Oceń:

Dodaj komentarz

Dodaj komentarz obrazkowy

Ważne informacje:

  1. Komentarz obrazkowy musi być powiązany z komentowanym obrazkiem
  2. ZABRONIONE są obraźliwe, wulgarne obrazki
  3. ZABRONIONE są obrazki przedstawiające osoby w pozach prowokacyjnych oraz zbliżenia piersi, pośladków i inne treści o podobnym charakterze.

Komentarze

Odśwież
Avatar DinoSummer

14 sierpnia 2018, 15:46

A Jenny Wakeman to co? K9?

Avatar
Konto usunięte

Edytowano - 3 stycznia 2015, 14:29

W sumie dużo w tym racji.Nie ma czegoś takiego jak wolna wola.Wmówienie dla ludzi,że mają wolną wolę jest konieczne do manipulowania nimi.Wszystkie nasze działania są ciągiem przyczynowo skutkowym i niczym więcej.Spróbuj coś zrobić ja ci powiem dlaczego to zrobiłeś.Jest wiele takich rzeczy,np:
-wolność słowa.Gdzie ona jest skoro jak polak powie na żyda w Polsce pasożyt to grozi mu więzienie,a jak potem jakiś żyd oskarży całą polskę(mieszkając w niej) o złodziejstwo i nazwie polaków świniami to nic mu nie chcą zrobić?
-Wolność.Niby jest,ale jej nie ma.Przecież spójrzmy prawdzie w oczy.Nie możemy robić tego co nam się podoba.Możemy robić to na co pozwala nam państwo.Jeśli zrobimy coś innego,to zostaniemy ukarani(najczęściej pójściem do więzienia).
Pełno jest takich rzeczy,które świat próbuje nam wmówić tylko po to żeby nami manipulować.Wystarczy pomyśleć.
"Gdy dowiesz się,że wszystkie zakazy dają Ci ludzie nie mądrzejsi od Ciebie wtedy staniesz się wolny"-Steve Jobs

Avatar
Captain_0bvious

3 stycznia 2015, 14:35

Tusk kazał ci to napisać?

Avatar
Konto usunięte

3 stycznia 2015, 14:36

Nie,ja sam.To ja i moje przemyślenia xD

Avatar TheHunterofNeoKids

3 stycznia 2015, 14:44

krótko mówiąc trochę hipokryzji i innych nielogiczności.

Avatar kacperperla

3 stycznia 2015, 14:52

Zero w tym prawdy ty możesz to zrobić - zostaniesz ukarany ale możesz kogoś zabić czy nazwać pasożydem ale nie zmienia to faktu że masz taką możliwość czyli wolną wole - robot jeśli go nie zaprogramujesz do czegoś on tego nie zrobi)
- To samo jeśli ktoś ci coś każe możesz odmówić - możesz zostać ukarany ale możesz odmówić - to jest wolna wola - "zaprogramowany robot wykonuje tylko swoją prace i nic więcej ani mniej"

-Człowiek ma wolną wole - może sam zdecydować co robi a czego nie - ale musi się liczyć z konsekwencjami swoich działań

Avatar Lacoste

3 stycznia 2015, 14:59

eee...***a za długie

Avatar
Konto usunięte

Edytowano - 3 stycznia 2015, 15:02

@kacperperla: To nie jest wolna wola.Myślisz,że w jaki sposób jest zaprogramowany nasz mózg?Nie da się stworzyć wolnej woli.To jest niemożliwe.Nie mamy jakieś magii w sobie.Musimy być zaprogramowani inaczej jakim cudem byśmy wiedzieli co robić w danej sytuacji?,Wszystko jest ciągiem przyczynowo skutkowym,np:
-Idziesz grać zamiast odrabiać lekcje.Dlaczego?Ponieważ odrabianie lekcji jest trudne nudne i ogólnie według Ciebie do szkoła się do niczego Ci w życiu nie przyda.Dlaczego tak myślisz?Ponieważ już wcześniej się nasłuchałeś,lub przeczytałeś w internecie że się nie przydaje+odrabiałeś już wcześniej lekcje.itd.
-Kolejnym rzykładem może być mdlenie na widok krwi.Czasami to występuje u ludzi.Mdlejesz mimo,że nie chcesz.Gdzie ta wolna wola?
Jest możliwe zaprogramowanie sztucznej inteligencji wystarczy bardzo dużo if'ów.Ale to nie będzie wolna wola.Człowiek jest bardzo podobny do robota.Gdyby miał wolną wolę ludzi by nie mieli tylu psychicznych wspólnych cech.Polecam ten film: /watch?v=6I0mUd-lrSU
Pozdrawiam :)

Avatar rakso

3 stycznia 2015, 15:36

"Wolność zaczyna się tam, gdzie kończy się strach"
Ilu ludzi postępuje zgodnie z prawem nie dlatego, że sami uważają czyny z nim niezgodne (np. morderstwo) za złe według własnego sumienia, tylko dlatego, że boją się kary?

"K: (...) To wyjaśnia, dlaczego ty jesteś tutaj, a ja na zewnątrz.
M: Nie pozwól, by twój mózg robił cię w konia, Kev. Między mną a tobą jest tylko jedna różnica: szczerość. Gdy ja czegoś chcę, robię to. Kiedy ty czegoś chcesz, nie robisz tego. Boisz się, Kev. Widzę to w twoich oczach. Boisz się konsekwencji. Boisz się, że zostaniesz przyłapany, i tego, co pomyślą inni. Boisz się tego, co zrobią, gdy po ciebie przyjdą. Boisz się mnie. Spójrz na siebie. Masz rację, ty jesteś na zewnątrz, ja jestem tutaj. Ale kto jest tak naprawdę wolny, Kev? Ty czy ja? Gdzie są prawdziwe kraty, Kev? Tu? - Mike wskazuje na okno - Czy tu? - przykłada palec do skroni Duttona..." (źródło: fragment "Wywiadu z psychopatą", Świat Wiedzy 5/2013 str. 38 - wywiad psychologa Kevina Duttona z Mike'iem (imię zmienione) - gw**cicielem, podwójnym mordercą i psychopatą)

Avatar rakso

Edytowano - 3 stycznia 2015, 15:40

Ludzie mdleją na widok krwi, mimo, że nie chcą - przykład trochę z d*py wzięty. Ludzie czasami chcą żyć, a umierają - to też jest zaprzeczeniem wolnej woli?

Decyduję sie na gry - to wolna wola. Zostałem "zaprogramowany" żeby tak postępować - a jak inaczej miałbym podejmować decyzje? Podejmujemy decyzje na podstawie życiowych doświadczeń, tego co nas spotkało do tej pory. Siedzę krzywo na krześle, a później bolą mnie plecy - następnym razem siadam prosto. Czy to wyklucza istnienie wolnej woli?

Avatar
Konto usunięte

3 stycznia 2015, 15:48

@rakso: Nie.Tylko ,że o życiu nie decyduje tylko mózg.A o baniu się krwi tak.Strach to jest coś naturalnego nad czym bardzo ciężko zapanować(jeżeli w ogóle można)

Avatar
Konto usunięte

3 stycznia 2015, 15:50

@rakso: prawde mówiać bardzo ładny przykład dajesz.Tylko,że ludzie boją się kar dlatego nie robią wielu rzeczy,więc nie są wolni mimo myśli że są.

Avatar
Konto usunięte

Edytowano - 3 stycznia 2015, 15:53

@rakso: "Wolna wola – zdolność podmiotów do dokonywania wyborów bez ograniczeń ze strony różnych czynników.[...]Chociaż powszechnie uważa się, iż wola człowieka jest wolna, temat ten jest od wielu wieków przedmiotem debaty[1]. Dyskusyjne jest nie tylko, czy jest to zgodne z prawdą, ale jak w ogóle zdefiniować wolną wolę, w jaki sposób i od czego wola miałaby być wolna?"Prawdę mówiąc nie da się scharakteryzować wolnej woli.Więc możemy wymieniać zdania w nieskończoność.Możliwe że kiedyś się dowiemy czy człowiek ma wolną wolę czy nie...

Avatar rakso

3 stycznia 2015, 15:57

Ale to właśnie o to chodzi. Strach ich ogranicza, ale czy Ty na przykład zabiłbyś człowieka gdybyś się nie bał, czy może jest to sprzeczne z Twoim systemem wartości (pomijamy oczywiście zbrodnie w afekcie, pod wpływem silnych emocji człowiek myśli inaczej niż zwykle)?

Avatar rakso

3 stycznia 2015, 16:05

Nad strachem można zapanować, jednak mdlenie na widok krwi to nieświadoma reakcja organizmu - moim zdaniem nie należy czegoś takiego używać w dyskusji na temat istnienia wolnej woli. To tak jakby powiedzieć, że prawdziwie wolna wola nie będzie istnieć dopóki nie nauczymy się kontrolować adaptacji oka (rozszerzanie i zwężanie się źrenicy), co jest niemożliwe bez ingerencji w naturę, pomieważ odpowiada za to układ przywspółczulny.

Avatar Vaamos

3 stycznia 2015, 23:53

Ograniczenia o których piszesz tnie wynikają z braku wolnej woli. Tak jak inni przede mną napisali - wole wolną masz. Ograniczenia stawiane są przez otoczenie, ale od Ciebie zależy co zrobisz. Możesz zabić czy w inny sposób złamać prawo. Decyzja zawsze należy do Ciebie. Jesteś nauczony doświadczeniami, ale sam je analizujesz.

Avatar kacperperla

Edytowano - 5 stycznia 2015, 00:27

Idę grać zamiast odrabiać lekcje - mój wybór a nie nikogo innego- nie jest to kwestia tego jak ktoś mnie zaprogramował tylko tego co sam zechce wybrać - jeśli zechce wybiorę naukę -
- jestem studentem i uczę się do sesji nie dlatego że muszę bo ja nic nie muszę tylko dla tego że chce zdać sesje (jakbym nie chciał zdać to bym się nie uczył nie jest to bądź razie kwestia żadnego przymusu tylko wyboru)
- Od ciebie zależy co wybierzesz tak samo jest w każdym innym przypadku - skąd wiemy co mamy zrobić z doświadczenia, z wiedzy, z intuicji lecz zawsze jest wiele możliwości - i ty sam decydujesz co robisz - ktoś podaje ci rękę naturalne że odwzajemnisz gest ale nie musisz możesz po prostu go olać - Atakuje cię tygrys naturalnym jest że uciekasz ale możesz sam rzucić się na niego i spróbować zagryźć drania bo masz wybór nie musisz uciekać ale chcesz żyć i wybierasz ucieczkę bo daje większe szanse na przeżycie niż próba zagryzienia tygrysa - Sam decydujesz o tym co robisz i to jest wolna wola - Lecz wola jaki człowiek może być silna jak i w twoim przypadku słaba skoro sam uważasz że jej wcale nie masz bo lepiej dla ciebie jest uważać że nie ma wolnej woli niż stawić czoła prawdzie że po prostu jesteś słaby i nie potrafisz się przeciwstawić światu ani własnym słabością
- Ludzie mają wiele cech wspólnych bo wszyscy jesteśmy ludźmi - to jakby się dziwić czemu koty są podobne - raczej ciężko żeby wszyscy ludzie mieli totalnie odmienne charaktery bez żadnych cech wspólnych - co nie ma związku z możliwością samodzielnego podejmowania decyzji

Ps.
Nasz mózg nie jest zaprogramowany - poza podstawowymi funkcjami życiowymi jak oddychanie czy praca serca i śledziony - Świadomość sam tworzysz i sam siebie programujesz tak jak chcesz wedle własnych upodobań oczywiście pod warunkiem że nie jesteś tchórzem i nie boisz się sam kształtować siebie

Avatar dustin2001

3 stycznia 2015, 14:03

Nie. Człowiek może się dostosowywać do środowiska.

Avatar opliko95

3 stycznia 2015, 14:16

@dustin2001: ale to też "rozkaz" genów (rozmnażać się, mnożyć i zająć co się da, by więcej ludzi się rodziło)

Avatar mozaj

3 stycznia 2015, 14:37

@opliko95: To my jesteś genami...
Ograniczamy siebie sami...

Avatar darcus

3 stycznia 2015, 14:38

@opliko95: Faktycznie, większość ludzi całe życie buduje na najprostszych instynktach, czyli zjeść, wypić, wyspać się, rozmnożyć i zadać sobie przyjemność. Ale przystosowanie się jest czymś innym, jest zmianą zachowania w stosunku do środowiska, aby przetrwać jak najdłużej.

Avatar dustin2001

3 stycznia 2015, 14:41

@opliko95: No bo to są podstawowe czynniki życia.

Avatar kacperperla

3 stycznia 2015, 14:43

@opliko95: Ale jak chcesz możesz tego nie robić z wyboru (nie koniecznie twojego)

Avatar
Konto usunięte

3 stycznia 2015, 15:13

@dustin2001: Czyli coś wykonujemy automatycznie nie z własnej woli.Nie możesz przestać oddychać aż się udusisz.W końcu organizm wbrew twojej woli zacznie oddychać czy tego chcesz czy nie

Avatar dustin2001

3 stycznia 2015, 16:26

Wiem.

Avatar Vaamos

3 stycznia 2015, 23:56

@opliko95: geny nie determinują procesów myślowych. Geny opisują budowę Twojego ciała (a i to w ograniczonym zakresie). Procesy myślowe nie są zależne od genów tak jak wiele innych rzeczy. Wystarczy spojrzeć na bliźnięta jednojajowe - mimo, że geny mają zgodne w 100% nie wyglądają jak klony, co jest widoczne coraz bardziej z wiekiem. Mogą osiągać inny wzrost, wagę, sylwetkę - geny są tylko instrukcją ogólną. To odróżnia Cię od kwiatka czy drzewa - myślisz.

Avatar rakso

4 stycznia 2015, 09:54

@Vaamos: Bliźnięta jednojajowe to w zasadzie naturalne klony, więc wyglądają jak one. Klony gdyby żyły w różny sposób też coraz bardziej różniłyby się z wiekiem (nawet żyjąc w ten sam sposób minimalnie by się "różnicowały") - jeśli jeden np. będzie ćwiczył, uprawiał sport, a drugi nie będzie o siebie dbał, to pierwszy będzie wyższy i dobrze zbudowany, a drugi będzie gruby i niski. Nie należy również zapominać o różnych czynnikach mutagennych występujących w środowisku - to też może wpłynąć na ich wygląd. W sterylnym środowisku, żyjąc tak samo, jedząc to samo - jestem na 99% pewien, że wyglądaliby identycznie - zarówno fenotyp, jak i genotyp.

Avatar Vaamos

4 stycznia 2015, 21:13

@rakso: masz oczywiście racje, klony miałem na myśli jako identyczne kopie, a chodziło jedynie o to, że geny nie mają "władzy" nad człowiekiem - czego bliźnięta jednojajowe są świetnym przykładem.

Avatar wiki2330

3 stycznia 2015, 14:28

Śmierć genom! :-D

Avatar TheHunterofNeoKids

3 stycznia 2015, 14:42

@wiki2330: czyli ty też chcesz zginąć? Geny to my nie ma ich ciebie też.

Opisz dokładnie problem, a jeśli potrzeba to zilustruj go screenem.

Opisz problem

Dołącz screena

Moja najukochańsza lektura <33

Chyba jestem uzależniony

Skubaniutki

Nie ma opcji

Chemiczne śmieszki

Mmm lemoniadka

Zobacz więcej popularnych memówpopularne memy strzałka