@KwasDeoksyrybonukleinowy: „Oczywiście saldo tych transferów i płatności jest dodatnie (jesteśmy bowiem ludnym i stosunkowo biednym krajem o niskim poziomie PKB na głowę mieszkańca, a to te dwa parametry decydują o przydziale środków pochodzących z Funduszu Spójności) i wyniosło w tym okresie około 63,4 mld euro.”
Czyli na razie dostaliśmy od Unii odliczając składki aż 63,4 mld euro. Oczywiście jak dobijemy poziomem gospodarczym do krajów zachodu to wtedy my będziemy więcej dawać niż oddawać. Na tym polega zasada solidarności i na to zgodzili się Polacy w 2004 roku. Nie kłam więc, że Unia zabiera nam kasę.
I co w tym złego? Na tym polega solidarność. W obecnej chwili Grecja ma gorszą sytuację gospodarczą niż Polska, a zgodnie z zasada pomocy pomaga sie najbiedniejszym.
Poza tym nie wiem czy wiesz co by sie stało, gdyby Grecja zbankrutowała. Nastąpiłby ogromny krach na rynku globalnym, który najmocniej by uderzył w koncerny europejskie powodując w ten sposób ogromne straty. Unia Europejska nie może sobie pozwolić na kolejny kryzys ekonomiczny w Europie i próbuje go powstrzymać za wszelka cenę. Nie widzę w tym nic godnego potępienia, a nie musze ci chyba wyjaśniać jak wyglada światowy rynek gospodarczy, który jest jak zestaw naczyń połączonych...
Twierdzisz, że byśmy odczuli i to mocno bankructwo kraju który ma zje**ną gospodarkę? Napisz dlaczego, bo ja myślę, że odczulibyśmy to tak mocno jak bankructwo jakiegoś małego Afrykańskiego kraju.
To proste:
1. Europejskie banki i koncerny maja swoje placówki w Grecji.
2. Placówki stają sie nierentowne, ludzie nie maja czym spłacać kredytów, pożyczek i towarów.
3. Banki i koncerny zaczynaja przynosić straty.
4. Koncerny podnoszą ceny swoich produktów, żeby zrównoważyć straty.
5. Pracodawcy musza, albo podnieść cenę płac, albo dokonać czystek zwiększając bezrobocie.
6. Tworzy sie inflacja.
7. Akcje firm i koncernów zaczynaja spadać.
8. Ogromny krach na giełdzie.
9. Kryzys gospodarczy w lepiej rozwiniętych rejonach swiata.
Wszystko fajnie, tylko, że raczej w Grecji nie ma wszystkich Europejskich banków tak jak w Chinach naszego przemysłu. Gdyby upadły Chiny (Im to nie grozi, ale gdyby) to by padło pół świata. Gdyby padła Grecja to by się gówno zmieniło.
Jakiekolwiek zachwianie giełdy spowodowałby duże nierówności gospodarcze. Większość europejskich banków ma swoje placówki w Grecji. Taki jest efekt globalizacji. Każdy kraj ma u innego długi i upadek jednego, nawet takiej Grecji ma spore skutki na globalnym rynku.
się chyba rozpędziłeś z tą listą trochę za bardzo :D Wszystkie znaczące "koncerny", "korporacje" i duże przedsiębiorstwa zagraniczne od lat wiedziały o tym, że Grecja zmierza ku kryzysowi. Żadna szanująca się firma nie wykonuje ruchu bez odpowiedniej analizy środowiska. Nie okłamujmy się też, że jednym z głównych przychodów Grecji jest turystyka czyli branża niezbyt powiązana z najwrażliwszymi gałęziami ekonomii :> Idąc tym tropem wszystkie Twoje, nie wiem czemu tak bardzo uproszczone, dalsze wnioski są błędne i nadmuchane. Tym bardziej, że w Grecji mieszka jakieś 11 milionów ludzi i kraj ten nie stanowi w żadnym stopniu strategicznego punktu na mapie EU. Grecja natomiast jest podtrzymywana przy życiu żeby utrzymać iluzję silnej wspólnoty, którą UE nie jest i nigdy nie będzie. Dodatkowym potwierdzeniem niech będzie reakcja Europy na alarmy i nawoływanie do pomocy, kiedy rozpoczęła się inwazja nielegalnych imigrantów i zalali oni Grecję. Wszyscy mieli to gdzieś, właśnie dlatego, że Grecja nie stanowi żadnej tętnicy Europy, ani UE. Dopiero jak w policzek dostała Francja, to ktoś stwierdził, że ludzie nie dadzą się dłużej ogłupiać i czas wziąć się do roboty.
Przy okazji jakie straty mogą przynosić banki w kraju, w którym już trwa kryzys :D? Z pieniędzy Unii ożywania jest gospodarka państwowa, a nie prywatne portfele mieszkańców. Wszystkie skutki "kryzysu" w Grecji już zostały wchłonięte. Na koniec dodam, że również nie zgadzam się na pomoc dla krajów, które nieumiejętnie zarządzały swoimi pieniędzmi. Kiedy zbliża się do cienkiej granicy trzeba zaciskać pasa, a nie udawać, że nic się nie dzieje, a potem rozkładać ręce. Tak robią tylko idioci i nieświadomi lub świadomi ignoranci.
@ManewryTaktyczne: Na wstępie napiszę, że również uważam, iż nie należy finansować Grecji. Powiem więcej: należy rozwiązać Unię Europejską i stworzyć jakąś unią północnoeuropejską czy coś w tym stylu, bo ludzie z południa Europy mają w genach lenienie się tak niezgrabnie to ujmując.
.
.
.
„Idąc tym tropem wszystkie Twoje, nie wiem czemu tak bardzo uproszczone, dalsze wnioski są błędne i nadmuchane.”
Odpowiem ci szczerze: Gdzieś kiedyś przeczytałem artykuł na temat globalizacji rynku i podstawiłem te uproszczone informacje (ponieważ szczegółów nie pamiętałem) pod sytuację z Grecją. Jako że jestem już stary i zmęczony życiem nie chciało mi się doszukiwać szczegółów, więc dorobiłem do tego własną teorię. Nie znam się szczególnie na ekonomii, ale uznałem, że teoria ma jest słuszna. Jak widać nie była jak to ładnie wytłumaczyłeś. ;)
Zwracam honor USAballowi i wycofuję to co napisałem. Chyba zbytnio podniosłem rangę Grecji na arenie międzynarodowej... Dzięki za długi i wyczerpujący komentarz, który naprawił moje błędy. Trzymaj strzałkę :)
@erykhim44: Widzieliśmy. USA jest najbardziej zadłużonym krajem świata, ale nie wydaje mi się, żeby miało paść gospodarczo zważywszy na sam przemysł. Chyba, że Chiny się w końcu wkurzą i założą jakieś embargo na Amerykę.
@erykhim44: Widzę, że mam tu bratnią, libertariańską duszę :)
Żeby USA padła przez długi, jakaś siła z zewnątrz musiałaby zadziałać i wywrzeć presję na rządzie USA. Samo zadłużenie nie starczy, bo jeżeli światowy rynek nie wyciągnie konsekwencji ze złej polityki gospodarczej USA (a powinien), to rynek USA sam z siebie nie padnie.
UE to tak naprawde 4 rzesza niemiecka tylko ze zobywana pokojowo i odwrotnie niz 3 rzesza jak w 3 nienawidzili wyznawców innych religi( zyd) to tu chą u siebie innych (islam i imigranci zarobkowi)
Komentarze
Odśwież26 listopada 2015, 17:29
Unia to taki komunizm, zabiera wszystkim i wszystkim daje. Lol :/
Odpisz
24 listopada 2021, 09:02
@Myszkapl: rel
Odpisz
24 listopada 2021, 09:01
Rel
Odpisz
18 czerwca 2017, 22:09
Ja na miejscu dudy spier**lałbym z UE tylko by uchodźców wpychali zresztą to nie jest UE to jest pie**olona IV Rzesza Niemiecka >:(
Odpisz
26 listopada 2015, 16:44
UE to taka fajna organizacja, która zabiera nam kasę i daje uchodźców.
Odpisz
Edytowano - 26 listopada 2015, 16:55
@KwasDeoksyrybonukleinowy: „Oczywiście saldo tych transferów i płatności jest dodatnie (jesteśmy bowiem ludnym i stosunkowo biednym krajem o niskim poziomie PKB na głowę mieszkańca, a to te dwa parametry decydują o przydziale środków pochodzących z Funduszu Spójności) i wyniosło w tym okresie około 63,4 mld euro.”
Czyli na razie dostaliśmy od Unii odliczając składki aż 63,4 mld euro. Oczywiście jak dobijemy poziomem gospodarczym do krajów zachodu to wtedy my będziemy więcej dawać niż oddawać. Na tym polega zasada solidarności i na to zgodzili się Polacy w 2004 roku. Nie kłam więc, że Unia zabiera nam kasę.
Odpisz
26 listopada 2015, 17:15
Wyjąłeś mi to z ust
Odpisz
26 listopada 2015, 17:17
@AntyGrammar: I tak miałem zamiar umyć ręce, ale dzięki za kolejny powód xd
Odpisz
26 listopada 2015, 17:17
wywołasz ból dupy u "patriotów":P
Odpisz
26 listopada 2015, 17:18
@Penseta: Zamiast bólu dupy wolałbym u nich wywołać ból głowy spowodowany głębszym myśleniem.
Odpisz
26 listopada 2015, 17:21
do myślenia to ty ich nie zmusisz.
Odpisz
26 listopada 2015, 17:46
mi spowodowowales (ku*wa!) ból oczu i mózgu ;-;
Odpisz
26 listopada 2015, 17:49
No nie mów mi, że to jest dla ciebie za dużo tekstu :P
Odpisz
26 listopada 2015, 17:59
nie, ale dawno nie widziałem tylu liter ;-;
Odpisz
26 listopada 2015, 23:47
To nie zmienia faktu, że Grecja która jest nieopłacalna w utrzymaniu dostaje więcej niż Polska...
Odpisz
Edytowano - 27 listopada 2015, 05:52
I co w tym złego? Na tym polega solidarność. W obecnej chwili Grecja ma gorszą sytuację gospodarczą niż Polska, a zgodnie z zasada pomocy pomaga sie najbiedniejszym.
Poza tym nie wiem czy wiesz co by sie stało, gdyby Grecja zbankrutowała. Nastąpiłby ogromny krach na rynku globalnym, który najmocniej by uderzył w koncerny europejskie powodując w ten sposób ogromne straty. Unia Europejska nie może sobie pozwolić na kolejny kryzys ekonomiczny w Europie i próbuje go powstrzymać za wszelka cenę. Nie widzę w tym nic godnego potępienia, a nie musze ci chyba wyjaśniać jak wyglada światowy rynek gospodarczy, który jest jak zestaw naczyń połączonych...
Odpisz
27 listopada 2015, 07:42
Twierdzisz, że byśmy odczuli i to mocno bankructwo kraju który ma zje**ną gospodarkę? Napisz dlaczego, bo ja myślę, że odczulibyśmy to tak mocno jak bankructwo jakiegoś małego Afrykańskiego kraju.
Odpisz
27 listopada 2015, 08:36
To proste:
1. Europejskie banki i koncerny maja swoje placówki w Grecji.
2. Placówki stają sie nierentowne, ludzie nie maja czym spłacać kredytów, pożyczek i towarów.
3. Banki i koncerny zaczynaja przynosić straty.
4. Koncerny podnoszą ceny swoich produktów, żeby zrównoważyć straty.
5. Pracodawcy musza, albo podnieść cenę płac, albo dokonać czystek zwiększając bezrobocie.
6. Tworzy sie inflacja.
7. Akcje firm i koncernów zaczynaja spadać.
8. Ogromny krach na giełdzie.
9. Kryzys gospodarczy w lepiej rozwiniętych rejonach swiata.
Odpisz
27 listopada 2015, 08:38
Komentarz poszedł do sprawdzenia, wiec na razie polecam poczytać co sie działo na świecie po krachu na nowojorskiej giełdzie w 29' roku.
Odpisz
27 listopada 2015, 13:16
Wszystko fajnie, tylko, że raczej w Grecji nie ma wszystkich Europejskich banków tak jak w Chinach naszego przemysłu. Gdyby upadły Chiny (Im to nie grozi, ale gdyby) to by padło pół świata. Gdyby padła Grecja to by się gówno zmieniło.
Odpisz
27 listopada 2015, 18:20
Jakiekolwiek zachwianie giełdy spowodowałby duże nierówności gospodarcze. Większość europejskich banków ma swoje placówki w Grecji. Taki jest efekt globalizacji. Każdy kraj ma u innego długi i upadek jednego, nawet takiej Grecji ma spore skutki na globalnym rynku.
Odpisz
27 listopada 2015, 18:24
Nie sądzę.
Odpisz
1 grudnia 2015, 15:30
się chyba rozpędziłeś z tą listą trochę za bardzo :D Wszystkie znaczące "koncerny", "korporacje" i duże przedsiębiorstwa zagraniczne od lat wiedziały o tym, że Grecja zmierza ku kryzysowi. Żadna szanująca się firma nie wykonuje ruchu bez odpowiedniej analizy środowiska. Nie okłamujmy się też, że jednym z głównych przychodów Grecji jest turystyka czyli branża niezbyt powiązana z najwrażliwszymi gałęziami ekonomii :> Idąc tym tropem wszystkie Twoje, nie wiem czemu tak bardzo uproszczone, dalsze wnioski są błędne i nadmuchane. Tym bardziej, że w Grecji mieszka jakieś 11 milionów ludzi i kraj ten nie stanowi w żadnym stopniu strategicznego punktu na mapie EU. Grecja natomiast jest podtrzymywana przy życiu żeby utrzymać iluzję silnej wspólnoty, którą UE nie jest i nigdy nie będzie. Dodatkowym potwierdzeniem niech będzie reakcja Europy na alarmy i nawoływanie do pomocy, kiedy rozpoczęła się inwazja nielegalnych imigrantów i zalali oni Grecję. Wszyscy mieli to gdzieś, właśnie dlatego, że Grecja nie stanowi żadnej tętnicy Europy, ani UE. Dopiero jak w policzek dostała Francja, to ktoś stwierdził, że ludzie nie dadzą się dłużej ogłupiać i czas wziąć się do roboty.
Przy okazji jakie straty mogą przynosić banki w kraju, w którym już trwa kryzys :D? Z pieniędzy Unii ożywania jest gospodarka państwowa, a nie prywatne portfele mieszkańców. Wszystkie skutki "kryzysu" w Grecji już zostały wchłonięte. Na koniec dodam, że również nie zgadzam się na pomoc dla krajów, które nieumiejętnie zarządzały swoimi pieniędzmi. Kiedy zbliża się do cienkiej granicy trzeba zaciskać pasa, a nie udawać, że nic się nie dzieje, a potem rozkładać ręce. Tak robią tylko idioci i nieświadomi lub świadomi ignoranci.
Odpisz
1 grudnia 2015, 16:16
@ManewryTaktyczne: Na wstępie napiszę, że również uważam, iż nie należy finansować Grecji. Powiem więcej: należy rozwiązać Unię Europejską i stworzyć jakąś unią północnoeuropejską czy coś w tym stylu, bo ludzie z południa Europy mają w genach lenienie się tak niezgrabnie to ujmując.
.
.
.
„Idąc tym tropem wszystkie Twoje, nie wiem czemu tak bardzo uproszczone, dalsze wnioski są błędne i nadmuchane.”
Odpowiem ci szczerze: Gdzieś kiedyś przeczytałem artykuł na temat globalizacji rynku i podstawiłem te uproszczone informacje (ponieważ szczegółów nie pamiętałem) pod sytuację z Grecją. Jako że jestem już stary i zmęczony życiem nie chciało mi się doszukiwać szczegółów, więc dorobiłem do tego własną teorię. Nie znam się szczególnie na ekonomii, ale uznałem, że teoria ma jest słuszna. Jak widać nie była jak to ładnie wytłumaczyłeś. ;)
Zwracam honor USAballowi i wycofuję to co napisałem. Chyba zbytnio podniosłem rangę Grecji na arenie międzynarodowej... Dzięki za długi i wyczerpujący komentarz, który naprawił moje błędy. Trzymaj strzałkę :)
Odpisz
2 grudnia 2015, 09:20
I wzajemnie, bo lubię merytoryczne dyskusje :)
Odpisz
4 grudnia 2015, 18:03
@KwasDeoksyrybonukleinowy: poprawka UE daje nam pieniądze i uchodźców
Odpisz
4 grudnia 2015, 23:19
Wy wszyscy gadacie u Grecji a za chwilę USA eksploduje od długów u Chin. Widzieliście jak wielki jest ich dług?
Odpisz
4 grudnia 2015, 23:30
@erykhim44: Widzieliśmy. USA jest najbardziej zadłużonym krajem świata, ale nie wydaje mi się, żeby miało paść gospodarczo zważywszy na sam przemysł. Chyba, że Chiny się w końcu wkurzą i założą jakieś embargo na Amerykę.
Odpisz
4 grudnia 2015, 23:34
Oj uwierz mi upadnie. Widzisz te wszystkie długi? To przez socjaldemokratów.
Odpisz
4 grudnia 2015, 23:41
@erykhim44: Widzę, że mam tu bratnią, libertariańską duszę :)
Żeby USA padła przez długi, jakaś siła z zewnątrz musiałaby zadziałać i wywrzeć presję na rządzie USA. Samo zadłużenie nie starczy, bo jeżeli światowy rynek nie wyciągnie konsekwencji ze złej polityki gospodarczej USA (a powinien), to rynek USA sam z siebie nie padnie.
Odpisz
5 grudnia 2015, 01:06
Chiny tak na prawdę spokojnie mogłyby pokonać stany zjednoczone, więc szykuj się na wielką potęgę przez dług.
Odpisz
4 grudnia 2015, 19:14
Było
Odpisz
26 listopada 2015, 17:34
UE to tak naprawde 4 rzesza niemiecka tylko ze zobywana pokojowo i odwrotnie niz 3 rzesza jak w 3 nienawidzili wyznawców innych religi( zyd) to tu chą u siebie innych (islam i imigranci zarobkowi)
Odpisz
26 listopada 2015, 20:24
Rację ma tylko ku*wunkrul najlepszy jest UE kradnie jak Tusk i daje imigrantów wtf
Odpisz