Wątpię, to przepowiednia dwu ścieżkowa, Nevill mimo wszystko miał rolę w historii, gdyby Nevill był na miejscu Harrego to ktoś musiałby być na jego miejscu.
@KingsMax: Ale nie w ten sposób. Neville byłby wybrańcem z blizną, bo jego matka oddałaby za niego życie. Dlaczego Bellatrix miałaby wówczas wziąć się za torturowanie akurat Potterów? Zwłaszcza, że żeby dostać się do ich domu, musiałaby dogadać się z Peterem Pettigrew, który był strażnikiem tajemnicy Potterów. Ba, musiałaby wiedzieć, że Peter jest strażnikiem. A Voldemort nie informował jej o takich rzeczach. Najprawdopodobniej zamęczyłaby jakichś innych znanych aurorów. Skoro Rowling włożyła Harremu do głowy zdanie "że mogła go na peronie żegnać jego własna matka", to znaczy, że nie ma żadnych powodów by sądzić, że Potterowie straciliby rozum.
@Rokoko: Potterowie się tam schronili ponieważ chcieli chronić Harrego, więc gdyby Voldemort nie ścigał Harrego najpewniej by się tam nie schronili, ale ta dyskusja nie ma sensu, to jak dyskutować nad sensem życia.
@KingsMax: To był ich dom. Mieszkali tam. Dlaczego mieliby się tam nie schronić? Czasy były ciężkie, wielu ludzi miało strażnika tajemnicy. Poza tym nie wiedzieli, że Voldemort ściga akurat Harrego. Czytałam całą serię kilka razy, naprawdę pamiętam takie fakty ;)
@Rokoko: Tak, jasne, Dumbledore przyszedł do nich, powiedział, że muszą się ukryć, bo Voldemort czyha na życie ich synka, a ty mówisz, że nie wiedzieli? Jakoś sobie nie wyobrażam, żeby Jamesa i Lily nie interesowało dlaczego Voldemort chce zabić Harry'ego. Gdyby tego nie wiedzieli, to i Longbottomowie musieliby się ukryć pod Fideliusem, skoro przepowiednia mogła dotyczyć Neville'a. Problem w tym, że Voldemort nie poznał całości, więc o tym nie wiedział albo wiedział, ale nie chciał zabijać Neville'a, bo był czystej krwi.
@Pikachu: Ok, przyznaję, mój błąd, wypadło mi z głowy, że Potterowie spodziewali się ataku. Ale czy w jakikolwiek sposób zmienia to resztę moich argumentów? Gdyby Voldemort wybrał Longbottomów, nie oznaczałoby to automatycznie, że Potterowie postradają zmysły.
@KingsMax: Tak, tylko że ich stan nie miał nic wspólnego z przepowiednią. Gdyby Voldemort wybrał Neville'a, Potterowie żyliby sobie szczęśliwie i zdrowo właściwie na pewno.
@KingsMax: Nie. Rodziców Neville'a torturowali poplecznicy Voldemorta, nie sam Voldemort. Z powodów niepowiązanych z przepowiednią. Nie ma powodu by sądzić, że sytuacja Potterów byłaby lustrzanym odbiciem sytuacji Longbottomów.
@Rokoko: Torturowali ponieważ się postawili Voldemortowi tak jak rodzice Harrego, nawet sam Dumbledore (w książce) mówił że mogliby być zamienieni miejscami.
@KingsMax: Rodziców Neville'a torturowali Bellatrix, jej mąż i Crouch Jr. WIelu ludzi postawiło się Voldemortowi - wszyscy mieli być torturowani do utraty zmysłów? Śmierciożercy zamęczyli ich, bo mieli okazję, nie dlatego, że w przepowiedni mogło chodzić o Longbottomów (Voldemort nie podzielił się z nimi treścią przepowiedni). Nie było to w żaden sposób powiązane z przepowiednią. Jeśli to nie wystarczy, załączam cytat z Księcia Półkrwi:
"to Neville siedziałby teraz naprzeciw Harry'ego z blizną w kształcie błyskawicy na czole i ciążącą nad nim przepowiednią... Ale... czy tak by się stało? Czy jego matka oddałaby za niego życie, jak uczyniła Lily, ocalając Harry'ego? Pewnie tak... [...] Czy tam, gdzie siedzi Neville, nit by nie siedział, a on, Harry, nie miałby żadnej blizny na czole i na peronie żegnałaby go jego własna matka, a nie matka Rona?" - jeśli w ogóle rozważa taką możliwość, to znaczy, że Potterowie mogli bez problemu przeżyć.
@KingsMax: A skąd śmierciożercy mieliby wiedzieć o przepowiedni? Voldemort raczej im tego nie powiedział. Tzn. może powiedział, ale tylko tyle, że jest jakaś przepowiednia, a nie kogo dotyczy. Według śmierciożerców Potterów mógł zabić z wielu innych powodów. Frank i Alicja po prostu byli aurorami, więc śmierciożercy myśleli, że wiedzą, gdzie jest Voldemort.
Komentarze
OdświeżEdytowano - 3 kwietnia 2015, 19:19
tu był komentarz ale poszedł na piwo
Odpisz
22 marca 2020, 23:47
@olka12544: jestem ciekaw czy kiedyś odpiszesz
Odpisz
23 kwietnia 2020, 16:33
Po miesiącu
Odpisz
23 kwietnia 2020, 16:47
@olka12544:
Odpisz
23 kwietnia 2020, 16:58
Jeszcze jak
Odpisz
16 września 2014, 16:37
Wątpię, to przepowiednia dwu ścieżkowa, Nevill mimo wszystko miał rolę w historii, gdyby Nevill był na miejscu Harrego to ktoś musiałby być na jego miejscu.
Odpisz
Edytowano - 16 września 2014, 16:41
@KingsMax: Ale nie w ten sposób. Neville byłby wybrańcem z blizną, bo jego matka oddałaby za niego życie. Dlaczego Bellatrix miałaby wówczas wziąć się za torturowanie akurat Potterów? Zwłaszcza, że żeby dostać się do ich domu, musiałaby dogadać się z Peterem Pettigrew, który był strażnikiem tajemnicy Potterów. Ba, musiałaby wiedzieć, że Peter jest strażnikiem. A Voldemort nie informował jej o takich rzeczach. Najprawdopodobniej zamęczyłaby jakichś innych znanych aurorów. Skoro Rowling włożyła Harremu do głowy zdanie "że mogła go na peronie żegnać jego własna matka", to znaczy, że nie ma żadnych powodów by sądzić, że Potterowie straciliby rozum.
Odpisz
16 września 2014, 16:44
@Rokoko: Potterowie się tam schronili ponieważ chcieli chronić Harrego, więc gdyby Voldemort nie ścigał Harrego najpewniej by się tam nie schronili, ale ta dyskusja nie ma sensu, to jak dyskutować nad sensem życia.
Odpisz
Edytowano - 16 września 2014, 16:46
@KingsMax: To był ich dom. Mieszkali tam. Dlaczego mieliby się tam nie schronić? Czasy były ciężkie, wielu ludzi miało strażnika tajemnicy. Poza tym nie wiedzieli, że Voldemort ściga akurat Harrego. Czytałam całą serię kilka razy, naprawdę pamiętam takie fakty ;)
Odpisz
16 września 2014, 17:37
@Rokoko: Wiedzieli, przynajmniej w moim tłumaczeniu.
Odpisz
16 września 2014, 19:50
@Rokoko: Tak, jasne, Dumbledore przyszedł do nich, powiedział, że muszą się ukryć, bo Voldemort czyha na życie ich synka, a ty mówisz, że nie wiedzieli? Jakoś sobie nie wyobrażam, żeby Jamesa i Lily nie interesowało dlaczego Voldemort chce zabić Harry'ego. Gdyby tego nie wiedzieli, to i Longbottomowie musieliby się ukryć pod Fideliusem, skoro przepowiednia mogła dotyczyć Neville'a. Problem w tym, że Voldemort nie poznał całości, więc o tym nie wiedział albo wiedział, ale nie chciał zabijać Neville'a, bo był czystej krwi.
Odpisz
16 września 2014, 19:59
@Pikachu: Ok, przyznaję, mój błąd, wypadło mi z głowy, że Potterowie spodziewali się ataku. Ale czy w jakikolwiek sposób zmienia to resztę moich argumentów? Gdyby Voldemort wybrał Longbottomów, nie oznaczałoby to automatycznie, że Potterowie postradają zmysły.
Odpisz
16 września 2014, 20:08
@Rokoko: No, to prawda. Śmierciożercy pewnie torturowaliby jakichś innych aurorów, myśląc, że wiedzą, gdzie jest Voldemort.
Odpisz
Edytowano - 26 października 2014, 07:39
@KingsMax: *Neville
Odpisz
16 września 2014, 14:03
Właściwie nevil jest w gorszej sytuacji, rodzice go nie rozpoznają i są rzecz ujmując szaleni z powodu tortur krucjatusem.
Odpisz
16 września 2014, 14:14
@KingsMax: Tak, tylko że ich stan nie miał nic wspólnego z przepowiednią. Gdyby Voldemort wybrał Neville'a, Potterowie żyliby sobie szczęśliwie i zdrowo właściwie na pewno.
Odpisz
16 września 2014, 14:23
@Rokoko: Wybrał Pottera do zabicia najpewniej gdyby wybrał na odwrót rodzice Pottera byliby na miejscu nevilla.
Odpisz
16 września 2014, 16:09
@KingsMax: Nie. Rodziców Neville'a torturowali poplecznicy Voldemorta, nie sam Voldemort. Z powodów niepowiązanych z przepowiednią. Nie ma powodu by sądzić, że sytuacja Potterów byłaby lustrzanym odbiciem sytuacji Longbottomów.
Odpisz
16 września 2014, 16:15
@Rokoko: Torturowali ponieważ się postawili Voldemortowi tak jak rodzice Harrego, nawet sam Dumbledore (w książce) mówił że mogliby być zamienieni miejscami.
Odpisz
Edytowano - 16 września 2014, 16:32
@KingsMax: Rodziców Neville'a torturowali Bellatrix, jej mąż i Crouch Jr. WIelu ludzi postawiło się Voldemortowi - wszyscy mieli być torturowani do utraty zmysłów? Śmierciożercy zamęczyli ich, bo mieli okazję, nie dlatego, że w przepowiedni mogło chodzić o Longbottomów (Voldemort nie podzielił się z nimi treścią przepowiedni). Nie było to w żaden sposób powiązane z przepowiednią. Jeśli to nie wystarczy, załączam cytat z Księcia Półkrwi:
"to Neville siedziałby teraz naprzeciw Harry'ego z blizną w kształcie błyskawicy na czole i ciążącą nad nim przepowiednią... Ale... czy tak by się stało? Czy jego matka oddałaby za niego życie, jak uczyniła Lily, ocalając Harry'ego? Pewnie tak... [...] Czy tam, gdzie siedzi Neville, nit by nie siedział, a on, Harry, nie miałby żadnej blizny na czole i na peronie żegnałaby go jego własna matka, a nie matka Rona?" - jeśli w ogóle rozważa taką możliwość, to znaczy, że Potterowie mogli bez problemu przeżyć.
Odpisz
16 września 2014, 19:53
@KingsMax: Troturowali ich, ponieważ myśleli, że wiedzą, gdzie jest ich pan, czego oczywiście nie wiedzieli. Bo niby skąd?
Odpisz
16 września 2014, 19:59
@Pikachu: Pewnie wynik przepowiedni, Potterowie nie żyją, a oni też spełniali wymagania.
Odpisz
16 września 2014, 20:06
@KingsMax: A skąd śmierciożercy mieliby wiedzieć o przepowiedni? Voldemort raczej im tego nie powiedział. Tzn. może powiedział, ale tylko tyle, że jest jakaś przepowiednia, a nie kogo dotyczy. Według śmierciożerców Potterów mógł zabić z wielu innych powodów. Frank i Alicja po prostu byli aurorami, więc śmierciożercy myśleli, że wiedzą, gdzie jest Voldemort.
Odpisz
16 września 2014, 14:47
Haha, nawt spoko, ale nie dlatego xd
Dumbeldore mówił kiedyś, że pewnie dlatego, ponieważ Voldi i Harry byli obaj półkrwi..
Odpisz
16 września 2014, 16:09
@NEVER69: No, ale to było tylko przypuszczenie Dumbla ;D Prawdopodobne, to prawda, ale jednak tylko przypuszczenie.
Odpisz