Oceń:

Dodaj komentarz

Dodaj komentarz obrazkowy

Ważne informacje:

  1. Komentarz obrazkowy musi być powiązany z komentowanym obrazkiem
  2. ZABRONIONE są obraźliwe, wulgarne obrazki
  3. ZABRONIONE są obrazki przedstawiające osoby w pozach prowokacyjnych oraz zbliżenia piersi, pośladków i inne treści o podobnym charakterze.

Komentarze

Odśwież
Avatar iker159

3 października 2014, 23:53

to mój dziadek by chyba wille miał:D (108lat)

Avatar login_

18 marca 2019, 11:43

@iker159: ło

Avatar hamulec

5 października 2014, 13:10

wyobraźcie sobie jak mogła powstać idea pieniadza "Każdy dostanie tyle, ile zarobi, kazdy dostanie monete za prace jaka wykonał, bedzie nimi płacił podatki, kupował żywność, ubrania, co tylko bedzie chciał" ale z czasem coś się jebło i wartość pieniądza nieproporcjonalnie wzrosła

Avatar KaterinaAlexandrev

4 października 2014, 16:50

W sumie to racja. Więcej pracujesz więcej zarobisz. Jednak każdemu inaczej płacą za jego godziny. Teraz jest różnie ale normalnie powinno być tak, że czym dłużej się uczysz (studia) czy pracujesz (staż pracy) tym więcej twoja godzina powinna być droższa.

Avatar Mozgowiec

3 października 2014, 20:11

Nie.
Za pieniądze. Możesz kraść, wygrać w loterii itp.

Avatar DeadExtreme

3 października 2014, 20:17

@Mozgowiec: tak czy siak... żeby ukraść coś, trzeba to zaplanować i wykonać (na co też przekazujesz czas). Na wygranie w loterii jest mała szansa i też trzeba czekać.

Avatar jacek1s

3 października 2014, 21:43

@DeadExtreme: Czyli równie dobrze płacę życiem za to żeby oddychać, żeby zjeść, żeby się napić i żeby umrzeć... Płaci się pieniędzmi, tak jak kiedyś kamieniami czy czymkolwiek...

Avatar Nieznany_w_internecie

3 października 2014, 21:57

@jacek1s: Kiedyś to był handel wymienny.

Avatar jacek1s

3 października 2014, 22:03

@Nieznany_w_internecie: "W kulturach pierwotnych pojęcie pieniądza jako osobnego środka płatniczego nie istniało. Podstawowym sposobem nabywania dóbr był barter, czyli wymiany na zasadzie przedmiot za przedmiot. Jeden towar wymieniano za inny o niekoniecznie takich samych właściwościach. Szybko jednak zorientowano się, iż nie zawsze taka wymiana towarami była sprawiedliwa, gdyż wartość przedmiotów często nie była taka sama i nie prowadziła do zaspokojenia wszystkich potrzeb. Bezpośrednia wymiana towaru na towar była również uciążliwa. Z czasem więc wprowadzono tzw. pośredników wymiany, którymi zwykle były: sól, zboże, skóry itp. Dobra te były podzielne, trwałe, jednorodne i rzadko występujące. Były to przedmioty ułatwiające zaspokojenie podstawowych potrzeb biologicznych, dlatego też szybko ten sposób wymiany za owe dobra przyjął się w ówczesnym świecie. Podczas tego rodzaju wymiany zachodziły dwie ważne czynności: kupno i sprzedaż, dlatego też możemy powiedzieć, że produkty konsumpcyjne są pierwotną formą pieniądza. Ludzie zaakceptowali taki sposób wymiany, a akceptacja ze strony społeczeństwa jest podstawą by uznać towary konsumpcyjne pieniądzem. Poza tym towary owe można było swobodnie dzielić, a także ich trwałość użytkowa była zadowalająca, co skutecznie wpłynęło na akceptacje „pierwotnego pieniądza”" Miałem na myśli jaskiniowców których formą płatniczą były kamienie.

Avatar DeadExtreme

3 października 2014, 22:04

@jacek1s: Na pieniądze trzeba zapracować... bez pieniędzy nie ma jedzenia i picia.

Avatar Nieznany_w_internecie

3 października 2014, 22:06

@jacek1s: Płacenie kamieniami (nie krzemieniami) byłoby bez sensu, bo kamienie można było znaleźć wszędzie. Po co się wymieniać, gdy wystarczy się schylić?

Avatar jacek1s

3 października 2014, 22:08

@Nieznany_w_internecie: Im ładniejszy kamień tym lepiej, nie brano byle kamienia z ziemi, wybierano najładniejsze. Wymiana była na zasadzie "O ten kamień jest za**bisty dam ci za niego to albo tamto".

Avatar jacek1s

3 października 2014, 22:08

@DeadExtreme: Czytanie ze zrozumieniem.

Avatar Nieznany_w_internecie

3 października 2014, 22:09

@jacek1s: A skąd ty to wiesz?

Avatar jacek1s

3 października 2014, 22:11

@Nieznany_w_internecie: Wiedza ogólna się czasem przydaje.

Avatar DeadExtreme

Edytowano - 3 października 2014, 22:11

@jacek1s: Ach,tak faktycznie, sory.. źle zrozumiałem.

Avatar Nieznany_w_internecie

3 października 2014, 22:13

@jacek1s: Tylko nie rozumiem czemu walutą miałyby być kamienie? :/ Wszak bezużyteczne toto, bo narzędzia robiło się z krzemieni. Poza tym jaskiniowcy raczej nie mieli potrzeby kolekcjonowania.

Avatar jacek1s

3 października 2014, 22:18

@Nieznany_w_internecie: To już nie mnie się pytaj tylko jaskiniowców ;P

Avatar Sauron

3 października 2014, 22:36

@jacek1s: skąd wziąłeś te bzdury o kamieniach? Pierwszą uniwersalną walutą było złoto, jako najłatwiejszy do przetopienia kruszec.

Avatar jacek1s

3 października 2014, 22:49

@Sauron: Bzdura... Muszle, kamienie itd. Tym się kiedyś płaciło.

Avatar Sauron

4 października 2014, 11:19

@jacek1s: ty żartujesz czy bierzesz te bzdury na serio?

Avatar Nieznany_w_internecie

21 października 2014, 12:20

@Sauron: Dziękuję za poparcie Sauronie. Milo wiedzieć że ktoś się zgadza. ;-;

Avatar
Konto usunięte

3 października 2014, 22:04

ta z lewego dolnego rogu chce zjeść napis

Opisz dokładnie problem, a jeśli potrzeba to zilustruj go screenem.

Opisz problem

Dołącz screena

Jeśli chodzi o inne kontynenty, to Turcja, USA, Japonia...

Piękne

Hura! Kacperek posting!

Misterny plan producentów kocich uszek się opłacił

Myślałeś, że to automat?

Zagadki ludzkiego umysłu

Zobacz więcej popularnych memówpopularne memy strzałka