srać hajp na katany , my tu w europie mamy lesze cuda , na przykład
słynny , średniowieczy miecz " Broad Sword" albo chociażby szabla huzarska . Obie bronie są dużo użyteczniejsze od katany
@niechcemisie: Budowa katany wpływa na jej wytrzymałość z znacznym stopniu. Katana jest bimetaliczna i to wszystko. Jest to najdroższa broń biała. Oczywiście oryginalna.
@michalr: katana łamała się na pancerzach albo robiąc blok tą bronią przeciwko europejskiemu orężu bądź nawet starożytnemu gladiusowi mogła się połamać
@KingsMax: Z tym się nie zgodzę, w prawdziwych walkach samuraje unikali parowania ciosów kataną na rzecz uników aby nie powyszczerbiać swojej broni :v Ogólnie o ile katana jest dobra do ścinania bezbronnych chłopów, o tyle do szermierki już nie bardzo, polecam nie opierać swojej wiedzy na amerykańskich filmach :v
@MruczekV: Gdzie widzisz mowę o szermierce i gdzie widzisz mowę o parowaniu, napisałem że mogłaby się połamać w starciu z dwuręczną bronią, są przypadki kiedy broń zderzy się z bronią, gdy obaj wojownicy chcą uderzyć.
@KingsMax: Odniosłem się do stwierdzenia o twardości i elastyczności, a także o "zerowej szansie na złamanie" :p Zdanie o szermierce to jedynie luźne wtrącenie do tematu :)
A ja widziałem kiedyś wykład miszcza co jako jeden z niewielu zajmuje się robieniem katan które nie są do ozdoby kominków tylko do takiego właśnie demonicznie precyzyjnego cięcia C: !
@Wizados: Paper inaczej reaguje, amortyzuje uderzenie sprężystością, a nie rozproszeniem po całości jak metal. Stalowa zbroja bardziej uszkadzała broń niż papierowa. I była mniej podatna na płonące strzały :p
@PanSowa12: Kto mówi o zamachu? Kto mówi o trzymaniu papieru dwoma rękoma? To jest papier do drukarek, a ja sobie ostrza do poziomu cięcia serwetki w ten sam sposób (serwetka bardziej się ugina, to trudniej, just saying)
Tak właściwie to nawet nie potrzeba ostrej katany aby przeciąć w ten sposób kartkę papieru, wystarczy technika, wystarczy się przyjrzeć jak patrzy się na tą kartkę.
Komentarze
OdświeżEdytowano - 3 marca 2015, 19:20
srać hajp na katany , my tu w europie mamy lesze cuda , na przykład
słynny , średniowieczy miecz " Broad Sword" albo chociażby szabla huzarska . Obie bronie są dużo użyteczniejsze od katany
Odpisz
3 marca 2015, 19:31
@mistrz2plan: albo nasze kopie husarskie, nigdy lepszych nikt nie zrobił
Odpisz
3 marca 2015, 22:18
@mistrz2plan: Nie myl husarii z huzarami, proszę :v
Odpisz
3 marca 2015, 23:21
@mistrz2plan: Szczerbiec...miecz który jest historyczny...
Odpisz
4 marca 2015, 23:20
prawda...chyba Chrobry nim pasowal
Odpisz
3 marca 2015, 17:05
sporo rzeczy przecina bez problemu ale wystarczy coś mocniejszego niż ludzkie ciało albo 2 katana i miecz to tylko połamane ostrze :)
Odpisz
3 marca 2015, 17:16
@bylejakbylegdzie: kenji knife xd
Odpisz
3 marca 2015, 17:34
@bylejakbylegdzie: Katanę bardzo ciężko złamać, jest ona jednocześnie bardzo twarda i elastyczna. Wszystko dzięki budowie.
Odpisz
Edytowano - 3 marca 2015, 18:12
@KingsMax: możesz rozwinąć w jaki sposób jej budowa wpływa właściwości które wymieniłeś, szczególnie na twardość
Odpisz
3 marca 2015, 18:44
@niechcemisie: Budowa katany wpływa na jej wytrzymałość z znacznym stopniu. Katana jest bimetaliczna i to wszystko. Jest to najdroższa broń biała. Oczywiście oryginalna.
Odpisz
3 marca 2015, 18:55
@michalr: katana łamała się na pancerzach albo robiąc blok tą bronią przeciwko europejskiemu orężu bądź nawet starożytnemu gladiusowi mogła się połamać
Odpisz
3 marca 2015, 19:22
@bylejakbylegdzie: NIE
Odpisz
3 marca 2015, 20:44
@bylejakbylegdzie: Mogła się połamać, ale prawdopodobieństwo u dobrze utrzymanej katany było niemalże zerowe.
Odpisz
3 marca 2015, 21:11
@michalr: nie pomyślałem o tym wydawało mi się że chodzi ci o kształt grubość itd
Odpisz
3 marca 2015, 22:10
@bylejakbylegdzie: No proszę, wreszcie ktoś kto się zna :)
Odpisz
Edytowano - 3 marca 2015, 22:16
@KingsMax: Z tym się nie zgodzę, w prawdziwych walkach samuraje unikali parowania ciosów kataną na rzecz uników aby nie powyszczerbiać swojej broni :v Ogólnie o ile katana jest dobra do ścinania bezbronnych chłopów, o tyle do szermierki już nie bardzo, polecam nie opierać swojej wiedzy na amerykańskich filmach :v
Odpisz
3 marca 2015, 22:27
@MruczekV: Gdzie widzisz mowę o szermierce i gdzie widzisz mowę o parowaniu, napisałem że mogłaby się połamać w starciu z dwuręczną bronią, są przypadki kiedy broń zderzy się z bronią, gdy obaj wojownicy chcą uderzyć.
Odpisz
3 marca 2015, 22:37
@KingsMax: Odniosłem się do stwierdzenia o twardości i elastyczności, a także o "zerowej szansie na złamanie" :p Zdanie o szermierce to jedynie luźne wtrącenie do tematu :)
Odpisz
3 marca 2015, 22:48
@MruczekV: Nie zerowej, tylko praktycznie zerowej, jest różnica.
Odpisz
4 marca 2015, 07:39
@KingsMax: "Praktycznie zerowa" również nie jest :)
Odpisz
4 marca 2015, 15:34
@MruczekV: Praktycznie zerowa jak jest w dobrym stanie.
Odpisz
Edytowano - 3 marca 2015, 17:28
A ja widziałem kiedyś wykład miszcza co jako jeden z niewielu zajmuje się robieniem katan które nie są do ozdoby kominków tylko do takiego właśnie demonicznie precyzyjnego cięcia C: !
Odpisz
3 marca 2015, 17:37
@Wizados: a jak trafi się twarda stalowa zbroja to precyzyjnie cięcie może iść do kąta i sobie płakać.
Odpisz
3 marca 2015, 22:18
@Sauron: Zbroja równie dobrze może być z papieru i być równie wytrzymała i przy tym lżejsza...
Odpisz
3 marca 2015, 23:42
@Sauron: Do walki z opancerzonymi przeciwnikami inaczej ostrzono miecz niż do demonstracyjnego cięcia papieru
Odpisz
3 marca 2015, 23:45
@Wizados: Paper inaczej reaguje, amortyzuje uderzenie sprężystością, a nie rozproszeniem po całości jak metal. Stalowa zbroja bardziej uszkadzała broń niż papierowa. I była mniej podatna na płonące strzały :p
Odpisz
3 marca 2015, 21:03
Chce ją w końcu chleb dam rade przekroić!!!
Odpisz
3 marca 2015, 18:50
Byle nóż tnie paper.
Odpisz
3 marca 2015, 20:50
ale ten trzyma ten papier 1 ręką i w ogóle się nie zamach*je
Odpisz
Edytowano - 3 marca 2015, 20:50
*komentarz się powtórzył*
Odpisz
Edytowano - 3 marca 2015, 20:51
*ale faza. drugi raz!*
Odpisz
3 marca 2015, 23:39
@PanSowa12: Kto mówi o zamachu? Kto mówi o trzymaniu papieru dwoma rękoma? To jest papier do drukarek, a ja sobie ostrza do poziomu cięcia serwetki w ten sam sposób (serwetka bardziej się ugina, to trudniej, just saying)
Odpisz
3 marca 2015, 20:49
prawda. już sprawdzałem bo mam ;-;
Odpisz
3 marca 2015, 20:39
Myślałem że sobie dłoń utnie...
Odpisz
3 marca 2015, 18:57
Samurai master
Odpisz
Edytowano - 3 marca 2015, 18:43
Cudze chwalicie a swego nie znacie...
Ps. Mój alumieniowy łamaniec z Chin za 7 zł tnie tak samo...
Odpisz
3 marca 2015, 17:51
"Katana" to u nas dżinsowa koszula
Odpisz
3 marca 2015, 17:49
myślałem, że będzie coś śmiechowego... kartkę papieru to zwykłym, dobrze naostrzonym nożem się przetnie
Odpisz
3 marca 2015, 17:47
Cudze chwalicie, swojego nie znacie, sami nie wiecie co posiadacie.
Szable husarskie były dużo lepsze od katan (i droższe też).
Odpisz
Edytowano - 3 marca 2015, 18:58
@elementiro: tyle że t kiepsko cieły, były do kłucia
bardziej niezwykłe były husarskie kopie które były najlepsze raz nawet rosjanie próbowali je podrabiać ale wyszły im zwisy a nie sztywny kij
Odpisz
3 marca 2015, 21:15
@bylejakbylegdzie: szable do kłucia!?
Odpisz
3 marca 2015, 17:21
Tak właściwie to nawet nie potrzeba ostrej katany aby przeciąć w ten sposób kartkę papieru, wystarczy technika, wystarczy się przyjrzeć jak patrzy się na tą kartkę.
Odpisz
3 marca 2015, 17:18
Nie wiem czemu, ale myślałem, że on uje*ie sobie palca
Odpisz
3 marca 2015, 17:14
jedna z moich ulubionych broni
Odpisz