Bullshit, to jest niemożliwe do zaprogramowania gdyż możliwości wyobraźni są nieskończone, a programy muszą być skończone. Co najwyżej gra może mieć w sobie zawarte tysiące kombinacji/haseł i to tyle, będziesz mógł je odkrywać czy coś ale na pewno nie tworzyć.
@mozaj: Magika w której byłby system haseł albo bardzo skomplikowanych ustawień klawiszy by wywołać ogrom zaklęć. Ale na pewno nie wszystko co sobie wymarzę.
@Mnich1: ? możesz stworzyć zaklęlecię w siatce 3D używiając żywiołow życia śmierci i tak dalej wybrać rodzaj żucania przechowywania .itd wystarczjąco by powiedzieć że możesz zrobić wszysko jak ruszysz makówką
@mozaj: Tak, a zaklęciem też może być kula ognia zamknięta w bryle lodu, zamkniętej w kuli energetycznej pomiędzy kulami ziemi i powietrza w środku kuli żelaza. Na pewno to też zaimplementują w grze....
@Mnich1: Popatrz na komentarz @Maks2603 "Ważyłaby z 500 GB.".
A tam niżej, na odpowiedzi i je poczytaj. Było by to w PEWNYM stopniu teoretycznie możliwe. Ale ludzka wyobraźnia jest nieograniczona, więc tego typu idee, ZAWSZE będą ograniczone.
@TheFrog: ech wiem że sie z nim przed chwilą kłuciłeś ale gdyby zrobić gre 2D z prostą grafiką i etydorem zaklęć jak malowanie samochodów w apb ilość była by niekgraniczona i choćby był do siebie zbliżone w 97% żadne nie było by takie same tak jak ludzie rozumiesz ?
@mozaj: Malowanie samochodów jest trochę prostsze :)
Tutaj, musiałbyś zrobić modele, animacje, fizyke, parametry i sposób działania. Stworzenie systemu do malowania samochodu jest o wiele prostsze i mniej skomplikowane do zaimplementowania. W malowaniu zresztą korzysta się z gotowej palety kolorów, tutaj nie. W dodatku różne modele i animacje musiały by być ze sobą kompatybilne, jeśli ma być łączenie zaklęć.
@TheFrog: no właśnie słaba grafika oznacza maxysymalne skupienie sie na fizyce co z dużą ilością czasu i funduszy do tego upartością gracza (nie ma to być gra dla każdeko) tworzy nieły kompromis !
@mozaj: Nawet przy słabej grafice trzeba te rzeczy zaimplementować. Owszem, są prostsze, ale wciąż je trzeba zrobić w tak dużych ilościach.
Zresztą częściowo sam sobie odpowiedziałeś.
Jakiś zespół ma zrobić grę klasy AAA (duże fundusze), ma się na tym projekcie skupić i dokładnie przez dużą ilość czasu go wykonywać (obecnie nawet gry AAA takie jak battlefield powstają mniej więcej co roku), a w dodatku gra ma być przeznaczona dla wąskiego grona osób.
Czy według ciebie to ma sens? Czy ktoś by to zrobił? I uważasz że miałby w tym zysk, albo przynajmniej wyszedł by bez strat własnych?
@TheFrog: yuup nerdów troche jest dzieci z zbyd bogatymi rodzicami tak samo dodaj do tego abonament premium mikro płatności i taki nerd żeby stworzyć swój czar apokalipsy wyda na to z 2 tysie zysk byłby przedni a taka gra długo nie zeszła by z ust
@mozaj: Dude, gra klasy AAA, duże fundusze, długi czas tworzenia, słaba grafika, bardzo ciężki do zrobienia system. A oprócz tego, musisz mieć na czym wykorzystywać czary, czyli trzeba stworzyć też świat, moby, jakaś fabuła będzie potrzebna, i ma to dawać fun. I jaki nerd do cholery wyda ci na taką grę 2k ? Nawet jeśli nerdom się to spodoba, to też wśród nich będzie to jakieś grono osób. A dla dzieciaków gra będzie słaba tak czy tak. Kiepska grafika, szybko im się znudzi. W dodatku tego typu dzieciaki zabijają tego typu gry...
"Zysk byłby przedni" wątpie, żeby developerom takiej gry udało by się wyjść chociaż bez strat, nie mówiąc już o zysku. Już nie będę się czepiał o "Gra długo nie zejdzie z ust". Abonament premium, mikro płatności oznaczały by, że gra sama z siebie będzie darmowa. Bo NIKT nie kupi gry w której za większość rzeczy i tak musi zapłacić. A nawet jeśli sama z siebie będzie darmowa, to i tak MOCNO zawęży to grono osób które będą w to grać.
@TheFrog: Wiem, że dam coś zupełnie obok tematu. Ala słaba grafika i mega trudna rogrywka "haven and hearth". Gra raczej szeptana w 2 miesiące miałem w niej 300 godzin i straciłem wszystko jak byłem w pracy bo kumple za słabo zainwestowali w obronność wioski xD
@Ravios: Maks ma częściowo rację, ale taka gra jest w ogóle nie do wykonania, jeśli rzeczywiście ma być opcja stworzenia KAŻDEGO zaklęcia, na jakie tylko użytkownik wpadnie. Ponieważ w grze nie stworzysz zaklęcia które nie jest zaprogramowane, a nie da się zaprogramować "wszystkiego". Myśl logicznie.
@TheFrog: Gra taka może powstać, jeżeli gracz na coś wpadnie to może zaklęcie w grze STWORZYĆ. Jego tam jeszcze nie ma ale można będzie jest stworzyć, czyli wymyślić lub zobrazować i sprawić że się pojawi. To będzie coś w podobie Magicki najpewniej ponieważ będziesz mógł mieszać umiejętności ale w pewnym zakresie.
@Maks2603: Pewnie jeśli rzucisz zaklęcie gra wylosuje kod, który będzie odpowiedzialny za to co ma robić zaklęcie. Gdy by mieli robić bazę danych każdego słowa (losowego ciągu liter) to serwery google by tego nie pomieściły.
@malaho2000: Głupoty gadasz. W magice nie wymyślasz zaklęć, a jedynie łączysz żywioły, tworząc zaprogramowane kilkanaście zaklęć.
I owszem, w grze, wg fabuły ty je tworzysz, ale one są już gotowe w grze, musisz je tylko rzucić, tylko że system rzucania zaklęć jest bardziej skomplikowany niż w innych grach. Mowa jest o grze w której miałbyś stworzyć zaklęcie jakie chcesz, w takim wypadku nie stworzysz zaklęcia które nie jest zaprogramowane. Tak jak w prawdziwym świecie, nie stworzysz czegoś z niczego. Dlatego nie możesz "wymyślić lub zobrazować" zaklęcia, chyba że w wyobraźni, a nie w grze.
@Ravios: Dobra, zaklęcia tylko z tematyki fantasy. Jak myślisz, ile jest takich możiwości? 100? 1000? 10000? Nawet jeśli programiści coś takiego stworzą, co graniczy z cudem, zawsze będzią ograniczenia. Do tego dodaj system tworzenia takich zaklęć, zachowanie każdego z osobna. Nawet jeśli twórcy dadzą ci narzędzia do robienia zaklęć w grze, to będziesz i tak mógł tylko tworzyć zaklęcia w zakresie tych, których działanie jest zaprogramowane.
@gelo1238: W takim wypadku też nie tworzysz zaklęcia jakiego chcesz. Była by w grze jakaś liczba (pewnie kilkadziesiąt) zaklęć, które były by zwyczajnie losowane. To jest jeszcze mniej zaawansowane, bo zamiast tworzyć w grze zaprogramowanych zaklęć, to gra sama je losuje.
@Ravios: Ale co to ma do tematu? Rozmawiamy o tym, czy stworzenie takiej gry jest możliwe czy nie. Gra z której jest ten art, owszem, istnieje, ale nie grą opisaną w obrazku. Zwyczajnie jest w niej jakaś liczba zaklęć, które można rzucać, co się ma nijak do "tworzenia nieograniczonej liczby zaklęć tylko i wyłącznie wg własnego pomysłu".
@TheFrog: Kompletnie mnie nie zrozumiałeś, gra ważyłaby tym więcej im więcej umiejętności byśmy stworzyli. A polegała by prawdopodobnie na dajmy na to około 300 umiejętności z czego każde z nich moglibyśmy mieszać otrzymując masę kombinacji. (pomnóż sobie 300x299x298x297...)
@malaho2000: Tak, ale każdą jedną kombinację ktoś musi zaprogramować. Stworzyć 300 zaklęć można. Ale jeśli chcesz tworzyć tyle kombinacji, to same 300 zaklęć nie wystarczy zaprogramować
Musisz zaprogramować i te 300 zaklęć, I każdą jedną kombinację z osobna, jej grafikę, fizykę, zachowanie, działanie. To musi być w Kodzie. Bo nawet jeśli stworzysz nową umiejętność z dwóch zaprogramowanych umiejętności, to i tak ta nowa umięjętność będzie musiała być osobno zaprogramowana. No, teoretycznie da się stworzyć system, który by działał tak, że dajmy na to są zmienne kulaOgnia i pociskMrozu. Są to obiekty, i załóżmy że oba składają się z:
-1.Część wyglądu
-2. część wyglądu
-1. atrybut
-2. atrybut
-zachowanie (fizyka itp.).
W tym momencie wydaje mi się, że TEORETYCZNIE dało by się stworzyć system, w którym z pomiędzy dwóch takich obiektów (czyli zaklęć w grze) wybierasz poszczególne elementy. Np. z kuliOgnia bierzemy fizyke, atrybut pierwszy, i wygląd pierwszy, a z pociskuMrozu resztę. Ale jak powiedziałem, nie mam pewności czy da się zrobić coś takiego, i na pewno było by to bardziej skomplikowane, aby wszystkie te elementy w każdej z kombinacji ze sobą współpracowały.
@TheFrog: Pewnie będzie tak jak w Magice właśnie że skille bazują na sobie i nie można np łączyć kamienia z parą bo nie działałoby to. O to co właśnie napisałeś mniej więcej mi chodziło. Umiejętności połączone bazują na mniej więcej takich samych statystykach co oddzielnie, lecz niekoniecznie muszą być zaprogramowane, bardziej chodziłoby tu o coś na przykład im więcej umiejętności pomieszasz razem oraz jak dużo kombinacji użyjesz gra je zapamięta i zwiększy swoją wagę na dysku. Jest to idea ciekawa i możliwa jednak nie można stworzyć WSZYSTKICH UMIEJĘTNOŚCI JAKIE SIĘ WYMYŚLI bardziej chodzi tu o to że: możesz stworzyć jakie chcesz kombinacje.
@malaho2000: Właśnie problem jest w tym, że taka idea jaką napisałeś, nie jest możliwa. Żeby coś działało w grze, to to MUSI być zaprogramowane. Bo inaczej tego nie ma. Nie jest w ogóle stworzone. Więc nie do końca rozumiem tą część "lecz niekoniecznie muszą być zaprogramowane". Ale system opisany przez mnie, działał by tak, że "gotowych", napisanych przez programistów zaklęć będzie 300. A kod sam będzie wyciągał odpowienie parametry z obiektów, i "wkładał" je do nowych obiektów, tworzonych na potrzeby nowych umiejętności, tworzonych przez użytkowników. W ten sposób właściwie działa to tak jak by programiści napisali wszystkie zaklęcia po kolei, jednak jest to zautomatyzowane, i teoretycznie do zrobienia. No bo w końcu kto by napisał, dajmy na to 1 000 000 000 zróżnicowanych umiejętności. Nie wiem jednak, na ile mam rację, i czy działało by to dokładnie tak jak opisałem, bo na razie jestem jeszcze w tym laikiem.
@TheFrog: Może też to być coś w rodzaju gry i programu zarazem, w którym masz około 300 umiejętności i sam kombinacje ustawiasz przez co dostajesz daną umiejętność w grze a gra samemu się "programuje" dodając tę kombinację.
@malaho2000: Czyli mniej więcej to co napisałem, gra może korzystać z osobnych parametrów zrobionych zaklęć. Problem by był tylko w kompatybilności modeli i animacji ze sobą.
Komentarze
Odśwież1 października 2014, 18:15
Bullshit, to jest niemożliwe do zaprogramowania gdyż możliwości wyobraźni są nieskończone, a programy muszą być skończone. Co najwyżej gra może mieć w sobie zawarte tysiące kombinacji/haseł i to tyle, będziesz mógł je odkrywać czy coś ale na pewno nie tworzyć.
Odpisz
Edytowano - 1 października 2014, 19:13
@Mnich1: cuż czuje że taka za bardzo rozwinienta magika albo prosty kreator... jak np w APB
Odpisz
1 października 2014, 20:20
@mozaj: Magika w której byłby system haseł albo bardzo skomplikowanych ustawień klawiszy by wywołać ogrom zaklęć. Ale na pewno nie wszystko co sobie wymarzę.
Odpisz
1 października 2014, 20:26
@Mnich1: ? możesz stworzyć zaklęlecię w siatce 3D używiając żywiołow życia śmierci i tak dalej wybrać rodzaj żucania przechowywania .itd wystarczjąco by powiedzieć że możesz zrobić wszysko jak ruszysz makówką
Odpisz
1 października 2014, 20:52
@mozaj: Tak, a zaklęciem też może być kula ognia zamknięta w bryle lodu, zamkniętej w kuli energetycznej pomiędzy kulami ziemi i powietrza w środku kuli żelaza. Na pewno to też zaimplementują w grze....
Odpisz
1 października 2014, 20:55
@Mnich1: Jeżeli to stworzysz to będziesz to miał ;) jeżeli grałeś w apb to wiesz że te wszyskie malowania samochodów stworzyli gracze :)
Odpisz
1 października 2014, 22:32
@Mnich1: Popatrz na komentarz @Maks2603 "Ważyłaby z 500 GB.".
A tam niżej, na odpowiedzi i je poczytaj. Było by to w PEWNYM stopniu teoretycznie możliwe. Ale ludzka wyobraźnia jest nieograniczona, więc tego typu idee, ZAWSZE będą ograniczone.
Odpisz
2 października 2014, 23:30
@TheFrog: ech wiem że sie z nim przed chwilą kłuciłeś ale gdyby zrobić gre 2D z prostą grafiką i etydorem zaklęć jak malowanie samochodów w apb ilość była by niekgraniczona i choćby był do siebie zbliżone w 97% żadne nie było by takie same tak jak ludzie rozumiesz ?
Odpisz
3 października 2014, 17:07
@mozaj: Malowanie samochodów jest trochę prostsze :)
Tutaj, musiałbyś zrobić modele, animacje, fizyke, parametry i sposób działania. Stworzenie systemu do malowania samochodu jest o wiele prostsze i mniej skomplikowane do zaimplementowania. W malowaniu zresztą korzysta się z gotowej palety kolorów, tutaj nie. W dodatku różne modele i animacje musiały by być ze sobą kompatybilne, jeśli ma być łączenie zaklęć.
Odpisz
3 października 2014, 17:57
@TheFrog: no właśnie słaba grafika oznacza maxysymalne skupienie sie na fizyce co z dużą ilością czasu i funduszy do tego upartością gracza (nie ma to być gra dla każdeko) tworzy nieły kompromis !
Odpisz
3 października 2014, 22:29
@mozaj: Nawet przy słabej grafice trzeba te rzeczy zaimplementować. Owszem, są prostsze, ale wciąż je trzeba zrobić w tak dużych ilościach.
Zresztą częściowo sam sobie odpowiedziałeś.
Jakiś zespół ma zrobić grę klasy AAA (duże fundusze), ma się na tym projekcie skupić i dokładnie przez dużą ilość czasu go wykonywać (obecnie nawet gry AAA takie jak battlefield powstają mniej więcej co roku), a w dodatku gra ma być przeznaczona dla wąskiego grona osób.
Czy według ciebie to ma sens? Czy ktoś by to zrobił? I uważasz że miałby w tym zysk, albo przynajmniej wyszedł by bez strat własnych?
Odpisz
3 października 2014, 22:33
@TheFrog: yuup nerdów troche jest dzieci z zbyd bogatymi rodzicami tak samo dodaj do tego abonament premium mikro płatności i taki nerd żeby stworzyć swój czar apokalipsy wyda na to z 2 tysie zysk byłby przedni a taka gra długo nie zeszła by z ust
Odpisz
4 października 2014, 10:19
@mozaj: Dude, gra klasy AAA, duże fundusze, długi czas tworzenia, słaba grafika, bardzo ciężki do zrobienia system. A oprócz tego, musisz mieć na czym wykorzystywać czary, czyli trzeba stworzyć też świat, moby, jakaś fabuła będzie potrzebna, i ma to dawać fun. I jaki nerd do cholery wyda ci na taką grę 2k ? Nawet jeśli nerdom się to spodoba, to też wśród nich będzie to jakieś grono osób. A dla dzieciaków gra będzie słaba tak czy tak. Kiepska grafika, szybko im się znudzi. W dodatku tego typu dzieciaki zabijają tego typu gry...
"Zysk byłby przedni" wątpie, żeby developerom takiej gry udało by się wyjść chociaż bez strat, nie mówiąc już o zysku. Już nie będę się czepiał o "Gra długo nie zejdzie z ust". Abonament premium, mikro płatności oznaczały by, że gra sama z siebie będzie darmowa. Bo NIKT nie kupi gry w której za większość rzeczy i tak musi zapłacić. A nawet jeśli sama z siebie będzie darmowa, to i tak MOCNO zawęży to grono osób które będą w to grać.
Odpisz
30 kwietnia 2017, 00:30
@Mnich1: Dobra, powiedzmy że jest 2017r. Jest już tą gra?
Odpisz
19 maja 2017, 20:09
@ZEUS_: Konsole mają problem z 60 fps a Ty mi mówisz o jakieś zaawansowanej grze do tworzenia zaklęć xD?
Odpisz
20 maja 2017, 00:25
@Mnich1: Tak..
Odpisz
20 maja 2017, 23:34
@ZEUS_: No to nie ma.
Odpisz
4 maja 2019, 23:57
@Mnich1: jak się nazywa ten projekt?
Odpisz
28 września 2019, 20:04
@emilian02: Magicka xD
Odpisz
28 września 2019, 21:32
@Mnich1: A teraz jest?
Odpisz
16 marca 2023, 12:11
@Mnich1: lub AI by tworzyło kod pod te wymyślone zaklęcia
Odpisz
16 marca 2023, 12:38
@TheFrog: Wiem, że dam coś zupełnie obok tematu. Ala słaba grafika i mega trudna rogrywka "haven and hearth". Gra raczej szeptana w 2 miesiące miałem w niej 300 godzin i straciłem wszystko jak byłem w pracy bo kumple za słabo zainwestowali w obronność wioski xD
Odpisz
1 listopada 2022, 22:34
Biere na ślepo. Nie każcie mi sie powtarzać.
Odpisz
2 czerwca 2022, 06:58
Odpie....endo
Odpisz
Edytowano - 4 lipca 2019, 17:20
Pragnę wiedzieć co z tą grą, ja wciąż chcę w nią zagrać
Odpisz
21 listopada 2018, 15:44
Ciekawe ile kosztuje
Odpisz
27 września 2014, 20:20
Ważyłaby z 500 GB.
Odpisz
27 września 2014, 22:05
@Maks2603: Nie.
Odpisz
28 września 2014, 08:59
@Maks2603: Tylko jeśli narobiłbyś dużo tych zaklęć.
Odpisz
28 września 2014, 10:50
@Maks2603: 8gb ram i 12+ wolnego miejsca na dysku więc nie tak dużo :v
Odpisz
28 września 2014, 13:05
@Ravios: Możesz rzucić KAŻDE zaklęcie, np. chciałbym stworzyć nową planetę.
Odpisz
28 września 2014, 13:29
@Maks2603: LOL widzę że nie ogarniasz :P
Odpisz
1 października 2014, 13:06
@Ravios: Maks ma częściowo rację, ale taka gra jest w ogóle nie do wykonania, jeśli rzeczywiście ma być opcja stworzenia KAŻDEGO zaklęcia, na jakie tylko użytkownik wpadnie. Ponieważ w grze nie stworzysz zaklęcia które nie jest zaprogramowane, a nie da się zaprogramować "wszystkiego". Myśl logicznie.
Odpisz
1 października 2014, 14:15
@TheFrog: Gra taka może powstać, jeżeli gracz na coś wpadnie to może zaklęcie w grze STWORZYĆ. Jego tam jeszcze nie ma ale można będzie jest stworzyć, czyli wymyślić lub zobrazować i sprawić że się pojawi. To będzie coś w podobie Magicki najpewniej ponieważ będziesz mógł mieszać umiejętności ale w pewnym zakresie.
Odpisz
Edytowano - 1 października 2014, 14:16
@Maks2603: Pewnie jeśli rzucisz zaklęcie gra wylosuje kod, który będzie odpowiedzialny za to co ma robić zaklęcie. Gdy by mieli robić bazę danych każdego słowa (losowego ciągu liter) to serwery google by tego nie pomieściły.
Odpisz
1 października 2014, 15:05
@gelo1238: Sam generator zaklęć miałby z 3 GB
Odpisz
1 października 2014, 15:07
@the21gryzon: To nie dużo.
Odpisz
1 października 2014, 15:40
@TheFrog: Chodzi mi o to że jakby miała to być no. gra fantasy do by były zaklęcia z tej tematyki.
Odpisz
Edytowano - 1 października 2014, 16:53
@malaho2000: Głupoty gadasz. W magice nie wymyślasz zaklęć, a jedynie łączysz żywioły, tworząc zaprogramowane kilkanaście zaklęć.
I owszem, w grze, wg fabuły ty je tworzysz, ale one są już gotowe w grze, musisz je tylko rzucić, tylko że system rzucania zaklęć jest bardziej skomplikowany niż w innych grach. Mowa jest o grze w której miałbyś stworzyć zaklęcie jakie chcesz, w takim wypadku nie stworzysz zaklęcia które nie jest zaprogramowane. Tak jak w prawdziwym świecie, nie stworzysz czegoś z niczego. Dlatego nie możesz "wymyślić lub zobrazować" zaklęcia, chyba że w wyobraźni, a nie w grze.
Odpisz
1 października 2014, 16:57
@Ravios: Dobra, zaklęcia tylko z tematyki fantasy. Jak myślisz, ile jest takich możiwości? 100? 1000? 10000? Nawet jeśli programiści coś takiego stworzą, co graniczy z cudem, zawsze będzią ograniczenia. Do tego dodaj system tworzenia takich zaklęć, zachowanie każdego z osobna. Nawet jeśli twórcy dadzą ci narzędzia do robienia zaklęć w grze, to będziesz i tak mógł tylko tworzyć zaklęcia w zakresie tych, których działanie jest zaprogramowane.
Odpisz
1 października 2014, 16:59
@gelo1238: W takim wypadku też nie tworzysz zaklęcia jakiego chcesz. Była by w grze jakaś liczba (pewnie kilkadziesiąt) zaklęć, które były by zwyczajnie losowane. To jest jeszcze mniej zaawansowane, bo zamiast tworzyć w grze zaprogramowanych zaklęć, to gra sama je losuje.
Odpisz
1 października 2014, 17:15
@TheFrog: Ten obrazek stworzył jakiś człowiek, który mógł wymyślić że taka gra powstanie. A ten Art pochodzi już z pewnej gry
Odpisz
1 października 2014, 17:32
@Ravios: Ale co to ma do tematu? Rozmawiamy o tym, czy stworzenie takiej gry jest możliwe czy nie. Gra z której jest ten art, owszem, istnieje, ale nie grą opisaną w obrazku. Zwyczajnie jest w niej jakaś liczba zaklęć, które można rzucać, co się ma nijak do "tworzenia nieograniczonej liczby zaklęć tylko i wyłącznie wg własnego pomysłu".
Odpisz
1 października 2014, 19:22
@TheFrog: Kompletnie mnie nie zrozumiałeś, gra ważyłaby tym więcej im więcej umiejętności byśmy stworzyli. A polegała by prawdopodobnie na dajmy na to około 300 umiejętności z czego każde z nich moglibyśmy mieszać otrzymując masę kombinacji. (pomnóż sobie 300x299x298x297...)
Odpisz
1 października 2014, 21:38
@malaho2000: Tak, ale każdą jedną kombinację ktoś musi zaprogramować. Stworzyć 300 zaklęć można. Ale jeśli chcesz tworzyć tyle kombinacji, to same 300 zaklęć nie wystarczy zaprogramować
Musisz zaprogramować i te 300 zaklęć, I każdą jedną kombinację z osobna, jej grafikę, fizykę, zachowanie, działanie. To musi być w Kodzie. Bo nawet jeśli stworzysz nową umiejętność z dwóch zaprogramowanych umiejętności, to i tak ta nowa umięjętność będzie musiała być osobno zaprogramowana. No, teoretycznie da się stworzyć system, który by działał tak, że dajmy na to są zmienne kulaOgnia i pociskMrozu. Są to obiekty, i załóżmy że oba składają się z:
-1.Część wyglądu
-2. część wyglądu
-1. atrybut
-2. atrybut
-zachowanie (fizyka itp.).
W tym momencie wydaje mi się, że TEORETYCZNIE dało by się stworzyć system, w którym z pomiędzy dwóch takich obiektów (czyli zaklęć w grze) wybierasz poszczególne elementy. Np. z kuliOgnia bierzemy fizyke, atrybut pierwszy, i wygląd pierwszy, a z pociskuMrozu resztę. Ale jak powiedziałem, nie mam pewności czy da się zrobić coś takiego, i na pewno było by to bardziej skomplikowane, aby wszystkie te elementy w każdej z kombinacji ze sobą współpracowały.
Odpisz
1 października 2014, 21:48
@TheFrog: Pewnie będzie tak jak w Magice właśnie że skille bazują na sobie i nie można np łączyć kamienia z parą bo nie działałoby to. O to co właśnie napisałeś mniej więcej mi chodziło. Umiejętności połączone bazują na mniej więcej takich samych statystykach co oddzielnie, lecz niekoniecznie muszą być zaprogramowane, bardziej chodziłoby tu o coś na przykład im więcej umiejętności pomieszasz razem oraz jak dużo kombinacji użyjesz gra je zapamięta i zwiększy swoją wagę na dysku. Jest to idea ciekawa i możliwa jednak nie można stworzyć WSZYSTKICH UMIEJĘTNOŚCI JAKIE SIĘ WYMYŚLI bardziej chodzi tu o to że: możesz stworzyć jakie chcesz kombinacje.
Odpisz
1 października 2014, 22:31
@malaho2000: Właśnie problem jest w tym, że taka idea jaką napisałeś, nie jest możliwa. Żeby coś działało w grze, to to MUSI być zaprogramowane. Bo inaczej tego nie ma. Nie jest w ogóle stworzone. Więc nie do końca rozumiem tą część "lecz niekoniecznie muszą być zaprogramowane". Ale system opisany przez mnie, działał by tak, że "gotowych", napisanych przez programistów zaklęć będzie 300. A kod sam będzie wyciągał odpowienie parametry z obiektów, i "wkładał" je do nowych obiektów, tworzonych na potrzeby nowych umiejętności, tworzonych przez użytkowników. W ten sposób właściwie działa to tak jak by programiści napisali wszystkie zaklęcia po kolei, jednak jest to zautomatyzowane, i teoretycznie do zrobienia. No bo w końcu kto by napisał, dajmy na to 1 000 000 000 zróżnicowanych umiejętności. Nie wiem jednak, na ile mam rację, i czy działało by to dokładnie tak jak opisałem, bo na razie jestem jeszcze w tym laikiem.
Odpisz
2 października 2014, 07:14
@TheFrog: Może też to być coś w rodzaju gry i programu zarazem, w którym masz około 300 umiejętności i sam kombinacje ustawiasz przez co dostajesz daną umiejętność w grze a gra samemu się "programuje" dodając tę kombinację.
Odpisz
3 października 2014, 17:08
@malaho2000: Czyli mniej więcej to co napisałem, gra może korzystać z osobnych parametrów zrobionych zaklęć. Problem by był tylko w kompatybilności modeli i animacji ze sobą.
Odpisz
4 października 2014, 11:07
@TheFrog: Dokładnie :3
Odpisz
4 października 2014, 19:15
@malaho2000: Mimo wszystko to wciąż ogromna ilość pracy nad tylko jednym z aspektów gry D:
Odpisz
26 października 2015, 14:00
@TheFrog: Czyli nie da sięzrobić zaklęcia wyczarowania aniamronika z Fnaf'a?Jak nie da się to ja nie będę zinteresowana ;-; .-.
Odpisz
11 października 2015, 14:13
Czary mary katakumby, gram w cs a jestem grupy xD
Odpisz
1 maja 2015, 14:59
zamknijcie zasrane mordy i bierzcie moją zasraną i durną forse
Odpisz
25 października 2014, 16:26
np....usuń tą grę? dałoby sie?
Odpisz
2 października 2014, 18:21
Czar Stworzenia Porno!
Odpisz
1 października 2014, 21:50
zaklęcie stworzenia bardzo słodkiego kota :3
Odpisz
1 października 2014, 20:16
W sumie to tak jaby Scribblenauts
Odpisz
1 października 2014, 18:02
tak tak tak chce taką
Odpisz
1 października 2014, 17:32
@TheFrogTworzy Ale.. nieważne.
Odpisz
1 października 2014, 17:07
best game ever :DDDD
Odpisz