@bartol987: 54 Konflikt brytyjsko-palestyński (1939-1948)
55 Konflikt francusko-syjamski (1941)
56 Wojna o niepodległość Indonezji (1945-1949)
57 Wojna domowa w Grecji (1946 - 1949)
58 Wojna indochińska (1946-1954)
59 I wojna indyjsko-pakistańska (1947-1948)
60 Incydent 28 lutego (1947)
61 Rewolta w Kostaryce (1948)
62 I wojna izraelsko-arabska (1948-1949)
63 Konflikt indonezyjsko-holenderski (1949-1963)
64 Wojna koreańska (1950-1953)
65 Chińska interwencja w Tybecie (7 października 1950 - 2 maja 1951)
66 Tunezyjska wojna o niepodległość (1952-1956)
67 Powstanie Mau Mau (1952-1960)
68 Powstanie w Maroku (1953-1955) (1953-1955)
69 Algierska wojna o niepodległość (1954-1962)
70 Stan Wyjątkowy na Cyprze (1955-1959)
71 Kryzys sueski (29 października 1956 – 6 listopada 1956)
72 Rewolucja kubańska (1956-1959)
73 Wojna o Ifni (1957)
74 Wojna wietnamska (1957-1975)
75 Wojna tunezyjsko-francuska (1958-1961)
76 Kryzys kongijski (1960-1965)
77 Rewolucja w Korei Południowej (1960)
78 Wojna domowa w Jemenie Północnym (1962-1969)
79 Rebelia z Zufarze (1962–1976)
80 Powstanie w Iranie (1963)
81 Konfrontacja indonezyjsko-malezyjska (1963-1966)
82 Konflikt adeński (1963-1967)
83 Wojna o niepodległość Gwinei Bissau (1963-1974)
84 Wojna o niepodległość Mozambiku (1964-1974)
@bartol987: 85 II wojna indyjsko-pakistańska (1965)
86 Południowoafrykańska wojna graniczna (1965-1989)
87 Wojna domowa w Czadzie (1965-1990)
88 Wojna domowa w Nigerii (1966-1970)
89 Rewolucja w Nikaragui (1967-1979)
90 Wojna sześciodniowa (1967)
91 Wojna na wyczerpanie (1968-1970)
92 Interwencja wojsk Układu Warszawskiego w Czechosłowacji (20 sierpnia - wrzesień 1968)
93 Wojna futbolowa (14 lipca – 18 lipca 1969)
94 Konflikt nad Ussuri (1969)
95 III Wojna indyjsko-pakistańska (1971)
96 Wojna o niepodległość Bangladeszu (1971)
97 Wojna Jom Kippur (1973)
98 Zamach stanu w Chile (1973)
99 Wojna kambodżańska (1975-1995)
100 Wojna somalijsko-etiopska (1977)
101 Konflikt graniczny między Libią i Egiptem (1977)
102 Wojna chińsko-wietnamska (1979)
103 Irańska rewolucja islamska (1979)
104 Radziecka interwencja w Afganistanie (1979-1989)
105 Wojna iracko-irańska (1980-1988)
106 Wojna o Falklandy-Malwiny (1982)
107 Wojna libańska (1982-1985)
108 Inwazja na Grenadę (1983)
109 Konflikt w Darfurze (1983-)
110 Somalijska wojna domowa (od 1988)
111 Inwazja na Panamę (1989-1990)
112 Wojna domowa w Liberii (1989-1996)
113 Wojna domowa w Etiopii (1974-1991)
114 Wojna ormiańsko-azerska (1988-1994)
115 Wojna domowa w Nigrze (1990-1997)
@bartol987: 116 I wojna w Zatoce Perskiej (2 sierpnia 1990 - 28 lutego 1991)
117 Wojna domowa w Rwandzie (1 października 1990 - 4 sierpnia 1993)
118 Rebelia Tuaregów (1990-1995) (1990 - 1995)
119 Konflikt w Casamance (1990 - 2006)
120 Wojna w Osetii Południowej 1991-1992 (5 stycznia 1991 - 24 czerwca 1992)
121 Wojna domowa w Sierra Leone (23 marca 1991 - 18 stycznia 2002)
122 Wojna dziesięciodniowa (27 czerwca - 6 lipca 1991)
123 Wojna domowa w Dżibuti (1991 - 1994)
124 Wojna w Chorwacji (1991-1995)
125 Wojna domowa w Algierii (1991-2002)
126 Konflikt naddniestrzański (2 marca - 21 lipca 1992)
127 Wojna abchasko-gruzińska (1992-1994)
128 Wojna w Bośni (1992-1995)
129 Wojna domowa w Tadżykistanie (1992-1997)
130 Wojna domowa w Burundi (21 października 1993 - 2005)
131 Ludobójstwo w Rwandzie (6 kwietnia - lipiec 1994)
132 Wojna domowa w Jemenie (4 maja - 7 lipca 1994)
133 I wojna czeczeńska (11 grudnia 1994 - 31 sierpnia 1996)
134 I wojna domowa w Kongu (1996-1997)
135 II wojna domowa w Kongu (1998-2003)
136 Wojna erytrejsko-etiopska (1998-2000)
137 Wojna w Kosowie (1998-1999)
138 II wojna czeczeńska (1999-2009)
To że nie ma globalnego konfliktu nie znaczy że na świecie nie ma wojny. Jak coś lista z wikipedii. Obejmuje tylko XX wiek. Tak w ogóle to wojny np w Korei czy na wschodzie to były tak naprawdę wojny między zsrr a usa.
jednak ta epoka chyli się już ku końcowi ludzie stają się coraz bardziej agresywni napięcia między różnymi stronami rosną oraz pojawia się problem przeludnienia to tylko kwestia czasu nim wybuchnie wojna albo ogromny kryzys
a powiedz mi czy chciałbyś zamieszkiwać takie obszary? ludzie osiedlają się głównie na obszarach obfitujących w pożywienie, czego na syberii brakuję również trzeba by było zainwestować ogromne fundusze by "ucywilizować" ten obszar w stopniu nadających się do budowy miast i struktur miejskich
@WickedHeart: Kilka tysięcy lat temu ludzie budowali miasta na pustyni... Wybudować miasto na stepie to chyba nic wielkiego, skoro ludzie osiedlają się w bardziej surowych miejscach.
Zapominasz jednak, że na tym świecie muszą pozostać, jeszcze jakieś tereny poza cywilizacją. Ewentualnie zamieszkiwane przez jedne z ostatnich dzikich plemion, która jeszcze istnieją na Ziemi. Jeżeli cały świat zaludnimy, to zniknie to całe piękno otaczającego nas świata. Pozostaną tylko miasta, autostrady i budynki. Pojęcie "natura" już przestanie istnieć. To wszystko kiedyś obróci się przeciwko nam, zwłaszcza, że architekci planują zbudować nawet miasta na morzach. Im więcej budynków, miast i zabudowań tym więcej ludzi i co się z tym wiąże zanieczyszczeń.
Sorka za długi komentarz. :D
Wojna na Krymie, wojna w Turcji, ogólne walki w Afryce, rzut kostką na każdym kroku czy się wybuchnie czy nie na bliskim wschodzie oraz rzezie na ludziach w tym rejonie, ciągłe kary pokoleniowe i ogólne zniewolenie ludzkości w Korei Północnej, Hamerykańce mają coraz więcej protestów na ulicach, w wielu miejscach zaczyna się legalizacja homoseksualizmu (nie wiem jak dwóch pedałów ma zapewnić przetrwanie gatunku), na dodatek przez upały usychają rośliny co powoduje że pszczoły, które są jednym z najważniejszych elementów istnienia zaczynają umierać, masowe wycinanie coraz większych połaci lasów a mimo to zamiast zastanowić się nad bardzo tanim syntetycznym drewnem do produkcji masowej - zastanawiamy się jak sprawić żeby produkować więcej technologi. Tiaa... prosperujemy w spokojnym świecie...
@TheGrumpy: Te walki to tylko małe spory. Nie sposób ich wyeliminować, jednak nie ma też co ich porównywać do wielkich wojen jakie były toczone w przeszłości. Poza tym są to wojny lokalne, nie ogólnoświatowe. Rzezie jakkolwiek istnieją to także ich skala jest niezrównanie mniejsza niż np. Holokaustu. Faktem jest, że od II Wojny Światowej żaden większy czy porównywalny konflikt zbrojny NIE wystąpił. Mimo, że technologie walki udoskonalono, ludzi jest więcej, a tereny stają się coraz cenniejsze z racji na wyczerpujące się surowce i przeludnienie.
Mamy niezwykły okres, w którym wojna inna niż w celu obrony własnego kraju jest mocno potępiana na całym świecie, a kraje by zdobywać surowce decydują się na dyplomację i handel, a nie zbrojny najazd na terytorium, gdzie występuje dany surowiec.
Protesty pojawiają się bez przerwy, ale znów - ludzie mogą protestować, sprzeciw wobec władzy nie skutkuje automatycznym wyrokiem śmierci czy zsyłką do obozów pracy. Protesty są tłumione, lecz w stosunkowo łagodny sposób i na ogół dopiero, gdy zaczynają stwarzać ogólne zagrożenie (bo np. protestujący zaczynają niszczyć wszystko na swojej drodze bądź atakują osoby mające odmienne zdanie).
Legalizacja homoseksualizmu - cóż sądze, że miałeś na myśli legalizację małżeńst homoseksualnych - jakakiekolwiek było czyjeś zdanie na ten temat, to jednak nie sądzę, by przyczyniło się to do upadku cywilizacji. Poza tym znacząca większość jednak jest heteroseksualna.
Susze - ech, myślisz, że dawniej nie było klęsk żywiołowych? Sęk w tym, że dziś nawet mimo tej suszy nie grozi nam głód. I nie ma to związku z pszczołami - one umierają z innych powodów i robią to już od paru/parunastu lat. Najprawdopodobniej od herbicydów. I zgadzam się, to jest spory problem. Wrócę do niego na koniec.
Drzewa i owszem, wycina się. Czy coraz więcej - nie wiem dokładnie, nie mam danych. Wiem jednak, że coraz więcej się też sadzi drzew. A wycinka i tak jest niewielka w porównaniu z epoką przemysłową. Tak poza tym - rozejrzyś się i pomyśl ile jest wokół ciebie przedmiotów, budynków wykonanych z drewna. I ile z tego drewna jest dobrej jakości, rzadkim drewnem?
Dzisiaj w meblarstwie i budownictwie zużywa się znacznie mniej drewna niż kiedyś. Dziś jest używane coraz więcej metali, plastików i materiałów ceramicznych. I powodzenia przy produkcji "taniego syntetycznego drewna". Raz, drewno ma dość skomplikowaną budowę, dwa - drzewa są nad zwyczaj wydajne surowcowo i łatwe w namnażaniu. Żadna fabryka ich w tym nie pokona. Poza tym można je sadzić praktycznie wszędzie.
Wracając do pszczół - to jest problem z prawdziwego zdarzenia. Choć dalibyśmy radę przeżyć bez pszczół, to jednak wymagało by to znacznych zabiegów i kosztów. Ceny żywności znacznie by wzrosły. Póki co jednak mamy czas by odwrócić to wymieranie pszczół. I nie widzę powodów by uznać, że przez to nie żyjemy w świetnie prosperującym świecie. Przecież ten problem (na razie) nie wpływa znacząco na gospodarkę czy naukę.
A co gdybym Ci powiedział, że jesteśmy obecnie tak kontrolowani i śledzeni, że nawet trudno ci to Sb wyobrazić? Mon Santo, prism, 1860...
I jeszcze ta cholerna żydowska kontrola nad światem ;__; to oni stoją za islamizacją Europy, to część ich planu
@dustin2001: tak
w końcu palimy na stosie za czary, kupujemy odpusty do nieba, wylewamy wszystkie nieczystości z kibla na ulice a potem jak gdyby nigdy nic w tym chodzimy.
Naprawdę cofamy się w rozwoju.
@panther500: Ale nadal spokojniejsze niz wczesniej.
Zauwaz ze mamy dostatek,niczego nam nie brakuje,mozemy spokojnie przemieszczac sie po swiecie!
wykatkiem jest korea,bo to poje**ny kraj ale ogolnie - Jest niezle.
Nie uwzglednilem afryki i terrorystow ale to kazdy wie
Blokują drogi po to by pokazać że są normalni. Chociaż normalni ludzie nie robią parad po to by pokazać że są normalni.
btw. Tylko parady homosiów mi przeszkadzają. Parady np.Disneya są jak dla mnie spoko.
Komentarze
Odśwież4 sierpnia 2020, 20:17
Witam w 2020r.
Odpisz
22 maja 2022, 01:54
@Martyna_09: witam 2022
Odpisz
9 lutego, 12:51
@Knietjan: Witam 2024
Odpisz
22 sierpnia 2022, 09:39
Nie prawda
Odpisz
7 czerwca 2018, 16:35
Nie uwierzyłbym
Odpisz
18 sierpnia 2015, 11:14
to prawda, od 2tys. lat człowiek nieustannie toczył ze sobą bójki, aż do teraz. 70lat to najdłuższa przerwa od wojny w historii ludzkiej
Odpisz
18 sierpnia 2015, 11:34
@ALKATRAZ: Alkatraz - jedyny troll który pisze mądre komentarze lel
Odpisz
18 sierpnia 2015, 11:45
@Wonsz: raz głupi raz mądry...
Odpisz
18 sierpnia 2015, 13:49
@ALKATRAZ: W Europie... na świecie ciągle się leją.
Odpisz
18 sierpnia 2015, 15:01
@ALKATRAZ: Wietnam, Korea, Irak, Afganistan, Wojna domowa w Chinach, Okres komunizmu w Polsce. Wymieniać dalej?
Odpisz
Edytowano - 18 sierpnia 2015, 15:28
@TheNasster: To są wojny lokalne tak naprawdę,nie obejmują większej skali (jak np Wojny Światowe) a komuna w Polsce to jak dla mnie trochę co innego
Odpisz
20 sierpnia 2015, 13:25
@bartol987: 54 Konflikt brytyjsko-palestyński (1939-1948)
55 Konflikt francusko-syjamski (1941)
56 Wojna o niepodległość Indonezji (1945-1949)
57 Wojna domowa w Grecji (1946 - 1949)
58 Wojna indochińska (1946-1954)
59 I wojna indyjsko-pakistańska (1947-1948)
60 Incydent 28 lutego (1947)
61 Rewolta w Kostaryce (1948)
62 I wojna izraelsko-arabska (1948-1949)
63 Konflikt indonezyjsko-holenderski (1949-1963)
64 Wojna koreańska (1950-1953)
65 Chińska interwencja w Tybecie (7 października 1950 - 2 maja 1951)
66 Tunezyjska wojna o niepodległość (1952-1956)
67 Powstanie Mau Mau (1952-1960)
68 Powstanie w Maroku (1953-1955) (1953-1955)
69 Algierska wojna o niepodległość (1954-1962)
70 Stan Wyjątkowy na Cyprze (1955-1959)
71 Kryzys sueski (29 października 1956 – 6 listopada 1956)
72 Rewolucja kubańska (1956-1959)
73 Wojna o Ifni (1957)
74 Wojna wietnamska (1957-1975)
75 Wojna tunezyjsko-francuska (1958-1961)
76 Kryzys kongijski (1960-1965)
77 Rewolucja w Korei Południowej (1960)
78 Wojna domowa w Jemenie Północnym (1962-1969)
79 Rebelia z Zufarze (1962–1976)
80 Powstanie w Iranie (1963)
81 Konfrontacja indonezyjsko-malezyjska (1963-1966)
82 Konflikt adeński (1963-1967)
83 Wojna o niepodległość Gwinei Bissau (1963-1974)
84 Wojna o niepodległość Mozambiku (1964-1974)
Odpisz
20 sierpnia 2015, 13:25
@bartol987: 85 II wojna indyjsko-pakistańska (1965)
86 Południowoafrykańska wojna graniczna (1965-1989)
87 Wojna domowa w Czadzie (1965-1990)
88 Wojna domowa w Nigerii (1966-1970)
89 Rewolucja w Nikaragui (1967-1979)
90 Wojna sześciodniowa (1967)
91 Wojna na wyczerpanie (1968-1970)
92 Interwencja wojsk Układu Warszawskiego w Czechosłowacji (20 sierpnia - wrzesień 1968)
93 Wojna futbolowa (14 lipca – 18 lipca 1969)
94 Konflikt nad Ussuri (1969)
95 III Wojna indyjsko-pakistańska (1971)
96 Wojna o niepodległość Bangladeszu (1971)
97 Wojna Jom Kippur (1973)
98 Zamach stanu w Chile (1973)
99 Wojna kambodżańska (1975-1995)
100 Wojna somalijsko-etiopska (1977)
101 Konflikt graniczny między Libią i Egiptem (1977)
102 Wojna chińsko-wietnamska (1979)
103 Irańska rewolucja islamska (1979)
104 Radziecka interwencja w Afganistanie (1979-1989)
105 Wojna iracko-irańska (1980-1988)
106 Wojna o Falklandy-Malwiny (1982)
107 Wojna libańska (1982-1985)
108 Inwazja na Grenadę (1983)
109 Konflikt w Darfurze (1983-)
110 Somalijska wojna domowa (od 1988)
111 Inwazja na Panamę (1989-1990)
112 Wojna domowa w Liberii (1989-1996)
113 Wojna domowa w Etiopii (1974-1991)
114 Wojna ormiańsko-azerska (1988-1994)
115 Wojna domowa w Nigrze (1990-1997)
Odpisz
20 sierpnia 2015, 13:26
@bartol987: 116 I wojna w Zatoce Perskiej (2 sierpnia 1990 - 28 lutego 1991)
117 Wojna domowa w Rwandzie (1 października 1990 - 4 sierpnia 1993)
118 Rebelia Tuaregów (1990-1995) (1990 - 1995)
119 Konflikt w Casamance (1990 - 2006)
120 Wojna w Osetii Południowej 1991-1992 (5 stycznia 1991 - 24 czerwca 1992)
121 Wojna domowa w Sierra Leone (23 marca 1991 - 18 stycznia 2002)
122 Wojna dziesięciodniowa (27 czerwca - 6 lipca 1991)
123 Wojna domowa w Dżibuti (1991 - 1994)
124 Wojna w Chorwacji (1991-1995)
125 Wojna domowa w Algierii (1991-2002)
126 Konflikt naddniestrzański (2 marca - 21 lipca 1992)
127 Wojna abchasko-gruzińska (1992-1994)
128 Wojna w Bośni (1992-1995)
129 Wojna domowa w Tadżykistanie (1992-1997)
130 Wojna domowa w Burundi (21 października 1993 - 2005)
131 Ludobójstwo w Rwandzie (6 kwietnia - lipiec 1994)
132 Wojna domowa w Jemenie (4 maja - 7 lipca 1994)
133 I wojna czeczeńska (11 grudnia 1994 - 31 sierpnia 1996)
134 I wojna domowa w Kongu (1996-1997)
135 II wojna domowa w Kongu (1998-2003)
136 Wojna erytrejsko-etiopska (1998-2000)
137 Wojna w Kosowie (1998-1999)
138 II wojna czeczeńska (1999-2009)
To że nie ma globalnego konfliktu nie znaczy że na świecie nie ma wojny. Jak coś lista z wikipedii. Obejmuje tylko XX wiek. Tak w ogóle to wojny np w Korei czy na wschodzie to były tak naprawdę wojny między zsrr a usa.
Odpisz
21 sierpnia 2015, 10:04
@TheNasster: Tobie się naprawde musi nudzić.
Odpisz
21 sierpnia 2015, 23:51
@bartol987: dlaczego? to wszystko skopiowane 3 minuty i ogarnięte
Odpisz
21 sierpnia 2015, 21:49
Gdyby nie liczyć tego, co się dzieje w internecie...
Odpisz
18 sierpnia 2015, 11:12
jednak ta epoka chyli się już ku końcowi ludzie stają się coraz bardziej agresywni napięcia między różnymi stronami rosną oraz pojawia się problem przeludnienia to tylko kwestia czasu nim wybuchnie wojna albo ogromny kryzys
Odpisz
18 sierpnia 2015, 13:51
@WickedHeart: Na Syberii od jednej wioski do drugiej jest 700 kilometrów... gdzie tu przeludnienie? Stepy Mongolii są prawie puste.
Odpisz
Edytowano - 18 sierpnia 2015, 13:57
a powiedz mi czy chciałbyś zamieszkiwać takie obszary? ludzie osiedlają się głównie na obszarach obfitujących w pożywienie, czego na syberii brakuję również trzeba by było zainwestować ogromne fundusze by "ucywilizować" ten obszar w stopniu nadających się do budowy miast i struktur miejskich
Odpisz
18 sierpnia 2015, 14:28
@WickedHeart: Kilka tysięcy lat temu ludzie budowali miasta na pustyni... Wybudować miasto na stepie to chyba nic wielkiego, skoro ludzie osiedlają się w bardziej surowych miejscach.
Odpisz
18 sierpnia 2015, 14:59
Zapominasz jednak, że na tym świecie muszą pozostać, jeszcze jakieś tereny poza cywilizacją. Ewentualnie zamieszkiwane przez jedne z ostatnich dzikich plemion, która jeszcze istnieją na Ziemi. Jeżeli cały świat zaludnimy, to zniknie to całe piękno otaczającego nas świata. Pozostaną tylko miasta, autostrady i budynki. Pojęcie "natura" już przestanie istnieć. To wszystko kiedyś obróci się przeciwko nam, zwłaszcza, że architekci planują zbudować nawet miasta na morzach. Im więcej budynków, miast i zabudowań tym więcej ludzi i co się z tym wiąże zanieczyszczeń.
Sorka za długi komentarz. :D
Odpisz
18 sierpnia 2015, 19:47
Co nie zmienia faktu, że nie mamy przeludnienia.
Odpisz
21 sierpnia 2015, 02:09
@WickedHeart: A Dubaj? Wielkie miasto wybudowane od podstaw na pustyni, oraz niedaleko Dubaju, także na pustyni największy park wodny świata?
Odpisz
18 sierpnia 2015, 13:49
Wojna na Krymie, wojna w Turcji, ogólne walki w Afryce, rzut kostką na każdym kroku czy się wybuchnie czy nie na bliskim wschodzie oraz rzezie na ludziach w tym rejonie, ciągłe kary pokoleniowe i ogólne zniewolenie ludzkości w Korei Północnej, Hamerykańce mają coraz więcej protestów na ulicach, w wielu miejscach zaczyna się legalizacja homoseksualizmu (nie wiem jak dwóch pedałów ma zapewnić przetrwanie gatunku), na dodatek przez upały usychają rośliny co powoduje że pszczoły, które są jednym z najważniejszych elementów istnienia zaczynają umierać, masowe wycinanie coraz większych połaci lasów a mimo to zamiast zastanowić się nad bardzo tanim syntetycznym drewnem do produkcji masowej - zastanawiamy się jak sprawić żeby produkować więcej technologi. Tiaa... prosperujemy w spokojnym świecie...
Odpisz
18 sierpnia 2015, 19:31
@TheGrumpy: Te walki to tylko małe spory. Nie sposób ich wyeliminować, jednak nie ma też co ich porównywać do wielkich wojen jakie były toczone w przeszłości. Poza tym są to wojny lokalne, nie ogólnoświatowe. Rzezie jakkolwiek istnieją to także ich skala jest niezrównanie mniejsza niż np. Holokaustu. Faktem jest, że od II Wojny Światowej żaden większy czy porównywalny konflikt zbrojny NIE wystąpił. Mimo, że technologie walki udoskonalono, ludzi jest więcej, a tereny stają się coraz cenniejsze z racji na wyczerpujące się surowce i przeludnienie.
Mamy niezwykły okres, w którym wojna inna niż w celu obrony własnego kraju jest mocno potępiana na całym świecie, a kraje by zdobywać surowce decydują się na dyplomację i handel, a nie zbrojny najazd na terytorium, gdzie występuje dany surowiec.
Protesty pojawiają się bez przerwy, ale znów - ludzie mogą protestować, sprzeciw wobec władzy nie skutkuje automatycznym wyrokiem śmierci czy zsyłką do obozów pracy. Protesty są tłumione, lecz w stosunkowo łagodny sposób i na ogół dopiero, gdy zaczynają stwarzać ogólne zagrożenie (bo np. protestujący zaczynają niszczyć wszystko na swojej drodze bądź atakują osoby mające odmienne zdanie).
Legalizacja homoseksualizmu - cóż sądze, że miałeś na myśli legalizację małżeńst homoseksualnych - jakakiekolwiek było czyjeś zdanie na ten temat, to jednak nie sądzę, by przyczyniło się to do upadku cywilizacji. Poza tym znacząca większość jednak jest heteroseksualna.
Susze - ech, myślisz, że dawniej nie było klęsk żywiołowych? Sęk w tym, że dziś nawet mimo tej suszy nie grozi nam głód. I nie ma to związku z pszczołami - one umierają z innych powodów i robią to już od paru/parunastu lat. Najprawdopodobniej od herbicydów. I zgadzam się, to jest spory problem. Wrócę do niego na koniec.
Drzewa i owszem, wycina się. Czy coraz więcej - nie wiem dokładnie, nie mam danych. Wiem jednak, że coraz więcej się też sadzi drzew. A wycinka i tak jest niewielka w porównaniu z epoką przemysłową. Tak poza tym - rozejrzyś się i pomyśl ile jest wokół ciebie przedmiotów, budynków wykonanych z drewna. I ile z tego drewna jest dobrej jakości, rzadkim drewnem?
Dzisiaj w meblarstwie i budownictwie zużywa się znacznie mniej drewna niż kiedyś. Dziś jest używane coraz więcej metali, plastików i materiałów ceramicznych. I powodzenia przy produkcji "taniego syntetycznego drewna". Raz, drewno ma dość skomplikowaną budowę, dwa - drzewa są nad zwyczaj wydajne surowcowo i łatwe w namnażaniu. Żadna fabryka ich w tym nie pokona. Poza tym można je sadzić praktycznie wszędzie.
Wracając do pszczół - to jest problem z prawdziwego zdarzenia. Choć dalibyśmy radę przeżyć bez pszczół, to jednak wymagało by to znacznych zabiegów i kosztów. Ceny żywności znacznie by wzrosły. Póki co jednak mamy czas by odwrócić to wymieranie pszczół. I nie widzę powodów by uznać, że przez to nie żyjemy w świetnie prosperującym świecie. Przecież ten problem (na razie) nie wpływa znacząco na gospodarkę czy naukę.
Odpisz
Edytowano - 18 sierpnia 2015, 15:39
A co gdybym Ci powiedział, że jesteśmy obecnie tak kontrolowani i śledzeni, że nawet trudno ci to Sb wyobrazić? Mon Santo, prism, 1860...
I jeszcze ta cholerna żydowska kontrola nad światem ;__; to oni stoją za islamizacją Europy, to część ich planu
Odpisz
18 sierpnia 2015, 11:54
Szkoda tylko, że Ziemia nie daje rady uciągnąć tego najbardziej prosperującego okresu :P
Odpisz
18 sierpnia 2015, 11:45
To powinienem się zabić
Odpisz
18 sierpnia 2015, 11:39
I w najlepszym okresie w historii rozwoju Polski. Ale gimbus i tak powie że nie, bo Tusk.
Odpisz
18 sierpnia 2015, 15:16
@ZawiszaMikolow: Pamiętasz husarię? To się zamknij.
Odpisz
18 sierpnia 2015, 17:38
@Tymoslaw0: W Polsce nigdy nie żyło się tak dobrze, jak żyje się obecnie. I nie wiem, co do tego ma husaria?
Odpisz
18 sierpnia 2015, 11:10
Szkoda, że się cofamy w rozwoju.
Odpisz
18 sierpnia 2015, 11:15
@dustin2001: tak
w końcu palimy na stosie za czary, kupujemy odpusty do nieba, wylewamy wszystkie nieczystości z kibla na ulice a potem jak gdyby nigdy nic w tym chodzimy.
Naprawdę cofamy się w rozwoju.
Odpisz
18 sierpnia 2015, 11:39
@DanateDMC: No i skladamy ofiary w postaci zwierzat i ludzi do bogow.
.
Odpisz
18 sierpnia 2015, 12:19
@DanateDMC: Przesadziłeś. Cofamy się w rozwoju ze względu za zachowanie.
Odpisz
18 sierpnia 2015, 12:29
@dustin2001: Sarkazmu to ty wyczuć nie potrafisz.
Odpisz
18 sierpnia 2015, 12:30
@DanateDMC: Wyczułem.
Odpisz
18 sierpnia 2015, 11:06
Isis? cholerne parady homosiów? W Tajlandii nie wiesz czy ta laska to na pewno laska? Ukraina? najspokojniejsze ale nadal nie w pełni spokoju.
Odpisz
18 sierpnia 2015, 11:14
@panther500: Dobro nie może istnieć bez zła i vice versa.
Odpisz
18 sierpnia 2015, 11:41
@panther500: Ale nadal spokojniejsze niz wczesniej.
Zauwaz ze mamy dostatek,niczego nam nie brakuje,mozemy spokojnie przemieszczac sie po swiecie!
wykatkiem jest korea,bo to poje**ny kraj ale ogolnie - Jest niezle.
Nie uwzglednilem afryki i terrorystow ale to kazdy wie
Odpisz
18 sierpnia 2015, 12:47
@panther500: Czekaj, tylko wezmę swoją odznakę obrońcy homoseksualistów...
Co jest nie tak w paradach?
Odpisz
18 sierpnia 2015, 22:54
Blokują drogi po to by pokazać że są normalni. Chociaż normalni ludzie nie robią parad po to by pokazać że są normalni.
btw. Tylko parady homosiów mi przeszkadzają. Parady np.Disneya są jak dla mnie spoko.
Odpisz
18 sierpnia 2015, 22:56
@Jedenzwielu: Ale chodzi ci o pół. mówiąc że jest po***ana mam nadzieję ?
Odpisz
18 sierpnia 2015, 11:02
Kappa
Odpisz