Jeśli weźmiesz do ręki 10kg uranu 2068 to poczujesz, że jest ciepły.
Opisz dokładnie problem, a jeśli potrzeba to zilustruj go screenem.
A, no chyba że tak
Francja moment
Fajny pomysł
Jestem tylko skromnym multimiliarderem
Prawo rzymskie
Mój Koran z jakiegoś powodu ma sury ponumerowane po rzymsku
Zobacz więcej popularnych memów
Komentarze
Odśwież14 listopada 2015, 17:27
Prędzej umrę z napromieniowania niż ze spalenia się!
Odpisz
16 listopada 2015, 22:39
@TheHunterofNeoKids: Ostra choroba popromienna zabija po 3 dniach do 1 mieś.
Odpisz
28 listopada 2015, 09:33
@kwayy: Jeżeli promieniowanie jest naprawdę silne to można umrzeć nawet natychmiast
Odpisz
15 grudnia 2015, 16:13
@skoroszewska: jeśli powstanie krater 25 m promienia to ilość promieniowania uranu z fazy początkowej niejest aż tak szkodliwa
Odpisz
21 czerwca 2018, 18:13
@TheHunterofNeoKids: Uran nie jest aż tak radioaktywny, a reakcja łańcuchowa w jego wypadku to po prostu bomba atomowa.
Odpisz
24 grudnia 2016, 10:56
Próbowałem. Umarłem... Polecam
Odpisz
16 listopada 2015, 21:26
a co jeśli rozetnę ten kawałek na pół i pomoże jeden na drugim :P
Odpisz
16 listopada 2015, 23:40
@WidzeCie: Nic
Odpisz
20 listopada 2015, 14:14
@albert7168: aha... byłem pewien że coś się stanie...
Odpisz
16 listopada 2015, 18:33
Uranu 268. To 2068 jest dorobione.
Odpisz
16 listopada 2015, 22:04
@shark2199: Nie istnieje ani uran 2068 ani uran 268.
Odpisz
Edytowano - 16 listopada 2015, 23:05
@skoroszewska: Oh, faktycznie. Chodziło mi o U-235. I to 2068 to faktycznie jest numer próbki, uran na obrazku to jednak 235. Tak dla reszty.
Odpisz
18 listopada 2015, 21:21
@shark2199: U-235 ma masę krytyczną 52 kg. Informacja dotyczy prędzej U-233, dla którego masa krytyczna wynosi 16 kg. (dla kuli nieotoczonej substancją odbijającą neutrony)
Odpisz
19 listopada 2015, 14:25
@elementiro: Uran na obrazku to U-235. Opis jednakże prawdopodobnie dotyczy tego, o czym ty mówisz. Podsumowując - Bożydar nie ma pojęcia co wstawia na główną.
Odpisz
14 listopada 2015, 15:13
Oczywiście, że ci wierzę, przypadkowy obrazku z internetu!
Odpisz
Edytowano - 14 listopada 2015, 15:41
@Monnx: To prawda.. Materia zawarta w 2 obiektach rozszczepia się.... Nie pytaj skąd to wiem, nie odpowiem.
Odpisz
14 listopada 2015, 15:42
@Monnx: Dafug? Że niby co?
Odpisz
14 listopada 2015, 15:47
@Monnx: Ja sie tego na chemii uczylem ;p
Odpisz
16 listopada 2015, 17:15
@Meuflagiator2000: Tu chodzi o masę krytyczna. Pojedynczo każdy z kawałków jej nie osiągnie , ale gdy się złączą... BUM tak właśnie działają bomby oparte o model "działa" są łatwe w produkcji ale mniej efektywne od implozyjnych, gdzie łączy się o wiele więcej uranu(lecz te są trudniejsze w produkcji i znacznie większą część materiału gdzieś się w eksplozji gubi :D
Odpisz
16 listopada 2015, 17:17
wybuch w Paryżu -_-
Odpisz
16 listopada 2015, 18:32
@Twisted_Grim: Uran się nie łączy, uran się rozszczepia.
Odpisz
18 listopada 2015, 15:01
@shark2199: Mój błąd, pomyślałem tu o fuzji termojądrowej i blednie skojarzyłem fakty.
Odpisz
14 listopada 2015, 14:53
Wyjaśni ktoś dlaczego?
Odpisz
Edytowano - 16 listopada 2015, 16:25
Materia rozszczepia się i bum xd
Odpisz
16 listopada 2015, 18:12
Chodzi tu o efekt masy krytycznej. Ponieważ jeden kawałek sam z siebie nie wybuchnie a jeżeli masz 2 kawałki o podobnej masie i jeżeli "przyłożysz" je do siebie z odpowiednią mocą to zainicjujesz reakcję łańcuchową.
Odpisz
Edytowano - 16 listopada 2015, 22:03
@kwayy: Nie do końca. Masa krytyczna to masa w której 1 rozpad atomu powoduje 1 rozpad kolejnego atomu. Jest inna dla każdego pierwiastka, np. masa krytyczna uranu to 16 kg (uran 233) bądź 52 kg (uran 235).
Wybuch będzie dopiero, gdy ją przekroczymy - wtedy reakcja nabiera coraz większej prędkości i uwalnia coraz większe ilości energii.
Odpisz
16 listopada 2015, 22:32
@skoroszewska: wiem ale podałem uproszczony przykład ponoeważ by nastąpił rizpad uranu potrzebna jest dana minimalna ilość energi (w schemacie działa jak i "kuli")
Odpisz
17 listopada 2015, 15:20
@kwayy: Nie, atomy uranu rozpadają się samorzutnie, nie ma czegoś takiego jak minimalna masa, energia etc. potrzebna do rozpadu. Dosyć dobrze wyjaśnił to wyżej Aragornek.
Odpisz
17 listopada 2015, 13:00
Dla tych, co nie rozumieją- wyjaśniam i opisuję, bo każdy tu pisze to samo i na poziomie szkoły średniej, więc dla kompletnie niezorientowanych, to nic nie daje.
Atom uranu jest niestabilny i sam z siebie się rozpada. 1 atom rozpada się teraz, inny dopiero po kilku wiekach, ale w każdej chwili jest jakaś ilość, które akurat się rozpadają. Na co atom się rozpada? Na 2 inne atomy- 1 kryptonu i 1 baru. Są one lżejsze, więc bardziej stabilne. Poza 2 atomami, otrzymujemy jeszcze 3 neutrony, które, jako, że są małe, po rozpadzie wystrzeliwują dookoła jak kule armatnie. Co się stanie, gdy taki pocisk z neutronu trafi inny atom uranu, balansujący na granicy pozostania w całości i rozpadu? Rozwali go na kawałki, czyli doprowadzi do tego, że ten 2 atom również się rozpadnie.
Gdy uranu jest kilka kilogramów, większość neutronów z naturalnych rozpadów w nic nie trafia i wylatuje w powietrze. Jednak gdy uranu jest dość dużo, dużo jest też atomów, które można trafić. Neutrony często trafiają w atomy, a każdy trafiony atom sam rozpada się na krypton, bar i 3 kolejne neutrony. W chwili, gdy większość neutronów trafia, atomy rozpadają się coraz szybciej, wystrzeliwując coraz więcej neutronów, które wszystko jeszcze przyspieszają. nosi to nazwę reakcji łańcuchowej i na tym właśnie polega wybuch bomby atomowej- łączy się duże ilości uranu i pozwala temu rozpaść- każdy rozpad produkuje masę energii, a nagły rozpad całego uranu, wydziela energię w postaci kolosalnego wybuchu.
Odpisz
Edytowano - 16 listopada 2015, 16:38
A jeśli wziąłbym dwa kawałki 5kg uranu, to krater miałby szerokości 25m?
Odpisz
16 listopada 2015, 17:00
@DeadExtreme: Ale weź też pod uwagę taką możliwość, że może to być proporcjonalność odwrotna, a nie prosta.
Odpisz
16 listopada 2015, 17:10
@KoziLowca: Wątpię, że tak jest
Odpisz
16 listopada 2015, 19:49
@KoziLowca: No w sumie mogłoby to tak być.
Ale bardziej chodziło mi ogólnie o to jak waga uranu wpływa na wielkość krateru.
Odpisz
16 listopada 2015, 22:01
@DeadExtreme: Nie, ponieważ masa krytyczna uranu to 16 kg (uran 233) bądź 52 kg (uran 235). Czyli jeżeli uranu będzie mniej niż masa krytyczna reakcja rozszczepienia zajdzie, ale będzie szybko wygasać. Masa równa krytycznej to 1:1 - 1 rozpad atomu powoduje 1 rozpad kolejnego atomu. Masa wyższa niż krytyczna to lawinowy rozpad, który cały czas zwiększa szybkość (bomba atomowa).
Natomiast coś takiego jak uran 2068 nie istnieje. Nie istnieje żaden pierwiastek o takiej masie.
Odpisz
16 listopada 2015, 23:06
@DeadExtreme: Nie mogłoby tak być. Wybuch uranu nastąpi przy przekroczeniu masy krytycznej. Poniżej niej, nie wybuchnie nawet jak petarda, choćby brakowało 100g.
Odpisz
16 listopada 2015, 23:07
@skoroszewska: Teoretycznie w wielkim zderzaczu hadronów można by zbić atomy w coś o takiej masie. Problemem pozostaje liczona w nanosekundach trwałość tego.
Odpisz
17 listopada 2015, 05:59
@Aragornek: To akurat się już dowiedziałem z googla.
Odpisz
16 listopada 2015, 23:41
Plan jest, tylko uran potrzebny...
Odpisz
Edytowano - 16 listopada 2015, 16:34
Dobra, to teraz zapi***alam do Rosji po uran
Odpisz
16 listopada 2015, 18:10
@RavenTheDemons: Lepiej do Kazachstanu :D
Odpisz
16 listopada 2015, 19:06
@kwayy: w Rosji też jest
Odpisz
16 listopada 2015, 22:35
@RavenTheDemons: Aczkolwiek Kazachstan posiada najwyższy współczynnik wydobycia na skalę światową (jak dobrze pamiętam to Kaz. ma 17t a Rosja tylko 4-6)
Odpisz
14 listopada 2015, 15:31
A co niby to 2068 oznacza?
Odpisz
14 listopada 2015, 15:34
@Kambot: Jest to nazwa na określoną wersję ów pierwiastka.. Z tego co pamiętam to używany jest w bombach atomowych
Odpisz
14 listopada 2015, 16:14
@Kambot: w tym roku możemy spodziewać się hallajf czy (3)
Odpisz
14 listopada 2015, 16:17
@mooped: Naaah
żeby tak szybko to wyszło?
Najpewniej to jest odwrócone do góry nogami i piszę tam "8904"
Odpisz
16 listopada 2015, 16:37
@Kambot: Jest napisane* :)
Odpisz
16 listopada 2015, 16:54
@Kambot: Ja mysle ze "2068" jest tylko nazwa probka. :v
To powinno byc "Uran 235". Chyba. :v
Odpisz
16 listopada 2015, 22:07
@de_rek2: Uran 235 jest stosunkowo mało promieniotwórczy w porównaniu do pozostałych jego izotopów.
Odpisz
16 listopada 2015, 22:11
@Kambot: chyba objętość
Odpisz
14 listopada 2015, 22:57
A jak przełamię na pół i potem złączę?
Odpisz
15 listopada 2015, 22:24
@Iluvatar: Wybuchniesz podwójnie.
Odpisz
16 listopada 2015, 22:08
@Iluvatar: Nic się nie stanie. 10 kg to poniżej masy krytycznej.
Odpisz
16 listopada 2015, 22:10
@Iluvatar: nic
Odpisz
14 listopada 2015, 19:52
ciekawe kto to sprawdził
Odpisz
16 listopada 2015, 16:33
@ToJeAmelinium: Ja nie dam rady ja nie dam. Potrzymaj mi jeden.
Odpisz
16 listopada 2015, 16:33
@ToJeAmelinium: Teraz drugi.
Odpisz
16 listopada 2015, 16:45
coś u mnie pi**ło, to wy?
Odpisz
16 listopada 2015, 18:54
@gelo1238: Jeśli widzisz jak coś leci, nie przejmuj się to tylko amelinum ogląda okolice.
Odpisz
16 listopada 2015, 18:09
Gówno prawda.
Odpisz
16 listopada 2015, 17:12
Pomoże ktoś w tłumaczeniu, dlaczego tak jest?
Odpisz
16 listopada 2015, 17:16
@wiking101: powstaje w tedy chuck norris i daje ci kopa z pół obrotu
Odpisz
Edytowano - 16 listopada 2015, 17:17
@wiking101: Przeczytaj mój komentarz z przed chwili, a jeśli chodzi ci zaś o samą reakcję fuzji to muszę odesłać cię do Wikipedii bo nie chciało by mi się tyle pisać, jestem zbyt leniwy :D
Odpisz