istniał,tylko był zwykłym facetem w normalnym ubraniu,a nie starym grubasem w czerwonym stroju. sam robił zabawki z drewna i podrzucał biedym dzieciom.
@Minerman: Tylko, że te rzymskie akty (chodzi ci pewnie o roczniki Tacyta) powstały w 117 roku, czyli po tym jak zostały napisane chrześcijańskie ewangelie, które niekoniecznie musiały być zgodne z prawdą. Przedtem nie było żadnej wzmianki o Jezusie, a historycy żydowscy z tamtych okresów nie słyszeli o nikim takim. Dość dziwne, zważywszy na to, że on sam mianował się zbawcą żydów, a oni nawet o nim nie wiedzieli...
A ewangeliści? Sam Jan podobno był przy Jezusie. Z resztą, już się o to nie spierajmy, dla jednych istniał, dla drugich nie. Ja w niego wierzę i wierzyć będę. Możecie mnie nazywać ślepym głupcem, ale jak to mówią "błogosławieni ci co nie widzieli, a uwierzyli".
@Minerman: Ależ nie zamierzam cię nazywać ślepym głupcem, bo po co? :) Po prostu chciałem uściślić fakty. Tu jest jeszcze tylko jedna wątpliwa rzecz... Czy ewangeliści pisali prawdę, czy zmyślali tak jak twórcy greccy?
@Minerman: racja niektóre wydarzenia z biblii wydarzyły się naprawdę chociaż bóg może nie istnieć i połowa ksiąg może to bzdury to trochę prawdy tam jest
czyli bóg wymaga wiary? Czyli nie jest lepszy od np. Quetzalcoatla( bez obrazy dla użytkownika Quetzalcoatl) Zeusa, Odyna, ra i innych takich. I dlatego nie wierze
@PeterioS: no niby racja, ale jednak (przynajmniej ja) nie mogę kogoś kochać, jeśli nikt nie ma pewności czy istnieje. Jeśli ktoś udowodni, że bóg nie jest wymysłem, z którego ktoś ma czerpać korzyści nie będę w stanie mu zaufać.
"Zjazd odbył się między 7 a 15 marca 1000 roku w Gnieźnie. Do grobu św. Wojciecha przybył cesarz Otton III, zwany też Ottonem Rudym. Po modlitwie w katedrze spotkał się z księciem Bolesławem. Podczas zjazdu Otton nałożył na jego głowę diadem[2] i wręczył kopię włóczni św. Maurycego oraz gwóźdź z krzyża Jezusa."
@opliko95: Poświęcasz Bogu 30s życia codziennie przed snem, jeśli Boga nie ma nic nie stracisz, i nikt cię nie wykorzysta. Jeżeli natomiast okaże się że Bóg istnieje zyskasz znacznie więcej.
@PeterioS: "Wiara" w Boga "tak na wszelki wypadek" jest bez sensu. Może od razu zacznijmy czcić wszystkich bogów jacy kiedykolwiek istnieli w przeróżnych religiach, bo przecież nic nie stracimy - a pomyśl tylko ile można zyskać.
@PeterioS: Sam stwierdziłeś, "JEŻELI Boga nie ma", "JEŚLI Bóg jest". A jeśli dajmy na to Wisznu też istnieje? Może to jemu powinniśmy "poświęcać 30 sekund dziennie".
Jeżeli ktoś jest ateistą, ale modli się, chodzi do kościoła, bo "może coś zyska", to czy jego zachowanie ma jakikolwiek sens? To wiara "na pokaz", bo jeśli mimo jego niewiary Bóg istnieje, to po śmierci stojąc przed nim będzie mógł powiedzieć: "Żyłem zgodnie ze swoim sumieniem, chodziłem do kościoła (mimo, że w Ciebie nie wierzyłem)". Czy wtedy rzeczywiście coś zyska, trafi do nieba lub chociaż do czyśca (jeżeli żyjący w zgodzie z sumieniem "niepraktykujący" ateista trafiłby do piekła)?
@rakso: Załóżmy, że Bóg istnieje, czyli w swojej świadomości masz to że Bóg istnieje, nie że ty go sobie wymyśliłeś uwierz że jest. A to że na świecie jest kilkadziesiąt religii nie ma tu nic do rzeczy. Na świecie jest też kilka milionów kibli a i tak decydujesz się na jeden.
@PeterioS: (Od razu powiem, żeby było jasne - jestem katolikiem)
Załóżmy, że nie mam tego w swojej świadomości, nie czuję tego, po prostu nie znajduję w sobie wiary. Czy mimo to powinienem poświęcić mu te "30 sekund przed snem"? Bo właśnie tak zrozumiałem Twój komentarz, z którego narodziła się nasza dyskusja.
Decyduję się na jeden, bo muszę załatwić pewne fizjologiczne potrzeby a wybrany przeze mnie będzie ten najbliżej. (Chyba) nieświadomie wyszła Ci naprawdę dobra metafora: fizjologiczne potrzeby - "znaleziona w sobie" wiara, najbliższy kibel - religia najbliższa moim przekonaniom.
Jezus to postać historyczna, św. Mikołaj z resztą też (był biskupem, mieszkał na terenach dzisiejszej Turcji), poczytaj (jeśli potrafisz) autorze rysunku i nie wypisuj bzdur!!
Skoro jesteśmy już przy tematyce religijnej to mam takie pytanie, skoro Adam i Ewa byli biali to skąd wzięli się mużyni i chinole? A nawet jeśli Adam i Ewa byli dwóch innych ras to skąd wzięła się trzecia?
@Minerman: czy ja to widze zastrosniego katolika który niemoze bajac, ze relikia katolicka potubada? to nie czasy, ze kazda rodzina radio maryja 24/7 slucha.
zobacz na muzumanow wlacz sobie tvn 24 i zobac co wczoraj arab dla religi zrobil. przeczytaj, ze jakich arab dzisial zabil ponat 130 osob, po allah itb.
@Abrian: Adam i Ewa to tylko taka przypowieść, tak naprawdę wizja stworzenia wszechświata w Biblii to taka ,,bajeczka'' tak jak przypowieść o synu marnotrawnym.
Wiesz co, to że jestem religijny, nie oznacza, że słucham radia maryja. A jeśli kilkanaście tysięcy fanatyków zabija dla religii, to od razu wszyscy wierzącysą źli. Wiara w Boga daje nam wszystko, a niewiara nie odbiera nam niczego.
IDŹ PAN W CH*J
Jesteś pseudoateistą, a w tej Holandii tylko trawkę palisz. Pewnie chodzisz do kościółka i na religię, ale nie, ty jesteś ateista. Nie obrażaj wiary innych ludzi. Tyle ci powiem.
(ten komentarz miał być odpowiedzią, ale coś spiep**yłem) Szach-mat pseudo-ateiści. W prawdziwym życiu spotkałem tylko dwóch prawdziwych, porządnych ateistów. Ci którzy się za nich podają to ludzie, którym wmówiono bzdury i chcą zwrócić na siebie uwagę.
@BOOMBOOX: Niestety większość "ateistów" to zwykli idioci którzy myślą że w nikogo nie wierzą to mogą wszystko. Żeby być ateistą trzeba mieć też powód.
Co racja to racja. Mam kolegę który hejtuje Chrześcijaństo pomimo iż gówno o niej wie. Mimo to, chodzi na lekcje dla przyszłych bierzmowanych. Tak mniej więcej wygląda większość ,,ateistów" XXI w .
Nie możecie zrozumieć, że to każdego z osobna sprawia czy i w co wierzy? Niech nikt nikomu się w sfery duchowne nie wpycha! Takie obrazki jak i ludzie to gówno.
Komentarze
Odśwież27 marca 2022, 17:09
Nie czytaj, nie warto.
Odpisz
17 grudnia 2014, 09:28
Kocham na jeja burze na temat religii i wiary , zawsze są jakieś jaja
Odpisz
17 grudnia 2014, 16:25
@oskare117: No a jak :x Lubię się pokłócić z katolami xD (Nie myl z katolikami)
Odpisz
1 lutego 2016, 13:58
czym sie różnią katole od katolików?
Odpisz
1 lutego 2016, 16:15
@BOSS111: Poziomem niedoje**nia mózgowego.
Odpisz
3 lutego 2016, 20:51
spoko pomyślałem o tym samym xD
Odpisz
15 maja 2016, 17:31
@oskare117: A ja na jeja nienawidzę niepoprawnej interpunkcji, jestem strażnikiem jeja więc odpisuję nawet na posty z 2014 roku ;-;
Odpisz
16 września 2019, 22:05
@lulul: Przed "więc" stawia się przecinek
Odpisz
17 września 2019, 14:01
@SG1030526: ❤️
Odpisz
16 grudnia 2014, 21:11
Tyle, że Jezus naprawdę istniał.
Odpisz
16 grudnia 2014, 21:11
@Minerman: sw. Mikołaj też :P
Odpisz
16 grudnia 2014, 21:13
@Minerman: Masz dowód? :p
Odpisz
16 grudnia 2014, 21:14
Tak, zapisano to nawet w rzymskich aktach :D
Odpisz
16 grudnia 2014, 21:15
@Minerman: To nie znaczy od razu, że to prawda :)
Odpisz
16 grudnia 2014, 21:16
Tak.
Odpisz
16 grudnia 2014, 21:17
Podstawą chrześcijaństwa jest to, że wierzy się mimo wszystko i nigdy nie daje zwątpić.
Odpisz
16 grudnia 2014, 21:18
@Mnich1: Dajesz, jaki?
Odpisz
16 grudnia 2014, 21:19
@Minerman: Wierzcie sobie w co chcecie, ja zostanę przy ateiźmie :^)
Odpisz
16 grudnia 2014, 21:19
był biskupem nawet
Odpisz
Edytowano - 16 grudnia 2014, 21:20
istniał,tylko był zwykłym facetem w normalnym ubraniu,a nie starym grubasem w czerwonym stroju. sam robił zabawki z drewna i podrzucał biedym dzieciom.
Odpisz
16 grudnia 2014, 21:20
@BlueWolfPL: Mam to wziąć za dowód? NASTĘPNY!
Odpisz
16 grudnia 2014, 21:20
@popek9001: Wiem, że św. Mikołaj kiedyś istniał, mówiłem o Jezusie.
Odpisz
16 grudnia 2014, 21:22
Można być też ateistą, wystarczy aby człowiek był dobry.
Odpisz
16 grudnia 2014, 21:24
@Minerman: Biblia mówi, że zwątpienie w boga to grzech :v
Odpisz
16 grudnia 2014, 21:24
wystarczy poszukać,ale jak nie wierzysz to nie wierz.
Odpisz
16 grudnia 2014, 21:24
@popek9001: Gdzie mam szukać? W schowku, ku*wa?
Odpisz
16 grudnia 2014, 21:26
Ale już lepszy jest ateista z jednym grzechem niż chrześcijanin z mnóstwem grzechów.
Odpisz
16 grudnia 2014, 21:29
@Minerman: Tylko, że te rzymskie akty (chodzi ci pewnie o roczniki Tacyta) powstały w 117 roku, czyli po tym jak zostały napisane chrześcijańskie ewangelie, które niekoniecznie musiały być zgodne z prawdą. Przedtem nie było żadnej wzmianki o Jezusie, a historycy żydowscy z tamtych okresów nie słyszeli o nikim takim. Dość dziwne, zważywszy na to, że on sam mianował się zbawcą żydów, a oni nawet o nim nie wiedzieli...
Odpisz
16 grudnia 2014, 21:35
A ewangeliści? Sam Jan podobno był przy Jezusie. Z resztą, już się o to nie spierajmy, dla jednych istniał, dla drugich nie. Ja w niego wierzę i wierzyć będę. Możecie mnie nazywać ślepym głupcem, ale jak to mówią "błogosławieni ci co nie widzieli, a uwierzyli".
Odpisz
16 grudnia 2014, 21:39
@Minerman: Ależ nie zamierzam cię nazywać ślepym głupcem, bo po co? :) Po prostu chciałem uściślić fakty. Tu jest jeszcze tylko jedna wątpliwa rzecz... Czy ewangeliści pisali prawdę, czy zmyślali tak jak twórcy greccy?
Odpisz
16 grudnia 2014, 21:39
@Minerman: racja niektóre wydarzenia z biblii wydarzyły się naprawdę chociaż bóg może nie istnieć i połowa ksiąg może to bzdury to trochę prawdy tam jest
Odpisz
Edytowano - 16 grudnia 2014, 21:41
jedno jest pewne albo zmyślali to razem albo pisali prawdę (różne wersje ale nie wiele się różnią)
Odpisz
16 grudnia 2014, 21:43
W każdym razie jedno jest pewne: ludzie nigdy nie dojdą do porozumienia.
Odpisz
Edytowano - 16 grudnia 2014, 21:47
czyli bóg wymaga wiary? Czyli nie jest lepszy od np. Quetzalcoatla( bez obrazy dla użytkownika Quetzalcoatl) Zeusa, Odyna, ra i innych takich. I dlatego nie wierze
Odpisz
16 grudnia 2014, 22:08
@Minerman: Nie do końca drogi kolego, bo najważniejsze w Chrześcijaństwie to kochać Boga, a nie można kochać Boga nie wierząc w niego.
Odpisz
Edytowano - 16 grudnia 2014, 22:17
@PeterioS: no niby racja, ale jednak (przynajmniej ja) nie mogę kogoś kochać, jeśli nikt nie ma pewności czy istnieje. Jeśli ktoś udowodni, że bóg nie jest wymysłem, z którego ktoś ma czerpać korzyści nie będę w stanie mu zaufać.
Odpisz
Edytowano - 16 grudnia 2014, 22:20
@PeterioS: Nie ma już się co kłócić, jedni mnie zgnoją za to drudzy za to. A teraz idę się zabić i pójdę do piekła.
Odpisz
16 grudnia 2014, 22:25
@bylejakbylegdzie: Bóg*
Odpisz
16 grudnia 2014, 22:26
@opliko95: Bóg*
Odpisz
16 grudnia 2014, 22:26
@opliko95: Bóg*
Odpisz
17 grudnia 2014, 06:30
Dowód? Masz w Kościele Mariackim gwóźdź z Jego krzyża.
Odpisz
17 grudnia 2014, 16:24
A skąd wiesz, że to nie zwykły gwóźdź z allegro? Odpowiedź jest prosta: Nie wiesz.
Odpisz
17 grudnia 2014, 19:43
No tak, w 1000 roku było allegro.
Odpisz
17 grudnia 2014, 19:47
Mhm. A skąd wiesz że jest z 1000 roku?
Odpisz
17 grudnia 2014, 20:30
Otton III podarował go Bolesławowi Chrobremu.
Odpisz
17 grudnia 2014, 20:31
Skąd masz tę informację? I skąd wiesz, że jest prawdziwa?
Odpisz
17 grudnia 2014, 20:34
"Zjazd odbył się między 7 a 15 marca 1000 roku w Gnieźnie. Do grobu św. Wojciecha przybył cesarz Otton III, zwany też Ottonem Rudym. Po modlitwie w katedrze spotkał się z księciem Bolesławem. Podczas zjazdu Otton nałożył na jego głowę diadem[2] i wręczył kopię włóczni św. Maurycego oraz gwóźdź z krzyża Jezusa."
Odpisz
Edytowano - 17 grudnia 2014, 20:35
Nie mówię, żebyś mi to cytował. Pytam cię, skąd wiesz że to nie kłamstwa?
Odpisz
18 grudnia 2014, 06:22
Odpisz
18 grudnia 2014, 16:48
Huehue, jak ja lubię wku*wiać innych :>
Odpisz
18 grudnia 2014, 21:41
@opliko95: Poświęcasz Bogu 30s życia codziennie przed snem, jeśli Boga nie ma nic nie stracisz, i nikt cię nie wykorzysta. Jeżeli natomiast okaże się że Bóg istnieje zyskasz znacznie więcej.
Odpisz
29 grudnia 2014, 18:29
@PeterioS: "Wiara" w Boga "tak na wszelki wypadek" jest bez sensu. Może od razu zacznijmy czcić wszystkich bogów jacy kiedykolwiek istnieli w przeróżnych religiach, bo przecież nic nie stracimy - a pomyśl tylko ile można zyskać.
Odpisz
2 stycznia 2015, 09:07
@rakso: Hmmm. A jak brzmi pierwsze Przykazanie Boże w dekalogu? A jakie zasady obowiązują w islamie? Jest jeden Bóg!
Odpisz
2 stycznia 2015, 14:51
@PeterioS: Sam stwierdziłeś, "JEŻELI Boga nie ma", "JEŚLI Bóg jest". A jeśli dajmy na to Wisznu też istnieje? Może to jemu powinniśmy "poświęcać 30 sekund dziennie".
Jeżeli ktoś jest ateistą, ale modli się, chodzi do kościoła, bo "może coś zyska", to czy jego zachowanie ma jakikolwiek sens? To wiara "na pokaz", bo jeśli mimo jego niewiary Bóg istnieje, to po śmierci stojąc przed nim będzie mógł powiedzieć: "Żyłem zgodnie ze swoim sumieniem, chodziłem do kościoła (mimo, że w Ciebie nie wierzyłem)". Czy wtedy rzeczywiście coś zyska, trafi do nieba lub chociaż do czyśca (jeżeli żyjący w zgodzie z sumieniem "niepraktykujący" ateista trafiłby do piekła)?
Odpisz
2 stycznia 2015, 20:27
@rakso: Załóżmy, że Bóg istnieje, czyli w swojej świadomości masz to że Bóg istnieje, nie że ty go sobie wymyśliłeś uwierz że jest. A to że na świecie jest kilkadziesiąt religii nie ma tu nic do rzeczy. Na świecie jest też kilka milionów kibli a i tak decydujesz się na jeden.
Odpisz
Edytowano - 2 stycznia 2015, 20:35
@PeterioS: (Od razu powiem, żeby było jasne - jestem katolikiem)
Załóżmy, że nie mam tego w swojej świadomości, nie czuję tego, po prostu nie znajduję w sobie wiary. Czy mimo to powinienem poświęcić mu te "30 sekund przed snem"? Bo właśnie tak zrozumiałem Twój komentarz, z którego narodziła się nasza dyskusja.
Decyduję się na jeden, bo muszę załatwić pewne fizjologiczne potrzeby a wybrany przeze mnie będzie ten najbliżej. (Chyba) nieświadomie wyszła Ci naprawdę dobra metafora: fizjologiczne potrzeby - "znaleziona w sobie" wiara, najbliższy kibel - religia najbliższa moim przekonaniom.
Odpisz
15 maja 2016, 17:32
@Minerman: Właśnie Jezus istniał, lecz nie był bogiem, a Św. Mikołaj był jego wyznawcą :P
Odpisz
17 grudnia 2014, 19:50
Jezus to postać historyczna, św. Mikołaj z resztą też (był biskupem, mieszkał na terenach dzisiejszej Turcji), poczytaj (jeśli potrafisz) autorze rysunku i nie wypisuj bzdur!!
Odpisz
17 grudnia 2014, 14:46
szkoda ,że już nie ma marry .-. (czy jakoś tak,chodzi o tą,co pod każdym tego typu obrazkiem pisała o wierze itp. za co dostała bana)
Odpisz
16 grudnia 2014, 22:03
Skoro jesteśmy już przy tematyce religijnej to mam takie pytanie, skoro Adam i Ewa byli biali to skąd wzięli się mużyni i chinole? A nawet jeśli Adam i Ewa byli dwóch innych ras to skąd wzięła się trzecia?
Odpisz
Edytowano - 16 grudnia 2014, 22:05
@Abrian: oké a skad wzial sie bog?? nie ma dowodu ze to cos istnieje.
a skad sie wrzyli ludzie innej rasy?
pewnei klimat.
Odpisz
16 grudnia 2014, 22:06
Bóg był wieczny i istniał wiecznie. Ludzie nie umieją tego pojąć.
Odpisz
16 grudnia 2014, 22:10
@Minerman: czy ja to widze zastrosniego katolika który niemoze bajac, ze relikia katolicka potubada? to nie czasy, ze kazda rodzina radio maryja 24/7 slucha.
zobacz na muzumanow wlacz sobie tvn 24 i zobac co wczoraj arab dla religi zrobil. przeczytaj, ze jakich arab dzisial zabil ponat 130 osob, po allah itb.
Odpisz
16 grudnia 2014, 22:10
@Abrian: Adam i Ewa to tylko taka przypowieść, tak naprawdę wizja stworzenia wszechświata w Biblii to taka ,,bajeczka'' tak jak przypowieść o synu marnotrawnym.
Odpisz
16 grudnia 2014, 22:11
@PeterioS: widze, ze wreszcze ktos logicznie mysli.
idzie lapka w gore :)
Odpisz
Edytowano - 16 grudnia 2014, 22:13
Wiesz co, to że jestem religijny, nie oznacza, że słucham radia maryja. A jeśli kilkanaście tysięcy fanatyków zabija dla religii, to od razu wszyscy wierzącysą źli. Wiara w Boga daje nam wszystko, a niewiara nie odbiera nam niczego.
Odpisz
16 grudnia 2014, 22:27
Ludzie, naucz się pisać, potem pisz.
Odpisz
16 grudnia 2014, 22:30
Ty też nie istniejesz.
Odpisz
17 grudnia 2014, 06:29
IDŹ PAN W CH*J
Jesteś pseudoateistą, a w tej Holandii tylko trawkę palisz. Pewnie chodzisz do kościółka i na religię, ale nie, ty jesteś ateista. Nie obrażaj wiary innych ludzi. Tyle ci powiem.
Odpisz
17 grudnia 2014, 00:53
Urazilo mnie to jako ze jestem katolikiem i nie pozwalam sobie na zarty z Boga
Odpisz
Edytowano - 16 grudnia 2014, 21:13
(ten komentarz miał być odpowiedzią, ale coś spiep**yłem) Szach-mat pseudo-ateiści. W prawdziwym życiu spotkałem tylko dwóch prawdziwych, porządnych ateistów. Ci którzy się za nich podają to ludzie, którym wmówiono bzdury i chcą zwrócić na siebie uwagę.
Odpisz
16 grudnia 2014, 21:27
@Minerman: Sorry ale ja też nie wierze i nie jestem jakiś pseudo-satanista, szanuje każdą religie i nie obrażam ich wyznawców.
Odpisz
16 grudnia 2014, 21:29
A czy ja nazywam ateistów satanistami? Oni nawet w Lucjana nie wieżą, mają go w d*pie jak wszystko inne :D
Odpisz
16 grudnia 2014, 21:35
No i prawidłowa powoli zaczyna mi się przejadać ta odwieczna kłótnia z ateistami i wierzącymi
Odpisz
16 grudnia 2014, 22:43
@BOOMBOOX: Niestety większość "ateistów" to zwykli idioci którzy myślą że w nikogo nie wierzą to mogą wszystko. Żeby być ateistą trzeba mieć też powód.
Odpisz
16 grudnia 2014, 23:16
Co racja to racja. Mam kolegę który hejtuje Chrześcijaństo pomimo iż gówno o niej wie. Mimo to, chodzi na lekcje dla przyszłych bierzmowanych. Tak mniej więcej wygląda większość ,,ateistów" XXI w .
Odpisz
16 grudnia 2014, 22:32
Nie możecie zrozumieć, że to każdego z osobna sprawia czy i w co wierzy? Niech nikt nikomu się w sfery duchowne nie wpycha! Takie obrazki jak i ludzie to gówno.
Odpisz
16 grudnia 2014, 21:04
W samo sedno!
Odpisz