Cóż, może i nie byłoby problemów, ale nie byłoby też wszystkiego innego. Poza tym, zarówno całkowity zakaz jak i nakaz aborcji to odebranie wolności.
Odpisz
9 stycznia 2016, 19:55
@darcus: jak jakaś osoba uważa że aborcja to nie zabójstwo (nawet jak nie ma mózgu) to dla mnie nie ma uczuć. Jesteś za inwitro?
Odpisz
9 stycznia 2016, 20:37
@DarthRevan: Jedno i drugie jest prawdą.
Odpisz
8 stycznia 2016, 21:51
Pod spodem są naprawdę obłąkani ludzie, oferuje wam natomiast przeczytanie tego komentarza i stwierdzenie do siebie: MAM WYJE**NE. Do widzenia.
Odpisz
7 stycznia 2016, 22:49
odwrotnie chyba...
Odpisz
7 stycznia 2016, 21:08
...to znaczy, że ona jest mądra a ty jesteś śmieciem.
Odpisz
7 stycznia 2016, 19:33
Jak to dostało się na główną? To powinni usunąć jeszcze zanim dodano do poczekalni!
Odpisz
7 stycznia 2016, 19:11
Aborcja powinna być dozwolona tylko wtedy gdy wiadomo, że dziecko będzie niepełnosprawne lub kiedy dochodzi do gwałtu w innym przypadku to zwykłe morderstwo :v
Odpisz
7 stycznia 2016, 21:04
@jacek1s: Aborcja w ogóle nie powinna być dozwolona. Moim zdaniem oczywiście.
Odpisz
7 stycznia 2016, 21:42
@Quuash: Aborcja powinna być dozwolona w niektórych przypadkach takich jak podałem w komentarzu.
Odpisz
7 stycznia 2016, 19:09
Co to aborcja???
Odpisz
7 stycznia 2016, 19:19
@Joker_Z_Karty: coś co powinni zrobić twoi rodzice
Odpisz
7 stycznia 2016, 19:20
@Joker_Z_Karty: Aborcja to inaczej usnięcie płodu; zabicie go, poprzez np. pigułki, lub operacje.
Odpisz
7 stycznia 2016, 22:50
@Reichtangle: lol pozdro z podłogi :D
Odpisz
7 stycznia 2016, 19:04
Biedaczek. Wiecie ilu białasów musiał obrabować, żeby zebrać te pieniądze?
Odpisz
Edytowano - 6 stycznia 2016, 23:40
dat uczuć kiedy chcesz pośmieszkować i wrzucasz obrazek na jeja a oni zamiast się cieszyć rozpoczynają debatę na temat aborcji, grzechu i kościoła :-:
Odpisz
6 stycznia 2016, 15:04
I tak taniej by wyszło wyssanie płodu odkurzaczem, a resztę wystarczyło by wyskrobać łyżką...
Odpisz
5 stycznia 2016, 23:42
Shitstorm "Katolików"...za 3..2..1.. za późno
Odpisz
5 stycznia 2016, 23:49
@Wenglan: Nie ma to jak wrzucić wszystkich katolików do jednego wora...
Odpisz
5 stycznia 2016, 23:51
@TheTemplar: Nikt nie mówił ,że wszyscy - wiara to wiara ( I don't care)
Odpisz
5 stycznia 2016, 23:13
Alimenty niestety.
Odpisz