Jak powstały największe religie świata
Opisz dokładnie problem, a jeśli potrzeba to zilustruj go screenem.
Tytuł w garnku siero bi
Jestem bardzo szczęśliwy, że zdecydowałem założyć konto
Podejrzana sprawa
Imo pająka zamienić miejscami z muchą
Stay toxic
Cienias
Zobacz więcej popularnych memów
Komentarze
OdświeżEdytowano - 6 lipca 2015, 13:15
Jak powstawały? No nie bardzo...
Chrześcijaństwo-oddajcie wszystko ubogim i chodźcie za mną!
Islam-oddajcie mi wszystko co macie i przyjmijcie ten cudowny, super pokojowy Islam, bo inaczej stracicie głowy!
Hinduizm-hej, to zioło jest fajne, chodźcie spróbować!
Odpisz
6 lipca 2015, 13:16
@Ontariel: Hinduizm to raczej: Yo pomruczmy siedząc po turecku ziom!
Odpisz
6 lipca 2015, 13:17
@Ontariel: Z chrześcijaństwem było troszeczkę, ale to troszeczkę inaczej...
Odpisz
6 lipca 2015, 13:22
@Ontariel: Islam na początku był również pokojową wiarą dopiero teraz ci debile czytają lub interpretują go źle, a jak było z chrześcijaństwem w średniowieczu? Zabijali niewiernych i niszczyli miasta oraz pozostałości po innowiercach. Chcę tylko powiedzieć że historia lubi się powtarzać i to co było kiedyś jest teraz tylko z inną wiarą.
Odpisz
6 lipca 2015, 13:24
@malaho2000: Islamiści również agresywnie nieśli swoją religię. Chrześcijanie, muzułmanie, ba, nawet buddyści mordowali w imię swojej wiary. Każda duża religia tego świata w swoich początkach była agresywna.
Odpisz
6 lipca 2015, 13:25
@Ontariel: Jak już to tak:
Chrześcijaństwo- Hej, pozmieniajmy trochę judaizm, dodajmy parę swoich rzeczy, to może ludzie nam zaufają.
Islam- Hej, pozmieniajmy trochę chrześcijaństwo, dodajmy parę swoich rzeczy, to może ludzie nam zaufają.
Hinduizm- Hej, wymyślmy mnóstwo bogów, niech każdy czymś włada, niech nawet będzie bóg rządzący słoniami urodzonymi w dzień powszedni, to ludzie nam zaufają jeszcze bardziej, jak wszystko będzie tak poukładane.
Odpisz
6 lipca 2015, 13:37
@malaho2000: Islam był pokojową religią tylko przez właściwie kilka lat. Potem Mahomet zyskał siłę militarną i zaczęło się narzucanie go siłą, gw**cenie i mordowanie.
Odpisz
6 lipca 2015, 13:41
@alfonsinio: Chrześcijaństwo w swoich początkach było zwalczane, więc ciężko tu mówić o jakiejś agresji z ich strony. Później, tak. Ale nie było to w tak znacznym stopniu, jak niektórym się wydaje.
Odpisz
6 lipca 2015, 13:46
@Ontariel: Może islamem jest teraz taki radykalny bo powstał ok 700 lat po chrześcijaństwie . W średniowieczu chrześcijaństwo nie było zbyt pokojową religią.
Odpisz
6 lipca 2015, 13:54
@druid6: Nie znoszę argumentu, że zaczęli później i mają właśnie swoje średniowiecze. Przecież świat nie stał przez ten czas w miejscu i jest znacznie bardziej rozwinięty, niż na początku II tysiąclecia...
Odpisz
6 lipca 2015, 13:58
@Ontariel: Mówię tylko jaki może być tego powód co nie znaczy że w jakikolwiek sposób to usprawiedliwiam .
Odpisz
6 lipca 2015, 15:31
@Ontariel: Islam nakazuje płacić jałmużnę dla ubogich, nie wypowiadaj się jak się nie znasz.
Odpisz
6 lipca 2015, 15:52
@Ontariel: Ahh Mordowanie całych miast Palenie kobiet dzieci i starców na stosach gwałty na Innowiercach Inkwizycja która torturowała ludzi (głównie bogatych) dla pieniędzy polowania na "wiedźmy" tak chrześcijaństwo nie było brutalne w stopniu w jakim wydaje się innym BYŁO JESZCZE BRUTALNIEJSZE a teraz czytaj uważnie RELIGIE POWSTAŁY TYLKO I WYŁĄCZNIE ABY KONTROLOWAĆ LUDZI I ABY KSIĘŻA ZDOBYLI SZYBKĄ I ŁATWĄ WŁADZĘ co można zobaczyć w samym średniowieczu PAPIEŻ MIAŁ WIĘKSZĄ WŁADZE NIŻ KRÓL/CESARZ mam nadzieje że chociaż trochę otworzyłem ci oczy
Odpisz
6 lipca 2015, 16:54
@NekromantaWooHoo: Daj kontakt do swojego dilera.
Odpisz
6 lipca 2015, 16:55
@NekromantaWooHoo: Ale chrześcijaństwo nie było przesladowane nigdy! Nic a nic... Patrząc z perspektywy waszej. To ateizm wymordowal najwięcej ludzi.
Odpisz
6 lipca 2015, 17:04
@deadxp: Aha, ok. Wskaż mi chociaż 2 istniejące wciąż religie, które tego nie nakazują.
Islam wyróżnia się tym, że jego święta księga ma 2 oblicza. Nakazuje być dobra i takie tam, ale równocześnie pozwala zrobić z innowiercami dosłownie wszystko, wliczając w to zniewolenie, gwałty i mordowanie.
Jak już napisałem wcześniej, sam założyciel tej religii był zwykłą k*rwą.
Odpisz
7 lipca 2015, 19:22
według samej biblii bóg wymordował ponad 30'000 ludzi, zaś szatan 11(więc zastanów się kilka razy więcej zanim napiszesz).
a co do prześladowań to radzę lekturę pierwszej lepszej książki o historii starożytnej.
Odpisz
7 lipca 2015, 20:12
@mateoz: chrześcijaństwo opiera się na Nowym Testamencie, więc nie wyciągaj mi przykładów z historii Izraela...
Odpisz
9 lipca 2015, 20:06
@Ontariel: *Chrześcijaństwo - Wszystko co macie oddajcie mi [Bogu], w ofierze.
Odpisz
Edytowano - 6 lipca 2015, 13:03
HAHAHAHAHA, do autora obrazka : Przeczytaj Biblie, i zobacz co mowili prorocy naprawde. Wiadomosci od Boga byly dla ludzi, a nie dla zaspokojenia zadzy prorokow. Prorocy byli narzedziami, ktorzy takie mieli zadanie, poniewaz Bog wybral im taka role.
Odpisz
6 lipca 2015, 13:16
Wiesz, bardzo mi przykro, że non-stop rujnuję twój światopogląd, ale nawet, jeżeli jakiśtam Bóg istnieje, to ci cali prorocy najprawdopodobniej byli ćpunami, lub wariatami.
Odpisz
6 lipca 2015, 13:17
To troll czy naprawdę nie zrozumiałeś tego obrazka?
Odpisz
6 lipca 2015, 13:55
@darcus: Co i tak nie zmienia faktu że większość proroków chciała dobrze. Nawet jak pomyśleć o religii jako o ideologi to ma ona bardzo dobre zamiary, chce by ludzie sobie wzajemnie szanowali i sobie pomagali. Np. takie chrześcijaństwo i Jezus mówił by szanować swojego wroga i próbować z nim dojść do porozumienia, nawet jeżeli nie był on prawdziwym synem bożym chciał dobrze więc nie wygląda mi on na wariata lub ćpuna.
Odpisz
6 lipca 2015, 13:57
@Kamstasz: To już zależy od jakiej religii i jak interpretowanej mówimy.
Odpisz
6 lipca 2015, 14:01
@darcus: Powiedzmy chrześcijaństwo w czasach gdy jeszcze nie wydano biblii. Jest se koleś, uczy ludzi dobroci, pomaga biednym i spragnionym, stroi od przemocy i choć zapewne gadał do siebie, być może zginą za fałszywą idee to nadal czyni go człowiekiem który chciał dobrze.
Odpisz
6 lipca 2015, 14:02
@Kamstasz: Nie wątpię. Ale spójrz co rozpętał.
Odpisz
6 lipca 2015, 14:06
@darcus: To tak samo możesz teraz obarczyć europejczyków za przyniesienie zarazków do Ameryki i wytępienia 2/3 jej populacji co dalej skutkuje napięciem społecznym oraz mniejszości narodowych. No popatrz co rozpętali. Tak jak Jezus miał dobre intencje tak europejczycy chcieli odkryć se nowe ziemie.
Odpisz
Edytowano - 6 lipca 2015, 14:09
@Kamstasz: Oczywiście, oni są nie mniej winni, bo nie pomyśleli o konsekwencjach. Ale w przeciwieństwie do działań Jezusa, z ich działań na większą skalę wynikło coś dobrego.
Odpisz
6 lipca 2015, 14:20
@darcus: A z twojego równanie wynikła bomba atomowa -_-
Odpisz
6 lipca 2015, 14:22
@carmilion: Mówisz o m=E/c^2? To tylko wiedza. Jak ludzie ją wykorzystają to już sprawa ludzi.
Odpisz
6 lipca 2015, 14:27
@darcus: Mówisz o chrześcijaństwa? To tylko wiara. Jak ludzie ją wykorzystają to już sprawa ludzi.
Odpisz
6 lipca 2015, 14:31
@darcus: tak ale gdybyś nie zrobił tego równania to by jej nie było więc 25% to twoja wina
Odpisz
6 lipca 2015, 14:35
@Kamstasz: Owszem, masz rację. Ale z samej wiary nigdy nie wyniknie, ani nie wyniknęło nic szczególnie dobrego.
Odpisz
6 lipca 2015, 14:36
@carmilion: Dlaczego moja? Czyżbyś myślał, że jestem Einsteinem tylko dlatego, że mam jego zdjęcie ustawione jako avatar?
Poza tym, czy człowiek, który stworzył broń jest współwinny morderstwa dokonanego za jej pośrednictwem?
Odpisz
6 lipca 2015, 15:43
@darcus: na Jeja czytam z awatarów
Odpisz
6 lipca 2015, 15:55
@darcus: Ej, a na przykład obrazy powstałe od natchnienia wiarą? Ile ciekawych dzieł sztuki powstało? Jak taka ,,Ostatnia Wieczerza". Wiele osób chciało również naśladować Jezusa i też czynić dobro ( nie, nie mówię o tych fanatykach co przebierają się za Jezusa, biczują i niosą krzyż ). Nie możesz więc powiedzieć że nie wyniknęło nic dobrego.
Odpisz
6 lipca 2015, 16:03
@Kamstasz: To niewiele, w porównaniu z tym ile złego spowodowała religia.
Odpisz
6 lipca 2015, 16:52
@darcus: na przykład co takiego złego?
Odpisz
6 lipca 2015, 17:11
Ilu ludzi zginęło przez krucjaty i im podobne? Ile konfliktów powstaje na tle religijnym?
Odpisz
6 lipca 2015, 18:57
@darcus: Ale takie argumenty są płytkie. Przed chwilą doszliśmy do wniosku że wiara działa podobnie jak nauka. Idąc twoim tokiem myślenia: Ile osób zginęło od prochu? Żelaza? Ognia i narzędzi tortur? #nauka
Odpisz
6 lipca 2015, 19:35
@Kamstasz: Z tym, że nauka w ramach rewanżu dała wiele innych rzeczy, które ocaliły życie wielu osób i ulepszyły je.
Odpisz
7 lipca 2015, 10:23
@darcus: A bez religii ludzie chodzili by zagubieni i zdesperowani gdyż nie rozumieli by jak działa świat.
Odpisz
7 lipca 2015, 15:22
@Kamstasz: "Największym wrogiem wiedzy jest nie ignorancja, tylko iluzja wiedzy." ~Stephen Hawking
Lepiej czegoś nie rozumieć, niż mieć fałszywe przeświadczenie, że się to rozumie.
Odpisz
7 lipca 2015, 17:25
@darcus: Kiedyś ludzie nie znali pojęć fizycznych i przekazanie im wzoru nie zaspokoiło by ich.
Odpisz
7 lipca 2015, 17:28
@Kamstasz: Więc lepiej sobie powiedzieć "to sprawka Boga" niż poprosić o wytłumaczenie?
Odpisz
7 lipca 2015, 19:13
tak czy inaczej patrząc nie da się zaprzeczyć iż we Wszystkich religiach świata (islam w szczególności) chodzi o nic innego jak tylko o władzę. nie mówię o autorach, oni chcieli dobrze ale w ostateczności wszystko zostało zmienione pod wygodę władzy (np. drugie przykazanie dekalogu mojżeszowego które zwyczajnie zawadzało to je wywalili). i na koniec słowa prawdy - bóg, pan, allach, jachwe czy właśnie Los to jedno i to samo a to że uosabia się los to tylko problem wierzących
Odpisz
7 lipca 2015, 20:23
@darcus: Co ty chcesz tłumaczyć starożytnym grekom którzy wierzyli w Bogów choć wiele wpłynęli na współczesną naukę, że wiatrem nie kieruje Bóg tylko ,,przelewy powietrza opartego na zmniejszaniu napięcia oraz różnicy między danymi sferami" wtedy ludzie jakoś by tego nie wymyślili
Odpisz
7 lipca 2015, 20:27
@Kamstasz: Owszem, wtedy nie. Ale teraz już wiemy, że się mylili co do Bogów.
Odpisz
7 lipca 2015, 21:09
@darcus: Nie wiemy, może mieli racje? Tylko taką połowiczną? Symboliczną?
Odpisz
7 lipca 2015, 21:14
@Kamstasz: Nie mieli racji całkowitej. W ich założeniach mogło być ziarno prawdy, ale na pewno wszystko nie wygląda tak, jak sobie to wyobrażali.
Odpisz
7 lipca 2015, 21:18
@darcus: No to przecież napisałem że symboliczna.
Odpisz
7 lipca 2015, 21:19
@Kamstasz: Skoro tak, to dyskusję możemy uznać za zakończoną.
Odpisz
9 lipca 2015, 20:03
Bó(!)g nie wybrał im takiej roli. Dlaczego? Bo Bóg nie istniał i nie istnieje, i nigdy nie zaistnieje -.-
Odpisz
9 lipca 2015, 19:41
Najłatwiejszy sposób, żeby zarobić. :)
Odpisz
6 lipca 2015, 13:33
Tylko że prorocy mówili co innego, dajcie mi jakąś wzmiankę z Biblii w której prorocy proszą o pieniądze... Nie księża wspołcześnie, tylko starzy dobrzy prorocy... A zresztą, współcześni księża i tak pieniądze z kolędy (przynajmniej w naszej parafii) dają na kościół i inne sprawy.
Odpisz
6 lipca 2015, 13:39
@pomidor5041: Większość księży robi co powinna, ale wiadomo, że lewicowe media lubią nagłaśniać pojedyncze przypadki...
Odpisz
6 lipca 2015, 13:46
@pomidor5041: „Potem rzekł Pan do Mojżesza: „Jeżeli kto popełnił nieuczciwość i zgrzeszy przez nieuwagę {...}to przyniesie jako zadośćuczynienie dla Pana baranka bez skazy, wziętego spośród drobnego bydła, którego wartość wynosiłaby według oszacowania dwa sykle srebra według wagi przybytku {...}. To co sobie grzesznie przywłaszczył z rzeczy poświęconych , zwróci, oddając ponadto jedną piątą wartości i odda to kapłanowi.” Ks. Kapłańska 5:14
Zresztą cała Księga Kapłańska składa się z instrukcji jak złożyć ofiarę Bogu dając oczywiście to wszystko kapłanom. Pamiętaj, że nie tylko pieniądze stanowią wartość materialną, ale też pokarm.
Odpisz
6 lipca 2015, 13:51
Ale Ci prorocy nie proszą tak od zaraz... Warunkiem zapłacenia tego materiału jest popełnienie nieuczciwości, lub zgrzeszenie przez nieuwagę, jak sam pisałeś. Tam nie jest napisane, że "trzeba zapłacić bo się nie pójdzie do nieba", tam jest napisane tylko, że grzesznicy muszą zapłacić za swe czyny.
Odpisz
6 lipca 2015, 14:11
@pomidor5041: Ale muszą płacić akurat tym kapłanom. Z jakiej przyczyny oni wybierają siebie na sędziów? Niech strefa Sacrum nie miesza się w strefę Profanum.
Odpisz
6 lipca 2015, 14:13
Kapłanom, którzy jak myślisz, biorą pieniądze dla siebie, czy przeznaczają na cele Boże, dobroczynne typu budowa świątyni i inne rzeczy tym podobne.
Odpisz
6 lipca 2015, 14:23
@pomidor5041: Celem dobroczynnym jest dla ciebie budowa świątyni? No a ja myślałem, że celem dobroczynnym jest na przykład pomoc biednym. I nie, z wieku na wiek duchowni bogacili się na tym coraz bardziej i w końcu ci prorocy byli bogatymi władcami. Zresztą przez to został wprowadzony celibat i inne ograniczenia, żeby jak najwięcej kasy z ludzi wycisnąć.
Odpisz
6 lipca 2015, 15:42
Pomoc biednym też się do tego zalicza... A prorocy/kapłani nie pomagają biednym?
Odpisz
6 lipca 2015, 15:49
@pomidor5041: Niektórzy tak, niektórzy nie. Chodzi mi jedynie o sytuację, gdy w średniowieczu zakony były bogatsze od małych państw i zamiast rozdawać to biednym chomikowali to i budowali coraz wyższe świątynie „ku chwale boskiej”.
Odpisz
6 lipca 2015, 21:02
A, to spoko.
Odpisz
6 lipca 2015, 14:02
W średniowieczu gdy nie wierzyłeś w chrześcijaństwo przyczepiali cię do krzyża lub jakiegoś słupa pod tobą kładli siano albo coś łatwo palnego i od dołu do góry się paliłeś. Oczywiście były też machiny tortur. Mam taką teorie że Jezus nie był żadnym synem boga ale był sprytnym dobrym i mądrym człowiekiem który zauważył ile zła dzieje się na świecie i sam stworzył religię która miała być przyjęta na całym świecie by ludzie zaczęli być dla siebie braćmi, chciał by był świat sprawiedliwy i by ludzie sobie wybaczali oczywiście wiedział że zginie ale był gotów się poświęcić. Napisałem to w dużym dużym uproszczeniu bo bym całą książkę napisał i jest to teoria oczywiście.
Odpisz
6 lipca 2015, 16:59
@Vakarian: Te wszystkie historie o inkwizycji i milionach niewinnych ofiar to bajka. Jacyś wieśniacy mogli spalić kogoś niewinnego, ale inkwizycja poważnie traktowała swoją robotę i nie zabijała bez naprawdę solidnych podstaw. Same tortury były, jakby na nie nie patrzeć, czymś zupełnie normalnym w tamtym okresie
Odpisz
6 lipca 2015, 14:23
Gdzie w Biblii tak pisze?
Admin, możesz tym obrazić wierzących, robiąc z Boga chciwego człowieka...
Odpisz
Edytowano - 6 lipca 2015, 13:03
Możliwe, że rozpętam wojnę, ale tak właśnie widzę teraźniejszy kościół :/
Odpisz
6 lipca 2015, 13:05
@theShivan: Jaki kosciol? Jest ich tak wiele...
Odpisz
6 lipca 2015, 13:06
Mówię o katolickim.
Odpisz
6 lipca 2015, 13:45
@theShivan: Kościół katolicki ma nazwę własną.
Kościół- społeczeństwo katolików
kościół- świątynia
Odpisz
6 lipca 2015, 14:00
@theShivan: Ja też c:
Odpisz
6 lipca 2015, 13:05
Lub też wersja prekolumbijska:
„Dajcie się złożyć w ofierze bożemu posłańcowi”.
Odpisz
6 lipca 2015, 13:02
Nadchodzi ShitStorm!
Odpisz
6 lipca 2015, 13:04
@alfonsinio: Chcesz trochę gówna do porzucania? 10zł za wiadro.
Odpisz
6 lipca 2015, 13:08
@SurMix: Nie, dzięki, mam popcorn.
Odpisz
6 lipca 2015, 13:18
@alfonsinio:
Odpisz